Deutschland-Pass 2015

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Deutschland-Pass 2015

Bericht door Plutona »

Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik een maandje door Duitsland reizen per trein, met alle uitschieters naar Zwitserland, Oostenrijk en Polen die mogelijk zijn met de Deutschland-Pass.
Graag hoor ik suggesties voor spoorlijnen die het bereizen waard zijn!

Zelf heb ik al de volgende:
- Siegen - Erndtebrück - Marburg
- München - Innsbruck
- Alle kleine lijntjes van de Sudostbayernbahn (o.a. naar Ruhpolding, Waging)
- Rondje Thüringen: Eisenach - Meiningen - Sonneberg - Neuhaus - Katzhütte (bus) - Rottenbach - Erfurt
- Lübeck - Kiel
- Konstanz - Offenburg
- Rostock - Stralsund - Ostseebad Binz
- Stralsund - Swinoujscie
- Keulen - Mainz
- Mannheim - Saarbrücken - Trier - Koblenz (Bullay - Traben-Trarbach)
- Aschaffenburg - Lauda
- Karlsruhe - Freudenstatt
- Offenburg - Villingen
- Freiburg - Donaueschingen
- Singen - Ulm
- Lindau - München
- Keulen - Trier
- Mehlteuer - Sokolov

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Plutona op zo 02 aug 2015, 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Deutschland-Pass 2015

Bericht door regenmaker »

Rostock - Stralsund - Sassnitz is een erg leuke lijn. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Deutschland-Pass 2015

Bericht door Suus »

Het takje naar Ostseebad Binz schijnt nog mooier te zien. In diezelfde regio is ook de spoorlijn op Usedom aan te bevelen.

Uiteraard mogen de klassiekers niet ontbreken:
Het Rijndal, vooral tussen Koblenz en Mainz/Wiesbaden;
het Moeseldal, vooral tussen Koblenz en Bullay en vanaf daar het zijtakje naar Traben-Trarbach.

Onbekender maar ook mooi is het noordelijke deel van de spoorlijn door het Saardal, van Trier richting Saarbrücken. Vanaf Saarbrücken is de spoorlijn tussen Kaiserslautern en Neustadt/Weinstraße dwars door de Westpfalz het aanbevelen waard. Vanaf Koblenz is er nog een derde rivierdal waar een erg mooie spoorlijn door loopt, die van de rivier de Lahn naar Limburg en Gießen.

De lijnen van de Westfrankenbahn zijn ook het aanbevelen waard, bijvoorbeeld Aschaffenburg - Miltenberg - Lauda.

Ook mooi zijn de lijnen dwars door het Zwarte Woud, bijvoorbeeld Rastatt - Freudenstadt en Offenburg - Villingen. De lijn vanuit Freiburg/Breisgau richting Donaueschingen is erg mooi.

En daar vergat ik nog bijna de spoorlijn door het dal van de Elbe ten oosten van Dresden. De zijtakjes vanaf Heidenau naar Altenberg en van Bad Schandau naar Sebnitz en Tsjechië zijn ook erg leuk. De drielandenregio rondom Zittau staat nog erg hoog op mijn lijstje, allemaal kleine lijntjes in bergachtig gebied :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Deutschland-Pass 2015

Bericht door Plutona »

Bedankt! Om de zoveel tijd vul ik de lijst aan.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Deutschland-Pass 2015

Bericht door mijack1985 »

Ik ben afgelopen weekend Mee geweest met de S7 van Abellio. Die gaat van Sollingen naar Wuppertal. O.a over de hoogste spoorbrug in Duitsland. Zelf vond ik het een bijzonder mooie route ook. Dus deze route is ook eventueel aan te bevelen :pos:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten