Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De ICE 1706 rijdt het hele jaar door in de nachten van zondag op maandag vanaf München, maar staat met verschillende ritten in het systeem vanwege allerlei alternatieve routes door werkzaamheden. Zie ook http://www.zugfinder.de/zuginfo.php?zugnr=ICE_1706
Meer informatie over Hessen toegevoegd n.a.v. een nieuwsbericht van het Nordhessisch Verkersverbund (NVV) over de dienstregeling 2016. Een aantal omnummeringen en een nieuwe dienstregeling op de lijn Kassel - Marburg - Frankfurt.
Ook nog wat geschuif met treindiensten bij Gera toegevoegd. Zuidoost-Duitsland is echter nog lang niet compleet vrees ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
HKX naar Frankfurt wordt wel interessant voor mij als het Schönes Wochenende Ticket ook tot daar geldig is: trein van Gronau naar Münster en daar overstappen op de relatief snelle HKX.
Terwijl ik nog wacht op de exacte details voor de dienstregeling van de langeafstandstreinen kan ik jullie alvast blij maken met een foto van een nieuwe LINT 41 van DB Regio voor Rheinland-Pfalz. In totaal zijn er veertien van deze treinstellen besteld.
Ook bij National Express gaan de zaakjes vooralsnog voorspoedig, de aflevering van de 35 treinstellen Talent 2 (foto uit 2014) is al een flink eind en eerder deze week zijn de treinstellen ook toegelaten. De Talent 2-treinstellen van Abellio Mitteldeutschland gaan zelfs al vanaf 5 oktober beperkt ingezet worden in een overgangsperiode waarbij DB Regio en Abellio samenwerken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik weet niet hoe het bij deze Talent2 is, maar jammer dat de inrichting vaak zo verrot is. Hetzelfde geldt voor de LINT's, met als triest voorbeeld welke rondom Köln worden ingezet.
De indeling van de LINT 54 en LINT 81-treinstellen van het Dieselnetz Köln trekt op niets inderdaad. Al zijn ze wel iets comfortabeler dan de oude Talenten, die hadden niet eens een vulling in de zittingen of armleuningen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:
Ook bij National Express gaan de zaakjes vooralsnog voorspoedig, de aflevering van de 35 treinstellen Talent 2 (foto uit 2014) is al een flink eind en eerder deze week zijn de treinstellen ook toegelaten. De Talent 2-treinstellen van Abellio Mitteldeutschland gaan zelfs al vanaf 5 oktober beperkt ingezet worden in een overgangsperiode waarbij DB Regio en Abellio samenwerken.]
WT moet ik me hierbij voorstellen? Abellio treinen in de reizigers dienst van nu nog DB Regio. Met personeel van DB die dan overgaan naar Abellio. Zoiets ongeveer? Is dit iets nieuws, of wel gebruikelijk bij concessie overgangen?
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 12 sep 2015, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Foto uit quote gehaald
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Het is niet een helemaal nieuw concept: vorig jaar mocht Vlexx alvast wat proefritjes maken in opdracht van DB Regio op tussenritten van de Regionalbahn Mainz - Worms - Mannheim, maar dit is wel de meest uitgebreide variant tot nu toe. De machinisten zullen zowel van DB Regio als Abellio zijn, de conducteurs zijn allemaal van Abellio.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Terwijl ik nog wacht op de exacte details voor de dienstregeling van de langeafstandstreinen kan ik jullie alvast blij maken met een foto van een nieuwe LINT 41 van DB Regio voor Rheinland-Pfalz. In totaal zijn er veertien van deze treinstellen besteld. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 23_005.JPG
Het uiterlijk was zeker door het Bundesland bepaald? Op de kleur rood na, is dit uiterlijk namelijk precies gelijk als dat van vlexx. Op welk(e) traject(en) gaan deze treinen rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klopt, sinds december 2014 moeten nieuwe voertuigen die worden besteld voor Rheinland-Pfalz aan een door de deelstaat voorgeschreven vormgeving voldoen, waarbij de vervoerder zelf één kleur mag inbrengen.
De stellen zijn bedoeld voor het Dieselnetz Südost Los 1, dat zijn de lijnen:
RB 35: Worms – Alzey – Bingen
RB 45: Neustadt (Weinstr) – Bad Dürkheim – Monsheim
RB 46: Ramsen-Eiswoog – Grünstadt – Frankenthal
RB 62: Worms – Hofheim – Biblis
RB 63: Worms – Hofheim – Lorsch – Bensheim
RB 69: Fürth – Rimbach – Reisen – Weinheim
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Vanaf december zullen er dagelijks weer drie sneltreinen tussen Dresden en Wrocław gaan rijden. Deze treinen werden op 1 maart 2015 opgeheven maar komen nu dus weer terug. Ook zullen er regionale treinen uit Polen tot station Görlitz gaan rijden. De precieze details worden binnenkort bekend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik zie dat bijna alle huidige EuroCity's Duitsland-Praha-verder CZ-SK-HU ingekort gaan worden tot Praha, maar ik neem niet aan dat er maar een enkele trein overblijft tussen Praha, Bratislava en Budapest. Worden deze treindiensten losgekoppeld om zo minder vertragingsgevoelig te zijn? Een tweeuurstakt tussen Praha, Brno, Bratislava en Budapest zoals nu is wel gerechtvaardigd, ook buiten het backpackerseizoen.
Verder viel dit me op:
Bee schreef:De RB20 rijdt niet meer tussen Herzogenrath en Heerlen rijden, tussen deze stations gaat een pendeltrein rijden die het lijnnummer RE18 krijgt. De RB20 gaat voortaan elk half uur de tak naar Eschweiler-St. Jöris rijden. Vanaf 12 juni 2016 wordt bovendien de treindienst verlengd naar Stolberg Hbf en is de volledige ringlijn open.
Verliest Heerlen de directe treindienst met Aachen Hbf?
Dat klopt, tijdelijk rijdt er geen rechtstreekse trein meer tussen Heerlen en Aachen Hbf. Dat duurt tot de nieuwe concessie Limburg ingaat waarin de rechtstreekse verbinding terugkeert, maar dan gereden door Arriva.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...