Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
EHH
Berichten: 141
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
Locatie: ZuidOost Fryslan

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door EHH »

nielsie600 schreef:Ik heb ook gehoord van 2 paarse Qlink bussen op de stalling in Drachten, zijn die ook tijdelijk voor lijn 120 en 121 bedoeld?
Ik had gisteren een late dienst vanuit Drachten en heb ze niet zien staan.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
Gebruikersavatar
EHH
Berichten: 141
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
Locatie: ZuidOost Fryslan

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door EHH »

Nog een paar wijzigingen per 16 augustus 2015

* Lijn 15 Heerenveen Busstation - Assen Station
Op zaterdagavond vertrekken de ritten vanuit Assen een minuut later. De vertrektijden worden 19.12, 20.12, 21.12, 22.12. 23.12 en 00.12 uur.

* Lijn 16 Wolvega Station - Oosterwolde Busstation
Lijn 16 gaat voortaan 2 minuten eerder uit Wolvega vertrekken voor een betere aansluiting in Oosterwolde op de bus naar Assen, alle tijden onderweg worden twee minuten eerder.

*Lijn 17 Heerenveen Station - Oosterwolde Busstation
Lijn 17 gaat op verzoek van de gemeente Heerenveen en dorpsbelang Oudeschoot weer door het dorp Oudeschoot heen.

*Lijn 114 Leeuwarden Busstation - Drachten Van Knobelsdorffplein
Gaat van maandag tot en met zaterdag in de avonduren een aantal ritten van lijn 121 overnemen, zodat ook Drachten Noord en West weer een busverbinding krijgen op die uren.

*Lijn 121 Leeuwarden Busstation - Drachten Van Knobelsdorffplein
Van maandag tot en met zaterdag in de avonduren vervalt een aantal ritten, deze gaan rijden als lijn 114. Er wordt voortaan gereden tot ongeveer 22.00 uur.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door Pim-AllianceB95 »

En daarmee blijft er na 22 uur slechts een uurdienst over tussen Leeuwarden en Drachten? :N
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door regenmaker »

Pim-AllianceB95 schreef:En daarmee blijft er na 22 uur slechts een uurdienst over tussen Leeuwarden en Drachten? :N
Is er na 22 uur dan zoveel vraag?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Geen idee, maar men brengt het nu alsof de bus na 22 uur niet meer rijdt DOORDAT een gedeelte van de ritten wordt omgezet in lijn 114, terwijl er gewoon ritten geschrapt worden na 22 uur. Even afgezien van dat ik vind dat je, als je een hoogwaardig product aan wilt bieden, ook die laatste uurtjes een hogere frequentie aan moet bieden.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door zone2000 »

EHH schreef:Met ingang van de winterdienstregeling 17 augustus 2015 gaan de nieuwe bussen rijden op lijn 120 en 121.
Sân nije bussen Qbuzz mei wifi en airco
12 augustus, 2015 - 17:15 0

Fan heal augustus ôf ride der sân nije bussen tusken Drachten en Ljouwert. It binne bussen mei wifi en airco en se binne better foar it miljeu om't se op skjinne disel ride. De provinsje en ferfierder Qbuzz wolle mei de nije bussen it komfort foar de reizgers ferbetterje. De bussen wurde op 17 augustus yn gebrûk naam.

Dan begjint Qbuzz ek wer mei de yntensive tsjinstregeling tusken Drachten en Ljouwert. Reizgers kinne yn de spits fiif kear hin en wer ride, werfan fjouwer kear mei in sneltsjinst. De reis duorret dan in dik heal oere.
http://www.omropfryslan.nl/nijs/san-nij ... i-en-airco
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door isadora »

Bestaat er ook een ABN-vertaling voor dit stuk Oeigoers?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
marcel.nl
Berichten: 641
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door marcel.nl »

Afbeelding
Oeigoers
Gebruikersavatar
EHH
Berichten: 141
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
Locatie: ZuidOost Fryslan

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door EHH »

De vertaling voor mensen die het nog niet begrepen hebben :Y

Vanaf half augustus rijden er zeven nieuwe bussen tussen Drachten en Leeuwarden. Het zijn bussen met wifi en airco en ze zijn beter voor het milieu omdat ze op schone diesel rijden. De provincie en vervoeder Qbuzz willen met de nieuwe bussen het comfort voor de reizigers verbeteren. De bussen worden op 17 augustus in gebruik genomen.

Dan begint Qbuzz ook weer met de intensieve dienstregeling tussen Drachten en Leeuwarden. Reizigers kunnen in de spits vijf keer heen en weer rijden, waarvan vier keer met een sneldienst. De reis duurt dan een dik halfuur.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door JeroenSpock »

Ah kijk eens aan, schone diesel. Wist niet dat zoiets bestond.
Maar er zullen vast mensen (ambtenaren) zijn die er in getrapt zijn.

De bussen staan aan de BH straat in Groningen. Kon van één het nummer zien, 2607.
Heb er maar geen foto's van gemaakt. Te veel mensen in de loods die met de bussen bezig waren, ook met een paar 3400 Qlinks.
Gebruikersavatar
EHH
Berichten: 141
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
Locatie: ZuidOost Fryslan

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door EHH »

Vanavond stonden ze al in Drachten bij de stalling.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door Pim-AllianceB95 »

JeroenSpock schreef:Ah kijk eens aan, schone diesel. Wist niet dat zoiets bestond.
Maar er zullen vast mensen (ambtenaren) zijn die er in getrapt zijn.

