Ontsporing bij Vleuten

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Suus »

Spoorwijziging in Woerden: s8800 van spoor 5, en s4000 van spoor 6.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Geert »

Lijkt me logisch als het HS-wissel in de rechte stand is geklemd. :)
Enfin, fijn dat het allemaal weer rijdt. Zeker als morgen de halve Randstad slechter bereikbaar is met de auto en met name Den Haag... :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Lijkt me logisch als het HS-wissel in de rechte stand is geklemd. :)
In de rechte stand geklemd is nog wat zacht uitgedrukt... het complete wissel is verdwenen :wink:
Overigens liggen de overloopwissels bij Vleuten er nog wel voor de helft, namelijk alleen in het spoor Utrecht -> Woerden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Fles »

"Echte" hogesnelheidswissels hebben overigens helemaal geen "rechte stand" :!: Die worden aangelegd in een soort Y-vorm, zoals in Duitsland op de SFS'sen. Dat zorgt ervoor dat je ze in beide standen even hard kunt nemen, en per stand maar de helft van de totale uitwijking hebt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Fles »

Vandaag in de Metro, de Sp!ts en De Pers:

Afbeelding

NS, dank voor jullie slimme oplossingen :D
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daan »

En het verschil tussen kabels en bekabeling is....? :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Geert »

Het verschil tussen de kabels zelf en de aansluitingen (elektronicakastjes), lijkt me. Maar het staat wel knullig :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door webguy »

Die tekst is idd btje knullig. En NS: jullie slimme oplossing. Ik vraag me af waar ze op doelen :P Oh ja, ze hebben n perronverwarmer neergezet, en slechte reisinformatie geleverd, nee, ok...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Suus »

Maar ze deelden wel koetjesrepen uit vanochtend :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Niet aan de doorgaande reizigers anders :evil:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Geert »

Ze hadden beter tijdens die verstoring wat uit kunnen delen, koffie ofzo...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Maar ze deelden wel koetjesrepen uit vanochtend :P
Helaas had ik een verplicht regulier overleg, anders hadden jullie mij kunnen bewonderen op station Breukelen ;)
Reizigers waren over het algemeen wel positief.

Die perronverwarming is overigens (naar alle waarschijnlijkheid) tijdelijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door webguy »

Dat laatste zat iemand op Somda ook al over te zeuren dat dat vast tijdelijk zou zijn, die anders daar een lange overstap heeft. Geloof dat 't 20 min is, en dat is idd geen pretje...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Fles »

Boejje, de lente komt eraan. Niks geen warmtezuil meer nodig :pos:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:
Bee schreef:Maar ze deelden wel koetjesrepen uit vanochtend :P
Helaas had ik een verplicht regulier overleg, anders hadden jullie mij kunnen bewonderen op station Breukelen ;)
Reizigers waren over het algemeen wel positief.

Die perronverwarming is overigens (naar alle waarschijnlijkheid) tijdelijk.
Hadden reizigers van/naar Breukelen dan last van de buitendienststelling van Utrecht-Woerden? Die kregen toch gewoon wat extra treintjes?

Of gingen jullie daar op zoek naar reizigers die het nieuws gemist hadden, en nog steeds omreizen via Breukelen? ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Jurjen schreef:Hadden reizigers van/naar Breukelen dan last van de buitendienststelling van Utrecht-Woerden? Die kregen toch gewoon wat extra treintjes?
Ja, de sprinters (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen waren opgeheven om plaats te maken voor de omgeleide IC's :wink:

@Webguy: 20-minuten-overstap te Breukelen is onmogelijk tenzij je net de verkeerde trein neemt ofzo... de sprinter uit Rhenen geeft een vrij snelle aansluiting op de stoptrein naar Amsterdam en andersom is dat ook het geval. En een overstap vanuit Woerden richting Utrecht en omgekeerd lijkt me niet echt logisch zolang er geen verstoring is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Jurjen »

Reiziger Ddrs schreef:
Jurjen schreef:Hadden reizigers van/naar Breukelen dan last van de buitendienststelling van Utrecht-Woerden? Die kregen toch gewoon wat extra treintjes?
Ja, de sprinters (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen waren opgeheven om plaats te maken voor de omgeleide IC's :wink:
Ah, okay. Toch denk ik dat de meeste reizigers naar Utrecht C gaan, i.p.v. Maarssen of Zuilen, dus slechts zeer beperkte overlast. ;-)
@Webguy: 20-minuten-overstap te Breukelen is onmogelijk tenzij je net de verkeerde trein neemt ofzo... de sprinter uit Rhenen geeft een vrij snelle aansluiting op de stoptrein naar Amsterdam en andersom is dat ook het geval. En een overstap vanuit Woerden richting Utrecht en omgekeerd lijkt me niet echt logisch zolang er geen verstoring is.
Woerden <-> Maarssen is sneller via Breukelen als via Utrecht C. Geen veel gebruikte relatie, maar als je tussen die twee plaatsen reist, zal je toch via Breukelen gaan. Maar ook dan is de wachttijd maar 8-10 minuten.

Wellicht elders een aansluiting van trein/bus op de 'verkeerde' trein?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Daniel »

Jurjen schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Ja, de sprinters (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen waren opgeheven om plaats te maken voor de omgeleide IC's :wink:
Ah, okay. Toch denk ik dat de meeste reizigers naar Utrecht C gaan, i.p.v. Maarssen of Zuilen, dus slechts zeer beperkte overlast. ;-)
De genoemde sprinters zijn echter ook degenen die in de spitsuren naar Amsterdam Centraal doorrijden, dat zal een wat grotere reizigersstroom zijn en geeft dus wat meer overlast :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Jurjen »

Reiziger Ddrs schreef: De genoemde sprinters zijn echter ook degenen die in de spitsuren naar Amsterdam Centraal doorrijden, dat zal een wat grotere reizigersstroom zijn en geeft dus wat meer overlast :wink:
Ja hey, dan moet je niet sneaky dàt traject niet noemen hè. ;-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Vinny »

Uit verhalen van mijn collega's blijkt dat Breukelen tijdens de spitsuren een drukker station is dan Alphen aan de Rijn. Ik kan dat bijna niet geloven; zijn er dan zoveel voormalige busreizigers bij gekomen? :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Suus »

Alphen is heel erg een woonstad, er is eigenlijk maar één groot kantoor in Alphen en dat is het hoofdkantoor van Kluwer. Bij Breukelen staat een groot kantorenpark, en daar zie ik vanuit de trein altijd een hoop mensen naartoe lopen, wellicht dat dat meetelt. Daarbij was Breukelen voor een plaats van die omvang ook in 2008 al een druk station buiten de spits. Daar komt bij dat in Alphen de verbinding naar Amsterdam bij voorkeur per Interliner gebeurt. Deze rijdt 5x per uur naar Schiphol in de spits en 1x naar Amsterdam, zit propvol en heeft een busbaan over een gedeelte van het traject.

En de s17400 is wel degelijk gemist, zonder die trein is het welhaast dramatisch in de s4000.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ontsporing bij Vleuten

Bericht door Chauf21 »

Vinny schreef:Uit verhalen van mijn collega's blijkt dat Breukelen tijdens de spitsuren een drukker station is dan Alphen aan de Rijn. Ik kan dat bijna niet geloven; zijn er dan zoveel voormalige busreizigers bij gekomen? :shock:
Als ik (met de s4000) langs Breukelen kom, is het daar altijd wel gevuld ja :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten