OVer je reiservaringen in augustus 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Wubbo »

Post hier je (zomerse) reiservaringen!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door isadora »

Vanochtend weer eens een bezoek aan het UMC voor controle en onderzoek.

Wat me opviel:

Het was overal heerlijk rustig, het leek wel zondagochtend.

Lijn 12 reed met gelede bussen, niet verrassend. Normaal reis ik in Utrecht alleen met DGL, en volgens mij kun/kon je daar altijd via alle deuren instappen.
De enkel-geledes waar ik nu in zat, hadden grote stickers op de deuren, dat de ingang voorin is.
Duidelijk dat daar niet iedereen, incluis ikzelf, aan gewend was. En ook erg onhandig.
Verder was er een omleiding via de Albatrosstraat vanwege werkzaamheden op het Ledig Erf

De trein terug van CS naar Hilversum was zo goed als leeg. In ieder geval het voorste gedeelte van de trein.
De conductrice vertelde, dat iedereen lekker knus bij elkaar achterin zat.

De grote verrassing vond ik toch wel CS zelf. Wat is dat ruim geworden, en daardoor overzichtelijk.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door regenmaker »

isadora schreef:Het was overal heerlijk rustig, het leek wel zondagochtend.
Ja, dat krijg je als de studenten OV niet geldig is. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door isadora »

Gelijk afschaffen dan. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door regenmaker »

Dan ben ik veel geld kwijt, dus doe maar niet. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Marc »

Wat een chauffeur bij HTMBuzz op lijn 24... Hij zat al met een zuur gezicht achter het stuur en was zich aan het ergeren aan instappende reizigers. Een oudere man moest inchecken maar hij vond het nodig om al te gaan rijden, de tas van een jongen zat bijna tussen de deur terwijl hij niet door kon lopen omdat z'n vriendin nog in moest checken, het instappen van een vrouw met kinderwagen duurde lang door een hoge opstap en hij had tegen mij nog wat te klagen dat ik achter uit moest stappen. Ik heb 'm even uitgelegd dat ik niet bij de achterdeur kon komen door twee kinderwagens en tassen...
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door DrechtBlub »

Wat een zot is dat dan...
Ik blub in het Drecht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door webguy »

Spoor 1 te Ede-Wageningen is afgelopen weekend gerenoveerd/herlegd/vernieuwd. Deze week keert de [serie=Stoptrein|2015|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] naar Arnhem opeens op Spoor 4 in plaats van spoor 1b. Iets zegt me dat dat spoor nog niet af is/iemand een foutje heeft gemaakt en de [serie=Stoptrein|2015|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] er niet meer op spoor 1 kan stoppen. De [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Schiphol3100[/serie] die normaal aankomt op diezelfde tijd op spoor 4 staat komt aan en vertrekt richting Arnhem van spoor 3 - creatieve oplossing in ieder geval.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Daniel »

Ik las iets over een storing in een stop/ontspoortong in spoor 1. Die ligt volgens Sporenplan aan de Arnhemse kant van dat spoor wat verklaart dat de [serie=Stoptrein|2015|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] niet meer op spoor 1 kan komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Niek »

Natuurlijk. Moest in Sassenheim zijn vandaag. 1600 naar Dvd en daarna 5700 naar Ssh. Staan we stil op Nvp, meldt de HC dat de kaagbrug eruit ligt, en natuurlijk zit ik in de eerste trein die niet verder mocht. Uiteindelijk me maar op laten pikken in Nvp. Volgende keer maar over Ledn naar Ssh, er is iedere keer gedoe te Nvp om een of andere reden.

Edit: op blokafstand achter de SLT stond een VIRM stil, dus we hadden nog enigzins geluk dat we op een station stilstonden. Was wel een gaaf gezicht, 2 treinen zo dicht achter elkaar.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door gliderfighter »

Gisteren een overstap van -1 gemaakt. Kwam met SLT station binnen, rustig wandelend naar spoor 4 te Ht om daar de SPR ri Ut te pakken.

In de middag het dieseltje van Veolia gepakt, aankomst te Nijmegen zag ik nog een DDAR staan ri Ht, mooi rustig aan doen, want de volgende was weer dezelfde SLT als in de ochtend:AIRCO.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Thom91 »

Gisteren ruim 1,5 uur in de file gestaan voor Lille door werkzaamheden aan de A1. Kon mooi de langsrazende HST's aanschouwen! :D
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Z2N »

Waarom nam je dan ook de A1? De route via de A2 en E19 is feitelijk even snel. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren voor de tweede keer dit jaar meegemaakt dat de HC de uitstaprichting omriep (ditmaal in de [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie]). Toen ik door zijn collega werd gecontroleerd, gelijk maar even vanuit oogpunt van een visueel beperkte reiziger een compliment gegeven. Dit is wel een van mijn vaste treinseries, maar toch mooi dat sommige conducteurs hier wel de moeite voor nemen! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Thom91 »

Z2N schreef:Waarom nam je dan ook de A1? De route via de A2 en E19 is feitelijk even snel. :wink:
Stond niet aangegeven dat er werkzaamheden waren vanuit Le Havre/Amiens..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Waarom nam je dan ook de A1? De route via de A2 en E19 is feitelijk even snel. :wint:
Naast het feit dat de ANWB die werkzaamheden ook niet kent, de route via de Belgische E17 is prettiger omdat je dan niet langs Brussel hoeft. En waarschijnlijk is het aantal kilometers in België ook net wat minder, wat heel fijn is, want Belgen kunnen over het algemeen niet zo goed autorijden :X

Bij de route via Lille moet je alleen alle verkeersborden negeren want anders wordt je via Doornik gestuurd terwijl de route via Roncq sneller is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Ardan »

Bee schreef:want Belgen kunnen over het algemeen niet zo goed autorijden :X
Nee, dan Fransen :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Suus »

Daar kan je de absolute noobs nog herkennen, die rijden met een witte sticker met een rode A op de achterbumper ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Thom91 »

Ik las overigens elders op het forum dat ik Rijsel had moeten zeggen ipv Lille.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Ardan »

In Frankrijk zegt men Lille. In Nederland zeggen we ook Lille. In Vlaanderen zegt men meestal Rijsel maar ook niet altijd. Lille dus. En flikker op met wat de Taalunie ervan zegt :D
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door MdJ »

Een RET-Alliance en een GVB jonkheer op RIX (Riga airport) Vind ik dan wel weer vet:)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Daniel »

Vroeg in de middag liep m'n trein in Amersfoort wat vertrekvertraging op door het ontbreken van een machinist. Na een paar minuten stilstaan kwamen er vervolgens liefst vier machinisten voorbijgelopen richting de voorkant van de trein, dat was toch wel een tikkeltje overdreven :mrgreen:
Ze zullen wel hebben staan uitvechten wie die trein mocht rijden, want het duurde daarna nog even voordat we daadwerkelijk vertrokken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door dylanwild94 »

Bee schreef: want Belgen kunnen over het algemeen niet zo goed autorijden :X
Over het algemeen is zijn de wegen in België ook niet echt van top kwaliteit. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Vinny »

Thom91 schreef:Gisteren ruim 1,5 uur in de file gestaan voor Lille door werkzaamheden aan de A1. Kon mooi de langsrazende HST's aanschouwen! :D
Ik bied meer: 2,5 uur stil gestaan op de Afsluitdijk tussen Kornwerderzand en Breezanddijk vanwege een ongeval.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door fogeltje »

Niet echt een reiservaring maar gerelateerd. Twee weekenden geleden was ik op bezoek bij vrienden in Leeuwaarden. Ze wonnen vlak aan het spoor, relatief dicht bij station Achter de Hoven. Ik moest op een gegeven moment even naar buiten, luchtje scheppen. Onderweg kwam toevallig een bus (lijn 7 of 32) en ik maakte een foto. Na een kort ommetje ging ik terug en even later vertrok ik met Frank en een van de huisbewoners om even station Achter de Hoven te bekijken. We kwamen toen dezelfde bus tegen (die weer terug naar CS reed). De chauffeuse herkende mij en stopte. Ze wilde weten waarom ik de foto gemaakt had en of ze die even mocht zien. Toen ik uitgelegd had dat ik een hobbyist was, bleek ze wat gerustgesteld. Want blijkbaar zijn er in die wijk rellen geweest over bussen die hard te zouden rijden en eerder die week werden bussen door boze buurtbewoners tegengehouden om verhaal te halen of iets dergelijks. Dus ze was bang dat ik een van die actievoerders was die foto's maakte voor een of ander buurtblad. Uiteindelijk bleef ze nog even staan zodat ik nog een mooie tweede foto kon nemen terwijl de bus stilstaat bij een halte :D

EDIT: gerelateerd aan dit, kent iemand software (of website) waarmee ik makkelijk een gezicht op een foto kan blurren? Wellicht kan Paint dit ook, maar hierin ben ik geen held. Je kunt me PM'en zodat we dit topic niet vervuilen.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten