Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door julsteren »

Zo gister weer teruggekomen van even een paar daagjes naar Wuppertal, tuurlijk voor de Schwebebahn, maar ook nog voor wat minder OV-gerelateerde dingen (Guddumme wat was dat eten bij het hotel lekker! :mrgreen: (y) ). En wanneer ik een reis maak, komt er natuurlijk ook een verslag.

Direct na aankomst maar even de straat afgehobbeld om wat platen te schieten bij het lokale zweeftram-station (Zoo/Stadion), maar dat station is echt verschrikkelijk om mooie foto's te maken daar.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Hier het beste wat ik eruit kreeg, een karretje wat net wegzoefde richting Vohwinkel.

Daarna was het tijd om wat te gaan vreten in het centrum (Eberfeld), dus even doorgelopen naar het S-bahn station Zoologischer Garten (verwacht absoluut geen station wat vergelijkbaar is met het Berlijnse dierentuinbahnhof).

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Natuurlijk eerst wat leuke platen schieten van raampjestreinen, hier een S-Bahn onderweg naar Bottrop.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Ook deze gedrochten zien rondtuffen, op de relatie Hagen-Mönchengladbach. Lelijk en lomp van buiten, maar echt goddelijk van binnen in vergelijking met de andere S-Bahn troep die hier reed.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
En natuurlijk mag onze RE13 naar Venlo ook niet ontbreken :Y

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
De tegentrein naar Hamm kwam ook vrijwel tegelijk voorbij.

Het Hauptbahnhof was één grote bouwzooi, deed er 5 minuten over om het station te verlaten via allerlei omwegen.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Hier wat ik daarna bij een imbiss naar binnen heb gestouwd, een lekkere worst (volgens mij Krakauer) met wat frites.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Daarna werd het zweven met de zweeftram richting Oberbarmen.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Integenstelling tot het moderne apparaat wat in Dortmund bij de UT rondzoeft, zit hier wel een mens van vlees en bloed achter de frontruit.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Hier verdwijnt het voertuig het depot in.
AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
En dan hier het andere eindpunt, Vohwinkel, waar ze een veel groter depot hebben.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
En hier komt een wagentje langsgereden toen ik weer terug naar de S-Bahn ging, die een paar straten verderop stopt.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Het ging met een nieuwe BR 1440 terug naar bahnhof Zoo, zoals het hotel ook heet: am Zoo. :P Ik heb in mijn Duitsland-reizen nog nooit zulke fijne S-Bahn treinen gehad, ik denk ook dat ze beter op z'n recht komen op RB en kortere RE routes.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
De volgende ochtend liet ik mijn gat na een kort S-bahn-ritje zakken in de stoelen van een Abellio Lint 41 (redisign). Leuke dingetjes, het ging via Wuppertal-Oberbarmen en Remscheid Hbf naar Solingen voor de Müngstener brücke.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Het regende helaas, alsnog toch een geinig plaatje van het uitzicht aan de noordkant, zuidkant was een beetje lastig door de regendruppels, maar er komen nog meer foto's van regendruppels op treinramen :Y

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Hier dan de buitenkant van de NS-lint, geinig dingetje, al vind ik het oude frontdisign ''schattiger''.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Eerst kwam er nog een ICE-stelletje Solingen Hbf inrollen, maar daar mag je dus niet in met je NRW-schöner-tag-ticket.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Wat dan wel mogelijk is, vijf minuten later de RE pakken naar Hagen!

In Hagen vermaakte ik me vooral met de ham-kaas croissants van de mini-Kamps in de perrontunnel, dus hier wat minder foto's :N

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
De trein die mij naar Siegen zou brengen.

De spoorlijn van Hagen naar Siegen loopt door een prachtig bergachtig landschap, alleen die kutregen verpestte het.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
In Siegen waren ze vooral bezig met het verbouwen van de perrons. Regen was er ook in overvloed :neg:

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Een Vectus-lintje wat hier langs spoor 55 kwam chillen.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
En hier, met negen bakken sterk, de RE naar Au an der Sieg. Niet door naar Aachen dankzij werkzaamheden *huilt*

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Hier het comfortabele en knusse interieur van de Talent 2, gemaakt voor gemiddelde mensen, niet voor mij. Ik ben te lang :mrgreen:

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
De perrons op deze lijn waren ook om te huilen. Ik weet helaas niet welk station dit is, maar het was de eerste na Siegen.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
En dan de perronnummers op sommige stations. WAT?

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Wachtend op de bus. Beetje regen. Hier het mooie stationsgebouw van Au met wat lokale hangemo's ervoor :wink:

Nadat de bus kwam opdagen, en hij een tijdje reed kwam de grootste verassing van de reis, de bus was stiekem een U-boot! Maar dat zou ook kunnen door de hele zware regen die uit de hemel kwam, ik ben het even kwijt :X

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Een anderhalf uur later in Hennef ging het met S-Bahn verder richting Köln.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Op Köln Messe/Deutz weinig tijd gehad om de RB48 te halen naar Wuppertal-Vohwinkel, dus alleen dit is een leuk plaatje geworden van een leegmat-Vareo richting de werkplaats.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
In Vohwinkel was het even wachten op de S-bahn die vanaf spoor 11 vertrok, maar ik wist niet dat spoor 11 aan de andere kant van het stationsgebouw lag, dus dat was even zoeken :lol:

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Na het eten bij het hotel nog even een rondje gemaakt met de zweeftram door de stad, geinig.

Helaas was het allemaal alweer voorbij daarna, maar ik heb onderweg naar huis nog wat leuke plekjes bezocht :Y

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Het stuwmeer van Haltern, lekker even afkoelen *O*

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Op het station ging ik bikken bij het filiaal van kamps. In het kleine hokje daar minstens 10 wespen gespot, dus ik was zo weer buiten, waar ik deze nieuwe Flirt3 van DB Regio kon platen, ze zien er goed uit! Ben benieuwd wat de NS-versie gaat worden :X

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Met twee stellen reden ze. De tegentrein reed ook met twee stellen, lijkt me standaard.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Daarna ging het nog even naar Wulfen, met dit leuke vervallen gebouwtje.

Hierna kreeg ik het voor elkaar om ruzie te krijgen met de machinist van de 14:14 RB43 naar Coesfeld, want hij vind dat er een fotografieverbod geld. En dat ik daarvoor een aanklacht kon krijgen. Ja das waar, wanneer je voor commerciële doeleinden op afgesloten terreinen van de DB. Maar ik stond gewoon op een openbaar perron.

AfbeeldingUntitled by Julien Otten, on Flickr
Hier het treintje van de chaggo-zugfüher.

Het was weer tof hoor :pos: maar nu toch weer lekker bij de deur genieten van het warme weer :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door regenmaker »

De perrons op deze lijn waren ook om te huilen. Ik weet helaas niet welk station dit is, maar het was de eerste na Siegen.
We hebben op de wiki niet voor niets ook Duitse Treinseries: RE9 :P

Leuk om weer wat Duits ov te zien. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door baladid »

Over perron 602/603 in Wissen (Sieg). Dat zijn de interne spoornummers van het seinhuis, dat meerdere stations regelt. Normaal worden er voor het publiek korterer spoornummes gemaakt, maar hier niet.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door Michael »

Leuk verslag :pos:

Nog dit jaar komen er nieuwe treintjes voor de Schwebebahn. De huidige zijn inmiddels 40 jaar oud en worden daarom vervangen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door julsteren »

baladid schreef:Over perron 602/603 in Wissen (Sieg). Dat zijn de interne spoornummers van het seinhuis, dat meerdere stations regelt. Normaal worden er voor het publiek korterer spoornummes gemaakt, maar hier niet.
Ah, dat verklaart het, ik schrok al van sommige tussenstations waar mijn RE niet stopte: ''las ik daar nou 302?''
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door isadora »

Het lettertype van station Au geeft mij op de één of andere manier toch de rillingen, mijn probleem hoor. ;)
Hotel am Zoo ligt dus naast de dierentuin, ook nog een bezoekje aan de leeuwen en tijgers gebracht?

Fraaie foto's van een culinaire rondreis, maar vertel eens; wat voor verbluffends schotelden ze je voor in dat hotel?
:pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door julsteren »

AfbeeldingLekker.. by Julien Otten, on Flickr

DIT *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door Meltrain »

Die schnitzel lijkt op Frankrijk. :')

Maar het is een leuk verslag. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door Ardan »

Kon je je foto's echt niet even resizen? Mijn god mijn arme internetverbinding. Ik kijk later wel.

Okee toch even gewacht, wel leuk verslag! :pos: Bekend terrein, moet er ook weer eens heen. Mooie plaatjes!
Ik doe ook maar wat
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door julsteren »

Ardan schreef:Kon je je foto's echt niet even resizen?
Ik dacht meer zo van: oh, origineel zal wel goed zijn, lekker groot.

:3


Bedankt mensen voor de leuke reacties!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door isadora »

julsteren schreef:lekkerbekjes....

DIT *O*
Het is vlees noch vis volgens mij, hoog Rennie-gehalte. :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door Daniel »

Leuk verslagje en vooral ook fraaie plaatjes!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door Suus »

Julsteren, mijn complimenten! Je foto's zijn echt superb geworden!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door mijack1985 »

Kerel, leuk verslag weer he :pos: :pos: :mrgreen:

Ik was trouwens afgelopen zondag ook in Wuppertal haha
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door Timon91 »

Puik verslag, julsteren! Mooie plaatjes en het leest lekker weg, ga zo door! :)
Mijn Flickr account.
waldo79
Berichten: 7629
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door waldo79 »

Net verslag verder al zou ik
vreten
vervangen door eten :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door Ardan »

isadora schreef:Het lettertype van station Au geeft mij op de één of andere manier toch de rillingen, mijn probleem hoor. ;)
Hoezo? Omdat het in Grotesk-schrift is?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door isadora »

Grotesk? Geen idee.
Het probleem is meer............associatief zakmarzegguh.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door Ardan »

Het heeft an sich niks met nazi's en zo te maken, het is alleen wel in die tijd ontworpen en populair geworden. Als het écht een nazidingetje was, dan had je het echt niet meer zoveel gezien ;) De Berlijnse Noord-Zuid-S-Bahntunnel hangt er vol mee en het is na de Wende zelfs allemaal weer keurig gerestaureerd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door ArrivaBas »

Zo te zien had je op sommige foto's net zulk weer als op zo'n beetje alle foto's van mijn laatste repo. (Zie topic Foto's ArrivaBas. ik raad je aan ze toch te bekijken voor bewijs.)
Maar dat terzijde. Ze zijn toch best leuk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door isadora »

Ardan schreef:...
Ik schreef niet voor niks "mijn probleem". ;)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door ICE11 »

Hier heb je de huisregels voor alle DB-stations in Duitsland:

http://www.deutschebahn.com/file/de/217 ... ausordnung

Fotos maken is dus voor prive-doeleinden alleen verboden als het met statief of flitslicht gebeurd. Dus ook als je op het terrein van de DB staat kan je zoveel prive fotos maken als je wilt! :wink:
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door baladid »

Ardan schreef:Het heeft an sich niks met nazi's en zo te maken, het is alleen wel in die tijd ontworpen en populair geworden.
HUH?

Het Groteskschrift werd door de Nazis juist in Duitsland eerder afgeschaft dan bemoedigt, dus een vergelijk met Naziduitsland slaat HE-LE-MAAL MANK.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door Ardan »

Ik zeg toch ook dat het er JUIST niets mee te maken heeft? :D De associatie wordt alleen wel vaak gemaakt omdat het uit ongeveer dezelfde tijd komt, ontworpen in 1933-35.
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Paar daagjes naar Wuppertal en omgeving (34 foto's)

Bericht door baladid »

Sorry, ik dacht dat je het over Duits schrift hat, ik had over dat "grotesk" heen gelezen.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten