Ontsporing bij Vleuten
Re: Ontsporing bij Vleuten
Spoorwijziging in Woerden: s8800 van spoor 5, en s4000 van spoor 6.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ontsporing bij Vleuten
Lijkt me logisch als het HS-wissel in de rechte stand is geklemd. :)
Enfin, fijn dat het allemaal weer rijdt. Zeker als morgen de halve Randstad slechter bereikbaar is met de auto en met name Den Haag...
Enfin, fijn dat het allemaal weer rijdt. Zeker als morgen de halve Randstad slechter bereikbaar is met de auto en met name Den Haag...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ontsporing bij Vleuten
In de rechte stand geklemd is nog wat zacht uitgedrukt... het complete wissel is verdwenenGeert schreef:Lijkt me logisch als het HS-wissel in de rechte stand is geklemd. :)
Overigens liggen de overloopwissels bij Vleuten er nog wel voor de helft, namelijk alleen in het spoor Utrecht -> Woerden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ontsporing bij Vleuten
"Echte" hogesnelheidswissels hebben overigens helemaal geen "rechte stand" Die worden aangelegd in een soort Y-vorm, zoals in Duitsland op de SFS'sen. Dat zorgt ervoor dat je ze in beide standen even hard kunt nemen, en per stand maar de helft van de totale uitwijking hebt.
Re: Ontsporing bij Vleuten
En het verschil tussen kabels en bekabeling is....?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ontsporing bij Vleuten
Het verschil tussen de kabels zelf en de aansluitingen (elektronicakastjes), lijkt me. Maar het staat wel knullig
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Ontsporing bij Vleuten
Die tekst is idd btje knullig. En NS: jullie slimme oplossing. Ik vraag me af waar ze op doelen Oh ja, ze hebben n perronverwarmer neergezet, en slechte reisinformatie geleverd, nee, ok...
Re: Ontsporing bij Vleuten
Maar ze deelden wel koetjesrepen uit vanochtend
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ontsporing bij Vleuten
Niet aan de doorgaande reizigers anders
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ontsporing bij Vleuten
Ze hadden beter tijdens die verstoring wat uit kunnen delen, koffie ofzo...
Re: Ontsporing bij Vleuten
Helaas had ik een verplicht regulier overleg, anders hadden jullie mij kunnen bewonderen op station Breukelen ;)Bee schreef:Maar ze deelden wel koetjesrepen uit vanochtend
Reizigers waren over het algemeen wel positief.
Die perronverwarming is overigens (naar alle waarschijnlijkheid) tijdelijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Ontsporing bij Vleuten
Dat laatste zat iemand op Somda ook al over te zeuren dat dat vast tijdelijk zou zijn, die anders daar een lange overstap heeft. Geloof dat 't 20 min is, en dat is idd geen pretje...
Re: Ontsporing bij Vleuten
Boejje, de lente komt eraan. Niks geen warmtezuil meer nodig :pos:
Re: Ontsporing bij Vleuten
Hadden reizigers van/naar Breukelen dan last van de buitendienststelling van Utrecht-Woerden? Die kregen toch gewoon wat extra treintjes?Vinny schreef:Helaas had ik een verplicht regulier overleg, anders hadden jullie mij kunnen bewonderen op station Breukelen ;)Bee schreef:Maar ze deelden wel koetjesrepen uit vanochtend
Reizigers waren over het algemeen wel positief.
Die perronverwarming is overigens (naar alle waarschijnlijkheid) tijdelijk.
Of gingen jullie daar op zoek naar reizigers die het nieuws gemist hadden, en nog steeds omreizen via Breukelen? ;-)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ontsporing bij Vleuten
Ja, de sprinters (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen waren opgeheven om plaats te maken voor de omgeleide IC'sJurjen schreef:Hadden reizigers van/naar Breukelen dan last van de buitendienststelling van Utrecht-Woerden? Die kregen toch gewoon wat extra treintjes?
@Webguy: 20-minuten-overstap te Breukelen is onmogelijk tenzij je net de verkeerde trein neemt ofzo... de sprinter uit Rhenen geeft een vrij snelle aansluiting op de stoptrein naar Amsterdam en andersom is dat ook het geval. En een overstap vanuit Woerden richting Utrecht en omgekeerd lijkt me niet echt logisch zolang er geen verstoring is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ontsporing bij Vleuten
Ah, okay. Toch denk ik dat de meeste reizigers naar Utrecht C gaan, i.p.v. Maarssen of Zuilen, dus slechts zeer beperkte overlast. ;-)Reiziger Ddrs schreef:Ja, de sprinters (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen waren opgeheven om plaats te maken voor de omgeleide IC'sJurjen schreef:Hadden reizigers van/naar Breukelen dan last van de buitendienststelling van Utrecht-Woerden? Die kregen toch gewoon wat extra treintjes?
Woerden <-> Maarssen is sneller via Breukelen als via Utrecht C. Geen veel gebruikte relatie, maar als je tussen die twee plaatsen reist, zal je toch via Breukelen gaan. Maar ook dan is de wachttijd maar 8-10 minuten.@Webguy: 20-minuten-overstap te Breukelen is onmogelijk tenzij je net de verkeerde trein neemt ofzo... de sprinter uit Rhenen geeft een vrij snelle aansluiting op de stoptrein naar Amsterdam en andersom is dat ook het geval. En een overstap vanuit Woerden richting Utrecht en omgekeerd lijkt me niet echt logisch zolang er geen verstoring is.
Wellicht elders een aansluiting van trein/bus op de 'verkeerde' trein?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ontsporing bij Vleuten
De genoemde sprinters zijn echter ook degenen die in de spitsuren naar Amsterdam Centraal doorrijden, dat zal een wat grotere reizigersstroom zijn en geeft dus wat meer overlastJurjen schreef:Ah, okay. Toch denk ik dat de meeste reizigers naar Utrecht C gaan, i.p.v. Maarssen of Zuilen, dus slechts zeer beperkte overlast. ;-)Reiziger Ddrs schreef:Ja, de sprinters (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen waren opgeheven om plaats te maken voor de omgeleide IC's
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ontsporing bij Vleuten
Ja hey, dan moet je niet sneaky dàt traject niet noemen hè. ;-)Reiziger Ddrs schreef: De genoemde sprinters zijn echter ook degenen die in de spitsuren naar Amsterdam Centraal doorrijden, dat zal een wat grotere reizigersstroom zijn en geeft dus wat meer overlast
Re: Ontsporing bij Vleuten
Uit verhalen van mijn collega's blijkt dat Breukelen tijdens de spitsuren een drukker station is dan Alphen aan de Rijn. Ik kan dat bijna niet geloven; zijn er dan zoveel voormalige busreizigers bij gekomen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Ontsporing bij Vleuten
Alphen is heel erg een woonstad, er is eigenlijk maar één groot kantoor in Alphen en dat is het hoofdkantoor van Kluwer. Bij Breukelen staat een groot kantorenpark, en daar zie ik vanuit de trein altijd een hoop mensen naartoe lopen, wellicht dat dat meetelt. Daarbij was Breukelen voor een plaats van die omvang ook in 2008 al een druk station buiten de spits. Daar komt bij dat in Alphen de verbinding naar Amsterdam bij voorkeur per Interliner gebeurt. Deze rijdt 5x per uur naar Schiphol in de spits en 1x naar Amsterdam, zit propvol en heeft een busbaan over een gedeelte van het traject.
En de s17400 is wel degelijk gemist, zonder die trein is het welhaast dramatisch in de s4000.
En de s17400 is wel degelijk gemist, zonder die trein is het welhaast dramatisch in de s4000.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ontsporing bij Vleuten
Als ik (met de s4000) langs Breukelen kom, is het daar altijd wel gevuld ja :)Vinny schreef:Uit verhalen van mijn collega's blijkt dat Breukelen tijdens de spitsuren een drukker station is dan Alphen aan de Rijn. Ik kan dat bijna niet geloven; zijn er dan zoveel voormalige busreizigers bij gekomen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten