Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Code: Selecteer alles

Hieronder staan alle buitenlandse bus-, tram- en metrolijnen die rijden onder lijnnummer '''***'''.

[[Categorie:Buitenlandse buslijnen]]
[[Categorie:Buitenlandse tramlijnen]]
[[Categorie:Buitenlandse metrolijnen]]
Als het goed is zou dit het moeten worden. Het gaat dan om de Categorie Buitenlandse lijn 1 etc. Met *** het lijnnummer van de pagina.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Geert »

Het ging om voormalige lijnen toch? Of moeten er meer zaken automatisch worden gegenereerd?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

Ik dacht ook dat het om voormalige lijnen gaat en daar zou ik ook graag iets voor zien. Ik denk dat we het beste even alles op een rijtje moeten zetten zodat we Geert niet steeds blijven lastig vallen met nieuwe verzoeken.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Geert »

Graag :) Overigens verwacht ik dat het wel moet lukken om dergelijke genummerde categorieën door wikibotje te laten maken, maar het is wel handig om meerdere runs in één keer te kunnen doen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

fogeltje schreef:Ik dacht ook dat het om voormalige lijnen gaat en daar zou ik ook graag iets voor zien. Ik denk dat we het beste even alles op een rijtje moeten zetten zodat we Geert niet steeds blijven lastig vallen met nieuwe verzoeken.
Nee, vooral in de 800/900 ontbreken nog heel veel categoriën voor buitenlandse lijnen (en ook zaken gelijk trekken is handig). Maar de voormalige moeten inderdaad ook gedaan worden dus daar dan ook maar even een opzetje voor:

Voorbeeld lijn 1

Code: Selecteer alles

Hieronder staan buitenlandse bus-, tram- en metrolijnen die vroeger reden onder lijnnummer '''1'''.

[[Categorie:Buitenlandse lijn 1|*]]
[[Categorie:Voormalige Buitenlandse buslijnen|1]]
[[Categorie:Voormalige Buitenlandse tramlijnen|1]]
[[Categorie:Voormalige Buitenlandse metrolijnen|1]]
Voor Categorie:Voormalige Buitenlandse lijn 1

En nieuwe opzet voor de huidige:

Code: Selecteer alles

Hieronder staan alle buitenlandse bus-, tram- en metrolijnen die rijden onder lijnnummer '''1'''.

[[Categorie:Buitenlandse buslijnen|1]]
[[Categorie:Buitenlandse tramlijnen|1]]
[[Categorie:Buitenlandse metrolijnen|1]]
Voor Categorie:Buitenlandse lijn 1

En dan tot lijn 999 lijkt me.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door dennistd »

Is het ook mogelijk om een pagina niet op de categorie-pagina's te laten verschijnen? Ik heb op http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebru ... gen_Twente alvast wat omleidingen klaargezet, maar die pagina hoeft natuurlijk niet op http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Categ ... ts_Hengelo te verschijnen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

Ik zou gokken dat |category = Verstoring&Concessie Regio Twente (2014-2023) verwijderen bovenin genoeg zou zijn. Gezien het op je gebruikersruimte staat wil ik daar zelf geen aanpassingen om te testen doen.

EDIT: never mind, dat werkt niet, ik keek verkeerd, ik denk dat je links naar Hengelo moet weghalen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ik dacht ook dat er een command was die alle categorieën van een pagina verwijderd, maar weet even niet meer wat het was.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

dennistd schreef:Is het ook mogelijk om een pagina niet op de categorie-pagina's te laten verschijnen? Ik heb op http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebru ... gen_Twente alvast wat omleidingen klaargezet, maar die pagina hoeft natuurlijk niet op http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Categ ... ts_Hengelo te verschijnen.
Na uitgebreid de handleiding doorgespit te hebben: nee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ja, zou wel kunnen, maar dan moet je die functie inbouwen (extra parameter) in het sjabloon. Zodat de categorieën uitgezet kunnen worden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

Sectie over naamgeving van de concessie/dienstregelingpagina's is afgesplitst naar een apart topic: klik
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Etienne »

Het euvel met lijn 152 bij de VAD heb ik weggewerkt, maar bij Centraal Nederland dient de volgende zich weer aan.

Op de wiki bestaan namelijk 5 pagina's van lijn 66 tussen Amsterdam Centrum en Amstelveen:
- 1. Tussen 1969 en 1975, echter in 1973 werd een andere route gereden.
- 2. De route zoals die in 1973 werd gereden.
- 3. De route zoals die in 1979 werd gereden.
- 4. Tussen 2000 en 2006.