De bussen staan aan de BH straat in Groningen. Kon van één het nummer zien, 2607.
Heb er maar geen foto's van gemaakt. Te veel mensen in de loods die met de bussen bezig waren, ook met een paar 3400 Qlinks.
De diesel wordt gepoetst voordat 't de tank ingaat, dat weet je best, Jeroen :mrgreen:
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door JeroenSpock »

Ik zag het Eelke. Of niet echt, maar hier in de loods staan geen 2600's meer.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door OmniLezer »

JeroenSpock schreef:Ah kijk eens aan, schone diesel. Wist niet dat zoiets bestond.
Maar er zullen vast mensen (ambtenaren) zijn die er in getrapt zijn.

De bussen staan aan de BH straat in Groningen. Kon van één het nummer zien, 2607.
Heb er maar geen foto's van gemaakt. Te veel mensen in de loods die met de bussen bezig waren, ook met een paar 3400 Qlinks.
Nummers zijn wel leuk, maar wat is het voor bus. MAN R14, Mercedes-Benz Integro, MAN Lion's City LE....
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door BrengMe »

Als een paar pagina's terug ging kon je lezen dat het Mercedes Intouro's zijn geworden.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door zone2000 »

Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door Gekko123 »

Mijn eerste indruk: de provincie Fryslân of QBuzz heeft zich duidelijk laten inspireren door Overijssel en Gelderland met al dat blauw...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door Suus »

Eerder door de kleuren die Arriva heeft bedacht voor hun Friese concessie. De kleuren lijken wel gelijk...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door ZipperZapper »

Heb er inmiddels flink wat zien rijden vandaag en de conclusie is dat ik ze niet mooi vind.

Het lichte blauw is niet mooi en de donkerblauwe vlakken zijn heel raar gepositioneerd. De bestickering is wel origineel. De term 'Qliner' ontbreekt overigens volledig.

Snap de kleurstelling niet. Wat is er mis met de standaard donkerblauwe Qliner, zoals deze er al reed en zoals deze ook in Groningen/Drenthe rijden.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door CamilleKreemers »

Dit zijn ook geen Qliners meer, maar sneldiensten volgens Qbuzz-site. De Qliner is vervangen door een sneldienst (daarom ook geen nummer in de 300 voor deze verbindingen).
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door ZipperZapper »

Een Qliner is toch een sneldienst? Ik begrijp dat onnodig bijverzinnen van dit soort dingen niet hoor.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door CamilleKreemers »

Een Qliner is inderdaad een sneldienst, maar niet elke sneldienst is een Qliner. Daarnaast staat in PvE van deze concessie zoals ik begreep dat een Qliner gereden MOET worden met T100-materieel. Deze nieuwe bussen rijden met materieel geschikt voor 80 km/h. Dus zegt PvE eigenlijk dat deze bussen geen Qliner mogen zijn.
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door Qbuzzie »

Mijn eerste indruk van deze nieuwe bus is dat hij er mooi uitziet! Het is een goede zaak dat er eindelijk Wi-Fi in een gedeelte van de bussen van Qbuzz zit in Friesland. Ik ga binnenkort zelf naar Friesland toe (via Drachten uiteraard) om deze nieuwe bussen te ontdekken en ze op film vast te leggen.

Nu had ik ook een vraag over de bussen van Qbuzz in Friesland. Ik zie op foto's dat sommige bussen geen oranje lint hebben en de pompenleden ook missen. Deze bussen hebben als enige een blauwe streep. Nu is mijn vraag waarom deze bussen dat hebben/hadden en of deze bussen al zijn aangepast naar de normale kleur stelling. Zo niet welke serienummers hebben deze bussen dan?
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door Roelof88 »

@Qbuzzie: Waren dat wel recente foto's die je hebt gezien? De MAN Lion's City bussen hadden aan het begin van de concessie inderdaad alleen de donkerste kleur blauw (voorkant/zijkant) en Qbuzz logo's. Pas een paar maanden later (voorjaar/zomer 2009) kregen ze de volledige huisstijl met pompeblêden en de lichtblauwe en oranje kleuren.
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door Qbuzzie »

Roelof88 schreef:@Qbuzzie: Waren dat wel recente foto's die je hebt gezien? De MAN Lion's City bussen hadden aan het begin van de concessie inderdaad alleen de donkerste kleur blauw (voorkant/zijkant) en Qbuzz logo's. Pas een paar maanden later (voorjaar/zomer 2009) kregen ze de volledige huisstijl met pompeblêden en de lichtblauwe en oranje kleuren.
Okee dankje voor het antwoord. Het waren inderdaad oude foto's. Dan heb ik nog twee vragen. Klopt het dat er geen monitoren zitten in de bussen van Qbuzz in Friesland (of zat ik nou in een oude bus?) en rijden de aardgasbussen nog? Toen ik er was buiten de spits reden ze niet. Of rijden ze als enige in de spits en zo ja op welke lijn nummers dan?
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten