OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Daniel »

Streek Citaro G 4551 staat nu als lijn 12 op CS Centrumzijde in Utrecht!
Edit: en nog eentje op de omleiding over de Vondellaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Jurre »

Vanmorgen weer een R-net Volvo op lijn 156 in Hilversum.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door OmniLezer »

Ik vind het nogal vreemd dat ik op Zuidplein en Spinozaweg veel Arriva bussen tegenkwam die reden op de lijnen 87, 88 en 89. Soms (1\2) op de normale lijnen. Gelukkig stond de bestemming wel op en niet alleen de lijn, want anders was iedereen door de war geraakt.

P.s. Ik vind het vreemd dat vooral de Ambassadors bij Arriva kapot zijn of er iets niet doet. Dat ter zijde.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Michael »

Vanwege werkzaamheden aan de van brienenoordbrug rijden de lijnen die normaal naar Kralingse Zoom rijden nu naar Zuidplein.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door OmniLezer »

Michael schreef:Vanwege werkzaamheden aan de van brienenoordbrug rijden de lijnen die normaal naar Kralingse Zoom rijden nu naar Zuidplein.
Weet je het zeker dat Arriva geen fout maakt, want ik zie nu een lijn 88 op weg naar Sliedrecht (6272) via Ovzoeker. En ook staan er twee Arriva bussen op Kralingse Zoom. Allebei van DAV (6215, 6258)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Daniel »

Weet jij zeker dat je niet fout klikte dan? Ik kom net de 6272 tegen die inderdaad naar Sliedrecht onderweg is, maar dan wel als lijn 13.
De twee bussen op de Kralingse Zoom kan prima als de boordcomputer niet is aangepast aan deze omleiding. Als een chauffeur zich dan bij aanvang dienst op Zuidplein op de nieuwe rit aanmeldt zal de bus waarschijnlijk als positie uitsturen dat die zich op de Kralingse Zoom bevindt.
Als de bus dan gaat rijden gaat ´ie z´n werkelijke positie uitzenden. Zo zie ik de twee bussen als ik nu kijk niet meer op de Kralingse Zoom staan. En in een ander omleidingsgeval zie ik bv. ook een lijn 3 op de Stadspolderring in Dordrecht rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door ArrivaBas »

Daniel schreef:Weet jij zeker dat je niet fout klikte dan? Ik kom net de 6272 tegen die inderdaad naar Sliedrecht onderweg is, maar dan wel als lijn 13.
De twee bussen op de Kralingse Zoom kan prima als de boordcomputer niet is aangepast aan deze omleiding. Als een chauffeur zich dan bij aanvang dienst op Zuidplein op de nieuwe rit aanmeldt zal de bus waarschijnlijk als positie uitsturen dat die zich op de Kralingse Zoom bevindt.
Als de bus dan gaat rijden gaat ´ie z´n werkelijke positie uitzenden. Zo zie ik de twee bussen als ik nu kijk niet meer op de Kralingse Zoom staan. En in een ander omleidingsgeval zie ik bv. ook een lijn 3 op de Stadspolderring in Dordrecht rijden.
Er zijn werkzaamheden op de Noordendijk. De 3 rijdt om via de route van de 5, maar dan kan die toch via de Hastingsweg?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Daniel »

Nee de werkzaamheden zijn op de rotonde waar Groenezoom, Hastingsweg en Chico Mendesring samenkomen. Momenteel is een helft daarvan afgesloten, daarom moet ´ie naar Oudelandshoek via de Stadspolder en dan over de Groenezoom heen (terug kan dan de normale route)
Ik zag op de Arriva-site dat komend weekend de laatste fase van die werkzaamheden is. Dan rijdt lijn 3 dezelfde omleiding en doet in Oudelandshoek alleen halte Merbau en Meranti aan, da´s pas een flink vervallen stuk. Maargoed, dat heeft nog maar weinig met de materieelinzet te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door OmniLezer »

Daniel schreef:Weet jij zeker dat je niet fout klikte dan? Ik kom net de 6272 tegen die inderdaad naar Sliedrecht onderweg is, maar dan wel als lijn 13.
De twee bussen op de Kralingse Zoom kan prima als de boordcomputer niet is aangepast aan deze omleiding. Als een chauffeur zich dan bij aanvang dienst op Zuidplein op de nieuwe rit aanmeldt zal de bus waarschijnlijk als positie uitsturen dat die zich op de Kralingse Zoom bevindt.
Als de bus dan gaat rijden gaat ´ie z´n werkelijke positie uitzenden. Zo zie ik de twee bussen als ik nu kijk niet meer op de Kralingse Zoom staan. En in een ander omleidingsgeval zie ik bv. ook een lijn 3 op de Stadspolderring in Dordrecht rijden.
Kan dan OVzoeker zijn geweest. Want zover ik weet,kan ik daar niets tikken zoals bij OVaub.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Daniel »

Wegens de spoorwerkzaamheden in Harderwijk die er momenteel zijn rijdt Walibi-Express 247 weer naar Amersfoort i.p.v. Harderwijk. Maar normaal rijdt Connexxion daar toch niet zelf op? Ik stond net toch even raar te kijken toen er opeens een ex-GVU Van Hool in de IJsselmond-kleuren met 247 op de film passeerde over de Stadsring in Amersfoort (ri. Station).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door dylanwild94 »

Het is inderdaad smit reizen die op de 247 rijdt. Misschien hebben hun Connexxion gevraagd om te versterken omdat ze nu naar Amersfoort moeten rijden ipv Harderwijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Stefan »

OmniLezer schreef:
Michael schreef:Vanwege werkzaamheden aan de van brienenoordbrug rijden de lijnen die normaal naar Kralingse Zoom rijden nu naar Zuidplein.
Weet je het zeker dat Arriva geen fout maakt, want ik zie nu een lijn 88 op weg naar Sliedrecht (6272) via Ovzoeker. En ook staan er twee Arriva bussen op Kralingse Zoom. Allebei van DAV (6215, 6258)
Soms lopen de bestemmingen een beetje achter op Ovzoeker, dat is me al vaker opgevallen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Michael »

dylanwild94 schreef:Het is inderdaad smit reizen die op de 247 rijdt. Misschien hebben hun Connexxion gevraagd om te versterken omdat ze nu naar Amersfoort moeten rijden ipv Harderwijk.
De Walibi pendel vertrekt vanwege de werkzaamheden bij Harderwijk vanaf Amwersfoort en Dronten. Wellicht dat Smit Reizen daar niet genoeg materieel voor beschikbaar heeft en dus Connexxion heeft gevraagd om te versterken.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door mb90 »

Vanmiddag zag ik in Gorinchem de Volans Volvo 7216 als lijn 121 van Wijk en Aalburg naar Gorinchem en daarna weer terug naar het Brabantse land.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door dylanwild94 »

Michael schreef:
dylanwild94 schreef:Het is inderdaad smit reizen die op de 247 rijdt. Misschien hebben hun Connexxion gevraagd om te versterken omdat ze nu naar Amersfoort moeten rijden ipv Harderwijk.
De Walibi pendel vertrekt vanwege de werkzaamheden bij Harderwijk vanaf Amwersfoort en Dronten. Wellicht dat Smit Reizen daar niet genoeg materieel voor beschikbaar heeft en dus Connexxion heeft gevraagd om te versterken.
Dat zeg ik... gamma.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Michael »

Ik formuleerde het waarschijnlijk iets verkeerd. Ik doelde erop dat Smit Reizen Waarschijnlijk wel materieel genoeg heeft om alleen 1 pendel te rijden. Maar vanwege de werkzaamheden reden er 2 pendels. En wellicht had Smit Reizen daar niet genoeg materieel voor beschikbaar. Wellicht dat Connexxion daarom versterkte.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Daniel »

De vorige keer dat dit het geval was (ook toen wegens werkzaamheden in Harderwijk) reed Smit Reizen overigens nog wel de ritten naar Amersfoort. Overigens lijkt het me gewoon één pendel te zijn die Amersfoort - Walibi - Dronten rijdt, dat kan immers op die manier gewoon als doorgaande rit gereden worden zodat je niet met twee kerende bussen zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Suus »

Ik zit nu in SGM-III m2970, en daar hangen voorrangstickers voor mindervaliden bij een vierzitter direct naast het balkon achter de cabine.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Z2N »

Die dingen zitten sinds kort in bijna alle NS-treinen, dus dat is volstrekt normaal! :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Suus »

Ik had ze nog niet eerder waargenomen en hier nog niets over gelezen, dus ik dacht dat dit nog interessante informatie was voor iemand. Helaas...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door webguy »

Ze zitten ook op de raarste plekken, meestal bij eerste stoel, maar soms ook midden van de coupé.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Daniel »

Het raarste vind ik het onderscheid tussen slecht ter been zijnden en zwangeren. Een sticker was logischer geweest want nu zou een persoon op krukken in principe een zwangere vrouw wegsturen van de plek voor slecht ter been zijnde reizigers. Dat lijkt me niet hoe het bedoeld is ;)

En wat afwijkingen betreft: de 559 vandaag met slechts een VIRM-IV.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Suus »

Vanmiddag rond vier uur op Rotterdam Centraal een NMBS TRAXX met 286x als de eerste drie cijfers van het nummer voor de Benelux richting België. Deze locomotief was niet grijs-groen, maar volledig grijs en voorzien van een blauwe Railpool-band. Blijkbaar heeft de NMBS nog wat extra TRAXX-locs aangehuurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door dennistd »

Dat zal de 2861 of 2862 geweest zijn, die rijden beiden al 2,5 maand bij NMBS :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34

Bericht door Suus »

Ik las inmiddels ook dat het de voorlopers van een nieuwe serie van 20 locs, nummers 2861 t/m 2880, die de NMBS gaat huren voor de Benelux. De 2844, 2802 en 2803 gaan terug naar de leasemaatschappij, de overige TRAXX-locomotieven gaan eindelijk doen waarvoor ze altijd geleased waren: goederenvervoer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten