Door Waterland met een gratis EBS-dagkaart (26 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Door Waterland met een gratis EBS-dagkaart (26 foto's)

Bericht door Milco »

Een tijd geleden had busvervoerder EBS een actie: like onze Facebookpagina en maak kans op een Waterlanddagkaart van €10,-. Zo gezegd, zo gedaan en een aantal weken na het liken van EBS op Facebook, zag ik mijn naam staan in een bericht dat ik en velen anderen een dagkaart had gewonnen! Mooi! :)

Afgelopen donderdag was het mooi weer en ondanks de SAIL-drukte, besloot ik naar Waterland af te reizen. Een planning had ik niet; ik bedacht gewoon ter plekke in welke bus ik zou stappen en op welke halte ik weer uit zou stappen.

Ik ging eerst naar Almere ’t Oor en vanaf daar met bus 327 naar het Amstelstation. Daar kwam vrijwel meteen een Blokkendoos langs:
Afbeelding

Het busstation bij het station is verplaatst naar het voormalige Eurolines-busstation, zoals te zien is op onderstaande foto van een Citea van Pouw Vervoer:
Afbeelding

Hierna ging ik met de metro naar het Centraal Station. Dat gebeurde met deze M5, waarvan ik op het CS nog een foto maakte:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 319 naar Landsmeer. Aldaar liep ik een stukje in de richting van Den Ilp, om lijn 125 naar Amsterdam-Noord op te wachten:
Afbeelding

Terug bij de Vogelwikkestraat kon deze bus op de foto, op lijn 319:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 125 naar Purmerend, alwaar ik in de Vallettastraat uitstapte en even verderop deze Scania op de foto zette als lijn 308 naar Amsterdam:
Afbeelding

Hierna liep ik naar halte Melkwegbrug dat sinds de heropening van het Tramplein als eindhalte dient voor lijn 308 en als parkeerplaats voor de bussen:
Afbeelding

Op het Tramplein, aan de andere kant van het water, maakte ik enkele foto’s:
Afbeelding

Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 301 naar de M.L. Kingweg, alwaar ik weer twee bussen op de foto kon zetten:
Afbeelding

Afbeelding

Het viel mij echter op dat veel buslijnen twee haltes hebben bij de M.L. Kingweg: voor en na de rotonde.

Ik ging hierna met de volgende lijn 301 naar Edam:
Afbeelding

Met lijn 110 ging het vervolgens naar de Zeddeweg in Volendam. Foto's gingen echter de mist in door allerlei redenen en door het tegenverkeer is de onderstaande foto (helaas) wat vroeg genomen:
Afbeelding

Na daar even gelopen te hebben, ging ik met de volgende 110 naar Monnickendam. Aldaar maakte ik eerst een foto langs de N247:
Afbeelding

Daarna ging ik het dorp in. Eerst enkele foto’s bij de Nieuwpoortslaan:
Afbeelding

Afbeelding

Lopend naar de Swaensborch kon op de Bernhardlaan een touringcar van Oostenrijk op de foto:
Afbeelding

Hierna liep ik het dorp uit, een stukje richting Marken. Bij de halte C. Dirkszlaan konden deze twee bussen op de foto, waarbij de achterste al eerder te zien was op de Nieuwpoortslaan:
Afbeelding

Nog een stuk verderop, op de dijk, maakte ik deze foto:
Afbeelding

Hierna liep ik weer terug naar het dorp. Op de Bernhardlaan passeerde deze nieuwe Mercedes-Benz Sprinter mij, op de eveneens nieuwe buurtbus 419 rijdt:
Afbeelding

Ook op de Bernhardlaan kon mijn volgende bus op de foto, die je trouwens vóór de buurtbus van hierboven ook al ziet:
Afbeelding

Bij de halte Swaensborch stapte ik in deze bus en hiermee ging ik naar Het Schouw. Daar is een mooie landelijke omgeving waar je leuke foto’s kunt maken:
Afbeelding

Afbeelding

Vanwege de SAIL-drukte naast de mensenmassa die normaal al door Amsterdam Centraal krioelt, besloot ik om met lijn 309 naar Amsterdam Sloterdijk te reizen. Daar maakte ik enkele foto’s, waarbij trouwens lijn 48 ingekort werd tot het Centraal Station vanwege de SAIL-drukte. Ik zette echter deze 3660 op de foto:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 15 (de rechterbus op de foto hierboven) naar Amsterdam Zuid, daarna met de intercity naar Almere en daarna weer naar huis. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Door Waterland met een gratis EBS-dagkaart (26 foto's)

Bericht door Daniel »

Zitten leuke plaatjes bij, maar wel jammer dat er een aantal niet echt scherp uit zien en veel anderen weer een donker neusje hebben. Een beetje op de stand van de zon letten maakt plaatjes zo veel mooier.
En omgeving is wel leuk, maar op veel plaatjes is de verhouding wel een beetje zoek in dit verslag. Daar staat meer omgeving dan bus op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Door Waterland met een gratis EBS-dagkaart (26 foto's)

Bericht door isadora »

Hele scherpe foto's, compliment. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Door Waterland met een gratis EBS-dagkaart (26 foto's)

Bericht door Milco »

Daniel schreef:Zitten leuke plaatjes bij, maar wel jammer dat er een aantal niet echt scherp uit zien en veel anderen weer een donker neusje hebben. Een beetje op de stand van de zon letten maakt plaatjes zo veel mooier.
En omgeving is wel leuk, maar op veel plaatjes is de verhouding wel een beetje zoek in dit verslag. Daar staat meer omgeving dan bus op.
Soms kan ik een foto niet later maken door tegenverkeer en soms vind ik de foto ondanks dat alsnog erg leuk. Bij de dijk naar Marken vond ik de foto met de bus in de verte juist leuker met die S-bocht ervoor.

Ik maak mijn foto's graag zoals ik het leuk vind. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Door Waterland met een gratis EBS-dagkaart (26 foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag. :D
Milco schreef:Bij de dijk naar Marken vond ik de foto met de bus in de verte juist leuker met die S-bocht ervoor.
Dat vind ik ook een heel leuke foto en ik ben blij dat je die niet meer hebt ingezoomd. Bij die foto erboven en nog 2 andere had je misschien iets meer kunnen inzoomen, maar dat maakt ook niet veel uit.
En schaduwen zijn soms echt niet te voorkomen. Wat je eventueel kunt doen is met behulp van een fotobewerkingsprogramma de foto iets lichter maken, waardoor de schaduw minder zichtbaar is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Door Waterland met een gratis EBS-dagkaart (26 foto's)

Bericht door Milco »

Dank je. Ja, foto's bewerken kan, maar dat wil ik niet. Ik wil de foto's graag tonen zoals ik ze heb gemaakt met mijn camera. Persoonlijk vind ik bewerken dan zo nep. :p
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Door Waterland met een gratis EBS-dagkaart (26 foto's)

Bericht door isadora »

Puur natuur, ben het met je eens.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
MichaelV
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 14:37

Re: Door Waterland met een gratis EBS-dagkaart (26 foto's)

Bericht door MichaelV »

Milco schreef: Ik maak mijn foto's graag zoals ik het leuk vind. :)
En gelijk heb je :) Dat zouden meer mensen moeten doen, in plaats van te luisteren naar 'goedbedoelde' tips van anderen.
Eigenheid, daar gaat het om en ik vind je foto's leuk zo!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Door Waterland met een gratis EBS-dagkaart (26 foto's)

Bericht door isadora »

Ik heb overigens helemaal geen bezwaar tegen (goedbedoelde) adviezen hoor.
Leer graag bij. :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten