Macedonië kampt met materieeltekort

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door isadora »

De spoorwegen van de Republiek Macedonië kampt met grote tekorten qua materieel.
De grote stroom vluchtelingen is door de spoorwegen niet meer te verwerken:
http://www.digitaljournal.com/news/worl ... cle/441526
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door deadlock »

Ik zat echt al best lang op zoiets te wachten maar ik had eigenlijk verwacht "Meer dagelijkse internationale treinverbindingen vanuit Griekenland naar Europa dan ooit." :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door Suus »

Ik kan mij herinneren in een van de recente delen van Spoorwegen gelezen te hebben dat rond deze tijd zes nieuwe treinen door CSR geleverd zouden worden aan de spoorwegen van Macedonië. Het staat mij vooral bij omdat het de eerste treinen uit China zijn op het Europese continent in meer dan 50 jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door groningen »

1 Voordeel; het gaat leeg terug naar de grensplaats.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door SLToilet »

groningen schreef:1 Voordeel; het gaat leeg terug naar de grensplaats.
Mij lijkt het juist nadelig, daar zitten ze dan met lege ritten zonder inkomsten (zijn die inkomsten uit vluchtelingen er wel of betalen ze niks :?: )
Maar het is in ieder geval verspilling van materieel. Vraag is alleen hoe dit probleem anders kan worden opgelost zonder iemand tegen het zere been te stoten...
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door Thom91 »

Vluchtelingen die betalen, maken het even gek :P
Komt wel goed schatje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door Aking »

Er wordt hier (Belgrado) anders flink geld geboden aan de taxi chauffeurs om naar Hongarije te rijden, en ook in de RailJet (Budapest - Wien) hadden de meesten keurig een ticket...
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door groningen »

Je zou toch zeggen dat ze voor Europa een visum moeten hebben. Een Interrailkaart; zou die voor mensen uit het Midden Oosten te koop zijn in Turkije. Te denken dat vroeger dat grensplaatsje in Macedonie de gateway naar Griekenland was. Tja en van zulke mensen wordt ook misbruik gemaakt door met politie te dreigen als overbetaalde taxiritten niet worden betaald. Want ze weten; vluchtelingen hebben alles over om weg te komen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door Aking »

Een visum plakken ze meestal in je Paspooort, en laten de meesten ie nou net niet hebben ;)
In een interrail staat je paspoortnummer (en is overigens alleen voor inwoners van europa), en taxichauffeus beginnen dus niet eens aan die ritten als er geen paspoort aanwezig is...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door deadlock »

groningen schreef:Je zou toch zeggen dat ze voor Europa een visum moeten hebben.
Waarom?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door groningen »

Oh ja; ze hebben natuurlijk geen paspoort, dan past er geen visum in.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door Aking »

Dat zeg ik
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door deadlock »

groningen schreef:Oh ja; ze hebben natuurlijk geen paspoort, dan past er geen visum in.
Dat is geen antwoord. Waarom zouden ze een visum moeten hebben? Heb jij dat nodig voor Duitsland? Verenigde Staten? Andorra?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door Thom91 »

Is een ESTA niet een soort US visum?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door Vinny »

deadlock schreef:
groningen schreef:Oh ja; ze hebben natuurlijk geen paspoort, dan past er geen visum in.
Dat is geen antwoord. Waarom zouden ze een visum moeten hebben? Heb jij dat nodig voor Duitsland? Verenigde Staten? Andorra?
Van Macedonië weet ik het niet, in 2004 had ik een Servisch meisje te gast en zij had niet alleen een visum nodig voor Nederland maar een formele uitnodiging (en garantstelling) van een Nederlander met een handtekening van iemand van de ambassade :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Is een ESTA niet een soort US visum?
Door een ESTA aan te vragen door je in principe afstand van de rechten die je zou hebben als je een visum aanvraagt. Het het dan ook het visa waiver programme. Je kan bijvoorbeeld niet in beroep als je niet toegelaten wordt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door Timon91 »

ESTA is wel makkelijk, ik kon een maandje terug in Atlanta zelfs door de automatische paspoortcontrole heen (voor Amerikanen) omdat ik voor de tweede keer met dezelfde ESTA het land in ging. Scheelt heel veel wachten en veel vragen, de agent die aan het eind alles vluchtig controleerde heeft alleen de fotopagina van m'n paspoort gezien.

Wat betreft Macedonië, dit is wat gebruiker hvondelen schreef op het WorldOnRails-forum:
hvondelen van WOR schreef:Ik ben vorige week bij Gevgelija de grens over gestoken (grens Griekenland-Macedonie). Er stonden zo'n 2000-2500 man op het perron. Het was totaal niet gevaarlijk, en veel vluchtelingen boden hun excuses aan voor alle onrust. Ze bestormden letterlijk ons rijtuig. Ik heb me echter geen moment onveilig gevoeld, en uiteindelijk werd het goed opgelost door twee rijtuigen geheel te gebruiken voor vluchtelingen en een rijtuig voor 'reizigers'.

Bij de grens Macedonie-Servie werden de vluchtelingen er weer uitgelaten, hier waren totaal geen problemen. Alles werd strak in de hand gehouden door vele douaniers.
Mijn Flickr account.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door deadlock »

Timon91 schreef:ESTA is wel makkelijk, ik kon een maandje terug in Atlanta zelfs door de automatische paspoortcontrole heen (voor Amerikanen) omdat ik voor de tweede keer met dezelfde ESTA het land in ging. Scheelt heel veel wachten en veel vragen, de agent die aan het eind alles vluchtig controleerde heeft alleen de fotopagina van m'n paspoort gezien.
Ik doe mee met een programma waarvoor je een interview op een Amerikaanse luchthaven moest hebben. FAST geloof ik. Dat is nog sneller en daar komt alleen de persoon die je declaratieformulier inneemt aan te pas.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door isadora »

Alhoewel de Macedonische Spoorwegen de grootste moeite hebben met het verwerken van de vluchtelingenstroom, schijnen ze er ook nog een slaatje uit te slaan (het één sluit het ander natuurlijk ook niet uit):
http://www.balkaninsight.com/en/article ... 09-15-2015
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door Reiziger Delft »

Volgens een bericht op drehscheibe zijn ook een aantal regionale lijnen stilgelegd om materieel vrij te spelen voor de lijn naar de Griekse grens.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Macedonië kampt met materieeltekort

Bericht door Aking »

Ondertussen ligt het treinverkeer tussen Servië en Kroatië weer stil. En laat ik nu net overmorgen via Zagreb naar huis moeten vanuit Belgrado...

Wordt nog leuk geloof ik (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten