Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

JWM schreef:Er worden wel 3 Zilvermeeuwen ingezet, maar voor 4x CAF lijkt men alergisch. Toch zou dat goed tot z'n recht komen op de 50 in de spits en na 19u makkelijk te splitsen in 2x2.
Heb met de inkorting van de M50 tot Zuid paar keer 4x CAF zien rijden. Heeft lijkt mij niks met allergie te maken, puur met materieel tekort.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Wat een retro omroepbericht op zuid. Ingeblikte stem: Dames en Heren, door een verstoring heeft lijn 51 richting Amstelveen Middenhoven een vertraging van 20 minuten.

Iemand kwam nog een oud .wav bestand tegen in het archief ofzo?
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Globetrotter »

JWM schreef:Wat een retro omroepbericht op zuid. Ingeblikte stem: Dames en Heren, door een verstoring heeft lijn 51 richting Amstelveen Middenhoven een vertraging van 20 minuten.

Iemand kwam nog een oud .wav bestand tegen in het archief ofzo?
Ik meende gister een omroepbericht te horen waarbij er in het Nederlands op lijn 51 een metro is uitgevallen en in het Engels een metro op lijn 53. Gelukkig werd het binnen enkele minuten hersteld.
de_clercq
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 16:39

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door de_clercq »

Over omroepberichten gesproken. Blijkbaar is er weer een aanpassing geweest in de halte afroepen; in lijn 17 is nu consequent te horen: Station Lelylaan. Stad, Streekvervoer en trein.

Volgens mij zijn daar wat woorden over het hoofd gezien _O-
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Sowieso is dat de meest nutteloze toevoeging ooit. :neg:
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Weet niet of het al een keer gepost is, maar zag gisteren opeens een R-net branded "M" bij de nieuwe lift in metrostation Amsterdam Centraal. Heb d'r een fotootje van gemaakt:

Afbeelding

Ziet er wel strak uit vind ik. De locatie snap ik alleen niet helemaal, je bent immers al in het metrostation.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Branding? "Deze lift wordt mede mogelijk gemaakt door R-Net. Daarheen waar u niet wilt."
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Hoogwaardige liften die vaststaan in het verkeer en maar 2x per uur gaan. Oók dat is R-net. :D

Op de M50 kwam gisteren echt de ene na de andere M5 langsrijden die van buffer tot buffer onder gekalkt zat met graffiti. Doet wonderen dat buiten stallen van metro's. :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Heb die sticker op de lift zondag ook zien zitten ja.
Ook mijn waarschijnlijk laatste ritje met een Zilvermeeuw gemaakt, aan één zijkant ook volledig onder de graffiti, ook over de ramen -o-
Gelukkig kwam hij op Gaasperplas met de schone kant aan het perron zodat ik nog een misschien wel laatste portretje kon schieten :) Hier stel 12, aan de andere kant zat uit mijn hoofd de 28.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Het valt inderdaad op dat er de laatste weken weer enorm veel graffiti op de metro's zit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

De politie heeft al meerdere daders aangehouden de afgelopen weken maar volgens mij laat de reiniging ook te wensen over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Zie 'm vandaag ook weer steeds voorbij komen. M5 van voor tot achter helemaal onder. Jaren '90 herleven weer. :?
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Bram »

Waarom al deze grafittihaat? De metro rijdt voornamelijk door de Amsterdamse buitenwijken. Ik vind het eigenlijk wel karaktervol dat de metro's zo ook een beetje een 'urban' feeling meekrijgen. Lelijke strepen is één ding, maar de meeste dingen die ik op metro's gezien heb zien er goed uit.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Michael »

Omdat het er gewoon niet uitziet. Bovendien geven de vervoersbedrijven geen toestemming voor. Dat al strafbaar feit nummer 1 En strafbaar feit nummer 2 is dat ze zonder toestemming op hun terrein komen en om het kort te zeggen die graffitispuiters breken dus in feite gewoon in bij in dit geval het GVB.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Bram schreef:Waarom al deze grafittihaat? De metro rijdt voornamelijk door de Amsterdamse buitenwijken. Ik vind het eigenlijk wel karaktervol dat de metro's zo ook een beetje een 'urban' feeling meekrijgen. Lelijke strepen is één ding, maar de meeste dingen die ik op metro's gezien heb zien er goed uit.
Omdat je met je fikken van andermans spullen af moet blijven! Zal ik jouw huis eens onderkalken?
Ik doe ook maar wat
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Bram »

Tsja, ik mag ook niet door rood lopen als er niets aankomt vanuit beide richtingen... Als het enige wat deze mensen op de treinen komen doen is hun kunst aanbrengen op rollend materieel, dan vind ik toch dat er weinig morele grenzen overschreden worden.

Oh, en:
Michael schreef:Omdat het er gewoon niet uitziet.
...
Ardan schreef:Omdat je met je fikken van andermans spullen af moet blijven! Zal ik jouw huis eens onderkalken?
Een huis is iets anders dan een metro. Een huis is om je er thuis in te voelen. Een metro is om mensen van één plek naar een andere te brengen. Daarbij komt dat een metrostel niet een persoonlijk bezit is. Dat de wet dit alsnog verbiedt maakt het voor mij niet automatisch afkeurenswaardig.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Mag ik je fiets dan komen onderkalken, Bram?

Wacht, waarom vraag ik eigenlijk om je toestemming? Hebben die spuiters ook niet bij GVB gedaan...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Bram schreef:
Ardan schreef:Omdat je met je fikken van andermans spullen af moet blijven! Zal ik jouw huis eens onderkalken?
Een huis is iets anders dan een metro. Een huis is om je er thuis in te voelen. Een metro is om mensen van één plek naar een andere te brengen. Daarbij komt dat een metrostel niet een persoonlijk bezit is. Dat de wet dit alsnog verbiedt maakt het voor mij niet automatisch afkeurenswaardig.
Maar het is ook de bedoeling om je prettig te voelen terwijl je vervoerd wordt. Graffiti geeft vaak het idee van verloedering en dat is onprettig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Milco »

Ik vind het serieus te triest voor woorden dat metro's en treinen gewoon vaak besmeurd worden met die graffiti-troep. Regelmatig zelfs op de ramen zodat je niet meer naar buiten kunt kijken. En of het materieel nou nieuw of oud is boeit me niet, ik vind een metro of trein ondergekalkt met graffiti echt geen porem. :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Verloedering in het stadsbeeld wordt gevolgd door verloedering op het forum... :cry:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Thom91 »

Ik vind overigens dat Bram best een punt heeft.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Waarom?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Thom91 »

Graffiti hoeft niet perse lelijk te zijn en kan de saaie kleur die een metro heeft best opvrolijken. Enige waar ik bezwaar bij zou hebben is het bedekken van ramen.
Komt wel goed schatje.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Persoonlijk zie ik een soort van onderscheid tussen graffiti. Zo heb je die uiterst-trieste, belachelijke "gang"signs, die veel te vinden zijn op de ramen van CAF en op de voorkanten van Zilvermeeuwen. Echter zijn er ook prachtige stukken te vinden, met veel kleur, mooie vormgeving en goeie positionering, bijvoorbeeld tussen 2 M5 deuren in, onder het raam. Maar begrijp me niet verkeerd, metro's op z'n Romeins (Roma linea B :@ ), vind ik echt verschrikkelijk om aan te zien.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door isadora »

Alstublieft alleen spuiten indien ISO-gecertificeerd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten