Perron indeling Brussel Noord Bus/Tram MIVB / De Lijn

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Perron indeling Brussel Noord Bus/Tram MIVB / De Lijn

Bericht door david_meyer24 »

Hallo allemaal,

Wie heb er voor mij een overzicht van de perron indeling van de bussen en de trams die Brussel Noord aan doen.


Groetjes David Meijer.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Perron indeling Brussel Noord Bus/Tram MIVB / De Lijn

Bericht door huibf »

Op de site vd lijn staat e.e.a. ik weet niet of dit dan ook van de mivb is
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Perron indeling Brussel Noord Bus/Tram MIVB / De Lijn

Bericht door Suus »

Die van De Lijn staat hier: https://www.delijn.be/nl/perronindeling ... %20Station

Helaas mag ik niet linken naar de kaart van de MIVB wegens een verbod op links naar de website van de MIVB zonder uitdrukkelijke toestemming vooraf verleend door de klantenservice van de MIVB, aldus de algemene voorwaarden voor het gebruik van de website van de MIVB.

Maar als je naar de website van de MIVB surft waarvan ik het adres niet mag noemen, dan in het menu kiest voor Netplannen, op deze pagina onder het kopje Netplannen in PDF-formaat op Wijkplannen klikt en dan kiest voor Noordstation, krijg je een kaart van de MIVB-haltes bij het Noordstation. Lijn 61 staat bij halte 8 op de kaart van De Lijn als ik het mij goed herinner.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Perron indeling Brussel Noord Bus/Tram MIVB / De Lijn

Bericht door huibf »

Pardon.... een bedrijf dat niet wil dat ze gelinkt worden.
Opdoeken die firma.

Dus gewoon linken...
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: Perron indeling Brussel Noord Bus/Tram MIVB / De Lijn

Bericht door Hageneis »

Op basis van welke wet- en regelgeving zouden willen tegenhouden dat er gelinkt wordt naar openbaar toegankelijke informatie? En hoe dachten ze dat te gaan handhaven op een (voor hun) buitenlands internetforum?

Trouwens, laat ze Google maar aanklagen:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=net ... onindeling
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Perron indeling Brussel Noord Bus/Tram MIVB / De Lijn

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Die van De Lijn staat hier: https://www.delijn.be/nl/perronindeling ... %20Station

Helaas mag ik niet linken naar de kaart van de MIVB wegens een verbod op links naar de website van de MIVB zonder uitdrukkelijke toestemming vooraf verleend door de klantenservice van de MIVB, aldus de algemene voorwaarden voor het gebruik van de website van de MIVB.

Maar als je naar de website van de MIVB surft waarvan ik het adres niet mag noemen, dan in het menu kiest voor Netplannen, op deze pagina onder het kopje Netplannen in PDF-formaat op Wijkplannen klikt en dan kiest voor Noordstation, krijg je een kaart van de MIVB-haltes bij het Noordstation. Lijn 61 staat bij halte 8 op de kaart van De Lijn als ik het mij goed herinner.
Gewoon een kaartje plaatsen met imgur ofzo. :P
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Perron indeling Brussel Noord Bus/Tram MIVB / De Lijn

Bericht door Meltrain »

De tramhaltes bevinden zich in een tunnel onder het station.
Er zijn twee eilandperrons; de buitenste sporen zijn voor de lijnen 3 en 4 (en avondlijn 32) en de binnenste sporen voor de lijnen 25 en 55 (die één halte zuidelijker hun eindpunt hebben).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Perron indeling Brussel Noord Bus/Tram MIVB / De Lijn

Bericht door Geert »

Geldt alleen voor links naar de homepage :p
8. Wanneer u op uw eigen website een hyperlink wilt plaatsen naar de startpagina van de website van De Lijn, moet u op voorhand contact opnemen met onze webmaster.
https://www.delijn.be/nl/voettekst/disclaimer.html

(En buiten dat is het praktisch en juridisch natuurlijk quatsch om vooraf toestemming te verlangen voor een link ;))

Edit: dat is dus De Lijn :') MIVB is inderdaad nog erger:
Elke gebruiker of bezoeker verbindt zich ertoe geen link te leggen vanaf enige andere website naar de website van de Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel (MIVB), met inbegrip van één van de secundaire pagina's, zonder de uitdrukkelijke toestemming van de MIVB. (..) De aanvraag tot toelating moet per mail verstuurd worden naar Customer_Care@mivb.irisnet.be.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten