Mag ik even kwijt #182

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door deadlock »

Aking schreef:Mjah sowieso ga je beter naar de balkanz!
Weet je, ik vind Lowlands wel genoeg, het is om de hoek en ik ga eigenlijk altijd op de fiets of op de brommer en je hoeft geen duizenden km's te reizen, meestal moet ik op de dinsdag weer aan het werk, al dat soort dingen zorgen ervoor dat het gewoon beter is dat ik naar Lowlands blijf gaan. Volgend jaar ben ik 50% van alle keren dat er überhaupt Lowlands is geweest ook daadwerkelijk daar geweest en onze crew wordt stiekem volwassener en leuker, ook al hebben we ieder jaar wel een puppy bij ons. Ik denk dat 10 jaar geleden naar de Balkan voor festivals echt heel gaaf geweest zou zijn en Metal Days en Punkrock Holiday lijken me geweldig maar dit is gewoon goed genoeg wel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Ardan »

Leuk voor je collega's met een penetrante bier-modder-zweet-seks-lucht om je heen :D
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door deadlock »

Euh?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Vinny »

Ardan schreef:Leuk voor je collega's met een penetrante bier-modder-zweet-seks-lucht om je heen :D
Bewijs dat je geleefd hebt toch?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door deadlock »

Buiten dat is het eerste wat ik 's ochtends doe als ik op kantoor kom op de tafel van een collega schijten. Want dat zijn normale sociale omgangsnormen...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Vinny »

Zegt de ene tokkie tegen de andere...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Zegt de ene tokkie tegen de andere...
Ik ben veel dingen maar een tokkie net niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Thom91 »

Je citeert de laatste post man!!??!?!?
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Je citeert de laatste post man!!??!?!?
Dan weet je zeker tegen wie er gepraat wordt ipv dat noord Hollands tuig die gewoon een uur later nog begint te schreeuwen terwijl niemand dan meer de context begrijpt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door AppleMoose »

Schoolpersoneel en ICT... Het blijven twee aparte werelden die moeilijk samen lijken te kunnen werken... :')
In het ene systeem stond ik wel ingeschreven, in het andere weer niet waardoor ik vandaag o.a. niet kon inloggen in het interne netwerk tijdens de introductiedag. Het is maar goed dat ik vorige week zelf maar ff heb gebeld, anders wist ik niet eens dat ik vandaag introductiedag zou hebben. Ze zouden me ook niet gemist hebben, want ik stond ook nog niet op de klassenlijst :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door deadlock »

Sinds een paar jaar zit ik vrij diep in de IDM-wereld en het gebeurt echt maar ongelofelijk sporadisch dat het onterecht is en dan nog is het meestal omdat een leerling zelf een fout heeft gemaakt. ICT ligt het slechts in 1 op de 100.000 gevallen aan als het al zoveel is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door AppleMoose »

Aan de ICT zelf ligt het ook vaak niet. Het is het personeel dat er niet mee op kan gaan of de systemen verkeerd inrichten. Ik had me op tijd aangemeld, op tijd alle documenten e.d. opgestuurd en toch was ik in bepaalde systemen (die wel weer met elkaar te maken hebben) niet ingevoerd, waardoor ik niet op de klassenlijst vermeld stond, informatie niet gekregen zou hebben als ik niet zelf had gebeld naar de administratie en mijn studentennummer en mailadres ook niet bekend waren bij het interne netwerk.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Suus »

Bij praktisch elke organisatie of bedrijf is de informatievoorziening matig tot zwaar beroerd, maar de een kan het wat makkelijker verbergen dan de ander. Scholen zijn daar bepaald geen uitzondering op :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door AppleMoose »

Tja, qua ict-blunders e.d. kan mijn werk er ook wat van :') In de 4 jaar dat ik daar nu werk hebben we drie keer een nieuw systeem gekregen en het werkt nog altijd niet zoals het zou moeten. De ellende is er eigenlijk alleen meer groter op geworden :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Ardan »

Waarom moet dat ook allemaal zo ingewikkeld.. 'Ja maar online is het allemaal zo makkelijk!' Hmneh toch niet soms..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door AppleMoose »

Er wordt teveel gedacht vanuit systemen, niet vanuit de gebruikers.
Daarnaast hebben veel bedrijven en instellingen ook nog een handje van om uit kostenbesparingen slechts modules (en dan het liefst van verschillende systemen..) te kopen in plaats van complete systemen. Tja, en vaak werkt dat dus niet lekker...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Geert »

Ronaldussen schreef:Schoolpersoneel en ICT... Het blijven twee aparte werelden die moeilijk samen lijken te kunnen werken... :')
Vooral een slechte administratie dus. Garbage in = garbage out ;)
Ardan schreef:Waarom moet dat ook allemaal zo ingewikkeld.. 'Ja maar online is het allemaal zo makkelijk!' Hmneh toch niet soms..
Sommige bedrijven (of scholen, for that matter) verwachten dat een nieuwe applicatie alle problemen oplost. Meestal is dat niet zo (niet erg verrassend natuurlijk) en blijkt dat ze óók wat aan hun interne opleiding, procedures, etc. moeten veranderen om alles in goede banen te leiden - of is gewoon het verkeerde systeem gekocht. Maar het is natuurlijk veel gemakkelijker om te schelden op het systeem :N
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door AppleMoose »

Geert schreef:
Ronaldussen schreef:Schoolpersoneel en ICT... Het blijven twee aparte werelden die moeilijk samen lijken te kunnen werken... :')
Vooral een slechte administratie dus. Garbage in = garbage out ;)
Deels heb je gelijk. Toch zou je je systemen zo moeten inrichten dat je slechts een keer de gegevens van iemand hoeft in te voeren en die gelijk automatisch worden gekoppeld aan de systemen die die gegevens nodig hebben. Maar als het goed is zou het morgen allemaal voorelkaar moeten zijn.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Ardan »

Helemaal eens met Ronaldussen. Ik ben als student bezig met mijn studie, niet met om me via honderd wegen aan te melden op 'dingen', elke week weer.
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Waarom moet dat ook allemaal zo ingewikkeld.. 'Ja maar online is het allemaal zo makkelijk!' Hmneh toch niet soms..
Wat bij ons vaak het probleem is, is dat er een oplossing voor een niet bestaand probleem over de schutting geflikkerd wordt, ergens besproken in managementkaders en met de slechtst functionerende, de niet relevante, of zelfs helemaal zonder ICT'ers die erbij betrokken zijn. Tevens is er vaak een probleem en komt men met een kant en klare oplossing. Bij de grote overheid gaat het vaak mis door het tussentijds veranderen van heel stringent opgestelde specificaties waardoor de hele keten kapot gaat.
Sharepoint is daar een goed voorbeeld van. En OneDrive ook.

Mijn eigen vakgebied zie ik het ook veel. Wij draaien nu productie met testdata. Het is echt vrij walgelijk. En allemaal omdat ze niet naar hun mensen luisteren. Vandaag ga ik 100TB aan SSD's in een rack hangen en dan hebben we eindelijk opslagcapaciteit voor een testomgeving. Kon verdorie tijd worden. Klein voorbeeld; Bij ons maakt de Helpdesk accounts aan en in het grote centrale systeem van de bovenliggende school gebeurt dat automatisch. De centrale organisatie genereert een nummer, dat wordt doorgestuurd naar de lokale Helpdesk, die maakt een account aan met dat nummer. Als de nieuwe medewerker inlogt op het lokale netwerk en zijn wachtwoord wijzigt dan vloeit dat naar de centrale database waarna het account van status Nieuw naar status Actief gaat. Vervolgens wordt het account pas doorgeschoten in de ELO, het leerlingadministratiesysteem en niet geheel onbelangrijk, Office365.
In de vakantie heeft iemand ergens een vinkje aangezet waardoor dames die gebruik maken van de achternaam van de partner opeens alleen vindbaar waren met hun geboortenaam. Dat éne vinkje zorgt voor wijzigingen in 30 gekoppelde systemen. Sommige van die systemen zijn gekoppeld aan weer andere systemen die weer aan andere systemen zijn gekoppeld. De impact is gigantisch.
HRM-systeem->Identity Vault Carmel->Identity Vault EHL->Productieomgeving EHL is een van deze ketens.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door webguy »

De huidige weboplossing is echter alleen nog maar meer systemen ;) Lang leve microservices!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Suus »

Ik ben nu voor mijn werk bezig de administratieve processen van een detacheringsbureau goed in te richten. Ze hadden al in januari een pakket gekocht maar nog niet in gebruik genomen omdat het te druk zou zijn. Maar wel elke maand abonnementskosten betalen. Maar de eigenlijke reden dat het nog niet gebruikt wordt is omdat er een te goedkope versie is gekocht, dus vandaag mag ik op cursus om alle extra modules alsnog in gebruik te kunnen nemen.

Men had de versie voor werving en selectie gekocht, maar het bedrijf doet voornamelijk detachering en de werknemers zijn bij het bedrijf in dienst. Maar de modules voor urenadministratie en dossiers van aangenomen personeel zijn afwezig. Dus contracten kunnen niet bewaard worden, uren worden allemaal via Excel ingestuurd...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Thom91 »

Denk je, oh leuk. Even boeken bestellen voor het nieuwe kwartaal. Kadoink, €235 euro armer :cry:
Komt wel goed schatje.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door Timon91 »

Ik zag net in de Horst beneden bij Newton de aanstaande eerstejaars hun boeken ophalen, toen moest ik ook wel even aan mijn eerste jaar terugdenken. Volgens mij heb ik dat jaar meer dan 600 euro aan boeken uitgegeven :')

In de laatste jaren heb ik m'n boeken meestal zelf geregeld in plaats van via de studievereniging, vaak scheelt dat nog wel wat in de prijs.
Mijn Flickr account.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #182

Bericht door MdJ »

Helaas is dat al via de studievereniging :cry:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten