Pijnackerbus on tour #7: Arnhem & De Achterhoek

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Pijnackerbus on tour #7: Arnhem & De Achterhoek

Bericht door Etienne »

Op 27 maart stond een rondje buzzen door de Achterhoek op de planning, om het oude materieel te fotograferen. Ik ging om ongeveer 05.30 m'n bed uit :shock: en om 06.12 zou ik de Randstadrail nemen richting Den Haag CS. Om 07.01 vertrok mijn trein met 10 minuten vertraging richting Utrecht. Daar kwam ik pas om 08.00 aan, vanwege de extra tijd die deze nodig heeft om de omleiding te bereiden.
Om 08.07 nam ik de trein richting Arnhem, waar ik om 08.45 was en dat was net op tijd, want om 08.55 vertrok bus 27 richting Doetinchem.
Al redelijk snel waren we weg uit Arnhem, waar de chauffeur in Giesbeek te vroeg was. Dus er moest even een foto gemaakt worden.

Afbeelding

Om 10.10 was ik uiteindelijk in Doetinchem, waar ik wat foto's gemaakt heb.

Afbeelding

Daarna was ik richting de stalling gelopen, wat maar ruim 10 minuutjes van het station af ligt. Daar stonden de 5787, 7744, 1018 en nieuwe ambassador 1507.

Afbeelding

Daarna weer terug gelopen richting het Station, waar inmiddels de 1018 klaar stond voor een rit als lijn 29 richting Arnhem.

Afbeelding

Toen ben ik met de trein verder gegaan richting Winterswijk, waarna even wachten de 1025 aankwam voor lijn 73 richting Groenlo.

Afbeelding

In Groenlo ben ik op het busstation uitgestapt en even omgelopen naar Gelderesch. Gelukkig stonden alle MB200's er en ook een B88, de 48.

Afbeelding

Afbeelding

Op weg terug naar het busstation barstte een hagelbui los, maar tijd om te schuilen was er niet. Anders zou ik de aansluiting met lijn 74 missen. Op het busstation stond ook de bus voor lijn 72 klaar (het is duidelijk te zien dat het hagelt).

Afbeelding

Daarna met de Syntus 1405 naar Haaksbergen gegaan, waar ook de nodige foto's te maken waren.

Afbeelding

Afbeelding

Vlak daarna kwam dit busje aanrijden, om een slagje 97 richting Goor te doen.

Afbeelding

Daarna was het tijd om richting Neede te gaan, waar ook een Syntus-stalling is. In Neede staan de nieuwe ambassadors te wachten op wat komen gaat.

Afbeelding

Toen met de volgende lijn 25 verder gegaan richting Borculo. Waar op het busstation lijn 20, 23 en 56 op elkaar aansluiten.

Afbeelding

Met lijn 23 zou ik uiteindelijk verder gaan richting Ruurlo.

Afbeelding

In Ruurlo was het nog wel even wachten op de trein richting Zuthpen, in de tussentijd kwam de tegenbus van lijn 23 richting Borculo voorbij.

Afbeelding

In Zupthen was ook al een nieuwe amba actief.

Afbeelding

Daarnaast kwamen ook 2 alliances binnenrijden als lijn 82 en 83.

Afbeelding

Daarna weer terug gegaan richting Arnhem, want 's ochtends had ik geen tijd om daar foto's te maken. Dus dat moest 's middags maar gebeuren. Hieronder volgen enkele foto's op en rondom het Willemsplein.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik Arnhem wat gegeten en ben toen verder gegaan richting Utrecht en Zoetermeer, waar ik met de bus weer naar huis ging.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Pijnackerbus on tour #7: Arnhem & De Achterhoek

Bericht door Meltrain »

Pijnackerbus schreef: Daarna was ik richting de stalling gelopen, wat maar ruim 10 minuutjes van het station af ligt. Daar stonden de 5787, 7744, 1018 en nieuwe ambassador 1507.

Afbeelding
Aparte bus. Wat voor type is dat en voor wat voor soort ritten wordt hij gebruikt?
Leuke foto's verder.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Pijnackerbus on tour #7: Arnhem & De Achterhoek

Bericht door Tochjo »

Ik citeer van http://members.lycos.nl/modelbus/5787.htm:
Deze eenling van Syntus die een lengte van 15 meter heeft, is de enigste Setra S319NF in Nederland. Hij is destijds door Oostnet aangeschaft vanwege de lijn "S71" Die van Winterswijk naar Münster loopt.

Deze lijn werd tot voor kort nog gecombineerd gereden met de RVM, als "Euroschnellbus" zijnde, maar dat is sinds eind 2003 niet meer het geval. Aangezien de RVM voor deze lijn Setra's had aangeschaft van het type S319NF, heeft Oostnet er ook een overgekocht. De bus kreeg uiteraard een Nederlands kenteken en een (toen nog bestaand) VSN nummer (5787). Hij bleef wel in de RVM kleuren rijden, wederom met Oostnet/Syntus logo's.

Nu de lijn S71 niet meer gecombineerd gereden werd, wist men niet goed wat men met de Setra moest doen. Verkopen was in eerste instantie de oplossing, maar dat bleek geen succes. De bus bleef uiteindelijk toch bij Syntus rijden, maar werd overgespoten in "Stadtbus Bocholt" kleuren voor de gecombineerde lijn 40/C7 die van Doetinchem via Dinxperlo naar Bocholt gaat.

De bus heeft niet gek lang in deze kleuren gereden, want ook dit bleek niet zo'n succes. Een 15 meter bus bleek toch wat onwendbaar. Tegenwoordig rijdt de bus in de gewone Syntus huisstijl rond.
Er staat verder nog dat de bus op lijn 73 (Enschede-Winterswijk v.v.) zou gaan rijden en vaak wordt ingezet bij treinstremmingen, maar in hoeverre dat juist is, weet ik niet. Zelf heb ik hem een enkele keer in Doetinchem bij het busstation zien staan, maar niet in dienst.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Pijnackerbus on tour #7: Arnhem & De Achterhoek

Bericht door tsov »

Hij rijdt inderdaad vaak op treinstremmingen en is vaak vervanger wanneer er een gelede stuk is.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pijnackerbus on tour #7: Arnhem & De Achterhoek

Bericht door Daniel »

't was even flink zoeken (wist dat ik 'm had), maar hierbij dan een beroerde foto van de 5787 in de Stadtbus Bocholt-uitvoering. 11 augustus 2003 op het OV-station in Doetinchem.

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Pijnackerbus on tour #7: Arnhem & De Achterhoek

Bericht door Maik »

Dat ding duikt inderdaad overal op. Heb hem inmiddels in Doetinchem, Terborg, Winterswijk en Zutphen zien staan. Bij treinstremmingen ben ik hem nog nooit tegen gekomen, enkel op lijn 40 en 74 heb ik hem zien rijden.
Pommes.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Pijnackerbus on tour #7: Arnhem & De Achterhoek

Bericht door Etienne »

Ik hoorde van de chauffeur van de 1025 dat die 5787 doordeweeks enkele ritten op de 74 maakt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Pijnackerbus on tour #7: Arnhem & De Achterhoek

Bericht door Fles »

Deze eenling van Syntus die een lengte van 15 meter heeft, is de enigste Setra S319NF in Nederland.
:neg:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten