[Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Thom91 »

Tsja, als NS heeft aangegeven dat de vier in de OP genoemde fabrikanten door zijn naar de volgende ronde houdt het gauw op ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Ardan »

Ik vind dat ding net zo'n Pokémonfiguurtje :lol: 'Kijk daar komt Jigglytuff aanrijden'
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Suus »

Ik heb dat eerlijk gezegd al jaren met Britse treinen, het lijken van binnen en buiten allemaal plastic stuiterballen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Busfoto.nl »

Ach Thom91, dat had ik niet goed gelezen. Waar had NS dat overigens in een bron aangegeven?
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Busfoto.nl »

Ardan schreef:Ik vind dat ding net zo'n Pokémonfiguurtje :lol: 'Kijk daar komt Jigglytuff aanrijden'
Maakt mij niet zo veel uit hoe dat ding er uit ziet, als hij maar aan de eisen voldoet en technisch op orde is. In een vorig decennium werd er al eens te veel naar het uiterlijk van een trein gekeken, met een parlementaire enquete tot gevolg (kort door de bocht)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Thom91 »

Busfoto.nl schreef:Ach Thom91, dat had ik niet goed gelezen. Waar had NS dat overigens in een bron aangegeven?
Pfoeh, die heb ik niet bij de hand helaas.. Kan me ook iets vaag herinneren dat een topman van Siemens of Stadler zich daar over had uitgelaten..
Komt wel goed schatje.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Busfoto.nl »

Dat klinkt weinig concreet. We gaan het zien.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Post »

Siemens, Alstom, Bombardier en Stadler willen de Intercity Next Generation (ICNG) gaan bouwen. Dat heeft Siemens-topman Frank Hagemeier gezegd in een interview met OV-Magazine. http://www.ovmagazine.nl/2015/03/vier-p ... city-1646/
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Moshi »

NS heeft ook in 4 landen treinen bekeken, en daarmee iig bevestigd dat het aantal klopt.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Durashift »

Busfoto.nl schreef:Was deze al eens langsgekomen; de AT200 van Hitachi? Kan 200, met de mogelijkheid tot meerdere spanningen. Daarnaast lijkt een gelijkvloerse instap mogelijk te zijn en zijn er mooi brede deuren. Daarnaast kan NS al een beetje kijken hoe Hitachi werkt; bij Abellio hebben ze er flink wat besteld voor een concessie in Schotland.

Afbeelding
Ik vind dit er wel strak uitzien. :pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door ArrivaBas »

Helaas doet Hitachi niet mee met deze aanbesteding, maar ze zien er zeer zeker niet verkeerd uit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door DrechtBlub »

Zie liever die hitachi's, die zien er nog enigsinds modern uit.
Ik blub in het Drecht.
CX1000
Berichten: 175
Lid geworden op: di 19 nov 2013, 15:24
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door CX1000 »

Ik vind het ook wel jammer dat Hitachi niet mee doet.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Mr-W »

ArrivaBas schreef:
dennistd schreef:
Ardan schreef:Jalache, twee uur in SLT-achtige meuque zitten. Of kun je die dingen ook nog een beetje luxe krijgen?
Je kent de Leo Express?
Da's dan weer iets té, maar het begint er al op te lijken.
Op de businessclass na is de trein niet te luxe voor een intercity :Y
Het 2e klas interieur ziet er fraai uit :pos:
Ardan schreef:Ik vind dat ding net zo'n Pokémonfiguurtje :lol: 'Kijk daar komt Jigglytuff aanrijden'
Afbeelding
Sws moet daar zo'n rijtuig bij :lol:
AlexNL
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 22:08

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door AlexNL »

reisthijs schreef:Ik lees op de site dat ze 2- en 3-delig geleverd zijn maar indien nodig uitgebreid kunnen worden met extra rijtuigen. :wink:
SJ heeft sinds 2012 een vierdelige intercityvariant (SJ 3000) rondrijden, waarin ook een bistrogedeelte zit. In China rijdt sinds 2007 de CRH1A rond, een Regina van 8 bakken lang.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door ArrivaBas »

AlexNL schreef:
reisthijs schreef:Ik lees op de site dat ze 2- en 3-delig geleverd zijn maar indien nodig uitgebreid kunnen worden met extra rijtuigen. :wink:
SJ heeft sinds 2012 een vierdelige intercityvariant (SJ 3000) rondrijden, waarin ook een bistrogedeelte zit. In China rijdt sinds 2007 de CRH1A rond, een Regina van 8 bakken lang.
Dus, als Bombardier de treinen wat smaller maakt voor NL, dan heeft die Regina best een aardige kans.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door reisthijs »

Ik denk het niet met die hoge vloer.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
AlexNL
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 22:08

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door AlexNL »

In de SJ3000-stellen zit één bak waarin een lift is ingebouwd, deze kan draaien tussen perron- en treinhoogte. Zoiets zegmaar (dit is geen SJ3000):

Afbeelding


Met zo'n lift zou denk ik aan de toegankelijkheidseisen worden voldaan, maar efficiënt is het niet. Reizigers moeten op de goede plaats staan en het gedoe met vouwfietsen en kinderwagens in en uit de trein tillen blijf je houden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door reisthijs »

Het gaat voor NS dan ook niet alleen om de toegankelijk heidseisen, alle reizigers moeten snel en comfortabel uit/in kunnen stappen.

Dat gaat toch het beste met een gelijkvloerse trein. En dat is vast ook een reden dat NS nu naar enkeldekstreinen lijkt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door AppleMoose »

Een lift neemt veel te veel tijd in beslag, is storingsgevoelig en vandalismegevoelig. Geen goed plan dus.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door julsteren »

De perrons zijn in Zweden wel een stuk lager dan hier in Nederland, in Nederland zou dit treintype bijna gelijkvloers zijn volgens de norm, hoe het precies zit weet ik niet, ik vermeld alleen wat ik met mijn ogen heb gezien :wink:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door reisthijs »

Volgens https://sv.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Regina is de vloerhoogte 1150 mm, dat is toch een stukje hoger dan de norm van 780 mm.
Zeg maar één trede omhoog vanaf een Nederlands perron.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door julsteren »

13 millimeter lager dus dan de vloerhoogte van een VIRM bij het instappen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Niek »

Als je dit zo ziet kan de ICNG eind 2016 al instromen :Y
https://www.youtube.com/watch?v=4s8KkNLfcRY
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Bram »

Voor een flirt ziet dat er toch zeer IC-waardig uit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten