OVer Missers in de Reisinformatie #41

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

De 1718 miste vanmorgen een stel en star als de reisinfo is zorgde dat natuurlijk weer voor een zooitje. Zo maakt InfoPlus er dan standaard van dat het treindeel voor Rotterdam maar tot Utrecht rijdt en volgde er vervolgens weer een omroep dat in tegenstelling tot de informatieborden de trein in z´n geheel naar Den Haag gaat.
En OBIS maakte het ook bont met een los treinstel dat zich zou gaan splitsen, denk niet dat halve VIRMs echt goed rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door webguy »

Dan was iemand vergeten die wijziging goed door te voeren ergens, want beide systemen zouden de actuele materieelstand moeten kennen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

Dit gaat altijd zo... En tja, ging dus om een stel dat wel gepland was in die trein maar in Enschede defect bleek volgens de omroep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Ardan »

(crosspost met DRIS-Imtech-topic)
De DRISsen in mijn buurtje zijn gek aan het doen. Halte Snipperling had gisteravond alleen de tijd erop, links op de onderste regel terwijl dat normaal in een apart vakje bovenin staat. Halte Deltaplein gaf vanmiddag 'Oad' als bestemming in plaats van 'Station'..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door marvinkok »

Ee gaat iets niet goed met de bestemmingscode van lijn 59. Die hoort naar Haaksbergen te gaan ipv Ommen. De bewuste lijn naar Ommen geeft weer wel de juiste bestemming weer. De Drissen geven als bestemming "909"...
Afbeelding
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door dennistd »

marvinkok schreef:De Drissen geven als bestemming "909"...
De DRIS'en geven wel vaker van die codes. De 899 komt elke avond en elke zondag voor, dit hoort 'Borne verder als 51 naar Almelo' te zijn. En in de vakantie toonde de DRIS aan de Almeloseweg in Tubbergen ook 895, dit zal iets zijn als 'Hengelo Makro'.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Ardan »

Dan ben ik toch benieuwd wat Oad voor code is :P In het Imtech-topic had iemand anders het elders ook al gezien, ook ergens in Syntiaans gebied. Vandaag gaf halte Deventer Deltaplein het nog steeds aan. Mijn halte (eentje ervoor) deed normaal..
Ik doe ook maar wat
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Somoht »

Oad is "Station" gok ik. Dit soort gezeur ontstaat volgens mij doordat de Syntus bestemmingscodes continu fluctueren per levering en dat levert dit soort conflicten op.
De bestemmingsnaam Oad zit over de leveringen van afgelopen 2 jaar over de volgende bestemmingscodes

Code: Selecteer alles

  id   | privatecode | operator_id | name | shortname | vianame 
-------+-------------+-------------+------+-----------+---------
  9681 | 44          | SYNTUS:44   | Oad  | Oad       | 
 10662 | 45          | SYNTUS:45   | Oad  | Oad       | 
 10905 | 47          | SYNTUS:47   | Oad  | Oad       | 
 10939 | 48          | SYNTUS:48   | Oad  | Oad       | 
 14929 | 49          | SYNTUS:49   | Oad  | Oad       | 
 16347 | 51          | SYNTUS:51   | Oad  | Oad       | 
Bestemmming SYNTUS:51 staat bij mij iig actief als Station.
-
Dit gezeur komt overigens al tijden voor; blijf het jammer vinden dat Syntus zo incapabel lijkt qua reisinformatie. RET / HTM hebben zelfde exploitatiebeheersysteem en daar komt dit iig niet voor.
Valt ook niet te communiceren voor ons met die lui omdat ze pertinent alleen willen leveren via 9292; ben benieuwd hoe dat straks gaat met Utrecht want aan heel veel concessie-eisen daar qua reisinfo voldoen ze momenteel niet. Om te beginnen over de vele storingen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Ardan »

Maar waarom geeft de ene halte dan wel Oad aan en de volgende niet? Als dat door codes wordt aangestuurd zou ik juist denken dat álles met bestemming 'Station' als 'Oad' aangegeven zou worden.
Spoiler: show
Sorry, heb hier niet zoveel käse van gegeten :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Gekko123 »

Op station Amsterdam Zuid was er bij de metro op het perron richting Gein/CS een omroep (sinds wanneer hebben ze daar een werkende omroep?) te horen dat er op metro 51 naar Amstelveen Binnenhof door een storing een metro was uitgevallen. Reis verder op een andere manier.

Deze omroep klopt was niet bepaald correct en informatief naar de reizigers toe. Om te beginnen gaat metro 51 niet naar Amstelveen Binnenhof maar naar Amstelveen Westwijk. Daarnaast ontbrak een alternatieve reismogelijkheid. En personeel van het GVB was uiteraard nergens te vinden (op het rijdend personeel na dan).

Ook bij tram 5 richting Amstelveen was het druk, die reden ook niet verder dan station Zuid. Reden is zeer aannemelijk een wisselstoring geweest, niet dat dat ook maar ergens gecommuniceerd werd.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door VIRM »

Gisterenmiddag viel de IC van Schiphol naar Den Haag van 17:27 uit. De omroeper wees men erop dat er gebruik kon worden gemaakt van de Sprinter van 17:33. Hij wees echter niet op welk perron het was, dus ging ik er vanuit dat het gewoon op 5-6 was, waar de oorspronkelijke IC zou vertrekken. Niet dus... Ik kwam er last-minute achter dat het spoor 4 was, en het was dat de Sprinter een paar minuten vertraagd was. De HC van de Sprinter heeft mijn opmerking over de falende omroep doorgegeven (en volgens hem was ik niet de enige reiziger die hier last-minute achter kwam, want er kwamen vlak voor vertrek nog een hele stroom andere passagiers aan op spoor 4).
Beul van de blindegeleidelijn
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Stefan »

Gisteren is de nieuwe dienstregeling ingegaan bij Arriva in DAV, allemaal leuk en aardig.. Alleen jammer dat nergens op de haltes de nieuwe dienstregeling was ingeladen in de displays. Ook veel mensen in m'n bus gehad die een reisadvies van 9292 hadden wat van geen kant klopte, want ook dát waren de oude tijden nog. Handig.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Etienne »

De HC van de 523 had het bij het omroepen van de resterende stations tussen Rotterdam en Zwolle telkens over Assen NOORD :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Stefan »

Stefan schreef:Gisteren is de nieuwe dienstregeling ingegaan bij Arriva in DAV, allemaal leuk en aardig.. Alleen jammer dat nergens op de haltes de nieuwe dienstregeling was ingeladen in de displays. Ook veel mensen in m'n bus gehad die een reisadvies van 9292 hadden wat van geen kant klopte, want ook dát waren de oude tijden nog. Handig.
Om hier nog even op terug te komen... De boel is nog steeds niet op orde, zucht.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door nvdw »

Klopt... Ook in Utrecht staat de oude winterdienst op de panelen (voor de DAV-lijnen dan)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door nvdw »

...maar nu niet meer. Dordrecht al wel weer goed Stefan?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door DrechtBlub »

vandaag was het nogsteeds fout in dordt. Ik hoop echt dat er morgen een oplossing word gevonden.
Ik blub in het Drecht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Stefan »

Grotendeels klopte het al wel. Alleen een paar ritten op lijn 4 waren nog niet in orde, zo ver ik gezien had.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Somoht »

Klopt het op Google Maps dan wel OVinfo wel? En wat zijn de specifieke fouten? Ik kan anders wel wat relevante mensen schoppen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door ArrivaBas »

Erg handig dat DAV eruit ligt op OVaub... _O-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Tochjo »

Utrecht Centraal, half uurtje geleden. Op spoor 20 staat een DDZ die ooit als intercity naar Leiden Centraal zal zijn aangekondigd. Reizigers zitten klaar in de trein en het is bijna vertrektijd als ik het perron op kom. Op de trein zelf staat "Utrecht Centraal", op de schermen op het perron staat "Niet instappen". Rond vertrektijd valt me op dat de trein veilig heeft - maar wel de andere kant op, naar ik vermoed richting het opstelspoortje in het verlengde van spoor 20 en 21.

Trein vertrekt niet, maar de schermen op het perron springen op de volgende trein: de sprinter naar Den Haag Centraal. Op het perron wordt niets omgeroepen. Enkele minuten later een omroep in de trein: dat het niet de trein naar Leiden is, en ook niet de trein naar Den Haag, en dat de trein niet bestemd is voor reizigers. Vertwijfeld stapt iedereen maar uit. De lege trein blijft staan, er volgt geen toelichting en ook geen omroep op het perron.

Reizigers voor de sprinter naar Den Haag komen het perron op, zien de schermen op de sprinter naar Den Haag Centraal staan en stappen in. Andere reizigers praten ze met moeite weer uit de trein. Na enkele minuten opnieuw een omroep dat de trein wordt weggerangeerd. Deuren sluiten en trein vertrekt, richting het opstelspoortje.

Ik pak mijn telefoon er eens bij: Rijden de treinen laat zien dat de betreffende intercity naar Leiden Centraal in Woerden als opgeheven staat vermeld. In Utrecht Centraal geen enkele omroep daarover. Vragende reizigers op het perron, reisinformatie nul. Opmerkingen van vaste reizigers naar dagjesmensen: "Welkom bij de NS".

Sprinter naar Den Haag Centraal komt met +5 aan en vertrekt ook met +5. Daar zat ik in, dus geen idee wat er verder nog is gebeurd in Utrecht. Veel vragen, weinig antwoorden. Weinig reisinformatie ook. Jammer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

Langs zien komen op Twitter, die tweede lijn 4 is wel heel vroeg... https://pbs.twimg.com/media/COKHiEVUYAAHVNG.jpg:large
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Stefan »

Gaat nog steeds constant fout... Van heel de stadsdienst klopt nog steeds niets.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Vinny »

Er reden gisteren extra late treinen in Friesland vanwege het milleniumfestival in IJlst. Vorige week stonden die niet in de NS-planner en volgens mij gisteren ook niet gemeld op 9292 al kan het zijn dat ik er overheen gelezen heb. Nu heb ik vaker de indruk dat extra ingelegd vervoer van Arriva vaak niet de reisplanners haalt. Is meer mensen dit opgevallen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door microshit »

Net een omroep dat er vanaf 7 september kleine wijzigingen in de dienstregeling zijn van NS. Is alleen nergens te vinden wat xD
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten