Mag ik even kwijt #16

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Caspar »

Vakantie voor komende zomer is vastgesteld; heb 2 retourtjes Amsterdam- Boekarest geboekt per vliegtuig, om daarna per trein door Roemenië te reizen. :D

Oude meuk fotograferen 8-)
Afbeelding

Afbeelding
De onderste foto zal nooit voor Foto-domino in aanmerking komen, geen idee wat het type of de lijn is... 8-)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Foto domino
Lijn: Kinderen
Land: Roemenië
Type: Oude meuk
Laatst gewijzigd door STF op ma 30 mar 2009, 04:02, 1 keer totaal gewijzigd.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Vandaag het internet abbonement laten opwaarderen, 6 april zal het geactiveerd worden: snelheidsverhoging van 2MB naar 8MB. :D

Ja en bespaar me jullie "trage zooi" commentaar, want in Castricum hadden we jaren geleden zelfs al 8MB verbindingssnelheid maar Luxemburg loopt nou eenmaal een beetje achter. We zijn in 2005 in Reisdorf gestart met 1MB snelheid, dat was helemaal niet vooruit te branden zeg...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door tsov »

Die Roemeense bus is in ieder geval een VÖV-I bus, maar aangezien het plaatje er niet meer op zit, kan het een Mercedes zijn, een MAN of nog 10 andere merken :P Zie hier
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daantje »

Ik heb straks 20 mb internet 8-) Geen idee wat ik nu heb eigenlijk.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daan »

Ik werk nog prima op 4 Mb/s :) Ik vraag me serieus af wat mensen met 20 Mb/s moeten, maargoed.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

Ik heb al 10 jaar 100 Mbps 8-)

Overigens was simpel emailen over GSM-data (9,6 kbps) ook nog best te doen hoor :pos:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door webguy »

En ik vraag me serieus af hoe vaak je ook daadwerkelijk die snelheid haalt. 20 Mbps is leuk, maar ga maar eens meten hoe snel dat echt kan: ze zeggen veel, maar vaak wordt dat amper gehaald. Daarnaast is de rest van het internet is ook nog traag ;) De backbone blijft een bottleneck op gegeven moment.
Oh, en ik heb hier 6 Mb geloof ik: met z'n 3'en delen we 't, maar ik ben de enige die het echt gebruikt :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Het allersnelste wat je momenteel in Luxemburg kunt krijgen is 15 MB, maar dat is vrij duur. Drie jaar geleden was 3 MB nog het allersnelste in Luxemburg dus het begint hier best wel moderner te worden alleen is het een kwestie van tijd. :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Geert »

Fles schreef:Ik heb al 10 jaar 100 Mbps 8-)

Overigens was simpel emailen over GSM-data (9,6 kbps) ook nog best te doen hoor :pos:
Hier ook een 100mbit aansluiting, maar die wordt met zo'n 1000 andere aansluitingen verdeeld over 2x4mbit glasvezel (die niet overgeboekt is, dat dan weer wel ;)) :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door webguy »

Mja, wees blij dat je niet een inbelverbinding hebt die lijdt naar een satelliet verbinding van 10 Mbit (naar NY, in de VS, dat dan weer wel). Dat was dus de situatie in Ethiopie: daar mocht het hele land van 10 Mbit genieten ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

Geert schreef: 2x4mbit glasvezel
Als dat waar is ben je echt iets verkeerd aan het doen :? Bedoel je niet "2 x 4 Gbit"? :?:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daan »

webguy schreef:En ik vraag me serieus af hoe vaak je ook daadwerkelijk die snelheid haalt. 20 Mbps is leuk, maar ga maar eens meten hoe snel dat echt kan: ze zeggen veel, maar vaak wordt dat amper gehaald.
Inderdaad, van de 4 Mb/s haal ik hier ook maar 3, en daar zitten we dan ook nog met 3 pc's en een servertje op :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Geert »

Fles schreef:
Geert schreef: 2x4mbit glasvezel
Als dat waar is ben je echt iets verkeerd aan het doen :? Bedoel je niet "2 x 4 Gbit"? :?:
Uh ja :D
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daantje »

We zitten hier nu ook met minstens vier pc's op en straks heb ik het in m'n eentje. Tsja, het was of heel langzaam of 20 mb dus ik vind het wel best. Je krijgt toch nooit waar je voor betaald en ik kijk redelijk vaak via uitzendinggemist enzo programma's en dan is snel internet wel heel fijn :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Suus »

Het truukje bij ADSL is dat ze het verkopen als "tot 20 Mbit", maar dat het dus volkomen afhankelijk is van de afstand tot de telefooncentrale.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Het truukje bij ADSL is dat ze het verkopen als "tot 20 Mbit", maar dat het dus volkomen afhankelijk is van de afstand tot de telefooncentrale.
Dat valt tegenwoordig nog wel mee. In gebieden waar de bevolking geconcentreerd is zijn overal DSLAM's geplaatst waardoor van de effectieve afstand naar de centrale gemiddeld gezien minder dan de helft overgebleven is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door tsov »

Wikipedia schreef:Een DSLAM (Digital subscriber Line Access Multiplexer) is een chassis met ADSL-modems die alle signalen aggregeert in een ATM-uplink.
Oh, dat :shock: :?:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Bij ons hangt er zowiezo een hele camping aan die internetverbinding dus een beetje snelheidsverhoging kan echt geen kwaad. In de zomervakantie zijn er gelukkig nooit veel meer dan vijf kampeerders tegelijkertijd online, maar het draadloos internet op onze camping wordt elk jaar populairder. We krijgen ook best veel kampeerders van de camping hiernaast die ook een internet bonnetje willen kopen, maar het is alleen bedoeld voor onze eigen gasten, dus helaas...
Tja dat krijg je met een antenne die 250 meter ver in het vrije veld kan zenden en de camping van de buurman op 200 meter afstand van de antenne ligt. :wink:
Maar als troost kunnen ze altijd nog de website van onze camping gratis bezoeken want die staat vrijgegeven op het inlogsysteem. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Suus »

tsov schreef:
Wikipedia schreef:Een DSLAM (Digital subscriber Line Access Multiplexer) is een chassis met ADSL-modems die alle signalen aggregeert in een ATM-uplink.
Oh, dat :shock: :?:
Ik snap er net zo weinig van :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Daan »

Een verdeelstation voor ADSL in een wijk, simpel gezegd ;)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door tsov »

Maar zet dát dan op Wikipedia, niet zoiets technisch wat geen hond begrijpt :neg:
En haal dan meteen die taalfout er even uit ;) (een chassis, die :arrow: een chassis, dat)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door STF »

Deze camping zet vandaag alle toiletpotten op de zomertijd. :wink:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Fles »

STF schreef:Deze camping zet vandaag alle toiletpotten op de zomertijd. :wink:
Dat moet je doen met betaaldouches. En dan waarschuwen dat mensen dus altijd minimaal een uur betalen. Jammer, helaas, niks aan te doen, Franse software, bla :idea:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #16

Bericht door Wubbo »

Je veter zit los.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten