Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wordt de 69 eindelijk een echte snelbus.
Ergens jammer dat ze het lijnnummer 19 niet intact hebben gelaten.
Ergens jammer dat ze het lijnnummer 19 niet intact hebben gelaten.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, hij ging juist richting het noorden (richting Lemmer/ Emmeloord).Ardan schreef:Kwam die uit het noorden of uit het zuiden? Als die uit het noorden kwam weet ik haast wel zeker dat het een nieuwe is, ze worden in Polen gemaakt :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gek ik kwam ook donderdagavond rond half-negen een konvooi met drie metrobakken tegen waar ik de hele A27 tussen Huizen en Almere heb achteraan moeten rijden. Ging daarna de A6 op richting Amsterdam
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Misschien was dat een andere.Somoht schreef:Gek ik kwam ook donderdagavond rond half-negen een konvooi met drie metrobakken tegen waar ik de hele A27 tussen Huizen en Almere heb achteraan moeten rijden. Ging daarna de A6 op richting Amsterdam
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dit is voor het eerst dat ik meer dan 10 minuten heb moeten wachten op Weesperplein. En toen de metro er eindelijk was duurde het te lang voor we eindelijk eens gingen rijden.
Aangezien NS metro's negeert werd dat een aanfluiting op Amstel...
Aangezien NS metro's negeert werd dat een aanfluiting op Amstel...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Kwam dat later vertrekken door de drukte? Verbaast me niks, als er maar elk kwartier een metro rijdt. Weet iemand welke sporen buiten gebruik waren, en hoe de overstap op Van der Madeweg verliep? Ik betwijfel het of de metro kop kon maken op het emplacement door de werkzaamheden aan het spoor daar...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Uit eigen observatie: de metro uit Gaasperplas stopte op het binnenste spoor aan het westelijke perron. Dat gebeurde min of meer gelijktijdig met de (heel langzaam rijdende) M54. Reizigers naar Gaasperplas konden vervolgens cross-platform overstappen; de reizigers vanuit Gaasperplas verder naar CS zullen wel via de trappen af en weer op naar het andere perron hebben moeten lopen.
De M54 zat om 18:00 's avonds op zondag uiteraard nokkievol met deze non-frequentie...betaalt de investering in de M5 zich alsnog uit ;)
De M54 zat om 18:00 's avonds op zondag uiteraard nokkievol met deze non-frequentie...betaalt de investering in de M5 zich alsnog uit ;)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Volgensmij was gister op een vrij lang baanvak de beveiliging volledig uitgeschakeld, waardoor er daar alleen gereden mocht worden met beperkte snelheid en na toestemming van de verkeersleiding. Waarschijnlijk was meer dan één metro per kwartier niet mogelijk.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bron: AT5, http://www.at5.nl/artikelen/146034/amst ... men-imtechKomt de opleverdatum van de Noord/Zuidlijn opnieuw in gevaar? Dat is waar raadsleden van diverse partijen voor vrezen, nu het bedrijf Imtech, dat medeverantwoordelijk is voor de afbouw van stations, in financieel zwaar weer zit.
O.a. een raadslid van D66 (gesteund door diverse andere partijen) is bang dat de opleverdatum van oktober 2017 niet langer haalbaar is, en vreest dat de haalbaarheid van deze datum onder de 50% gelegd moet worden. Mocht deze datum inderdaad niet gehaald worden, komen ook diverse andere projecten (Zuidas, omleggen tramlijnen) in de problemen. :X
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik vind dat voorbarige uitspraken. Gerede kans dat het werk op hetzelfde tempo door blijft gaan, onder de voorwaarde dat de leveranciers en het personeel betaald blijft worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat is het probleem met de Zuidas? En tramlijnen een paar maanden later omleggen lijkt mij ook niet het einde van de wereld.[Mocht deze datum inderdaad niet gehaald worden, komen ook diverse andere projecten (Zuidas, omleggen tramlijnen) in de problemen. :X
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als Imtech uitstel van betaling aanvraagt kan het zijn verplichtingen aan derden ook niet voldoen en zullen er dus geen materialen geleverd worden voor de NZ-lijn. Zelfde probleem met die glaszetter die failliet ging, dat is mega specialistisch werk en doordat zij failliet gingen werden de panelen door derden ook niet geleverd. Je gaat hierdoor een traject in waar je zelf als opdrachtgever de derde partijen individueel moet contracteren en beoordelen terwijl je eerst die verantwoordelijkheid bij een andere partij had neergelegd.waldo79 schreef:Ik vind dat voorbarige uitspraken. Gerede kans dat het werk op hetzelfde tempo door blijft gaan, onder de voorwaarde dat de leveranciers en het personeel betaald blijft worden.
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bedankt voor je nuancering, maar het zou goed kunnen zijn dat de vertraging nog kan meevallen. Ik ga er niet vanuit dat er een keiharde openingsdatum is gecommuniceerd. En of dat ding nu voorjaar of najaar 2017 (ik noem maar wat) opent, maakt voor het publiek niet meer uit
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Volgens mij gaat vooral de verbouwing van de Zuidas problemen opleveren als de metrolijn niet operationeel is in 2017. Maar goed, dat is toch een project dat ik persoonlijk niet echt zie zitten dus zelf ben ik er niet zo rouwig om. Dat de Amsterdamse gemeenteraad daar anders over denkt is genoegzaam bekend.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat de consequenties zijn, valt nu niet te overzien. Belangrijk daarin is duidelijkheid over het verdere verloop van de afwikkeling van de problemen bij Imtech. Een (snelle) doorstart van dit onderdeel van Imtech of een faillissement is een groot verschil.Thom91 schreef:Als Imtech uitstel van betaling aanvraagt kan het zijn verplichtingen aan derden ook niet voldoen en zullen er dus geen materialen geleverd worden voor de NZ-lijn. Zelfde probleem met die glaszetter die failliet ging, dat is mega specialistisch werk en doordat zij failliet gingen werden de panelen door derden ook niet geleverd. Je gaat hierdoor een traject in waar je zelf als opdrachtgever de derde partijen individueel moet contracteren en beoordelen terwijl je eerst die verantwoordelijkheid bij een andere partij had neergelegd.waldo79 schreef:Ik vind dat voorbarige uitspraken. Gerede kans dat het werk op hetzelfde tempo door blijft gaan, onder de voorwaarde dat de leveranciers en het personeel betaald blijft worden.
Meer daarover op wijnemenjemee.nl
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En dat vind ik nou altijd zo jammer, dat de kranten meteen moord en brand schreeuwen als er een dingetje is dat mogelijkerwijs de NZL eventueel zou kunnen vertragen misschien. En vast teruggrijpend naar eerdere vertragingen die er geen zak mee te maken hebben terwijl iedereen weet dat de bouw nu hartstikke goed verloopt; 'En het is al zo erg want tien jaar geleden...' Eerst feiten afwachten, dán roepen.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er staan 20.000 mensen straks op straat en wat is het ergste? Dat een metrolijn wellicht iets later wordt opengesteld...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waarom moeten er per se treintjes door de tunnel rijden voor die verbouwing?Vinny schreef:Volgens mij gaat vooral de verbouwing van de Zuidas problemen opleveren als de metrolijn niet operationeel is in 2017. Maar goed, dat is toch een project dat ik persoonlijk niet echt zie zitten dus zelf ben ik er niet zo rouwig om. Dat de Amsterdamse gemeenteraad daar anders over denkt is genoegzaam bekend.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wellicht is de bereikbaarheid van het gebied een issue als tijdens de tunnelbouw waardoor de metro een onmisbare schakel is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als de Noord/Zuidlijn niet in gebruik is, kan de Amstelveenlijn ook niet buiten gebruik worden genomen. Dan kan ook de Amstelveenboog niet buiten gebruik worden genomen en alle werkzaamheden die van buitengebruikname van die boog afhankelijk zijn ook niet uitgevoerd worden. Denk aan de bouw van de zuidtunnel van de A10.
Is even mijn aanname.
Is even mijn aanname.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De planning is toch dat de Amstelveenboog in 2019 er pas uit gaat? Dan zou de NZ/lijn wel erg veel vertraging hierdoor oplopen als dat nu een issue is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat middelen die worden ingezet voor de Zuidas nu nog worden ingezet voor de bouw van de Noord/Zuidlijn (denk aan personeel, machines e.d.). En tot slot is helemaal niet ondenkbaar dat de Zuidas er in het gekrakeel in de media en politiek gewoon met de haren bij is gesleept, en er dus helemaal geen afhankelijkheid is. Na 15 augustus zijn de werkzaamheden bij Zuid voor de Noord/Zuidlijn immers afgerond.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hoezo is de metro een onmisbare schakel? Het gaat puur om autoverkeer waarvan het gros de Zuidas hard voorbij scheurt en absoluut geen bestemmingsverkeer is. Wat heeft die N/Z-lijn daarmee te maken? Het autoverkeer wordt gewoon omgeleid.JWM schreef:Wellicht is de bereikbaarheid van het gebied een issue als tijdens de tunnelbouw waardoor de metro een onmisbare schakel is.
Laatst gewijzigd door n-evo op wo 12 aug 2015, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In de ogen van de plannenmakers dan he, ik speculeer ook maar wat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Haha ja snap het. Ik zie de link alleen niet tussen ontwikkelingen rond de Zuidas en de must dat de N/Z-lijn helemaal opgeleverd moet zijn. Alle werkzaamheden rondom Zuid voor de metro zelf zijn afgerond. Daar komt nog eens bij dat de opleverdatum van oktober 2017 nooit in steen gegoten is. Wat een pannenkoeken op het Waterlooplein dat ze daar toch volledig van uit zijn gegaan. Als je 1 les had kunnen de leren het afgelopen decennium...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 166 gasten