Het grote rijdendetreinen-app topic
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Check heb ik hier ook, ene deel doet het wel en andere deel niet..
Komt wel goed schatje.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Dat was een serverprobleem, op één server was vannacht de dienstregeling niet goed ingeladen. Zou vanmiddag beter moeten zijn gegaan.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Ik heb tot op heden nog geen update ontvangen. Bij mij zijn de tijden ook niet zichtbaar.
🍉
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Hoe kan ik bètatester worden?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Volg de instructies in dit bericht: viewtopic.php?p=311520#p311520
Het klinkt moeilijker dan het is, je moet lid worden van een Google groep en vervolgens op een link klikken.
Het klinkt moeilijker dan het is, je moet lid worden van een Google groep en vervolgens op een link klikken.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Ooohhh, nee dat verklaard een hoop. Ik interpreteerde het als een algemene update. Mijn fout.Thom91 schreef:Moet je bètatester worden ;)
🍉
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Zojuist is de update begonnen met uitrollen in de Play Store en zijn de tijden in de routestrip voor iedereen beschikbaar.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Wat is de gedachte achter de bepaling welke melding in het notificatiecentre wordt gezet en welke niet? Beide trajecten zitten niet in mijn favorieten lijstje (Zwolle - Amersfoort heeft er tot begin juli wel ingezeten maar is daarna verwijderd en daarna is de update er overheen gegaan.) en toch wordt er maar 1 getoond, de andere heeft zich in het half uur daarna ook niet laten zien.
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Apart geval bij jou. Ik krijg hier momenteel alleen notificaties te zien van geplande werkzaamheden, niet van storingen op trajecten die niet in m'n favorietenlijstje staan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Ik heb werkzaamheden uit staan en alle meldingen van "belangrijke trajecten" wel aangevinkt als melding en aangezien beide meldingen als belangrijk worden aangemerkt snap ik niet waarom ik er maar van 1 een melding krijgt.
Komt wel goed schatje.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Voor Rijden de Treinen zijn er feitelijk drie categorieën:
- normale storingsberichten
- extra storingsberichten
- werkzaamheden
De 'normale' storingsberichten zijn de gebruikelijke melding waarvoor je je op een traject kunt abonneren; die worden opgesplitst tussen 'favoriete trajecten' en 'overige trajecten'. 95% van de storingsberichten bestaat uit dit type. Voor dit soort storingsmeldingen kan Rijden de Treinen berekenen welke trajecten getroffen zijn en aan de hand van je favoriete trajecten krijg je dan wel of geen melding.
Wanneer NS een niet-standaard storingsbericht aanmaakt (bijvoorbeeld bij een winterdienstregeling, of zoals in de twee voorbeelden in dit screenshot van Thom91) kan de app dat niet koppelen aan een specifiek traject en wordt het bericht voor de zekerheid maar beschouwd als 'Belangrijk bericht'. Dat is dus niet altijd een belangrijk bericht, maar dat kan Rijden de Treinen helaas niet volautomatisch bepalen aan de hand van de informatie die NS meegeeft. Of je hiervan een notificatie krijgt kun je instellen (instelling 'Soorten berichten' onder Meldingen).
Voor werkzaamheden kan Rijden de Treinen nooit een traject achterhalen en die staan dus altijd in één grote lijst. Standaard staan meldingen voor werkzaamheden uit.
- normale storingsberichten
- extra storingsberichten
- werkzaamheden
De 'normale' storingsberichten zijn de gebruikelijke melding waarvoor je je op een traject kunt abonneren; die worden opgesplitst tussen 'favoriete trajecten' en 'overige trajecten'. 95% van de storingsberichten bestaat uit dit type. Voor dit soort storingsmeldingen kan Rijden de Treinen berekenen welke trajecten getroffen zijn en aan de hand van je favoriete trajecten krijg je dan wel of geen melding.
Wanneer NS een niet-standaard storingsbericht aanmaakt (bijvoorbeeld bij een winterdienstregeling, of zoals in de twee voorbeelden in dit screenshot van Thom91) kan de app dat niet koppelen aan een specifiek traject en wordt het bericht voor de zekerheid maar beschouwd als 'Belangrijk bericht'. Dat is dus niet altijd een belangrijk bericht, maar dat kan Rijden de Treinen helaas niet volautomatisch bepalen aan de hand van de informatie die NS meegeeft. Of je hiervan een notificatie krijgt kun je instellen (instelling 'Soorten berichten' onder Meldingen).
Voor werkzaamheden kan Rijden de Treinen nooit een traject achterhalen en die staan dus altijd in één grote lijst. Standaard staan meldingen voor werkzaamheden uit.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Maar waarom krijg ik dan maar 1 melding terwijl er 2 meldingen van belangrijke trajecten zijn? Het tweede traject is er nooit bijgekomen in het meldingenvenster.
Komt wel goed schatje.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Zou een bugje kunnen zijn, of had je RdT open terwijl de twee storing op dat moment actief werd? Normaal worden alle notificaties gewist wanneer je de app opent.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Nee de twee storingen waren al actief, en ik heb permanente meldingen geactiveerd staan voor favoriete en belangrijke trajecten.
Komt wel goed schatje.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Klinkt als een bugje dan. Zal er eens naar kijken.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
In de update van RdT staat dat je nu ook eerdere storingsberichten kan inzien. Maar waar staan die dan? Ik kan ze nergens vinden.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Staat er misschien wat onduidelijk, maar het gaat om eerdere berichten van een bepaalde storing en die kun je lezen onder het kopje 'Oudere berichten'. Zoeken naar storingen die inmiddels voorbij zijn zit niet in de app (en zal er voorlopig ook nog wel niet in komen, tenzij er veel vraag naar is).
Voor de bètatesters die zich afvragen waarom er ineens een extra permissie nodig is sinds deze update: dat was niet de bedoeling, vermoed dat een of andere library die ik heb bijgewerkt dit verlangt. Mogelijk komt er nog een update waarin dit weer wordt teruggedraaid.
Overigens, vond je het in het verleden te veel gedoe om mee te doen aan bètatesten: nu hoef je alleen nog maar deze link te bezoeken en aan te geven dat je mee wilt doen: https://play.google.com/apps/testing/nl ... ndetreinen
Voor de bètatesters die zich afvragen waarom er ineens een extra permissie nodig is sinds deze update: dat was niet de bedoeling, vermoed dat een of andere library die ik heb bijgewerkt dit verlangt. Mogelijk komt er nog een update waarin dit weer wordt teruggedraaid.
Overigens, vond je het in het verleden te veel gedoe om mee te doen aan bètatesten: nu hoef je alleen nog maar deze link te bezoeken en aan te geven dat je mee wilt doen: https://play.google.com/apps/testing/nl ... ndetreinen
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Ik krijg een server error als ik nu naar Berlin hbf wil... Amersfoort lukte wel. Was ist denn los?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Lukt het wel als je naar Berlin Hbf (tief) plant? Blijkbaar rijdt de [serie=Internationale trein|2015|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] naar Hbf-tief, wat NS als een apart station beschouwt.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Dat lukt inderdaad wel... Handiig dat dat als 2 stations gezien wordt :')
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Viel me zojuist op dat de sneltrein naar Coevorden wordt weergegeven met een rode GTW terwijl de normale trein naar Emmen wordt weergegeven met een blauwe.
Komt wel goed schatje.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Ah, er is dus ook een [serie=Stoptrein|2015|Ommen - Zwolle13800[/serie]. In de app worden alleen treinen in de series [serie=Sneltrein|2015|Emmen - Zwolle3800[/serie] en [serie=Stoptrein|2015|Emmen - Zwolle8000[/serie] als Vechtdaltrein aangemerkt. Komt mee in de volgende update.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Almelo - Mariënberg staat ook nog steeds weergeven met een syntus lint (oude stijl)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 195 gasten