Mogelijk verlenging Valleilijn
Mogelijk verlenging Valleilijn
Mogelijk verlenging Valleilijn
BARNEVELD - De treinen op de Valleilijn moeten in de toekomst doorrijden naar Arnhem en Utrecht. De provincie en de NS doen daar onderzoek naar.
De Valleilijn eindigt nu nog in Ede en Amersfoort. Volgens gedeputeerde Van Haaren kunnen de treinen al vanaf eind volgend jaar doorrijden. Er is dan nog wel een verdubbeling van het spoor nodig bij Barneveld-Noord.
Meer info: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... eilijn.htm
BARNEVELD - De treinen op de Valleilijn moeten in de toekomst doorrijden naar Arnhem en Utrecht. De provincie en de NS doen daar onderzoek naar.
De Valleilijn eindigt nu nog in Ede en Amersfoort. Volgens gedeputeerde Van Haaren kunnen de treinen al vanaf eind volgend jaar doorrijden. Er is dan nog wel een verdubbeling van het spoor nodig bij Barneveld-Noord.
Meer info: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... eilijn.htm
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
Waarom zou de kruising verlegd moeten worden van Barneveld-aansluiting naar Barneveld voor deze verlenging? Zover van elkaar liggen die niet dus je zal in Amersfoort en Ede toch niet al te lang hoeven wachten voor je verder kunt rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
Lijkt mij een goeie oplossing voor de NS die nu waarschijnlijk een 'dure serie' hebben, met de s7500, die buiten de spits ~45 min still staat in Ede, en twee man personeel vergt voor een enkel Vtje...
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
Aanleggen van dubbelsporigheid binnen anderhalf jaar, terwijl er nog niet begonnen is met welke procedure dan ook? Dream on...
Beperkend lijkt me trouwens vooral de perroncapaciteit van Ede-Wageningen, en het baanvak Amersfoort - Utrecht incl de perronsporen van Utrecht.
@webguy: kering in Ede is 13 minuten.
Beperkend lijkt me trouwens vooral de perroncapaciteit van Ede-Wageningen, en het baanvak Amersfoort - Utrecht incl de perronsporen van Utrecht.
@webguy: kering in Ede is 13 minuten.
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
Kan me herinneren dat deze route ( Ut - Amf - Ed - Ah ) begin jaren '90 ook al eens door 1 van de vroegste treinen per dag gereden werd
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
Klopt, het mat voor de trein Ut - Amf - Ed (geen idee meer welke serie dat was) kwam uit Zutphen aanzetten. Dat was iig in 2006 zo, maar toen was Zp - Ah - Ed een LM rit geloof ik.
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
Er is ook nog een aantal jaren een stoptrein Ed - Ah - Zp geweest, een overblijfsel van de vroegere stoptrein Ut - Ah - Zp. Maar dat terzijdewebguy schreef:Klopt, het mat voor de trein Ut - Amf - Ed (geen idee meer welke serie dat was) kwam uit Zutphen aanzetten. Dat was iig in 2006 zo, maar toen was Zp - Ah - Ed een LM rit geloof ik.
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
In zijn glorietijd was het zelfs een stoptrein Zp-Ah-Ed-Amf-Ut (series 7500 en 7400). De andere kant op reed die ook, maar stond ie een half uur stil in Arnhem. Iets minder handig ;-)
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
De doortrekking naar Arnhem kan ik begrijpen, dat zal capaciteitstechnisch nog wel lukken, maar doorrijden naar Utrecht in een los Protosje/V'tje is niet zo'n succes..
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
NS heeft anders ook jarenlang met losse V'tjes (in de spits soms met 2) gereden op Utrecht-Amersfoort-Ede, ging prima opzich.
Ik vraag me wel af hoe dit gaat passen tussen Utrecht en Amersfoort: er zijn nu dus plannen voor 2x IC Rotterdam-Deventer, 4x Randstadspoor Utrecht-Harderwijk en 2x stoptrein Utrecht-Amf-Ede.
Ik vraag me wel af hoe dit gaat passen tussen Utrecht en Amersfoort: er zijn nu dus plannen voor 2x IC Rotterdam-Deventer, 4x Randstadspoor Utrecht-Harderwijk en 2x stoptrein Utrecht-Amf-Ede.
Je hebt geen kerende treinseries meer, da's toch juist gunstig? Mogelijk kan de stoptrein Amersfoort-Arnhem gewoon in beide richtingen op spoor 1 stoppen, als die er niet te lang stilstaat.Wubbo schreef:Beperkend lijkt me trouwens vooral de perroncapaciteit van Ede-Wageningen,
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
Geen kerende treinseries is inderdaad gunstig, maar dan moet je wel redelijk vlot door kunnen rijden met je trein. Connexxion keert nu in 9 minuten in Ede (.22-.31). Na .22 kun je nog wel redelijk makkelijk door, maar als je om .31 uit Ede wil vertrekken met een stoptrein moet je eigenlijk al voor de s3100 binnen zijn. Die is er om .27, dan moet je stoptrein dus aankomen om .24. Dat past dus niet op hetzelfde perron als de aankomende Connexxiontrein uit Amersfoort.
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
Nou ja, het is sowieso concessietechnisch niet mogelijk tenzij Connexxion weer wordt uitgekocht door de NS. Als Connexxion zelf het onderzoek doet duurt het sowieso langer dan anderhalf jaar omdat er nieuwe treinen gekocht moeten worden. Ik verwacht dus niet heel veel van het onderzoek...Wubbo schreef:Aanleggen van dubbelsporigheid binnen anderhalf jaar, terwijl er nog niet begonnen is met welke procedure dan ook? Dream on...
Beperkend lijkt me trouwens vooral de perroncapaciteit van Ede-Wageningen, en het baanvak Amersfoort - Utrecht incl de perronsporen van Utrecht.
@webguy: kering in Ede is 13 minuten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
Concessie is nog wel het minste probleem, da's een papieren ding en kan, als alle partijen willen, morgen geregeld zijn. Materieel is ook geen heel groot probleem, Connexxion rijdt tenslotte al met NS-Veetjes en daarvan zijn er wat over als je treinen overneemt. Blijft de infra over...
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
Je kunt toch Amersfoort - Ede-Wageningen in exact dezelfde dienstregeling doen?Wubbo schreef:Geen kerende treinseries is inderdaad gunstig, maar dan moet je wel redelijk vlot door kunnen rijden met je trein. Connexxion keert nu in 9 minuten in Ede (.22-.31). Na .22 kun je nog wel redelijk makkelijk door, maar als je om .31 uit Ede wil vertrekken met een stoptrein moet je eigenlijk al voor de s3100 binnen zijn. Die is er om .27, dan moet je stoptrein dus aankomen om .24. Dat past dus niet op hetzelfde perron als de aankomende Connexxiontrein uit Amersfoort.
De huidige stoptrein Arnhem --> Ede-Wageningen laat je ook hetzelfde, alleen gaat deze in Ede-Wageningen door naar Amersfoort. Eventueel laat je de trein vanuit Arnhem 2 minuten later vertrekken (dat kan prima), om de stop iets te verminderen. Die kant is dan goed.
De andere kant is wat vervelender. Je kunt de trein op spoor 4 zetten, maar dan zit je 2 minuten na een s3000 naar Arnhem. Of je zet hem op spoor 1b, via 2 (maar daar is een extra wissel voor nodig?).
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
Er wordt gemeld dat Connexxion 3 E-GTW's, die nu al op de MerwedeLingelijn en Heuvellandlijn rijden, (Protos ging niet lukken vanwege financiële problemen bij de fabrikant) gaat kopen als extra treinen voor de Valleilijn (wegens het tekort aan treinen op dit moment).Wubbo schreef: Materieel is ook geen heel groot probleem, Connexxion rijdt tenslotte al met NS-Veetjes en daarvan zijn er wat over als je treinen overneemt. Blijft de infra over...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
Euh Bron?
Zo ja, dan zou de Valleilijn iig het modernste materieel hebben van Nederland :)
Zo ja, dan zou de Valleilijn iig het modernste materieel hebben van Nederland :)
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
OHIH en het bleek dus een 1 april grap..
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mogelijk verlenging Valleilijn
En zo'n vermoede had ik dus al :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten