OVer je reiservaringen in augustus 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door gliderfighter »

Het zat er een beetje aan te komen, maar de kogel is door de kerk!

De GVB is vandaag gespot op Tilburg CS, in een high-vis vestje met GVB Metro erop, stond ie bouwtekeningen te bekijken. Wat wachten op de trein allemaal wel niet oplevert.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Meltrain »

Wegens werkzaamheden tussen Sittard en Heerlen is de [serie=Intercity|2015|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol3500[/serie] ingekort tot Eindhoven. Maar waarom eigenlijk, is er in Roermond of Sittard geen keermogelijkheid?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door JWM »

Om materieel te besparen vanwege Sail waarschijnlijk :P
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Gekko123 »

Afgelopen weekend werd er anders ook al gekeerd in Eindhoven. En materieel besparen deden ze toen iets te rijkelijk: genoeg treinen in de [serie=Intercity|2015|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol3500[/serie] gezien die met solo ICM-stellen rondreden. Zag er aardig gezellig uit kan ik je zeggen
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Thom91 »

Sta je dan, in een ex-gvu CXX bus op Zaandam naar Sail. Eerder ook al een partybus van Pouw voorbij zien komen :P
Komt wel goed schatje.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door waldo79 »

Meltrain schreef:Wegens werkzaamheden tussen Sittard en Heerlen is de [serie=Intercity|2015|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol3500[/serie] ingekort tot Eindhoven. Maar waarom eigenlijk, is er in Roermond of Sittard geen keermogelijkheid?
In Sittard werden enkel de sporen 3a en 3b gebruikt. Op de rest werd gewerkt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Daniel »

Lekker zooitje in Utrecht vanmiddag met de wisselstoring die vooral het treinverkeer naar Rotterdam hinderde en "diverse verstoringen" die Den Haag Centraal plat gooiden. Miste zelf net de 11755 met +30 en had vervolgens door de veelheid aan meldingen op de schermen nieteens door dat de 1759 met +10 tussendoor ook nog van spoor 11 ri. Amersfoort zou vertrekken. Maarja, uiteindelijk toch zonder vertraging op m'n bestemming beland en door die twee vertraagde treinen ervoor was de 300559 lekker rustig ondanks de ICM-8 i.p.v. IRM-10.
Vanaf spoor 4 in Utrecht de hoge sporen op ri. Amersfoort (nu kan het nog, in de eindsituatie niet meer) was weereens wat anders. Maar wat een wandeling is dat zeg als je net op busstation Jaarbeurszijde uit de bus gestapt bent en de roltrappen ook nog afgesloten zijn wegens werkzaamheden,
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door isadora »

Een werktrein die het spoor een beetje bijster was:
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... cht-147154
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Daniel »

Nee dat was een andere storing (had voornamelijk invloed op de richting Arnhem en Den Bosch). Was niet echt een goeie dag voor Utrecht Centraal vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door isadora »

Ah okee.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Ronald »

Utrecht-Amersfoort lag er ook zojuist een uurtje uit bij Den Dolder, dus inderdaad.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door SLToilet »

Omdat er een aanrijding met een persoon is tussen Dordrecht en Rotterdam is daar helaas geen treinverkeer mogelijk. :N
Geluk bij ongeluk kwam een Thalys in de richting Bd om 8:34 langs Tbr! *O*
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door JWM »

Konden reizigers vanaf Tilburg Reeshof zo Rotterdam bereiken of wat bedoel je hiermee?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Thom91 »

Komt uit Amsterdam naar Parijs
Komt wel goed schatje.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door julsteren »

Vandaag weer eens de volledige reis naar den arbeit gemaakt (Lijn 51 tussen Seringenstraat en van den Broekeweg) i.p.v. eerst tot Almelo met de [serie=Stoptrein|2015|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] of [serie=Stoptrein|2015|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie]. En ik snap weer waarom ik met de trein ging, een half uur lang in een Twents Citea is mij echt te veel voor mijn rug :P
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door SLToilet »

JWM schreef:Konden reizigers vanaf Tilburg Reeshof zo Rotterdam bereiken of wat bedoel je hiermee?
Thom91 schreef:Komt uit Amsterdam naar Parijs
Het lijkt me aannemelijk dat hij uit Amsterdam kwam, hij reed natuurlijk gewoon door. Geen idee of hij ook nog gestopt heeft in Utrecht en/of Breda. Op dat moment had de Thalys al net voorbij Antwerpen-Centraal moeten zijn (gezien de tijd, als hij ongeveer een uurtje onderweg was vanaf Asd).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Gekko123 »

SLToilet schreef:Omdat er een aanrijding met een persoon is tussen Dordrecht en Rotterdam is daar helaas geen treinverkeer mogelijk. :N
Geluk bij ongeluk kwam een Thalys in de richting Bd om 8:34 langs Tbr! *O*
De maatregelen vanwege deze aanrijding waren echter tot ver buiten het getroffen traject te merken: de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] was opgeheven tussen Haarlem en Dordrecht... En de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] reed niet tussen Den Haag en Breda... De reiziger staat duidelijk weer op 1, 2 en 3
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door waldo79 »

waldo79 schreef:Met een route via wissel 1419 en 151A zou je van de IC-sporen nog op 12b kunnen komen volgens die plattegrond. Of ligt 1419 soms geklemd :evil:
vanaf de IC sporen uit Asd kun je nu ook niet meer op 12b in Ut komen. Wissel 1419 is verdwenen.

6083 stond vandaag aangekondigd om van heel spoor 12 te vertrekken. Dat bleek 12b te zijn. Dat zou men preciezer kunnen aanduiden :x
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door ODRAIL »

Gisterenmiddag waren er twee loketten binnenland op station Rotterdam Centraal open en 35 wachtenden voor mij :? :') .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Thom91 »

Wat moet je dan ook bij het loket binnenland? :o
Komt wel goed schatje.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Niek »

Er was een chauffeur op de 51 in Aadorp vergeten dat hij om moest rijden... Ik zag de Optare op de Berkenlaan omdraaien om weer verder te gaan :lol:

Edit: en om 15:06 dezelfde optare ( van de voormalige lijn 7) keert weer in de berkenlaan...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Suus »

Ik zat vanochtend in een VIRM-VI (in trein 8834) die stickers van een boslandschap in de stiltecoupé op de bovenverdieping had. Ik ben helaas vergeten het nummer van het treinstel te noteren, weet iemand welk treinstel dit nu was?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door TomSteyl »

Ik heb de afgelopen week een aantal keren met de Veolia-treinen op de Maaslijn meegereisd. Ik dacht dat deze stellen airco hadden, maar wat kan het warm zijn in die dingen!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Gisterenmiddag waren er twee loketten binnenland op station Rotterdam Centraal open en 35 wachtenden voor mij :? :') .
Thom91 schreef:Wat moet je dan ook bij het loket binnenland? :o
Een OV-Chipkaart opladen.

En nee ik heb geen automatisch opladen. En bij de automaat heb een hekel aan, omdat het alleen met pin betaling kan of alleen met munten.

(het wordt eens tijd dat er automaten komen die papiergeld slikken),
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Michael »

Bee schreef:Ik zat vanochtend in een VIRM-VI (in trein 8834) die stickers van een boslandschap in de stiltecoupé op de bovenverdieping had. Ik ben helaas vergeten het nummer van het treinstel te noteren, weet iemand welk treinstel dit nu was?
Treinstel 8664
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten