A holiday in the UK #2: Harry Potter, K&ES Railway and more [37]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

A holiday in the UK #2: Harry Potter, K&ES Railway and more [37]

Bericht door Meltrain »

Nadat we op 15 juli de boot hadden ingeleverd, reden we naar Kings Langley, een plaatsje ten noorden van London en aan de West Coast Man Line. We hadden een gezellig hotelletje langs het spoor, maar helaas kon je de treinen alleen horen en niet zien. :( ’s Avonds wilden we nog even naar het station lopen, maar dat was toch verder dan gepland en dus hebben we onze poging halverwege maar gestaakt.
De volgende dag reden we eerst even naar het dorpje ernaast: Abbots Langley.
Hier mochten enkele bussen op de foto:
Afbeelding

Afbeelding

Nadat we even een uurtje in Abbots Langley waren geweest, gingen we verder en omdat we toch nog tijd over hadden, mocht ik even op het station van Kings Langley kijken.
Dit station heeft in totaal 4 sporen waarvan de twee meest westelijke sporen voor Intercity’s zijn (die hier niet stoppen) en de twee meest oostelijke sporen voor de langzamere treinen. Ook op deze twee sporen wordt vaker niet dan wel gestopt, want alleen de twee keer per uur rijdende stoptrein London Euston - Tring stopt te Kings Langley. Hier komt zo’n trein (gereden met een Class 350) binnen te Kings Langley:
Afbeelding

Over hetzelfde spoor kwam niet veel later een doorgaande trein van Southern langs (gereden door een Class 377):
Afbeelding

Tussendoor kwam in noordelijke richting over de Intercitysporen een Class 390 “Pendolino” van Virgin Trains langs:
Afbeelding

Hierna gingen we naar de belangrijkste reden om überhaupt naar (de omgeving van) Kings Langley te gaan: de studio’s waar de films van Harry Potter zijn opgenomen. :D
De kaartjes hiervoor moet je online boeken en omdat wij (blijkbaar) nogal laat waren, mochten wij pas om 16:30 naar binnen.
In de studio’s hebben we onze ogen uitgekeken en er is te veel om op te noemen, maar met enkele foto’s probeer ik toch een indruk te geven ;)
Een model van Zweinstein (Hogwarts) wat werd gebruikt voor shots van veraf:
Afbeelding

De kleding van de acteurs die Anderling, Perkamentus en Sneep speelden:
Afbeelding

De leerlingenkamer van Griffoendor met kleding van Hermelien, Harry en Ron:
Afbeelding

Sinds dit jaar staat ook de echte Zweinstein Express er:
Afbeelding

Buiten staat de Collectebus:
Afbeelding

Ook kun je er Boterbier drinken:
Afbeelding

Uiteindelijk gingen wij als één van de laatste bezoekers pas om 22:00 weg. Gelukkig waren we er al veel eerder dan 16:30 zodat we nog ruim de tijd hadden om de gift shop te bezoeken voordat we de tour zelf deden. :P
De volgende dag gingen we op weg naar Kent. Omdat we het leuk vonden om de Thames Barrier te zien, reden we niet via de M25, maar iets meer door London (maar nog wel ruim buiten de Congestion Zone ;) ).
Dit betekende dat we bij Woolwich met de (gratis) veerboot over moesten. Terwijl we stonden te wachten, kon ik een dubbeldeksbus naast de ingang van de Woolwich Foot Tunnel op de foto zetten:
Afbeelding

De Thames Barrier, gemaakt vanaf de zuidkant, terwijl we stonden te wachten:
Afbeelding

De Woolwich Ferry:
Afbeelding

Eenmaal aan de overkant reden we naar het bezoekerscentrum van de Thames Barrier. Het bezoekerscentrum zelf hebben we niet bezocht, maar je kunt hiervandaan wel mooie foto’s maken:
Afbeelding

De Emirates Air Line, een kabelbaan over de Thames, is hiervandaan ook te zien:
Afbeelding

Vanwege de nabijheid van London City Airport was het ook mogelijk om stijgede vliegtuigen op de foto te zetten:
Afbeelding

Afbeelding

Hierna gingen we verder naar Biddenden, waar we een leuk huisje gehuurd hadden en daarin een week verbleven.
De eerste dag (zaterdag 18 juli) gingen we laat in de ochtend naar het nabijgelegen Tenterden om boodschappen te doen. Tenterden is het beginpunt van de Kent & East Sussex Railway, dus ging ik even op het station kijken.
De Kent & East Sussex Railway is een 17 km lange museumspoorlijn tussen Tenterden en Bodiam en loopt door de vallei van de Rother rivier.
Aangekomen op het station stond loc 32670 uit 1872 al klaar met rijtuigen uit dezelfde periode:
Afbeelding

De achterste rijtuigen:
Afbeelding

Niet veel later vertrok de trein:
Afbeelding

Hoewel we in eerste instantie niet van plan waren om die dag al met de K&ESR mee te gaan, besloten mijn vader en ik om toch maar wel mee te gaan. Aangezien de trein net weg was, konden we pas om 13:20 mee. Daarom gingen we eerst maar even naar de supermarkt, o.a. om lunch te halen.
Rond 13:10 waren we weer terug op het station, waar de volgende trein al gereed stond:
Afbeelding

Met deze trein gingen we richting Bodiam en niet lang na vertrek zette ik het typerende landschap op de foto:
Afbeelding

Net na station Rolvenden kruisten we de andere trein die daar water stond te tappen:
Afbeelding

Afbeelding

Onderweg zagen we ook nog heide:
Afbeelding

Het station van Bodiam ligt vlakbij Bodiam Castle, wat vanuit de trein dus ook goed te zien is:
Afbeelding

Op het eindpunt Bodiam kon onze loc op de foto tijdens het omlopen. Opvallend aan deze locomotief is dat hij Noors is en voordat hij naar de K&ESR kwam nooit in het Verenigd Koninkrijk heeft gereden:
Afbeelding

Afbeelding

We bleven niet lang in Bodiam en gingen gelijk met dezelfde trein weer terug. Kort voor vertrek kon de hele trein op de foto:
Afbeelding

Bij het station van Northiam moesten we wachten tot de overweghekken de weg in plaats van het spoor blokkeren:
Afbeelding

De rivier Rother, die hier ook als de grens tussen Kent en East Sussex dient (en ja, er zijn mensen aan het zwemmen in de rivier ;) ):
Afbeelding

Op de terugweg kruisten we op het station van Wittersham Road met de andere trein:
Afbeelding

Nog een uitzicht vanuit de trein:
Afbeelding

Door de bochten en doordat wij in het achterste rijtuig zaten, kon ik de trein een aantal keer mooi in de bocht fotograferen:
Afbeelding

Afbeelding

Vlak na het maken van de vorige foto kwamen we aan te Tenterden, alwaar ik nog één keer de loc op de foto kon zetten tijdens het omlopen:
Afbeelding

Hiermee ben ik aan het einde gekomen van het tweede verslag van mijn vakantie in het Verenigd Koninkrijk. Ik wil jullie bedanken voor het lezen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: A holiday in the UK #2: Harry Potter, K&ES Railway and more [37]

Bericht door julsteren »

Ajjjjj vet dit! Goede kwaliteit aan picca's (altijd een pré), en Harry Potter (heb alle boeken gelezen en alle films gezien), en natuurlijk ook stomers! Zeer leuk!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: A holiday in the UK #2: Harry Potter, K&ES Railway and more [37]

Bericht door isadora »

Mooi om je vakantie zo een beetje mee te beleven Meltrain.
Reizen door een museum van oudheid in een uniek landschap.
Je hebt er mij in ieder geval een plezier mee gedaan. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: A holiday in the UK #2: Harry Potter, K&ES Railway and more [37]

Bericht door Cookie »

Leuk verslag! :pos:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: A holiday in the UK #2: Harry Potter, K&ES Railway and more [37]

Bericht door deadlock »

Nice! (y) MOAR!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: A holiday in the UK #2: Harry Potter, K&ES Railway and more [37]

Bericht door Meltrain »

Bedankt voor de leuke reacties. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: A holiday in the UK #2: Harry Potter, K&ES Railway and more [37]

Bericht door Daniel »

Weer een leuk verslagje!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A holiday in the UK #2: Harry Potter, K&ES Railway and more [37]

Bericht door waldo79 »

Ga zo door :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: A holiday in the UK #2: Harry Potter, K&ES Railway and more [37]

Bericht door Geert »

Leuk!

De Thames Barrier heb ik in 2012 ook bezocht. Het informatiecentrumpje stelde niet zo heel veel voor, volgens mij was er nog wel wat Hollands glorie te bewonderen daar (een van de bedrijven in het consortium was een Nederlands bedrijf). Verder is het een best indrukwekkend ding :)
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: A holiday in the UK #2: Harry Potter, K&ES Railway and more [37]

Bericht door Timon91 »

Het was weer genieten! :)
Mijn Flickr account.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten