Misschien dertig keer per jaar, wel verdeeld over het gehele jaar. Een gemiddelde bezetting van 4 personen vind ik overigens heel redelijk voor een taxibusje. Men zou ook kunnen overwegen eens per twee uur groot te rijden. Als ik de dienstregeling van een aantal jaren terug met de huidige vergelijk, komen lijn 10 en in het bijzonder lijn 25 er het beroerdst van af (beide reden vroeger ma-za tweemaal per uur en bovendien in de late avonduren, de één is nu een buurtbus en de ander rijdt slechts zeer beperkt),Meltrain schreef:Hoe regelmatig en gedurende welke periode waren jouw waarnemingen?Pim-AllianceB95 schreef: - Lijn 10 rijdt nog steeds helemaal niet in de avonduren en op zondag, terwijl de reizigers vroeger volgens mijn waarnemingen regelmatig niet in het taxibusje pasten.
Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Openbaar vervoer Zeeland
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Volgens mij moet dat laatste niet een reden zijn om de frequentie van een buslijn te verlagen of de lijn op bepaalde dagen niet meer te laten rijden. Net als voor de kilometers die met een ov- studentenkaart worden gemaakt, neem ik aan dat de vervoerder ook voor de kilometers die met een 65+ pas worden gemaakt, een vergoeding krijgt.datm schreef:Dit kan ik wel beantwoorden. De TCR busjes reden door de weeks iedere avond en ieder uur vanaf 18:00 tot 22:00 uur per richting. Op zondag reed TCR van 08:00 tot 21:00 uur ieder uur met busjes vanuit beide richtingen. Door de weeks 's avonds maakte per uur ongeveer een man of 4 er gebruik van. Heel soms had je rond 18:00 uur wel eens een man van 8 of 9 vanuit de Zeldenrustlaan. Dit waren dan overstappers vanuit de lijn 20 die naar Zaamslag/Vogelwaarde of Kloosterzande wilden reizen.Meltrain schreef:Hoe regelmatig en gedurende welke periode waren jouw waarnemingen?Pim-AllianceB95 schreef: - Lijn 10 rijdt nog steeds helemaal niet in de avonduren en op zondag, terwijl de reizigers vroeger volgens mijn waarnemingen regelmatig niet in het taxibusje pasten.
De zondag was de eerste twee uur muisstil op de lijn 10. Tussen 12:00 en 14:00 uur en tussen 17:00 en 19:00 uur werd het druk met voornamelijk studenten die of de lijn 19 wilden pakken vanuit Hulst of de lijn 20 vanuit Terneuzen richting Goes en daar de trein pakte naar hun studentenstad. Voor de rest had je op zondag ongeveer een man of 4 per richting. Als ik een schatting mag maken maakte er op een gemiddelde zondag een man of 80 gebruik van de lijn 10. Als je dan de kosten moet afwegen tegen de opbrengsten snap ik heel goed dat deze lijn op zondag is vervallen. Want veel passagiers hadden overigens ook een 65+ pas waarmee ze gratis mochten reizen.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Met lijn 25 ben ik het volkomen met je eens: die lijn is echt kapot gemaakt.Pim-AllianceB95 schreef:Misschien dertig keer per jaar, wel verdeeld over het gehele jaar. Een gemiddelde bezetting van 4 personen vind ik overigens heel redelijk voor een taxibusje. Men zou ook kunnen overwegen eens per twee uur groot te rijden. Als ik de dienstregeling van een aantal jaren terug met de huidige vergelijk, komen lijn 10 en in het bijzonder lijn 25 er het beroerdst van af (beide reden vroeger ma-za tweemaal per uur en bovendien in de late avonduren, de één is nu een buurtbus en de ander rijdt slechts zeer beperkt),Meltrain schreef:Hoe regelmatig en gedurende welke periode waren jouw waarnemingen?Pim-AllianceB95 schreef: - Lijn 10 rijdt nog steeds helemaal niet in de avonduren en op zondag, terwijl de reizigers vroeger volgens mijn waarnemingen regelmatig niet in het taxibusje pasten.
Wat lijn 10 betreft ben ik het niet met je eens: die lijn rijdt echt wel vaker dan "zeer beperkt".
Voor een taxibusje is 4 personen per rit inderdaad niet slecht (50% van de plaatsen gevuld), maar als je de opbrengsten afweegt tegen de kosten zal de balans toch wel (zeer) negatief zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De 65+ pas of de ov-studentenkaart zal vast niet doorslaggevend zijn maar ik probeer gewoon even een beeld te schetsen hoe het was toen de lijn 10 op zondag reed.Ezra schreef:Volgens mij moet dat laatste niet een reden zijn om de frequentie van een buslijn te verlagen of de lijn op bepaalde dagen niet meer te laten rijden. Net als voor de kilometers die met een ov- studentenkaart worden gemaakt, neem ik aan dat de vervoerder ook voor de kilometers die met een 65+ pas worden gemaakt, een vergoeding krijgt.datm schreef:Dit kan ik wel beantwoorden. De TCR busjes reden door de weeks iedere avond en ieder uur vanaf 18:00 tot 22:00 uur per richting. Op zondag reed TCR van 08:00 tot 21:00 uur ieder uur met busjes vanuit beide richtingen. Door de weeks 's avonds maakte per uur ongeveer een man of 4 er gebruik van. Heel soms had je rond 18:00 uur wel eens een man van 8 of 9 vanuit de Zeldenrustlaan. Dit waren dan overstappers vanuit de lijn 20 die naar Zaamslag/Vogelwaarde of Kloosterzande wilden reizen.Meltrain schreef:Hoe regelmatig en gedurende welke periode waren jouw waarnemingen?Pim-AllianceB95 schreef: - Lijn 10 rijdt nog steeds helemaal niet in de avonduren en op zondag, terwijl de reizigers vroeger volgens mijn waarnemingen regelmatig niet in het taxibusje pasten.
De zondag was de eerste twee uur muisstil op de lijn 10. Tussen 12:00 en 14:00 uur en tussen 17:00 en 19:00 uur werd het druk met voornamelijk studenten die of de lijn 19 wilden pakken vanuit Hulst of de lijn 20 vanuit Terneuzen richting Goes en daar de trein pakte naar hun studentenstad. Voor de rest had je op zondag ongeveer een man of 4 per richting. Als ik een schatting mag maken maakte er op een gemiddelde zondag een man of 80 gebruik van de lijn 10. Als je dan de kosten moet afwegen tegen de opbrengsten snap ik heel goed dat deze lijn op zondag is vervallen. Want veel passagiers hadden overigens ook een 65+ pas waarmee ze gratis mochten reizen.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dit waren overigens de tijden van de lijn 10 op zondag gereden door de busjes van TCR.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Misschien dat ik ergens iets gemist heb, maar weet iemand of het stukje lijn 10 tussen Hulst en Kloosterzande nog steeds door AMZ met een Jonckheere Transit wordt gereden?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Wat ik net heb gezien was spuug lelijk. Ik zag de Iveco 5580 helemaal van top tot teen bestickerd in het zwart met reclame. Je zag niets meer terug van de doorZeeland stijl. Erg jammer!
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Daar (of in zo één?) zat ik net ook in op lijn 53. Ik heb er niet zoveel moeite mee, 't maakt het OV immers minder duur.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik denk niet dat je de reclame inkomsten merkt in de tarieven. De grootste kostenposten blijven toch de aanschaf van nieuwe bussen, onderhoud/diesel en de chauffeurs. Het moet toch komen van de subsidies en de kaartverkoop en een heel klein deel van de inkomsten komt uit de reclame inkomsten.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Vraagje: mag de fiets al in Goes in de bus voor de bestemming Terneuzen of mag de fiets pas in op Tolhoek, 's Heerenhoek de bus in?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Officieel is er alleen fietsvervoer mogelijk tussen Tolplein 's Heerenhoek en Terneuzen Busstation Westerschelde Tunnel.groningen schreef:Vraagje: mag de fiets al in Goes in de bus voor de bestemming Terneuzen of mag de fiets pas in op Tolhoek, 's Heerenhoek de bus in?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Officieel is het inderdaad tussen Westerschelde tunnel en tolplein. Maar nu het rustig is in de zomer en er genoeg plek over is zien we het wel eens door de vingers als mensen erom vragen tot Goes mee te mogen.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Natuurlijk, het is geen goudmijn, maar alle kleine beetjes helpen.datm schreef:Ik denk niet dat je de reclame inkomsten merkt in de tarieven. De grootste kostenposten blijven toch de aanschaf van nieuwe bussen, onderhoud/diesel en de chauffeurs. Het moet toch komen van de subsidies en de kaartverkoop en een heel klein deel van de inkomsten komt uit de reclame inkomsten.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De dienstregeling van de Bevenlanden staat onderhand ook online. De extra ritten op lijn 27 betreffen, op één rit op zaterdagochtend na, helaas enkel naar dienstritten omgezette MAT-ritten op momenten dat er in de betreffende richting maar weinig behoefte aan is.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Connexxion heeft nieuwe lijnennetkaart voor 30 augustus online gezet. hier
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Wat zijn de wijzigingen?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dienstregeling concessie Zeeland 2015 die staan op de wiki op die pagina.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Wat ik wel opvallend vind is dat de lijn 20 tussen doordeweeks tussen 14:00 en 17:00 uur 1 keer per uur stopt op de Rooseveltlaan in Terneuzen en niet bij het Ziekenhuis in Terneuzen. Ik vraag mij af waarom ze voor de Rooseveltlaan hebben gekozen?
En tussen 07:00 en 09:00 uur willen ze 5 keer per uur een bus tussen Goes en Terneuzen ziekenhuis laten rijden dit lijkt mij ook iets teveel van het goede.
En tussen 07:00 en 09:00 uur willen ze 5 keer per uur een bus tussen Goes en Terneuzen ziekenhuis laten rijden dit lijkt mij ook iets teveel van het goede.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Nee, het is slechts één rit tussendoor die tot de Rooseveltlaan rijdt. De overige ritten rijden gewoon door naar het Ziekenhuis. En te Rooseveltlaan komt iets later de 660 naar Hulst.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik weet dat het om een rit tussendoor gaat maar waarom is de keuze gevallen voor de Rooseveltlaan? Het ziekenhuis lijkt mij juist het makkelijkst i.v.m. de rotonde waar de chauffeurs makkelijk een draai kunnen maken en zo kan je ook nog de twee scholen aan de Zeldenrustlaan en passagiers naar het ziekenhuis mee pikken.regenmaker schreef:Nee, het is slechts één rit tussendoor die tot de Rooseveltlaan rijdt. De overige ritten rijden gewoon door naar het Ziekenhuis. En te Rooseveltlaan komt iets later de 660 naar Hulst.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Op de kruising van de Sloelaan en de Rooseveltlaan is toch ook een rotonde, waar gekeerd kan worden? Maar ik snap zelf ook niet echt waarom ze voor de Rooseveltlaan gekozen hebben. Ik denk dat lijn 660 die er vlak achter rijdt er iets mee te maken heeft.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Klopt er is inderdaad een rotonde bij de Rooseveltlaan waar er gekeerd kan worden. Ik vind het raar maar goed ze zullen er wel een goede rede voor hebben.regenmaker schreef:Op de kruising van de Sloelaan en de Rooseveltlaan is toch ook een rotonde, waar gekeerd kan worden? Maar ik snap zelf ook niet echt waarom ze voor de Rooseveltlaan gekozen hebben. Ik denk dat lijn 660 die er vlak achter rijdt er iets mee te maken heeft.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Weet iemand iets over de aanbesteding van het transferiumvervoer in renesse? Wordt dit openbaar aanbesteed of wordt dit onderhands gegund aan TCR?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De concessie voor het transferium in Renesse loopt tot 15-09-2015 daarna wordt deze opnieuw aanbesteedt door de gemeente Schouwen-Duiveland. De provincie Zeeland geeft de gemeente hiervoor een substantiële bijdrage. Maar wat de eisen zijn en wanneer het inschrijftermijn begint en hoelang de periode loopt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat in 2006 tijdens de aanbesteding 7 bedrijven zich hadden ingeschreven en TCR als winnaar uit de bus kwam.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Zijn 7 bedrijven niet het grootste aantal bedrijven dat in Nederland op een concessie hebben ingeschreven?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten