Het grote computertopic! #17

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door webguy »

Je mag officieel de "NTU" inderdaad niet zelf plaatsen. Worst case moet de vezel opnieuw worden gespliced ja.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Vantevoren is het gewoon amper te zeggen of het wel of niet goed zal gaan, dat is het vervelende met internet aan laten sluiten. Al is een monteur ook nog geen garantie: die kreeg het laatst bij m'n ouders ook niet voor elkaar. Daar moest toen KPN bij komen om naar de aansluiting te kijken. Bleek dat ze twee draadjes precies verkeerdom aangesloten hadden in de wijkverdeelkast, tja, dan komt er geen signaal natuurlijk.
Dat kan je allemaal zelf meten gelukkig! Maar dat wist ik 10 jaar geleden toen ik 18 maanden lang naar ADSL ben overgestapt ook niet. Kleuren in de wandcontactdoos ook echt compleet anders dan wat er bekend was. Herpaderp.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Thom91 »

Iemand enig idee of je in een apple store in de USA met een Nederlandse edu kaart korting kan krijgen?
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door webguy »

Volgens mij kan dat niet - in de VS vragen ze een emailadres met een .edu
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

En .edu wordt alleen aan Amerikaanse universiteiten uitgedeeld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Thom91 »

Ok danku :)
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

Maar wat heb je nodig en moet ik het voor je bestellen met Amerikaanse educatieve korting? Want ik heb diverse .edu emailadressen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Thom91 »

Ik wil een iPad mini maar ik twijfel nu een beetje nu er 9 september waarschijnlijk nieuwe iPads worden aangekondigd, dan daalt de prijs van de oude over het algemeen ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Suus »

Als dat gebeurt gaan de prijzen van de huidige generatie iPad's meestal 100 euro omlaag idd. Ik heb een iPad Mini 2e generatie bij Apple in Amsterdam gekocht nadat de derde generatie uit was met honderd euro korting. En tussen de 2e en 3e generatie was het enige verschil de vingerafdruklezer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

Waarom zou je een iPad mini willen? Waarom dan niet een iPhone 6S+?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

6S+ lijkt echt belachelijk veel op 65+ :D Bejaardentelefoonlovers.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Thom91 »

deadlock schreef:Waarom zou je een iPad mini willen? Waarom dan niet een iPhone 6S+?
Omdat ik vrij vaak al een 'grote' iPad tot mijn beschikking heb en vaak die net wat te groot vindt voor wat ik er mee wil doen, en een 6S+ niet mobiel genoeg vindt en vooral te groot. Dat ding moet ook mee naar feestjes etc en in de broekzak passen.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

Betere broeken kopen :P
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Hainje »

deadlock schreef:Waarom zou je een iPad mini willen? Waarom dan niet een iPhone 6S+?
Ik las dus echt een iPhone65+. Een speciale iPhone voor bejaarden. Over gat in de markt gesproken. :P
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Thom91 »

deadlock schreef:Betere broeken kopen :P
Ik hoef geen Overzeas :')
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door STF »

Het viel nog niet mee zeg om Windows 10 op mijn tablet te krijgen; de minimale hoeveelheid beschikbare schijfruimte moest 6,31 GB bedragen gaf het installatieprogramma aan, na echt zo'n beetje alles te hebben verwijderd aan foto's e.d. was de hoeveelheid vrije ruimte 5,9 GB...
Toen maar een tweetal bestanden uit de map program files tijdelijk weggehaald; 6,33 GB vrije ruimte!

Windows gaf overigens wel aan dat installeren vanaf micro-SD kaart ook mogelijk was maar dat kaartslot maakt al sinds nieuw af aan zeer slecht contact.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door isadora »

Dus je hebt weer internet?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door STF »

Ongeveer 75% van de dag, dus we gaan wat vooruit want aanvankelijk hadden we hooguit 50% van de dag internet (vaak echter minder dan dat).
Momenteel is er hoofdzakelijk in de avonduren geen internet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door STF »

We krijgen sinds vandaag tijdelijk twee internetabonnementen binnen; de normale glasvezelverbinding (100Mbit/s down, 35Mbit/s up) die dus al 3,5 week om de haverklap urenlang storing heeft en voor nood een DSL-verbinding (12Mbit/s down, 0,75Mbit/s up) die inderdaad (zoals de provider al dacht) gewoon blijft werken op momenten dat de glasvezelverbinding totaal niets meer doet. We mogen alleen NIET de campinggasten via die DSL-verbinding laten internetten, nou zal dat DSL-lijntje zoiets sowieso toch amper aankunnen gezien de drukte op de camping.

Toch is het eigenlijk wel erg onlogisch; wij krijgen een telefoonkabel met zes lijnen binnen, dus zo'n tijdelijke DSL-verbinding in gebruik stellen stelt totaal niets voor want minstens de helft van de draden zijn toch niet in gebruik maar als je dan ziet bij het bungalowpark in het volgende dorp waar ik toen WiFi voor de gasten heb aangelegd hebben we een vertegenwoordiger/monteur van de internetprovider laten langskomen om te kijken of er een tweede DSL-verbinding bij kon komen (glasvezel heb je daar niet), bleken er echt maar twee aders in de telefoonkabel te zitten dus meerdere lijnen niet mogelijk.

In ieder geval weet de provider eindelijk waar de fout zit maar kan niet op korte termijn verholpen worden omdat het probleem geloof ik in Duitsland zit, als ik het goed begrepen heb. Volgens de monteur die hier vandaag was zijn er ongeveer vijf klanten met ongeveer dezelfde problemen (allemaal hier in deze regio) maar wij schijnen de enige te zijn waar het zo hevig is. Bij de andere klanten blijft het over het algemeen beperkt tot extreem traag worden. Twee van die vijf klanten betreffen ook campings.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door ODRAIL »

Goed ... je kunt wel weer merken dat de zomervakantie weer bijna voorbij is. Mijn mailbox begint weer een beetje vol te stromen :? :wink: .
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door STF »

Bij mij precies het omgekeerde, de hele dag nog niets zinnigs binnen gekregen. Maar dat is natuurlijk logisch; als campingbeheerder heb je het juist druk in de vakanties.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Thom91 »

Mieters, goede storing wel bij Ziggo.

Betreft er eentje in de DNS dus die even handmatig aanpassen naar: 208.67.222.222 (OpenDNS) of 8.8.8.8 (Google)

nb. Voor eigen risico, werkt hier perfect. Achteraf wel zelf weer even terugzetten.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Geert »

Of niet, je hoeft niet perse de DNS van je provider te gebruiken. In theorie is het sneller (minder latency want zelfde netwerk), in de praktijk valt dat volgens mij wel mee.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door Thom91 »

Ik bedoelde meer dat het niet automatisch teruggaat naar Ziggo als de storing is verholpen en dat je dat handmatig moet terugzetten :P
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #17

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Ik bedoelde meer dat het niet automatisch teruggaat naar Ziggo als de storing is verholpen en dat je dat handmatig moet terugzetten :P
Waarom zou je het terugzetten?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten