Treinkaartjes België

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
drentheicm
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 16:41

Treinkaartjes België

Bericht door drentheicm »

Beste allemaal, ik ben een reis aan het plannen om een dagje naar Luxemburg te gaan (2 personen: 19 jaar, DalVrij in vakantieperiode/SOV en 65+, keuzedag). Ik kom er echter niet uit wat de beste kaartjes zijn om te kopen. Ik wil op een doordeweeksedag vanuit de omgeving Bgn/Rsd naar Luxemburg, het liefst heen via Brussel en terug via Mt-Ehv. Kan iemand me helpen met de kaartjes die ik hiervoor nodig zou hebben? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinkaartjes België

Bericht door Suus »

Maak in Nederland gebruik van je eigen vervoerbewijzen tot Roosendaal of vanaf Maastricht.

Voor de heenreis voor de jongeren een Go Pass 1 Roosendaal -> Arlon (te koop op http://www.nmbs.be of bij de NMBS-kaartautomaat in Roosendaal) en een enkele reis Arlon - Luxemburg (te koop via http://www.b-europe.com). Voor de gepensioneerde is een doorgaand ticket Roosendaal Grens - Luxemburg het meest zinvolle (of Roosendaal - Luxemburg als dat via de NMBS goedkoper kan).

Voor de terugweg gebruik je voor de jongeren beiden voor Luxemburg - Troisvierges een binnenlands kaartje voor Luxemburg, via B-Europe een enkele reis Troisvierges - Gouvy en een vooraf gekocht (dan wel online, dan wel tijdens de heenreis in België) Go Pass 1 Gouvy -> Maastricht. Voor de gepensioneerde is een ticket Troisvierges - Visé Grens (of Maastricht als je niet op dezelfde dag heen en terug reist) waarschijnlijk het meest interessant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
drentheicm
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 16:41

Re: Treinkaartjes België

Bericht door drentheicm »

Dank voor je antwoord! :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten