Hispeed perikelen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Hispeed perikelen

Bericht door Jurjen »

Volgens mij verdienen onze Hispeed vrienden eigenlijk wel een eigen verzameltopic. Mocht het beheer het daar niet mee eens zijn, mag je dit rustig mergen met het maandtopic.

Overwegende dat,
- IC t140 en IC t142 zijn vandaag vervallen van Bad Bentheim tot Schiphol.
- IC t149 en IC t241 reden vandaag met om en nabij +90 het Duitse land in.
- Er was een wisselstoring tussen (grofweg) 16:00 en 18:00 op Almelo - Deventer, maar volgens ns.nl zorgde dit voor max. 30 minuten vertraging.

Vermoedende dat,
- IC t140 is met +90 gekeerd op IC t149, en IC t142 op IC t241.
- De verstoring op Almelo-Deventer had hier niks mee te maken.

Afvragende of,
- Waarom hebben IC t140 en IC t142 niet gehaald?
- Zijn reizigers van die treinen uit Bad Bentheim nog in Nederland gekomen?

En gaat over tot de orde van de dag. ;-)
Laatst gewijzigd door Jurjen op di 31 mar 2009, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door tsov »

Zo, jij hebt even te veel moties gelezen :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Geert »

De Benelux en Thalys reed vandaag een tijdje ook niet vanwege een aanrijding van trein t9236 met een auto waardoor Roosendaal-Essen gestremd was. Het zat Hispeed niet mee vandaag...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Karl »

Rond half zes (op Gv) stond daardoor een Thalysstel thv Gv en had de IC Brussel +15.
Het is een spectrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Wubbo »

Ik zag ook iets van een defecte bovenleiding op Oldenzaal - Bad Bentheim vanaf een uur of zes, dat heeft ongetwijfeld voor de perikelen in de s140 gezorgd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Vinny »

- Zijn reizigers van die treinen uit Bad Bentheim nog in Nederland gekomen?
Dat is maar een klein eindje en dus taxi-technisch best te doen. In Hengelo kun je weer een gewone binnenlandse trein nemen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Wubbo »

HiSpeed heeft keurig bussen geregeld. De t149 is gestrand in Oldenzaal, de t241 heeft men laten stranden in -ik neem aan- Oldenzaal, en de t142 is Nederland niet in gekomen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Fles »

Vinny schreef:
- Zijn reizigers van die treinen uit Bad Bentheim nog in Nederland gekomen?
Dat is maar een klein eindje en dus taxi-technisch best te doen. In Hengelo kun je weer een gewone binnenlandse trein nemen.
De FC Vingerverf trakteert of zo? Het is 29 kilometer van Bentheim naar Hengelo.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Vinny »

Nou dat moet toch te lukken zijn. Iets heel anders dan de laatste trein van Schiphol naar Berlijn laten uitvallen. Dat redt je dus niet meer om te 'vertaxiën', en dat is in het recente verleden wel gebeurd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Nou dat moet toch te lukken zijn. Iets heel anders dan de laatste trein van Schiphol naar Berlijn laten uitvallen. Dat redt je dus niet meer om te 'vertaxiën', en dat is in het recente verleden wel gebeurd...
Je weet niet toevallig inmiddels wat er met die mensen gebeurd is? Hotel lijkt me alleszins aannemelijk, bij gebrek aan alternatieven...?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:Nou dat moet toch te lukken zijn. Iets heel anders dan de laatste trein van Schiphol naar Berlijn laten uitvallen. Dat redt je dus niet meer om te 'vertaxiën', en dat is in het recente verleden wel gebeurd...
Bij mijn weten is de 149 toch echt de laatste trein naar Berlijn. Maar misschien mis ik nog een trein ofzo?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Jurjen »

Wubbo schreef:
Vinny schreef:Nou dat moet toch te lukken zijn. Iets heel anders dan de laatste trein van Schiphol naar Berlijn laten uitvallen. Dat redt je dus niet meer om te 'vertaxiën', en dat is in het recente verleden wel gebeurd...
Bij mijn weten is de 149 toch echt de laatste trein naar Berlijn. Maar misschien mis ik nog een trein ofzo?
Dit keer is IC t149 slechts op Oldenzaal-Bentheim uitgevallen. Vanaf Bentheim is de reis met zo'n +90 voortgezet met het materieel van de uit Berlin komende trein IC t142. Idem overigens voor IC's t241/t140. Vinny doelt op het uitvallen van trein t149 op het gehele traject Schiphol-Berlin een paar weken terug, door een storing bij Hfdo. Dán zit je met een groot probleem, want de reizigers kunnen wel tot Hengelo komen, je kan ze zelfs wel naar Bentheim rijden met de bus, of naar Osnabrück, maar ook dan kom je niet meer in Berlin. Ook de CNL naar Praha was nauwelijks een optie, omdat die te snel na IC t149 vertrok om dat te kunnen regelen. (En om 4:30 in Berlin aankomen is ook niet prettig voor je reizigers).
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Jurjen »

Vandaag reed IC t149 met +60 Duitsland in... Vermoedelijk door de aanrijding met persoon tussen Dv en Aml? Waarom het dan +60 is geworden is me alleen een beetje een raadsel... Vertrek uit Dv planmatig 16:20, 16:50 was het spoor weer geheel vrijgegeven. Dan moet je toch met +30 à +40 wel Duitsland in kunnen, niet?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

IC t243 reed gister met +69 weg vanaf Amsterdam Zuid (vertrektijd 18.58) naar Bad Bentheim. Gaat lekker. Die van 2 uur eerder had een vertraging van 25 minuten op Asdz.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Ruben »

De t241 stond gister met +10 op Dvd (16:58 vanaf Asdz), toen ik er overheen kwam met de metro. Of dat door een defect kwam (net als laatst dat zo'n zelfde ding daar ook stond met vastgelopen remmen) weet ik niet. De stopper naar Wp en Lls werd in ieder geval ook al omgeroepen met +10 dus kan ook dat er verderop weer eens storingen waren.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

@Nsreiziger: er was maar 1 spoor beschikbaar bij Hoofddorp opstel. Waarom die van 2u later +69 had, geen idee...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:@Nsreiziger: er was maar 1 spoor beschikbaar bij Hoofddorp opstel. Waarom die van 2u later +69 had, geen idee...
Hoeveel keertijd hebben die dingen te Hfdo? Wellicht door de stremming tussen Aml en Dv eerder die dag door een persoonsongeval? (Hoewel je, als het inderdaad daardoor kwam, dan theoretisch natuurlijk beter kunt opheffen tussen Amf en Shl o.i.d., en bijtijds een vervangend stelletje regelen voor in elk geval Shl>Amf.)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Keertijd is volgens mij 90min, de trein uit Duitsland had +35. Op dit moment heeft Ic 148 +30 en Ic 9225 heeft +25.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Mark »

Er was gisteren weer gerommel rond trein t149. Ik citeer van Somda:
-Het mat van trein t149 werd leeg van Aml naar Bh overgebracht. Trein reed in het blok achter de t1657. Terwijl de t1657 in Hgl op sp. 3 stond kwam het mat van de t149 door. Vrijwel direct na vertrek van de t1657 werden er 2 V'tjes voorgezet op sp 3a om als trein 29600 naar Bh te rijden. Blijkbaar was het niet mogelijk om het de t149 in Hgl te laten beginnen. In Bh werd de aansluiting netjes overgenomen.
Bron
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Caspar schreef:Op dit moment heeft Ic 148 +30 en Ic 9225 heeft +25.
t148 is met +71 op Shl aangekomen.
De tegentrein die ie werd, de t241 had zodoende 25 minuten vertraging bij vertrek uit Shl...

Verder nog een Thalys met +69 bij aankomst in Amsterdam.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Daar komt ie:

Gister:
Vanaf 15.51tot 23.51 hadden alle (zonder uitzondering) t9200 treinen uit Brussel hadden bij aankomst op Shl minimaal +25 vertraging. Eentje had zelfs +68 en 1eentje +49

Vandaag: Vanaf 13.51 tot en met 19.51 hadden op Shl alle inkomende t9200 een vertraging van minimaal 30 minuten, op 1tje na met +21.
Trein t9256 is met +46 vertrokken uit Amsterdam naar Brussel.
Thalys t9362 vertrok met +25 uit Amsterdam naar Parijs

Verder nog een Berlijn IC die met 70 minuten vertraging binnenkwam vanavond.
Laatst gewijzigd door Caspar op za 30 mei 2009, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Jurjen »

Nog enig idee of dat gepruts nog een reden had? Zag inderdaad een BNL binnenkomen met > +30 vanmiddag.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Geen idee, voor zover ik weet waren er geen werkzaamheden. Trein 9256 had tractie problemen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Daniel »

De t9256 stond in Dordrecht met +50 op het bord met actuele vertrektijden, de CTA had het echter over +5. Scheelt toch aanzienlijk, dat ene nulletje :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door tsov »

Ik mocht gisteren heen en weer naar Brugge, heenweg ging vlekkeloos met de Benelux, alleen de NMBS had +8 ofzo naar Brugge.
Terug stond de s9200 van 21.00 uit Antwerpen met +14 aangekondigd, hij kwam met +18 aan en in Amsterdam was dat +26 geworden...
We waren met een groep en een deel was een uur later pas vertrokken en die hadden in Atw al +30...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 81 gasten