De bovenste drie versies vind ik een beetje teveel van het goede en dat zou toch anders opgelost moeten kunnen worden. De laatste versie (4) zou uit historisch oogpunt wel moeten blijven bestaan.
Eenzelfde probleem met in elk geval de eerste 3 pagina's doet zich ook voor bij lijn 65 die in combinatie met lijn 66 reed.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Bij die eerste drie versies krijg ik met een snelle blik (lastig omdat er twee incomplete routes tussen zitten) de indruk dat het gaat om dezelfde route gedurende al die jaren maar een net wat ander eindpunt in dezelfde wijk? Klopt dat vermoeden dan denk ik dat je met wijknaam in de titel en een geschiedenisstukje met de exacte haltes in de wijk best een eind kunt komen zonder dat de pagina onbegrijpelijk wordt. Immers zit het verschil dan maar op een klein stukje van de route.
Je houdt sowieso minstens twee pagina´s door de afwijkende route in Amsterdam bij pagina nr. 4.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Etienne »

De Watercirkel en de Groenelaan liggen wel bij elkaar in dezelfde wijk, maar de Gondel ligt al wel in Waardhuizen-zuid. Dus in dit geval zouden er dus 3 pagina's moeten komen. Één tot de wijk Groenelaan, één tot Waardhuizen-Zuid en één in de periode 2000 - 2006.

Ik zal in elk geval de eindhaltes in Amstelveen in de gaten houden en dan wel een beslissing maken waar de pagina's gemaakt cq. gesplitst worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Vraag A: Station Hilversum Media Park heeft in het verleden ook station Hilversum Noord en Hilversum NOS geheten. De treindiensten zijn nu gecategoriseerd naar de naam van het station die toentertijd werd gebruikt, waardoor de historische treindienstregeling van dit station nu over drie categorieën en pagina's is verspreid. Bij Leiden Centraal, dat in 1998 de toevoeging Centraal kreeg, is de volledige historie op één pagina terug te vinden. Welke situatie wordt wenselijker geacht?

Vraag B, een bijkomend probleem in ongeveer dezelfde categorie: In Zoetermeer zijn allerlei treinstations omgekat van trein naar sneltramstations. Voor de trein werden andere categorieën gebruikt, dan voor de huidige RandstadRail-stations.
* De treindiensten staan in Categorie:Station Centrum West, Categorie:Station Driemanspolder etc.
* De huidige diensten staan in Categorie:Zoetermeer Centrum West, Categorie: Zoetermeer Driemanspolder etc.
Echter begint er nu ook een vrij grote bulk aan historische buslijnen te ontstaan die in categorieën als Categorie:Station Zoetermeer Centrum West, Categorie:Station Zoetermeer Driemanspolder etc. worden opgeslagen. Ook hiervoor zoek ik eigenlijk een betere oplossing, wat lijkt jullie het beste?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door reisthijs »

Ik zou denken, gewoon één categorie per station, onder de huidige naam. Anders is het alleen maar verwarrend.

Zoetermeer idem, onderscheid maken tussen de trein- en tramperiode lijkt me onnodig. We hebben het nog steeds over dezelfde stations. Voor de naam neig ik naar Categorie: Zoetermeer Driemanspolder, wel met plaatsnaam maar niet overdreven lang.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Ardan »

Eens met reisthijs.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Lijkt mij ook het best. Zo hou je de informatie bij elkaar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Ik heb bij Zoetermeer nog even gekeken en is als je alles in één categorie wil eigenlijk maar een goede optie, en dat is de de categorieën die met Station Zoetermeer beginnen, omdat treinseries om technische redenen altijd in een categorie die beginnen met Station geplaatst moeten worden.

Bij de andere stations stel ik voor alles naar de meest recente stationsnaam te verhuizen, al heb ik nu even geen volledig overzicht waar dit probleem nu speelt buiten Hilversum Media Park en Tilburg Universiteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Etienne »

Op dit busstation komt ook lijn 457, maar deze is wel aangepast naar de standaard, maar verschijnt niet in het overzicht. Ik vermoed dat dat komt, omdat de lijn gedeeltelijk door Nederland loopt en natuurlijk gebonden is aan de parameter "|grens=ja". Wie biedt de uitkomst?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Kwam door een spelfout.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Wubbo »

Bee schreef:Bij de andere stations stel ik voor alles naar de meest recente stationsnaam te verhuizen, al heb ik nu even geen volledig overzicht waar dit probleem nu speelt buiten Hilversum Media Park en Tilburg Universiteit.
Ik ken in ieder geval nog Hurdegaryp (Hardegarijp), Grou-Jirnsum (Grouw-Irnsum) en Schiedam Centrum (Schiedam-Rotterdam West). Er komen er met de nieuwe dienstregeling komend jaar nog een aantal bij, zoals in ieder geval Enschede Kennispark.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door reisthijs »

Ik ken nog veel meer stations die 'recent' van naam zijn veranderd, maar van de meeste is alle informatie op de wiki al gebundeld onder de nieuwste naam. Daar hoeven we dus niks aan te doen :wink:

Ik zie wel dat er nog even naar de stations aan de Hofpleinlijn gekeken moet worden, daar speelt een soortgelijk probleem als bij de Zoetermeerse stations.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Zoetermeer is nu onder controle :)

Hofpleinlijn zal ik van het weekend eens naar kijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

De pagina Lijn E Den Haag Centraal - Rotterdam Slinge bevat de geschiedenis van alle drie de verschillende lijnen E die er sinds 2006 zijn geweest. Het was voor een beheerder toch mogelijk dit op te splitsen naar verschillende pagina's, zodat de geschiedenis behouden blijft maar voor elke lijn een aparte pagina ontstaat? Zeker voor een metrolijn vind ik het wel interessant om alle verschillende routes in de loop der tijd op de wiki te hebben :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten