Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door 010jongen »

Al met al een hoop gepuzzel. Gaan de DBG's nou nog op lijn 28 rijden na het in gebruik nemen van de uithoflijn? Dan kunnen al die gelede bussen, die momenteel op lijn 28 rijden, doorschuiven naar andere lijnen. *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Z2N »

Dat was inderdaad de bedoeling, maar voordat dat zover is is er waarschijnlijk nog een hoop geschoven. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Grappig trouwens: volgens het vorige bericht van MR92 konden er geen stadsgeledes naar de streek en wat gebeurd er nu...

Wel een behoorlijk doorgedacht gebeuren met die gelede ritten die allemaal aan elkaar geknoopt zijn. Maar gaat dat aan elkaar geknoopte geheel 41 -> 55 -> 30 nu vanuit de stad of de streek rijden? Met die ene rit zou je immers al een complete spits een gelede op de streek kwijt zijn als die 'm rijden. En de streek blijft er ook 10 houden, waarvan je er middenin de spits ook nog eentje nodig zou hebben voor die rit 77 tot de Sartreweg (al is dat een ritje wat op zich ook tussen een stadsomloop zou kunnen passen)
Dat verhaal van lijn 49 en 281 snap ik niet helemaal. Staat die bus als het verkeer meezit nu een halfuur stil in Houten met de extra rijtijden opgeteld. Of staat 'ie tussen lijn 49 en 281 door altijd een kwartier stil als de bus op tijd is? Lijkt me dat in beide gevallen de reizigers er niet echt blij van worden en je die lijnen dan beter los van elkaar kunt rijden. Dan hoeven ze immers alleen een kwartier te wachten als de bus daadwerkelijk dat kwartier vertraging heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Goed, dat er soms redelijk bizarre voorwerpen achterblijven in het OV is wel bekend (vond zelf ooit een tray met perkplantjes in de bus :P ) maar een koelkast vergeten in de bus? Dat lijkt me toch wel redelijk merkbaar :wink:
U-OV Special: Gevonden Voorwerpen

Elke dag wordt van alles bij U-OV gebracht wat door reizigers of buschauffeurs in de bus is gevonden. Telefoons, portemonnees en tassen, maar ook knuffels, een paspop of een koelkast; je kunt het zo gek niet bedenken, of het wordt wel eens vergeten in één van onze bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MR92 »

Daniel schreef:Grappig trouwens: volgens het vorige bericht van MR92 konden er geen stadsgeledes naar de streek en wat gebeurd er nu...

Wel een behoorlijk doorgedacht gebeuren met die gelede ritten die allemaal aan elkaar geknoopt zijn. Maar gaat dat aan elkaar geknoopte geheel 41 -> 55 -> 30 nu vanuit de stad of de streek rijden? Met die ene rit zou je immers al een complete spits een gelede op de streek kwijt zijn als die 'm rijden. En de streek blijft er ook 10 houden, waarvan je er middenin de spits ook nog eentje nodig zou hebben voor die rit 77 tot de Sartreweg (al is dat een ritje wat op zich ook tussen een stadsomloop zou kunnen passen)
Dat verhaal van lijn 49 en 281 snap ik niet helemaal. Staat die bus als het verkeer meezit nu een halfuur stil in Houten met de extra rijtijden opgeteld. Of staat 'ie tussen lijn 49 en 281 door altijd een kwartier stil als de bus op tijd is? Lijkt me dat in beide gevallen de reizigers er niet echt blij van worden en je die lijnen dan beter los van elkaar kunt rijden. Dan hoeven ze immers alleen een kwartier te wachten als de bus daadwerkelijk dat kwartier vertraging heeft.
Daar moet ik inderdaad mijn excuus even voor maken.

Mijn excuus!

Vandaag stond overigens het volgende in de Nieuwsbuzz Afbeelding
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Karl »

Wie schrijft die tekst? Wat een afgang. :X
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door isadora »

Dat is nog een milde beoordeling, man man wat een droefenis.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

isadora schreef:Dat is nog een milde beoordeling, man man wat een droefenis.
Wat is er mis mee?

Het is een informatie bulletin dat voor een breed publiek van medewerkers leesbaar moet zijn, toch?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door isadora »

Precies wat je zegt; leesbaar moet zijn. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Iemand de nieuwe Citaros nu al gezien? Ben al even niet aan de Europalaan geweest. Reed gister langs Evobus Nijkerk maar daar leken ze ook niet te staan. 4361 of 4362 wel overigens.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door rm7 »

De nieuwe citaro's staan naast de werkplaats, en zullen zeer waarschijnlijk pas eind augustus op de lijn verschijnen. De sprinters die op lijn 2 dienst deden, worden bij evobus voorzien van ov-chipkaartapparatuur,
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

rm7 schreef:De nieuwe citaro's staan naast de werkplaats, en zullen zeer waarschijnlijk pas eind augustus op de lijn verschijnen. De sprinters die op lijn 2 dienst deden, worden bij evobus voorzien van ov-chipkaartapparatuur,
Ik ga morgen wel even langs op de Europalaan. De opmerking over de sprinters ex-lijn 2 vind ik wel opvallend. Beide voertuigen zouden in November 2014 door Evobus zijn geëxporteerd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat zij inmiddels niet in Nederland terug kunnen zijn. Blijkbaar is er een levendige handel in dit soort 'busjes'.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jelmer »

zijn die nieuwe geledes eigenlijk al in dienst (4173-4176)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Kijk even twee berichten hoger in dit topic voor het antwoord ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

robertgvu schreef:
rm7 schreef:De nieuwe citaro's staan naast de werkplaats, en zullen zeer waarschijnlijk pas eind augustus op de lijn verschijnen. De sprinters die op lijn 2 dienst deden, worden bij evobus voorzien van ov-chipkaartapparatuur,
Ik ga morgen wel even langs op de Europalaan. De opmerking over de sprinters ex-lijn 2 vind ik wel opvallend. Beide voertuigen zouden in November 2014 door Evobus zijn geëxporteerd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat zij inmiddels niet in Nederland terug kunnen zijn. Blijkbaar is er een levendige handel in dit soort 'busjes'.
Ik weet niet of ik de 4361, 4362 of 63 zag. De wagen stond te ver weg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Op het reisinfoscherm in de OV-servicewinkel is een nieuw symbooltje (een poort) i.c.m. een nieuwe lijnkleur (donkergroen) voor Vianen te zien: zie deze foto.
Verder is dit nog nergens terug te vinden, maar blijkbaar wil men toch meer onderscheid met Nieuwegein en IJsselstein maken?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door microshit »

Dat denk ik inderdaad, ik doe een gokje voor de overstappers op Lekbrug. En er rijdt nogal een berg lijnen rond met licht groen/pijl.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Daniel schreef:Op het reisinfoscherm in de OV-servicewinkel is een nieuw symbooltje (een poort) i.c.m. een nieuwe lijnkleur (donkergroen) voor Vianen te zien: zie deze foto.
Verder is dit nog nergens terug te vinden, maar blijkbaar wil men toch meer onderscheid met Nieuwegein en IJsselstein maken?
Interessante foto. Ik wist niet dat er tussen 00,27u en 16,29u geen bussen reden........ (#kinderziekte).

Ik ben zelf ook nog even op Utrecth CS wezen kijken net na de opening:
Het golvende dak valt natuurlijk meteen op en ziet er netjes uit:
Afbeelding

De nieuwe servicewinkel, waarin alles aan ov- vervoerders in een ruimte zit, is qua uiterlijk vergelijkbaar met de andere servicewinkels in bijvoorbeeld Breda en Rotterdam:
Afbeelding
Ik heb van een van de medewerkers van de servcewinkel begrepen dat het met name s'nachts nog niet echt veilig is op deze plek en dat daar misschien nog wat aan wordt verandert.

Uiteraard zijn er nog wat kinderziektes zo vlak na de opening. Zo waren om half elf s'avonds op het informatiescherm bij het servicekantoor de vertrektijden van de bussen vanaf half een te zien en was op het bord van het buiten gebruik zijnde spoor 18/19 een niet helemaal kloppende vertrektijd te zien:
Afbeelding

Over dit station gesproken. De kosten ervan vallen ietsje hoger uit, zoals in het volgende artikel te lezen is: http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2015/0 ... -327803217

Verder nog een spotmededeling. Gister reden er twee streekgeledes op lijn 3/9.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Tochjo »

Ezra schreef:Over dit station gesproken. De kosten ervan vallen ietsje hoger uit, zoals in het volgende artikel te lezen is: http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2015/0 ... -327803217
Dit is van toepassing op "het project DoorStroomStation Utrecht (DSSU) waarbij de seinen, sporen en wissels rondom station Utrecht Centraal onder handen worden genomen", niet op de bouw van de nieuwe stationshal.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Tochjo schreef:
Ezra schreef:Over dit station gesproken. De kosten ervan vallen ietsje hoger uit, zoals in het volgende artikel te lezen is: http://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2015/0 ... -327803217
Dit is van toepassing op "het project DoorStroomStation Utrecht (DSSU) waarbij de seinen, sporen en wissels rondom station Utrecht Centraal onder handen worden genomen", niet op de bouw van de nieuwe stationshal.
Weet ik, daarom zeg ik, over 'dit' station gesproken.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Ezra schreef: (..)

Uiteraard zijn er nog wat kinderziektes zo vlak na de opening. Zo waren om half elf s'avonds op het informatiescherm bij het servicekantoor de vertrektijden van de bussen vanaf half een te zien en was op het bord van het buiten gebruik zijnde spoor 18/19 een niet helemaal kloppende vertrektijd te zien:
Afbeelding

(..).
Vooropgesteld dat ik weinig tot geen kennis van de betreffende infoschermen heb.. denk ik wel: hoe is het mogelijk dat zo'n kinderziekte ontstaat? Immers, het is toch 'een kwestie van' nieuwe schermen ophangen, netwerkstekker inpluggen en de data komt toch ergens vanaf een centraal punt uitstromen? Aan die data veranderd toch niks.. als er enkele schermen bijkomen of verplaatst worden?

(okay, tijdens dit schrijven bedenk ik mij dat er misschien sprake kan zijn van in gebruik name van andere spoor'paden' etc. en dat de dataset dus veranderd is en daarin een foutje geslopen kan zijn..
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door waldo79 »

Spoor 18 en 19 zijn buiten gebruik, kan goed zijn dat er getest is met de schermen. Ik zou me niet druk maken over hetgeen je op die foto ziet.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Busfoto.nl schreef:
robertgvu schreef:
rm7 schreef:De nieuwe citaro's staan naast de werkplaats, en zullen zeer waarschijnlijk pas eind augustus op de lijn verschijnen. De sprinters die op lijn 2 dienst deden, worden bij evobus voorzien van ov-chipkaartapparatuur,
Ik ga morgen wel even langs op de Europalaan. De opmerking over de sprinters ex-lijn 2 vind ik wel opvallend. Beide voertuigen zouden in November 2014 door Evobus zijn geëxporteerd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat zij inmiddels niet in Nederland terug kunnen zijn. Blijkbaar is er een levendige handel in dit soort 'busjes'.
Ik weet niet of ik de 4361, 4362 of 63 zag. De wagen stond te ver weg.
De vier nieuwe Citaro's staan inderdaad op de aangegeven plek. Zij zijn duidelijk nog niet voor de dienst bedoeld. Kentekens op nummervolgorde 4173-4176: 68-BGD-6, 69-BGD-6, 71-BGD-6, 72-BGD-6.
Ik denk dat busfoto.nl de 4363 bij Evobus gezien heeft. Ik heb hem al lang niet meer gezien, eigenlijk sinds de introductie van de Nijntje-bussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

@microshit:Valt wel mee toch? Vanuit Utrecht Centraal maar 5 lijnen. Maar in de nieuwe lijnfolders op de U-OV site staat bij lijn 74 iig nog lichtgroen/pijl bij Vianen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Gekko123 »

Bij lijn 74 kan ik mij dat nog wel voorstellen, aangezien die eerst nog door Nieuwegein rijdt. Mochten ze dit daadwerkelijk gaan doorvoeren op de bussen zal die lijn wel ergens in Nieuwegein verspringen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 83 gasten