Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

oke
Laatst gewijzigd door busje10 op wo 08 jul 2015, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

regenmaker schreef:Die citea's gaan toch per december naar HWGO? Wat gaat er dan verschuiven?
Connexxion zou toch voor HWGO nieuwe bussen aanschaffen? Een beetje krom allemaal als ik het zo lees. Bussen van Veolia Brabant moeten nu worden omgespoten naar de kleuren van Veolia Limburg en de Citea's moeten nu worden omgespoten naar Connexxion kleuren. Ik vind het maar een raar verhaal.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

Dus volgens mij komen die Citea's toch naar het HWGO dus iedereen die zei dat dat geen kans maakt. Hier is het bewijs dat het wel Kans KAN krijgen dat ze komen.
Bussen uit Zeeland en Brabant (40 of misschien zelfs 47 stuks) komen naar Limburg. HA HA HA HA HA HA HA HA. IK GA VOOR HET EERST IN EEN CITEA RIJDEN. HA HA HA HA HA.

Dat zal vast geen verschil zijn, maar ik ga gewoon in een Citea rijden dus ik vind het een primeur

Lees gewoon dat de bussen uit andere concessies naar Limburg komen. En de Citea's kunnen dus gewoon naar HWGO krassen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Niemand heeft dat ontkend sinds bekend is dat er 47 tweedehands Citea's naar HWGO zouden gaan.

Die bussen uit Brabant zijn al praktisch afgeschreven, dus die kunnen dat anderhalf jaar nog wel mee. De ongeveer anderhalf jaar oude bussen in Limburg zijn echter nog helemaal niet afgeschreven, dus die kunnen prima nog acht jaar mee in Zuid-Holland. Zo worden er niet gloednieuwe bussen afgedankt en kan een groter deel van het budget gebruikt worden om het netwerk in de HWGO te behouden. Nnieuwe bussen nemen een flinke hap uit het beschikbare budget maar leveren voor de puntenbeoordeling van het bestek vaak niet zo veel op als een betere bediening/ontsluiting. Dus ja, het hele ruilprogramma is heel begrijpelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Bee schreef:Niemand heeft dat ontkend sinds bekend is dat er 47 tweedehands Citea's naar HWGO zouden gaan.

Die bussen uit Brabant zijn al praktisch afgeschreven, dus die kunnen dat anderhalf jaar nog wel mee. De ongeveer anderhalf jaar oude bussen in Limburg zijn echter nog helemaal niet afgeschreven, dus die kunnen prima nog acht jaar mee in Zuid-Holland. Zo worden er niet gloednieuwe bussen afgedankt en kan een groter deel van het budget gebruikt worden om het netwerk in de HWGO te behouden. Nnieuwe bussen nemen een flinke hap uit het beschikbare budget maar leveren voor de puntenbeoordeling van het bestek vaak niet zo veel op als een betere bediening/ontsluiting. Dus ja, het hele ruilprogramma is heel begrijpelijk.
Nu ik jouw verhaal lees kan ik de keuze goed begrijpen waarom ze voor de Citea's van Limburg kiezen.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Het Limburgse volk heeft gesproken:

http://www.1limburg.nl/stopcontacten-wi ... t=topstory
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Mr-W »

Afbeelding
Afbeelding
Zijn dit de 1e klas en 2e klas? Dan vind ik er maar bar weinig verschil in zitten alleen de houtinleg, op de Vechtdallijnen heeft Arriva het onderscheid prima voor elkaar :pos:
De provincie wilde dat de stoelen voor mensen die slecht ter been zijn een volledig andere kleur krijgen. De reizigers noemden dat ‘discriminerend’ en die anders gekleurde stoelen komen er dus niet.
:')
In elke trein komt verder een speciale werk- en stiltecoupé.
Zowel 1. als 2. klas ?
Daarnaast komt er wifi en airconditioning en is de eerste klas geluidsvrij.
Wifi in stoptreinen/sneltreinen ervaar ik als een pluspunt.
Geluidsvrije coupés zou ik in de ICNG en bij de verbouwing van Virm ook willen zien, overigens ook voor een 2e klas stiltecoupé.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Globetrotter »

In het artikel wordt er gesproken over discriminatie vanwege een andere kleur stoelen voor mindervaliden. In veel bussen in Nederland zijn er andere kleur stoelen te vinden om aan te geven dat er ook reizigers zijn die minder goed ter been en daarom de voorkeur geven aan een zitplaats dicht bij de instapdeur. Volgens mij heeft het niets te maken met discriminatie, maar juist met een stukje extra service naar de mindervalide reiziger en een teken naar de andere reizigers dat er van die plek opgestaan moet worden als er een mindervalide binnenkomt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Tegenwoordig is iets wel snel discriminatie.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Discriminatie zou ik het niet noemen, maar als er iemand die slecht ter been is aankomt is het toch normaal fatsoen om op te staan, daar zijn toch geen speciale stoelen voor nodig?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Dat lijkt mij ook.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

tot wanneer loopt de bezwaarperiode?
Ik heb geen onderschrift
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibe »

Bezwaar maken kan tot 6 weken na het nemen/bekendmaken van het besluit.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door matti93 »

sirvinniei schreef:Discriminatie zou ik het niet noemen, maar als er iemand die slecht ter been is aankomt is het toch normaal fatsoen om op te staan, daar zijn toch geen speciale stoelen voor nodig?
Dat men alleen opstaat voor iemand die slecht ter been is en niet voor iemand die goed ter been is, is ook discriminatie. In de brede zin van het woord is het allemaal discriminatie (onderscheid maken) maar in de enge zin juist niet (onderscheid op een kenmerk dat wel relevant is). Maar ik zal in gedachte houden dat de mindervalide reizigers in Limburg niet willen dat ik eerder voor hen opsta dan voor mensen die goed ter been zijn :? .
Ik ben wel benieuwd naar de geluidsvrije eerste klas, al vraag ik me af of je daar wat aan hebt als er iemand zit te bellen of te praten...
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Heeft iemand enig idee wat er nu nog gaande is in de Limburgsr OV soap?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Veolia had eind juni officieel bezwaar ingediend bij de provincie om heel de concessie overnieuw te doen. Veolia gaat ook naar de voorzieningsrechter om alles op te schorsen zodat Arriva niet verder kan met de voorbereidingen. Verder heb ik er niets meer over gehoord of gelezen. Ondertussen gaat Arriva gewoon door met de voorbereidingen.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Ze zouden bezwaar aantekenenen, maar is dat ook gedaan?
Ik zou als Veolia zijnde wat dimmen. Ze hebben nog een fikse rekening openstaan al zullen ze daar zelf een andere mening over hebben. Blijven boefjes.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Die vraag had je niet hoeven te stellen als je de eerste zin van mijn bericht had gelezen
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Welke bron heb je om te bevestigen dat ze dat hebben gedaan. Ze hebben geroepen dat ze dat (zeker) gaan doen...
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zugführer »

datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Oh dus bij iedere scheet wat wij hier melden moeten wij dus een bron noemen anders geloof jij het niet? Je kan zelf toch ook even googelen?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Las net dat de sneltrein tussen Maastricht en Aken waarschijnlijk gaat rijden in Maart 2018. Volgens de AVV.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

regenmaker schreef:Las net dat de sneltrein tussen Maastricht en Aken waarschijnlijk gaat rijden in Maart 2018. Volgens de AVV.
Kan je dan misschien even dat stukkie waar dat staat even citeren, Mijn Duits is niet knettergoed namelijk
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

"Der Verkehr nach Heerlen wird ab Dezember 2015 durch einen Pendelverkehr zwischen Heerlen und Herzogenrath sichergestellt, bis voraussichtlich im März 2018 der neue Maastricht-Aachen-Express seinen Betrieb aufnimmt."
Ik heb geen onderschrift
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Globetrotter »

De advocaat van Veolia: Nieuwe aanbesteding Veolia Limburg nodig.
Omdat Veolia zo is tegengewerkt bij de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg, moet de hele procedure over. Dat zei advocaat Frederik van Nouhuys van Veolia afgelopen week tegen een provinciale bezwaarcommissie. Met name NS zou Veolia de benodigde informatie om een goed aanbod te kunnen doen te laat, onvolledig of helemaal niet hebben gegeven, maar ook de provincie zelf werkte het bedrijf tegen.
http://m.ovpro.nl/trein/2015/09/07/advo ... urg-nodig/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten