Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

ICE11 schreef:Bedankt! Bij "binnenkort uit dienst" bij diverse bussen kan men nu het "binnenkort" verwijderen, of niet?
Ja, en 95 tot en met 99 kan ook worden toegevoegd.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

95-99 heb ik bij de 75-77 gezet. Ik moet vanmiddag toch even naar zierikzee dus ik kijk nog wel even wat ze nog hebben.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door mb90 »

Een kwartiertje geleden reden de Van Oeveren 98 en 99 (Integro's) met groene handelkentekens door Zierikzee langs het busstation komend vanaf de N59 richting de halte Sas.

Nu zit ik in de Van Oeveren 101 (Citaro) en die heeft net als de Integro's USB-oplaadpunten voor 5V. Deze zitten onder de stoelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Een kwartiertje geleden reden de Van Oeveren 98 en 99 (Integro's) met groene handelkentekens door Zierikzee langs het busstation komend vanaf de N59 richting de halte Sas.
Zijn dit nieuwe bussen of worden deze bussen afgevoerd?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door mb90 »

Dit zijn nieuwe bussen.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Toen ik eergisteren bij Van Oeveren was stond er nog 1 Caetano binnen. De rest is dus weg.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Die Caetano's pasten ook niet echt bij de Mercedessen van Van Oeveren... :P
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

TCR heeft een elektrische bus aangeschaft voor het transferium in Renesse. Die rommel rijdt ook rond voor Arriva in Den Bosch. Naja rijden hij staat meer in de garage dan dat hij rijdt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

datm schreef:TCR heeft een elektrische bus aangeschaft voor het transferium in Renesse. Die rommel rijdt ook rond voor Arriva in Den Bosch. Naja rijden hij staat meer in de garage dan dat hij rijdt.
Rommel nog wel. Ik vind het wel goed dat er eindelijk milieubewust wordt omgegaan met het ov.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

datm schreef:TCR heeft een elektrische bus aangeschaft voor het transferium in Renesse. Die rommel rijdt ook rond voor Arriva in Den Bosch. Naja rijden hij staat meer in de garage dan dat hij rijdt.
Dit busje reed eerder al bij Qbuzz in Utrecht toen de Optares nog niet geleverd waren.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

Hopen dat die C2 bussen ook niet als tractors klinken. Die andere Citaro LE's klonken als beesten. Die van Qbuzz ook trouwens.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Iemand enig idee wanneer de hogevloerbussen voor lijn 19 binnenkomen of in dienst komen?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ezra schreef:Iemand enig idee wanneer de hogevloerbussen voor lijn 19 binnenkomen of in dienst komen?
Ik heb begrepen dat de OR van Connexxion nog geen toestemming heeft gegeven om ze te laten rijden.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Enig idee waarom niet?

Gisteren zag ik trouwens de Van Oeveren 99 rijden op lijn 395. Waarschijnlijk zijn nu alle nieuwe Integro's in dienst, maar zeker weten doe ik het niet...
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ze willen een of ander onderzoek afwachten.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Connexxion tevreden over eerste maand Gent Express

Bericht door Mr-W »

MIDDELBURG - Connexxion is na tevreden over de belangstelling voor de Gent Express, de rechtstreekse buslijn 50 die sinds een maand van Middelburg via Terneuzen naar Gent rijdt "Harde cijfers hebben we nog niet, maar het beeld dat de chauffeurs hebben is positief", zegt woordvoerster Wilma Koevermans. Lijn 50 rijdt deze zomer, tot en met 29 augustus, dagelijks elk uur tussen de hoofdsteden van Zeeland en Oost-Vlaanderen.
PZC.nl
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik heb zelf een van die nachtbussen naar Gent en terug mogen rijden. Leuk om te doen maar een nachtbus is toch heel wat anders als een rit overdag. Je hebt met heel ander publiek te maken. Die feestgangers laten een grote troep achter in je bus, leggen hun schoenen op de stoel, een hoop herrie en muziek in de bus. Iedere paar minuten komen ze naar je toe met de vraag: chauffeur zijn we er bijna?, chauffeur duurt het nog lang?, chauffeur wanneer gaan we trouwen? etc.. Bij een collega van mij hebben ze zelfs gekotst in de bus en zo laten liggen.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Dat was in Breda ook altijd het geval in de nachtbussen toen het nog Veolia was. Arriva laat beveiligers meerijden dus je hoeft het niet te proberen iets uit te halen want ze gooien je gewoon de bus uit. En ik heb verhalen gehoord dat die beveiligers heel streng zijn.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ik herken het niet echt uit Groningen, er wordt wel eens gekotst, maar da's zeker geen vaste prik, en de troep is ook niet groter dan overdag, misschien zelfs wel minder.

Die voeten op de bank, tja, dat gebeurt overal zowel overdag als 's nachts helaas. Daar zou ook veel beter op gehandhaafd moeten worden.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

De nieuwe dienstregeling van Walcheren en Zeeuws-Vlaanderen staat ondertussen ook online, erg positief ben ik helaas niet:

Walcheren
- Lijn 50 rijdt na 19:41 uur enkel nog een rit om 21:41 uur vanuit Middelburg, a la 133 dus. De halfuurfrequentie op de net zo stille uren overdag staat 'gelukkig' nog wel overeind.

- Lijn 53 rijdt een extra rit om 20:50 uur (zo: 21:05 uur) uit Middelburg. De 'oude' rit van lijn 52 om 21:50 uur zien we niet meer terug, helaas. Op zaterdag is er bovendien geen rit om 18:50 uur, een gat van drie uur dus, terwijl in de tussentijd wel twee ritten 52 vertrekken. Dat zou toch beter verdeeld moeten kunnen worden, zou je zeggen.

- Op zondag vertrekken lijnen 52 en 53 voortaan om :05 i.p.v. :50 vanaf het station. Waarschijnlijk om efficiëntieredenen gezien de dienstregeling van de overige lijnen, de boel sluit nu in ieder geval een kwartier slechter aan op de trein en lijn 50, richting Terneuzen zelfs 45 minuten slechter. 'Alles voor de reiziger' was het motto toch?

- De laatste rit van lijn 56 vertrekt voortaan nóg eerder dan vóór maart het geval was: om 21:24 uur vanuit Middelburg. Op zaterdag blijft om 22:24 uur wel een rit gehandhaafd.

- Lijn 57 sluit voortaan nóg (ja, het blijkt nog mogelijk) net-nietter aan op de trein in Middelburg dan thans het geval is.

- De laatste rit van lijn 58 vertrekt voortaan dagelijks om 21:53 uur (ma-vr 2 uur eerder dan nu, za 1 uur eerder, zo gelijk aan huidig)

- Lijn 56 en 58 blijven tegelijk rijden tussen Middelburg en Vlissingen. Voor de frequentie van de verbinding centrum M'burg - centrum Vlissingen is dat jammer. Lijn 58 en 57 een kwartier klappen had tot gevolg gehad dat er wel elk kwartier een verbinding tussen de twee centra ontstond. Lijn 57 had dan in Middelburg bovendien weer op de trein aan gesloten. Lijn 58 zou dat dan niet meer doen, maar had dat bij West-Souburg wel gedaan (hoewel richting Papagaaienburg iets netter dan richting de Stromenwijk). Maargoed, da's een afweging. Als ze lijn 57 inderdaad dood willen laten bloeden is dit misschien de beste oplossing.

Wél erg netjes is dat lijn 58 's avonds door blijft rijden naar Vlissingen NS, zodat er een halfuurfrequentie naar de boot gehandhaafd blijft. Ook mooi is de ritten van lijn 58 die niet doorrijden als 57 ervoor gaan zorgen dat de halte Sporthal weer bediend gaat worden, hoewel het nog mooier was geweest wanneer lijn 57 daar ook langs zou rijden en niet tegelijk met 56 naar de Prins Hendrikweg.

Zeeuws-Vlaanderen

- Van alle lijnen lijkt de laatste rit, die een half uur achter de één na laatste aan zit, te vervallen.

- Lijn 6 rijdt twee extra ritten om 19:17 en 20:17 uit Terneuzen. 20:17 en 22:17 had men denk ik meer aan gehad, maar ook dat zal wel weer met de efficiëntie te maken hebben.

- Lijn 10 rijdt nog steeds helemaal niet in de avonduren en op zondag, terwijl de reizigers vroeger volgens mijn waarnemingen regelmatig niet in het taxibusje pasten.

- De tussenritten van lijn 20 op zaterdag die voor Jan Doedel rijden omdat er niks op aansluit en de bus zelf ook pas in the middle of nowhere (Busstation WST) begint, blijven 'gelukkig' rijden. Sowieso lijkt 20 er goed vanaf te zijn gekomen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

Pim-AllianceB95 schreef:Ik herken het niet echt uit Groningen, er wordt wel eens gekotst, maar da's zeker geen vaste prik, en de troep is ook niet groter dan overdag, misschien zelfs wel minder.

Die voeten op de bank, tja, dat gebeurt overal zowel overdag als 's nachts helaas. Daar zou ook veel beter op gehandhaafd moeten worden.
Ik rij af en toe de Nachtexpress hier in Aken en ik moet zeggen, ik herken het ook niet, terwijl ik dacht, dat het hier al erg is. Onze bussen hebben allemaal cameras, en als er een gekotst wordt, dan bel je even de centrale en als je het volgende keer langs het busstation komt staat er een medewerker met een waterslang of als je geluk heeft een nieuwe bus gereed.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Het blijft dus waardeloos om de bus te pakken daar? En die uursdienst op zondag op de 107 en 108 is echt noodzakelijk?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Pim-AllianceB95 schreef: - Lijn 10 rijdt nog steeds helemaal niet in de avonduren en op zondag, terwijl de reizigers vroeger volgens mijn waarnemingen regelmatig niet in het taxibusje pasten.
Hoe regelmatig en gedurende welke periode waren jouw waarnemingen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Pim-AllianceB95 schreef:Ik herken het niet echt uit Groningen, er wordt wel eens gekotst, maar da's zeker geen vaste prik, en de troep is ook niet groter dan overdag, misschien zelfs wel minder.

Die voeten op de bank, tja, dat gebeurt overal zowel overdag als 's nachts helaas. Daar zou ook veel beter op gehandhaafd moeten worden.
Misschien wel interessant om dit artikel te lezen. De discobus in West Zeeuws-Vlaanderen was altijd al een probleem maar door een incident met een bierfles wat door de ruit van een chauffeur ging was voor de chauffeurs van Veolia de maat vol.
http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/busv ... b6WGfntmko
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Meltrain schreef:
Pim-AllianceB95 schreef: - Lijn 10 rijdt nog steeds helemaal niet in de avonduren en op zondag, terwijl de reizigers vroeger volgens mijn waarnemingen regelmatig niet in het taxibusje pasten.
Hoe regelmatig en gedurende welke periode waren jouw waarnemingen?
Dit kan ik wel beantwoorden. De TCR busjes reden door de weeks iedere avond en ieder uur vanaf 18:00 tot 22:00 uur per richting. Op zondag reed TCR van 08:00 tot 21:00 uur ieder uur met busjes vanuit beide richtingen. Door de weeks 's avonds maakte per uur ongeveer een man of 4 er gebruik van. Heel soms had je rond 18:00 uur wel eens een man van 8 of 9 vanuit de Zeldenrustlaan. Dit waren dan overstappers vanuit de lijn 20 die naar Zaamslag/Vogelwaarde of Kloosterzande wilden reizen.

De zondag was de eerste twee uur muisstil op de lijn 10. Tussen 12:00 en 14:00 uur en tussen 17:00 en 19:00 uur werd het druk met voornamelijk studenten die of de lijn 19 wilden pakken vanuit Hulst of de lijn 20 vanuit Terneuzen richting Goes en daar de trein pakte naar hun studentenstad. Voor de rest had je op zondag ongeveer een man of 4 per richting. Als ik een schatting mag maken maakte er op een gemiddelde zondag een man of 80 gebruik van de lijn 10. Als je dan de kosten moet afwegen tegen de opbrengsten snap ik heel goed dat deze lijn op zondag is vervallen. Want veel passagiers hadden overigens ook een 65+ pas waarmee ze gratis mochten reizen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten