Het grote computertopic! #17

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door ODRAIL »

deadlock schreef:Is dat niet een MBO niveau ding waar je drie examens ofzo voor moet doen? Ik dacht dat je zei dat je HBO Informatica had gedaan.
Het bestond uit drie modules waarvoor je apart examen moest doen.

Het PDI systeem bestaat niet meer.

En het klopt dat het op MBO niveau is. Maar ik heb nooit gezegd dat ik HBO informatica heb gedaan.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

Freek schreef:Ik heb sinds vanmiddag windows 10. Als mn laptop in standy/slaapstand raakt komt hij daar niet meer uit. Normaal gesproken ram je op een toets en wordt ie weer levend. Nu moet ik via de aan/uitknop een reset geven en kan ik verder. Iemand die een oplossing weet? Google brengt me alleen bij windows 7 en 8.
Ik heb dit probleem op een van mijn Asus-laptops ook gehad. Wat bij mij een werkbare workaround was, was de powerknop een paar keer kortstondig indrukken. En gebruik vooral de feedback optie van Windows 10 om dit terug te melden met een duidelijke probleemomschrijving (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door STF »

KM46 schreef: Is die kabel nu nog niet gemaakt? Dit moet toch niet zo moeilijk zijn?
Die is volgens de provider sinds dinsdag weer in orde maar toch hebben we nog altijd vrijwel geen internet... De monteur staan hier dagelijks op de stoep maar tot op heden is ie er nog niet achter wat er aan de hand is. Afgelopen dag werkte het toevallig tot 19.57 uur echt prima, daarna ging het steeds verder bergafwaarts; extreem traag... Om 23.30 uur totale uitval, later in de nacht begon het weer een beetje te werken.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door ODRAIL »

Even een vraagje:

Gebruiken hier mensen de pagina "startpagina.nl" als startpagina? Sinds een week of drie laad deze site zeer slecht tot helemaal niet.

Zijn er meer mensen met deze problemen?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door isadora »

Gebruik het niet als home-pagina, maar laadt desgewenst binnen een seconde.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

Ik gebruik uiteraard about:blank als startpagina.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Hainje »

Startpagina.nl? Bestaat dat nog? :o :P
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Suus »

Laatst was er zelfs tv-reclame voor hun zoekmachine. Ik vroeg mij al af of ze Ilse gereanimeerd hadden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door ODRAIL »

Het bestaat nog steeds. Al heb is sinds 23 juli al de problemen dat deze pagina het niet doet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Suus »

Afbeelding
Geen problemen hier :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Suus »

En wat betreft Windows 10:

GESCHEIDEN AFVALINZAMELING IN WINDOWS 10
Microsoft’s nieuwe besturingssysteem Windows 10 is een stuk milieuvriendelijker. Oude bestanden worden nu gescheiden ingezameld. In plaats van één prullenbak heeft het systeem 32 verschillende.

Windows 10 is sinds deze week beschikbaar. Voor de meeste gebruikers is de update gratis. De 32 prullenbakken zijn wel even wennen. Welk bestand moet in welke bak?

Volgens computerexpert Anton Hoek voorziet Microsoft met het digitale milieustraatje in op een behoefte. “Alle oude bestanden in één prullenbak mieteren is erg belastend voor het milieu. Veel bestanden kunnen heel makkelijk worden gerecycled, mits ze gescheiden worden ingezameld.”

(bron)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Hainje »

Gemiste kans voor de Speld. _O-
🍉
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

Oops, verkeerde topic.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door STF »

De internetprovider belde vandaag op, ze zien na 15 dagen eindelijk in dat de fout bij hen zit en niet bij ons! Pff, het werd eens tijd... Daarmee is het probleem echter nog niet opgelost, ze weten niet precies wat er aan de hand is. Als het nog lang duurt betalen we maar de helft van het internetabonnement, tenslotte hebben we hooguit vijftig procent van de tijd daadwerkelijk internetverbinding.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door isadora »

Ze kregen van mij geen cent meer.
Afsluiten kunnen ze je niet, want dat is praktisch al gebeurd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Suus »

Vandaag zou Ziggo Alles in Een Max geïnstalleerd worden hier. Gisteren besloot huisgenoot A. dat hij dit wel zelf kon en belde daarom de gratis monteur die vandaag zou komen af. Om half een was huisgenoot A. zo wanhopig geworden van het installeren (draadloos internet instabiel, Horizon-doosje zat te zeiken dat het alleen UPC lust) dat toch maar weer Ziggo werd gebeld. Na lang wachten en alles drie keer aan drie verschillende medewerkers uitgelegd te hebben werd hij doorverbonden naar de balie voor monteurverzoeken: dertig minuten wachttijd.

Huisgenoot A. heeft de telefoon opgehangen en nu zitten we dus met instabiel internet, geen telefoon en geen internet. En bedankt hé!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door ODRAIL »

Ach wij konden toen we ADSL namen er ook een gratis monteur bij krijgen. Maar mijn vader heeft het toen zelf gedaan. We hadden toen al twee dagen eerder een werkende internet verbinding voor dat het abonnement officieel inging.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Daniel »

Vantevoren is het gewoon amper te zeggen of het wel of niet goed zal gaan, dat is het vervelende met internet aan laten sluiten. Al is een monteur ook nog geen garantie: die kreeg het laatst bij m'n ouders ook niet voor elkaar. Daar moest toen KPN bij komen om naar de aansluiting te kijken. Bleek dat ze twee draadjes precies verkeerdom aangesloten hadden in de wijkverdeelkast, tja, dan komt er geen signaal natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door isadora »

Of een sleutel van een wijkkast die nergens te vinden is, ook de reservesleutel niet.
Is me echt overkomen een paar jaar terug.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Geert »

KPN moet eens vaart maken met het aanleggen van glasvezel in plaats van al dat gepruts met ADSL op een hopeloos verouderd netwerk...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Vandaag zou Ziggo Alles in Een Max geïnstalleerd worden hier. Gisteren besloot huisgenoot A. dat hij dit wel zelf kon en belde daarom de gratis monteur die vandaag zou komen af. Om half een was huisgenoot A. zo wanhopig geworden van het installeren (draadloos internet instabiel, Horizon-doosje zat te zeiken dat het alleen UPC lust) dat toch maar weer Ziggo werd gebeld. Na lang wachten en alles drie keer aan drie verschillende medewerkers uitgelegd te hebben werd hij doorverbonden naar de balie voor monteurverzoeken: dertig minuten wachttijd.

Huisgenoot A. heeft de telefoon opgehangen en nu zitten we dus met instabiel internet, geen telefoon en geen internet. En bedankt hé!
Dat soort randfiguren verdienen een life ban.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

Geert schreef:KPN moet eens vaart maken met het aanleggen van glasvezel in plaats van al dat gepruts met ADSL op een hopeloos verouderd netwerk...
Tenzij ADSL opeens Gbit, SYNCHROON is, dan mag het van mij ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door STF »

Hier zijn de internetproblemen nog altijd niet opgelost... Hoeveel weken zal dit nog gaan duren... :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Vantevoren is het gewoon amper te zeggen of het wel of niet goed zal gaan, dat is het vervelende met internet aan laten sluiten. Al is een monteur ook nog geen garantie: die kreeg het laatst bij m'n ouders ook niet voor elkaar. Daar moest toen KPN bij komen om naar de aansluiting te kijken. Bleek dat ze twee draadjes precies verkeerdom aangesloten hadden in de wijkverdeelkast, tja, dan komt er geen signaal natuurlijk.
Had het graag zelf gedaan, maar goed, dat mag met glasvezel niet... Als je iets beschadigt is het dan ook wel een duur grapje..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Daniel »

Zoveel kan je toch niet beschadigen? Of zat bij jou de dummy-modem nog niet in de meterkast, dan is het inderdaad wat meer aansluitwerk, maar anders slechts een kwestie van de kop verwisselen.

Hier overigens wel deels zelf de boel geïnstalleerd: het plaatsen van een stopcontact in de meterkast en het leggen van een netwerkkabel daarvandaan naar de plek van de router hoorde niet tot de gratis service. Dat was het enige lastige met de glasvezel hier: dat de aansluiting in de meterkast aan de gangkant zit. Maar met een 18 cm lange boor was dat zo opgelost :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten