Mag ik even kwijt #16

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door deadlock »

Geert schreef:
Daan schreef:Tegenwoordig krijg je overal kanker van, als ik alles wat een of andere wetenschapper die weer eens aandacht nodig heeft zegt moet geloven... :?
Ja, laten we zulke onderzoeken vooral niet bekend maken. :pos:
Precies, het is stemmingmakerij en sensatiezucht.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Het rechtervoorwiel van de zitmaaier maar eens in een grote kuip water ondergedompeld vanmiddag om te kijken of ik dan het lek kon vinden want hij liep telkens leeg. Nou dat lek was al snel gevonden; een spijker dwars door de band... :(
Maandag maar even langs een garage ofzo, hopelijk kunnen ze daar ook grasmaaier banden repareren want met me bandenplakkertjes voor de fiets kom ik niet ver. :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Las ik nou net iets over een ontspoorde railfiets, die 10 keer over de kop is geslagen met 20 doden tot gevolg? :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door webguy »

Gaat beetje moeilijk als er maar 16 kwamen ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daan »

STF schreef:Las ik nou net iets over een ontspoorde railfiets, die 10 keer over de kop is geslagen met 20 doden tot gevolg? :lol:
Och, schade viel mee...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Justin »

Dat niet, ik kukelde wel bijna voorover van dat ding af bij aankomst in Kranenburg :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daniel »

Moet je ook niet zo hard remmen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door deadlock »

Het was gezellig 8-) bedankt allemaal!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door tsov »

Vind net een foldertje van de dienst belastingen van de gemeente in m'n bus. Onder het kopje bereikbaarheid staat dat het kantoor (in de Bijlmer) bereikbaar is met de bussen 29, 59, 61, 137, 158, 175, 177, 260s, 262s en 677...
Van die lijnen bestaan alleen de 158, 175, 260 en 262 nog, de rest is al in/voor 2006 allemaal opgeheven of omgenummerd :neg:
Overigens bestaat de 175 nog wel, maar hij komt niet meer daar :neg:
Voor de duidelijkheid, op het foldertje staat dat het in december 2008 is gedrukt ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Meltrain »

Justin schreef:Dat niet, ik kukelde wel bijna voorover van dat ding af bij aankomst in Kranenburg :p.
Ik ga me bijna schuldig voelen... :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Karl »

Weet er iemand hoeveel in- en uitstappers een nieuw te bouwen station moet hebben? Ik dacht zelf 3000 in- en uitstappers, maar ik kan nergens een document vinden waar dat bevestigd wordt. :s
Het is een spectrum.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Ruben »

Karl schreef:Weet er iemand hoeveel in- en uitstappers een nieuw te bouwen station moet hebben? Ik dacht zelf 3000 in- en uitstappers, maar ik kan nergens een document vinden waar dat bevestigd wordt. :s
Bij de nieuwe stations in de Stedendriehoek is destijds de norm van 1000 nieuwe in-/uitstappers gehanteerd. Als je op publicaties omtrent die projecten zoekt, moet je het wel zwart op wit vinden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door webguy »

Vergeet ook niet verschil IC/Stoptrein stations. Ik geloof dat getallen rond de 1500 werden genoemd voor Zeeuwse lijn stations...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daniel »

Tja, maar hoeveel nieuw gebouwde stations krijgen nu direct een IC-status :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Karl »

Het gaat om het nieuw te bouwen Lelystad Zuid, wat vermoedelijk een stoptreinstatus krijgt.
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

Karl schreef:Het gaat om het nieuw te bouwen Lelystad Zuid, wat vermoedelijk een stoptreinstatus krijgt.
Die ruwbouw die daar al 20 jaar hoeren-afwerkplek ligt te zijn bedoel je? :?:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Karl »

Nee, het nieuwe Lelystad Zuid komt ten noorden van de hoerenafwerkplek. ;)
Het is een spectrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Wubbo »

De norm voor een nieuw station is 1000 nieuwe in/uitstappers per dag. Geen idee alleen van de bron, daar zal ik nog eens naar zoeken.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Karl »

Als je dat wilt doen, graag. :pos:
Het is een spectrum.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Ruben »

Karl schreef:Nee, het nieuwe Lelystad Zuid komt ten noorden van de hoerenafwerkplek. ;)
Op zich begrijp ik het. Je plant een stad eerst te groot, en de bijstelling leidt dan tot een kleinere wijk waardoor een ruwbouw niet meer op de gewenste locatie ligt voor een centraal station in die wijk. Maar het ding kan hierbij dus op de lijst met Grands Travaux Inutiles. :x
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Karl »

Daar komt 't wel op neer, ja.

Als Almere nog een beetje groeit, kan het wellicht ooit nog Almere Oostvaarders Buiten Noordost worden ofzo. ;)
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door webguy »

Overigens stond in de Volkskrant magazine van zaterdag een stuk met foto's van Nederlandse "Grote Nutteloze Werken", en ook een artikel over modelspoorfanaten (een waarvan die 's nachts thuis kwam om niet z'n vrouw, maar een modellocje op z'n kussen te vinden...)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:Maar het ding kan hierbij dus op de lijst met Grands Travaux Inutiles. :x
Oh daar stond het pas 20 jaar hoor :)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Jurjen »

NS-Reiziger schreef: Op zich begrijp ik het. Je plant een stad eerst te groot, en de bijstelling leidt dan tot een kleinere wijk waardoor een ruwbouw niet meer op de gewenste locatie ligt voor een centraal station in die wijk. Maar het ding kan hierbij dus op de lijst met Grands Travaux Inutiles. :x
Nouja, je kunt je natuurlijk afvragen hoeveel die paar m³ beton gekost heeft. Ik denk dat het bij de aanleg van de lijn niet veel extra gekost heeft, terwijl een complete nieuwbouw als de lijn in bedrijf is gepaard gaat met spoor opbreken, tunnel leggen, spoor terug leggen en dus buitendienststellingen. In het kader van de toenmalige planningen van alle overheden was het zeer zeker verstandig dat ding aan te leggen in ruwbouw.

Als men iets net te krap plant, waardoor op redelijk korte termijn weer uitgebouwd moet worden, zijn jullie ook de eerste om te klagen...

Nu bijvoorbeeld zeuren jullie allemaal dat de tunnel in Delft direct viersporig moet. Maar wat nu als ze dat doen, en de Nederlandse reizigers blijkt toch massaal voor die shortcut met die Railhummers te kiezen? Dan is het ook straks weer geldverspilling...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Dames en heren, het volgende station is Almere - Lelystad hoeren afwerkplek noord, oost, zuid, west.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten