OVer je reiservaringen in augustus 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door microshit »

Ah ja, dan wordt 't lastig om in Ut te komen.
En ik zie 46 vaker leeg rondrijden dan met passagiers rondom Cl.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door reisthijs »

Wubbo schreef:Alle treinen uit de richting Amsterdam in de richting Arnhem wisselen door bij Maarssen: dat is de enige manier om het perronspoor dat ze nodig hebben in Utrecht (spoor 12) te bereiken. Is ook keurig in de rijtijd en dienstregeling verwerkt.
Ik zie geen extra rijtijd terug in de dienstregeling? Amsterdam Amstel - Utrecht Centraal in 20 minuten, net zoals de treinen die op spoor 14 binnenkomen. Dat is in de praktijk toch aan de krappe kant, het is wel eens ruimer geweest. Eerder dit jaar was het nog een tijdje 21 minuten.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Thom91 »

Ardan schreef:Ik wist niet dat sporenplan nog zo actueel werd bijgehouden?
Altijd heel goed bijgehouden zelfs ;)
Komt wel goed schatje.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door gliderfighter »

Amstel-Utrecht kan in ongv 17 minuten gereden worden, mits je niet de IC vanuit Schiphol voor je hebt en je lekker door rijdt. Heb het al zat meegemaakt dat het gehaald werd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Thom91 »

Reistijd in omgekeerde richting is ook 18 minuten..
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Michael »

waldo79 schreef:Er zitten wat machinisten reserve op de standplaatsen; die kunnen invallen op ritten.
Breda is geen standplaats
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door JWM »

Zouden de werkzaamheden bij GVB waardoor metroreizigers met de trein mee mogen niet gecommuniceerd worden richting de NS-conducteurs? Ik moest mij gister wederom onder een boete uitlullen tussen Zuid en Bijlmer terwijl ik keurig bij zo'n tijdelijk GVB paaltje was ingecheckt :N
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door reisthijs »

gliderfighter schreef:Amstel-Utrecht kan in ongv 17 minuten gereden worden, mits je niet de IC vanuit Schiphol voor je hebt en je lekker door rijdt. Heb het al zat meegemaakt dat het gehaald werd.
Tot een paar weken terug ging het een lang tijd goed. De laatste tijd gaat het niet meer zo soepel. Heel vaak langzaam rijden bij Bijlmer (de meeste machinisten doen wel hun best om net niet stil te komen staan), en als dat wel goed gaat mag je onderweg ergens roestrijden...
Je bent die twee minuten speling zo kwijt.
Thom91 schreef:Reistijd in omgekeerde richting is ook 18 minuten..
Ja, dan heb je dus geen speling, in de spits kom je dan ook vaak met +1 of +2 op Amstel aan. Daarom is de reistijd Amstel - A'dam C ook twee minuten langer dan andersom.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Thom91 »

Hmm ik heb andere ervaringen, die 18 minuten is prima. Haalbaar volgens mij..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Suus »

De trein uit Utrecht richting Amsterdam Centraal is op Amsterdam Amstel meer net een minuutje of twee te laat dan op tijd voor mijn gevoel. Zeker 's ochtends in het weekend als hele mensenmassa's naar Amsterdam trekken is het gewoon een janboel op de IJzeren snelweg en zijn vertragingen van +5 of +10 geen uitzondering meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Marc »

Daarnet zat ik in een Ambassador van Veolia (5162) en op het scherm onder de reclame was een lopende tekst te zien met meldingen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit (na zo'n 9 jaar)... Nu nog fatsoenlijke informatie bij belangrijke haltes. In Maastricht moeten we het nog steeds doen met een klein beeldscherm bij het CS op het busstation of wat cijfertjes op de ronde Veolia-palen (de in veel gevallen ook nog niet dynamisch zijn). Geef mij maar de informatievoorziening zoals de RET 'm aanbied: bij haltes actuele wachttijden en informatie over werkzaamheden/evenementen/stremmingen en op de site actuele stremmingen en een mooi overzicht over werkzaamheden....
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door dylanwild94 »

Die borden van de RET worden pas actueel bij vertragingen. :roll: Daarvoor tonen ze gewoon de Dienstregeling aan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Marc »

Die borden geven tenminste nog iets van informatie. Hier verdwijnen de bussen spontaan van het scherm of de paal als de vertrektijd voorbij is...
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Etienne »

De koppeling tussen de [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] (vanwege omleiding Hilversum) is verre van gunstig. Gisterenavond hadden Gekko123 en ikzelf de 2670 die met +17 vertrok vanuit Amsterdam Centraal en na Hoofddorp kwamen we vervolgens nog achter de 5772, waardoor de vertraging te Ledn nog verder gegroeid was tot +20.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren stapte ik op Schiphol rond half tien over van de [serie=Stoptrein|2015|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] naar de IC naar Enschede. Op dat moment was het lekker chaotisch vanwege de uitgelopen werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht. De omroepster meldde alleen in het Nederlands dat reizigers voor Utrecht en verder in Amsterdam moesten overstappen. Ofwel: donder op en zoek het zelf uit...
In Hengelo aangekomen bleek de praatpaal voor blinden het niet te doen. :mrgreen: Gelukkig wist ik al via de OV app welk perron ik moest hebben. In Twente schijnen ze onlangs het vrij reizen voor senioren te hebben afgeschaft, wat dus erg merkbaar schijnt te zijn in lijn 12. Ik was in die rit echt de enige passagier. Ben benieuwd of er nog verder in de dienstregeling van deze lijn wordt geschrapt.

Vanuit Hengelo later naar Amsterdam Centraal. De IC naar Schiphol gaf in Hilversum een mooie cross-platform overstap naar de omgeleide [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] (die overigens aan de [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] was gekoppeld vanaf Amsterdam Centraal). In Hilversum besloot men letterlijk 15 seconden voordat de trein binnen kwam het spoor te wijzigen van 4 naar 5. Op zich geen probleem, maar wel beetje aan de late kant.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Daniel »

NS bood vandaag wat gratis lichaamsbeweging op Rotterdam Centraal: wilde er eigenlijk de 939 nemen, maar de 937 met +25 moest nog komen. Stond net op spoor 12 toen die vertraagde 937 naar spoor 15 gewijzigd werd. Zijn vervolgens net alle reizigers op spoor 15 aangekomen, wordt die trein opgeheven :P En de 939 ging uiteraard gewoon weer van spoor 12.

Waarschijnlijk is die 937 trouwens de oorzaak geweest van de storing die er even later gemeld werd op het zuidelijk deel van de HSL. Ving iets op over dat de trein contact met de aarding gemaakt had waardoor er problemen met de bovenleiding ontstaan waren. Blijkbaar misgegaan in een spanningssluis dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Stefan »

Klopt. Heb die Thalys vanaf de A16 stil zien staan.. Dus was de 937 toch niet.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Tochjo »

Vandaag voor het eerst met de intercity direct gereisd, als onderdeel van een mooie rondreis die ik had gepland om in ieder geval één overgangsbewijs van de Spoordeelweken goed te benutten. Mijn eerste ervaring met intercity direct was erg goed, zo met de trein van 18.56 uit Breda netjes tussen twee verstoringen door. Keurig een toeslag gekocht, die ik vervolgens in de vorm van een waardebon weer terugkreeg van de conductrice: kennelijk treffen ze in het weekend veel mensen die de toeslag niet kopen en wilden ze de reizigers die dat wel gedaan hadden, zo belonen :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Klopt. Heb die Thalys vanaf de A16 stil zien staan.. Dus was de 937 toch niet.
Ehm, die Thalys zal wel met de storing te maken gehad hebben maar zal niet de oorzaak geweest zijn: de 9339 zat namelijk met +20 achter de 937 aan. En dat is gewoon de planmatige volgorde ookal zaten ze nu vlak achter elkaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Daelea »

Iemand enig idee wat er aan de hand is rondom Dt? Ik heb deze storing vaker gezien, onder het mom van een seinstoring, wisselstoring of een sein- en wisselstoring, maar de intrigerende maatregelen zijn nagenoeg altijd hetzelfde:
- [serie=Sprinter|2015|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] opgeheven Gvc - Rtd
- Alle treinen rijden tussen Dtz en Dt linkerspoor, waardoor alle sporen te Dtz en Dt omgewisseld zijn

Vooral de laatste maatregel is bijzonder: wat voor storing kan ervoor zorgen dat alle treinen alleen maar links kunnen rijden?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Wubbo »

Seinstoringen zijn daar vaak een oorzaak van. Als het sein op het rechterspoor uit is wordt die door machinisten geinterpreteerd als rood (moet ook), maar als je daar van de andere kant heen rijdt heb je er geen last van dat dat sein uit is en kun je dus gewoon rijden.

Ik had een goed begin van de week vanochtend: van en naar Den Haag Centraal en van en naar Den Haag Laan van NOI reden geen treinen door een fietsendief in het spoor. Uiteindelijk viel mijn vertraging mee (+15), mijn collega bij mij in de trein had de trein van een half uur eerder willen hebben en had dus +45.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Suus »

Vandaag weer een bezoek aan kantoor in Gorinchem. Dit keer geen problemen met de diverse treinen onderweg dus ik kon in Gorinchem meteen overstappen op stadsbus 3. Hoewel de trein drie minuten te vroeg in Gorinchem aankwam en de overstap op de bus dus vijf in plaats van twee minuten was, vertrok de bus toch twee minuten te laat (dat is overigens gebruikelijk heb ik al gemerkt).

Anyway, in het centrum van Gorinchem liepen we naast de twee minuten vertrekvertraging nog drie minuten vertraging op vanwege de weekmarkt en een politiebusje, maar eenmaal in Dalem was de vertraging al weer teruggelopen. Bij het eindpunt Griendweg (vooral virtueel want de bus rijdt een lusroute) vroeg de buschauffeur waar iedereen er nu eigenlijk uit moest, want dit was het eindpunt! Ja, bij de volgende halte dus :')

Op de terugweg was in Gr trein 36848 uitgevallen, gelukkig kon de directeur mij even naar het station van Dordrecht brengen waar ik nog net op tijd voor 40% korting kon inchecken. De 1952 was nog niet geweest (had +15), dus maar de 2663 genomen. Helaas zag ik de overstap in Rotterdam al in de soep lopen met een overstap van één minuut op de 2861, maar door verwarrende reisinformatie (de trein zou worden omgeleid volgens de borden en iedereen vroeg zich af of dan nog wel in Utrecht gestopt zou worden) liep het vertrek vertraging op. Uiteindelijk heeft de trein gewoon zijn normale route gereden, dus iedereen was tevreden en ik kwam netjes op mijn bestemming aan :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Thom91 »

Thom69 schreef:Iemand enig idee wat er aan de hand is rondom Dt? Ik heb deze storing vaker gezien, onder het mom van een seinstoring, wisselstoring of een sein- en wisselstoring, maar de intrigerende maatregelen zijn nagenoeg altijd hetzelfde:
- [serie=Sprinter|2015|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] opgeheven Gvc - Rtd
- Alle treinen rijden tussen Dtz en Dt linkerspoor, waardoor alle sporen te Dtz en Dt omgewisseld zijn

Vooral de laatste maatregel is bijzonder: wat voor storing kan ervoor zorgen dat alle treinen alleen maar links kunnen rijden?
Rijrichting storing
Komt wel goed schatje.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Vandaag weer een bezoek aan kantoor in Gorinchem. Dit keer geen problemen met de diverse treinen onderweg dus ik kon in Gorinchem meteen overstappen op stadsbus 3. Hoewel de trein drie minuten te vroeg in Gorinchem aankwam en de overstap op de bus dus vijf in plaats van twee minuten was, vertrok de bus toch twee minuten te laat (dat is overigens gebruikelijk heb ik al gemerkt).
Rijtijden van die stadslijnen zijn sowieso een beetje vreemd ja. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door VIRM »

Als je denkt alles al te hebben gezien en te hebben gehad...
Vanochtend liep ik over Den Haag Centraal, en er stond een groot object op de blindegeleidelijn. Het was te zwaar om omver te kegelen, dus heb ik het maar aan de kant gesleept. Toen ik beter keek, bleek het zo'n stalen rechthoekige (met een punt aan de bovenkant) prullenbak van de NS te zijn...
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten