OVer je reiservaringen in augustus 2015
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Wat een debiele constructie dat de [serie=Intercity|2015|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] nu 18 minuten in Olst stilstaat. De tering.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Vandaag eens een poging gedaan om naar Texel te gaan.
In Den Helder was het druk bij de kaartverkoop op het busstation. Hier kocht ik een kaartje van 5,50 en een kaartje van 3 euro voor de terugweg. In de bus die "Texel via Boot" filmde (een normale gelede citaro van CXX, 9162) werden alle kaartjes gescand en nog enkele kaartjes verkocht. De bus van 10:12 vertrok met +2, maar had genoeg tijd om bij de veerboot te komen. Nadat de TESO de kaartcontrole in de bus had gedaan mochten we even voor half elf de boot op. De bus kwam met +8 aan op de halte Badweg in De Koog.
Op de terugweg vertrok de bus van 14:18 (weer de normale CXX-bus) met +14 van de halte Badweg. Door het vervallen rondje in Den Burg (alleen de haltes VVV en Elemert werden bediend) kwamen we rond 14:53 aan op de veerhaven en mochten we nog de veerboot op.
Het viel me wel op dat de schermen in de bus wel alle haltes aangaven van het rondje door Den Burg en ook op de Hopperpalen in Den Burg werd op de palen "Lijn 28 naar Den Helder" aangegeven.
In Den Helder was het druk bij de kaartverkoop op het busstation. Hier kocht ik een kaartje van 5,50 en een kaartje van 3 euro voor de terugweg. In de bus die "Texel via Boot" filmde (een normale gelede citaro van CXX, 9162) werden alle kaartjes gescand en nog enkele kaartjes verkocht. De bus van 10:12 vertrok met +2, maar had genoeg tijd om bij de veerboot te komen. Nadat de TESO de kaartcontrole in de bus had gedaan mochten we even voor half elf de boot op. De bus kwam met +8 aan op de halte Badweg in De Koog.
Op de terugweg vertrok de bus van 14:18 (weer de normale CXX-bus) met +14 van de halte Badweg. Door het vervallen rondje in Den Burg (alleen de haltes VVV en Elemert werden bediend) kwamen we rond 14:53 aan op de veerhaven en mochten we nog de veerboot op.
Het viel me wel op dat de schermen in de bus wel alle haltes aangaven van het rondje door Den Burg en ook op de Hopperpalen in Den Burg werd op de palen "Lijn 28 naar Den Helder" aangegeven.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Dat is gelukkig maar tijdelijk tot de werkzaamheden aan de sporen/perrons in Zwolle klaar zijn.deadlock schreef:Wat een debiele constructie dat de [serie=Intercity|2015|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] nu 18 minuten in Olst stilstaat. De tering.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Rookpauzeuh!deadlock schreef:Wat een debiele constructie dat de [serie=Intercity|2015|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] nu 18 minuten in Olst stilstaat. De tering.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Ja maar het had ook met 8 minuten gekund.Michael schreef:Dat is gelukkig maar tijdelijk tot de werkzaamheden aan de sporen/perrons in Zwolle klaar zijn.deadlock schreef:Wat een debiele constructie dat de [serie=Intercity|2015|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] nu 18 minuten in Olst stilstaat. De tering.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Al weer, twee weken terug ook al last van gehad. Naja wel beter dan een trein vervangende bus.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Vandaag weer de klassieke denkfout te Amersfoort... een [serie=Intercity|2015|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol11600[/serie] met te grote vertraging op spoor 5a laten keren en dan de [serie=Intercity|2015|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] niet meewijzigen naar spoor 4. Blijft het recept voor vertraging: de 11600 blijft dan, logisch, overstappers afwachten en vertrekt dus licht vertraagd maar de 1700 mag vrijwel altijd pas achterlangs kruisen. En vervolgens staat die voor Utrecht weer stil om de [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] vanaf spoor 9 voorlangs te laten kruisen om vervolgens na vertrektijd aldaar pas aan te komen en dan moet er nog gesplitst worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Gisteren zat ik zelf in lijn 28 van Den Burg richting De Koog. In de buurt van de halte St. Jan kwam een Ambassador als lijn 28 (waarschijnlijk de "versterkingsbus") van de andere kant die overstappers bij zich had. Ik dacht dat het rondje Den Burg maar in één richting werd gereden? Ook leuk voor reizigers als een bus opeens het rondje andersom maakt...
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Spoor 6 en 7 liggen eruit vanwege werkzaamheden.Freek schreef:Al weer, twee weken terug ook al last van gehad. Naja wel beter dan een trein vervangende bus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Klopt, er zijn ook maar in één richting haltes op dat rondje. Maar dit lijkt me wel een goeie oplossing als die versterkingsbus vertraagd is en de reizigers het niet meer redden om op de Elemert over te stappen op de bus naar De Koog.Marc schreef:Ik dacht dat het rondje Den Burg maar in één richting werd gereden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Mocht er iemand nog een prachtige spoorlijn willen doen, dan kan ik de Centovalli-lijn aanbevelen, want, zoals ik gister gezien heb, is die allemachtig prachtig _O_
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Absoluut waar.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Het scheelde niet veel of de 15180 had gisteravond geen machinist gehad. De 15179 kwam met +13 aan in Breda door een treinfile vermoedelijk de verstoring bij Lage Zwaluwe. Maar de machinist van de 15179 moest eigenlijk mee passagieren met de 3677 maar die vertrok net toen de 15179 binnenkwam. Machinist dus bellen met de bijsturing en uiteindelijk ging die de 15180 rijden. Maar als die machinist de 3677 wel had gehaald was er dus geen machinist geweest voor de 15180.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Er zitten wat machinisten reserve op de standplaatsen; die kunnen invallen op ritten.
Over vandaag: de [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] reed in beide richtingen erg krap tussen Ut en Asd. 3028 bestond uit een losse VIRM-VI. Niet handig als eerste trein na 9.00 uur vanuit het beginpunt en 3075 had een losse VIRM-IV. Die laatste ging bij Mas wisselen naar de binnensporen en liep daardoor +4 op. Gevolg...aansluitende trein gemist
Over vandaag: de [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] reed in beide richtingen erg krap tussen Ut en Asd. 3028 bestond uit een losse VIRM-VI. Niet handig als eerste trein na 9.00 uur vanuit het beginpunt en 3075 had een losse VIRM-IV. Die laatste ging bij Mas wisselen naar de binnensporen en liep daardoor +4 op. Gevolg...aansluitende trein gemist
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Alle treinen uit de richting Amsterdam in de richting Arnhem wisselen door bij Maarssen: dat is de enige manier om het perronspoor dat ze nodig hebben in Utrecht (spoor 12) te bereiken. Is ook keurig in de rijtijd en dienstregeling verwerkt.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Ik kan mij nog van 2013 herinneren dat een trein gepland naar het binnenspoor sturen bij Maarssen twee minuten extra reistijd moet opleveren. Dat was een vrij treurige periode in het forenzenleven van Justin :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Als ze de buitensporen blijven volgen komen ze op 14 of hoger uit? Dan had de trein al vertraging bij passage van Mas; dat was rond 20.45 uur.Wubbo schreef:Alle treinen uit de richting Amsterdam in de richting Arnhem wisselen door bij Maarssen: dat is de enige manier om het perronspoor dat ze nodig hebben in Utrecht (spoor 12) te bereiken. Is ook keurig in de rijtijd en dienstregeling verwerkt.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Met een route via wissel 1419 en 151A zou je van de IC-sporen nog op 12b kunnen komen volgens die plattegrond. Of ligt 1419 soms geklemd
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Onvoldoende voor een VIRM-IV
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
12b heeft een nuttige lengte van 160 meter, een VIRM-IV is circa 108 meter, dus dat moet passen. een VIRM-VI van 162 meter niet.
Bron: http://www.prorail.nl/sites/default/fil ... -2015.xlsx (Excel)
(Geinig trouwens dat de Flirt en SNG ook al in het document staan )
Bron: http://www.prorail.nl/sites/default/fil ... -2015.xlsx (Excel)
(Geinig trouwens dat de Flirt en SNG ook al in het document staan )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Ik wist niet dat sporenplan nog zo actueel werd bijgehouden?
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015
Klopt. Aanrijding met persoon bij Htn. Rond 10.30 uur gemeld.
Voor wat betreft lijn 46: zal geen problemen opleveren met de reguliere reizigers gok ik ;)
Voor wat betreft lijn 46: zal geen problemen opleveren met de reguliere reizigers gok ik ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten