Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017 : viewtopic.php?f=36&t=12676
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor de liefhebbers:
De plannen voor 2016 zijn deels te vinden op.
http://www.reizigersoverlegbrabant.nl/alle-adviezen
En ligt een idee om samen met De Lijn 2 lijnen naar Meersel Dreef te laten samenvloeien in 1 doorgaande lijn.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor de liefhebbers:
De plannen voor 2016 zijn deels te vinden op.
http://www.reizigersoverlegbrabant.nl/alle-adviezen
En ligt een idee om samen met De Lijn 2 lijnen naar Meersel Dreef te laten samenvloeien in 1 doorgaande lijn.
Laatst gewijzigd door huibf op do 11 aug 2016, 21:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Net even het stukje over Oost gelezen.
Grappig dat ze van plan zijn lijn 92 (of 91 volgens ROB) door te trekken naar Venray, ik ben zeer benieuwd of dit een succes gaat worden, wordt dan een redelijk lange lijn volgens mij.
Is het aantal reizigers op deze lijn(en) zo sterk aan het stijgen?
Grappig dat ze van plan zijn lijn 92 (of 91 volgens ROB) door te trekken naar Venray, ik ben zeer benieuwd of dit een succes gaat worden, wordt dan een redelijk lange lijn volgens mij.
Is het aantal reizigers op deze lijn(en) zo sterk aan het stijgen?
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Wat niet in de plannen staat is dat de ene rit lijn 618 in de ochtend van Moerdijk naar Breda waarschijnlijk opgeheven gaat worden.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Businesscase 8: Hoogstraten staat op dit moment in de ijskast door interne reorganisatie bij De Lijn.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
De meeste voorstellen lijken me goed voor de reiziger.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
De wijziging voor de 159 vind ik opvallend. Niet meer over Sint Michielsgestel. Kunnen al die mensen in Schijndel zich afvragen waar de bus naar toegaat. Er zitten nog steeds mensen in die denken niet over Den Dungen te gaan .
Ik weet nog wel een makkelijke oplossing om meer uren vrij te spelen. Geef de 156 zijn oude route terug in de avonduren en op zaterdag en zondag. Dat is voor de 156 maar een beetje langer en je spaart alle uren op de 159 buiten de kantooruren. Op deze manier heb je voor alle haltes een alternatief. Daar waar de 306 niet in de buurt komt kan de 156 gepakt worden.
Ik weet nog wel een makkelijke oplossing om meer uren vrij te spelen. Geef de 156 zijn oude route terug in de avonduren en op zaterdag en zondag. Dat is voor de 156 maar een beetje langer en je spaart alle uren op de 159 buiten de kantooruren. Op deze manier heb je voor alle haltes een alternatief. Daar waar de 306 niet in de buurt komt kan de 156 gepakt worden.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Ik vind dat er nogal wat opgeheven wordt in de avonduren en het weekend... Zie lijn 120/121 (waarmee ook de verbinding knoop Tol - Gorinchem wegvalt!) en Oud-Gastel, dat straks op de stille uren ineens helemaal geen verbinding met Roosendaal meer heeft.CamilleKreemers schreef:De meeste voorstellen lijken me goed voor de reiziger.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Ik zeg ook, meeste wijzigingen.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Als ik het goed begrijp betreft het opheffen van een aantal ritten voor lijn 156 buiten spitstijd enkel die halve ritten tussen St. Oedenrode en Eindhoven? Of treft het ook de volledige routes Den Bosch-Eindhoven? Ja ik heb het gelezen en nee het was niet duidelijk voor mij :')
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Klopt helemaal allen de losse ritten naar Eindhoven
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
De enige goede wijzigingen die ik zag, waren een streekbuslijn Cuijk - Boxmeer - Venray en frequentieverhogingen op de BrabantLiner en enkele Volans-lijnen.CamilleKreemers schreef:Ik zeg ook, meeste wijzigingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Ook een goede wijziging is de treinaansluiting die lijn 117 in Zevenbergen in beide richtingen gaat krijgen. Die is er nu in één richting (zolang de trein een beetje op tijd is) en in de andere richting alleen als je heel veel geluk hebt (maar heeft de bus +1 dan is de kans de trein te missen al vertigvoudigd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Zier er positief uit voor de reizigers. Weet iemand waar de volledige business case is te vinden van Arriva?
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Dat staat er niet in. Lijn 618 blijft dan ook rijden.Michael schreef:Wat niet in de plannen staat is dat de ene rit lijn 618 in de ochtend van Moerdijk naar Breda waarschijnlijk opgeheven gaat worden.
Niet online.datm schreef:Zier er positief uit voor de reizigers. Weet iemand waar de volledige business case is te vinden van Arriva?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
De bedoeling is daarmee twee buurtbussen en een schoolbus te vervangen.jwalk1 schreef:Net even het stukje over Oost gelezen.
Grappig dat ze van plan zijn lijn 92 (of 91 volgens ROB) door te trekken naar Venray, ik ben zeer benieuwd of dit een succes gaat worden, wordt dan een redelijk lange lijn volgens mij.
Is het aantal reizigers op deze lijn(en) zo sterk aan het stijgen?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Jammer dat er niks wordt gedaan aan de vakantiedienstregelingen: die zijn nu A: heel drastisch en B: duren langer dan de schoolvakanties waardoor in de eerste weken van juli de bussen vaak extra vol zaten, en al vanaf de Reeshof op lijn 2 mensen moesten staan naar het centrum toe in de spits en tijdens de kermis ook in de middag.
De frequentieverlaging van lijn 142 buiten de spits verbaast me niet veel gezien het feit dat de verhoging vorig jaar wel heel positief was. Als de spitsuren maar breed genoeg zijn...
Fijn ook dat de Brabantliner eindelijk vaker gaat rijden, eindelijk 2x per uur in de daluren overdag doordeweeks, hoewel ik net als het Reizigersoverleg vind dat 1x/2 uur op zondag laag is en de laatste rit in Utrecht wel heel erg laat begint. En natuurlijk de langverwachte Volans-verbinding via de nieuwe busbaan, mét een hogere frequentie is zeer prettig. Arriva lijkt er overigens goed in te slagen om eindelijk ademruimte te geven op de Avanslijnen.
Maar vooral in West-Brabant in de avonden en op zondag is het schering en inslag met weer een aantal dorpen erbij zonder verbinding. West-Brabant mag zich nu bij dezelfde club aansluiten als Oost-Brabant waarbij je bus niet altijd meer rijdt wanneer je wil dat die rijdt.
De frequentieverlaging van lijn 142 buiten de spits verbaast me niet veel gezien het feit dat de verhoging vorig jaar wel heel positief was. Als de spitsuren maar breed genoeg zijn...
Fijn ook dat de Brabantliner eindelijk vaker gaat rijden, eindelijk 2x per uur in de daluren overdag doordeweeks, hoewel ik net als het Reizigersoverleg vind dat 1x/2 uur op zondag laag is en de laatste rit in Utrecht wel heel erg laat begint. En natuurlijk de langverwachte Volans-verbinding via de nieuwe busbaan, mét een hogere frequentie is zeer prettig. Arriva lijkt er overigens goed in te slagen om eindelijk ademruimte te geven op de Avanslijnen.
Maar vooral in West-Brabant in de avonden en op zondag is het schering en inslag met weer een aantal dorpen erbij zonder verbinding. West-Brabant mag zich nu bij dezelfde club aansluiten als Oost-Brabant waarbij je bus niet altijd meer rijdt wanneer je wil dat die rijdt.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
De laatste rit in Utrecht wel heel erg laat begint? Wat bedoel je precies?
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Waarschijnlijk bedoelt hij de eerste rit vanuit Utrecht naar Breda (staat ook zo in het advies genoemd). De eerste 401 vertrekt pas een paar minuten na zeven uur waardoor je pas om half negen in Breda kunt zijn. Dat kan wel iets vroeger met een overstap (eerste 400 naar Oosterhout en dan overstappen op de 401 die op Sleeuwijk Tol begint). Nu bestaat die overstap officieel niet (400 komt net een minuut te laat op de Tol) maar zou dat wel lukken, dan heb je binnen de bestaande ritten al een halfuur 'gewonnen'.
Als je een overstapvrije verbinding wil en dat wil oplossen zonder een enorme materiaalrit dan moet Arriva een extra vroege rit vanuit Breda of Oosterhout inleggen of iets met de stalling in Schelluinen regelen.
Als je een overstapvrije verbinding wil en dat wil oplossen zonder een enorme materiaalrit dan moet Arriva een extra vroege rit vanuit Breda of Oosterhout inleggen of iets met de stalling in Schelluinen regelen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Ik denk dat Arriva weinig doet, zonder dat er zak met euro's tegenover staat (A) En ik geef ze daarin gelijk.nvdw schreef: Als je een overstapvrije verbinding wil en dat wil oplossen zonder een enorme materiaalrit dan moet Arriva een extra vroege rit vanuit Breda of Oosterhout inleggen of iets met de stalling in Schelluinen regelen.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Bovendien: als het om een reis van station naar station gaat, is de trein ook gewoon een reële optie.
Dat de bijl er in gaat is voor de dorpen natuurlijk jammer, maar als er niemand in de bus zit, waarom dan klagen?
Dat de bijl er in gaat is voor de dorpen natuurlijk jammer, maar als er niemand in de bus zit, waarom dan klagen?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Er wordt volgens mij nergens geschreven dat er niemand inzit, en op een aantal lijnen die het voor de kiezen krijgen kan ik me dat ook niet voorstellen.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
@Pim-AllianceB95 ik denk dat je alles niet zo letterlijk moet nemen ik denk dat ndvw bedoelt dat er vrij weinig mensen er gebruik van maken.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
De reden dat nu lijn 159 over den dungen rijdt (net zoals wat die nog in de jaren '90 deed) en niet de 156 is omdat lijn 155 is komen te vervallen. Hierdoor moesten reizigers vanuit sint oedenrode nog langer in de bus zitten voor naar den bosch. Door het weghalen van den dungen, is er min of meer een compensatie getroffen. Voor reizigers vanuit veghel is er nog altijd lijn 306.busje77 schreef:De wijziging voor de 159 vind ik opvallend. Niet meer over Sint Michielsgestel. Kunnen al die mensen in Schijndel zich afvragen waar de bus naar toegaat. Er zitten nog steeds mensen in die denken niet over Den Dungen te gaan .
Ik weet nog wel een makkelijke oplossing om meer uren vrij te spelen. Geef de 156 zijn oude route terug in de avonduren en op zaterdag en zondag. Dat is voor de 156 maar een beetje langer en je spaart alle uren op de 159 buiten de kantooruren. Op deze manier heb je voor alle haltes een alternatief. Daar waar de 306 niet in de buurt komt kan de 156 gepakt worden.
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Inderdaad, de provincie heeft de norm voor het aantal reizigers overigens ook wel heel scherp gezet: zeven per uur betekent dat een bus al opgeheven wordt, maar dan kunnen dat er inderdaad zeven zijn en buiten de meetmomenten om misschien wel meer, zeker als die momenten op een baggertijdstip gepland worden (zoals in mei, het beste is om eind september/begin oktober/in november te meten).datm schreef:@Pim-AllianceB95 ik denk dat je alles niet zo letterlijk moet nemen ik denk dat ndvw bedoelt dat er vrij weinig mensen er gebruik van maken.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2016
Dat begrijp ik, maar ik kan mij echt niet voorstellen dat trajecten als Roosendaal - Oud-Gastel een ophefwaardig aantal reizigers hebben.datm schreef:@Pim-AllianceB95 ik denk dat je alles niet zo letterlijk moet nemen ik denk dat ndvw bedoelt dat er vrij weinig mensen er gebruik van maken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten