Verbouwing station Utrecht Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Carlos0_0 »

isadora schreef:Alargule, dit zou betekenen, dat ik constant iedereen terecht wijs.
En dat is absoluut niet het geval.

Waar de context van het verhaal door verkeerd woordgebruik uit verband gerukt wordt, heb ik toch wel een beetje recht, om nader informatie in te winnen, of niet soms?

Je excuses hoef ik niet, zeker niet van iemand die niet weet, waarover hij/zij het heeft, dank u.
Het was voor mij nog iets te vroeg excuses als het niet helemaal duidelijk was, ik had ook nog geen koffie :).
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door isadora »

Geeft niet, het is al goed. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Alargule »

isadora schreef:Alargule, dit zou betekenen, dat ik constant iedereen terecht wijs.
En dat is absoluut niet het geval.

Waar de context van het verhaal door verkeerd woordgebruik uit verband gerukt wordt, heb ik toch wel een beetje recht, om nader informatie in te winnen, of niet soms?

Je excuses hoef ik niet, zeker niet van iemand die niet weet, waarover hij/zij het heeft, dank u.
Je kunt een opmerking die met een knipoog is bedoeld natuurlijk ook té serieus nemen (of jezelf, maar alhoewel ik het antwoord voor mezelf al wel weet, laat ik dat hier even in het midden).

Maar bij deze alsnog mijn excuses. Ik wou je niet in verband brengen met de periode '40-'45.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door isadora »

Dan komt in mijn browser die-knipoog-smiley kennelijk niet door.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Het recent geopende freshfood-court op Utrecht Centraal had duidelijk nog wat bouwkundige kinderziekten... gisteravond laat toch maar even een bij 'n servicemedewerker gemeld dat er op perron 8 sprake was van een soort van douche van water met vet dat vanuit de vloer van de stationshal naar beneden kletterde :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door ODRAIL »

Dat was mij gisteren ook al opgevallen. Liep bijna door het goedje heen. En volgens mensen die er doorheen gelopen waren plakt het goedje nog flink ook :? .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Z2N »

Het zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen, maar vanavond heeft de tijdelijke Ap to Go bij spoor 20/21 definitief de deuren gesloten. Evem na sluitingstijd (rond 21:00) was men al druk bezig met het weghalen van de laatste handelswaar.

Overigens is mij vandaag ook verteld dat de kiosk in de hal bij de roltrappen naar Busstation Jaarbeurszijde binnen twee weken ook dicht gaat, bepaalde dingen worden die vestiging dan ook niet meer geleverd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

Dit (pdf!) zou er de komende tijd moeten gaan gebeuren. Daar staat die Kiosk volgens mij nog in.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

De inventaris van die tijdelijke AH to Go zal ongetwijfeld verhuizen naar de voormalige plek van de Etos waar immers medio september weer een AH to Go in zou moeten komen. En @Wubbo: die Kiosk staat inderdaad nog op de plattegrond ja.

Nou is die plattegrond ook niet helemaal heilig: daarop staat de hele winkelunit grenzend aan de WCs in als bouwterrein terwijl ik tot op heden alleen aangeplakt heb zien staan dat de Jambelle daar verdwijnt en gaat verhuizen naar de overzijde van de hal. Goeie kans dat het GWK daarheen verhuisd trouwens, immers gaat vanaf 12 september ook het U-OV servicepunt dicht voor verbouwing tot OV-servicewinkel en die zal aannemelijk toch wel wat groter gaan worden dan de huidige ruimte die het U-OV servicepunt inneemt.
Afgelopen weekend is trouwens al een nieuw stuk vloer ter beschikking van de reizigers gekomen op de plek waar de tijdelijke Smullers stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Fraai blundertje: op de perrons 14 en 15 in Utrecht zijn allemaal nieuwe bakbordjes op hoge palen geplaatst. Je hebt er alleen niet zoveel aan, want die dingen zijn alleen in de richting zuid -> noord geplaatst. Op die manier komen ze dus eigenlijk alleen van pas voor opstartende treinen vanaf Utrecht OZ en kerende treinen bij verstoringen. Allicht dat je er in de andere richting meer aan gehad had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Reiziger Delft »

Spoor 14 wordt in de eindsituatie richting Breukelen gebruikt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door SuperGhost »

Al zou spoor 14 in de eindsituatie ook dienst moeten kunnen doen om sprinters uit Rhenen en intercity's uit Arnhem te kunnen laten keren bij een verstoring op Utrecht-Amsterdam.

Maar wat zijn bakbordjes? Die blauwe ruiten bordjes met de nummers die aangeven als je trein zoveel bakken hebt dat je daar moet stoppen?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Stefan »

Klopt.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door SuperGhost »

Dat krijg je met die doorgeslagen wisselbezuinigingen van ProRail. In het eindbeeld kun je vanaf de IC-sporen pas zéér laat weer op het rechterspoor uitkomen (of moet je zeer vroeg al linkspoor rijden).

Van/naar 's-Hertogenbosch ligt dat punt pas (vanaf Utrecht gezien) voorbij Houten!
Van/naar Arnhem ligt dat punt (als ik het goed heb begrepen) pas bij station Driebergen-Zeist! (alleen voor spoor 7 ligt dat bij Utrecht Centraal zelf).

Ik vind het nogal schokkend dat je bij zo'n verstoring (die natuurlijk zomaar kan gebeuren) op zo'n druk station al meteen 3-4 perronsporen volledig onbruikbaar zijn, puur en alleen omdat er geen wissels zijn om die te kunnen gebruiken.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Thom91 »

'Verbouwing Utrecht Centraal 53 miljoen duurder'

De verbouwing van het station Utrecht Centraal wordt duurder dan gepland. De kostenoverschrijding van de ov-terminal loopt op tot 53 miljoen euro, zo schrijft De Telegraaf op basis van de miljoenennota.

Anderhalve maand geleden werd een belangrijk deel van het nieuwe station geopend. De stationshal is vergroot van 8000 vierkante meter naar 21.000 vierkante meter om het groeiend aantal reizigers aan te kunnen. Als het project is voltooid, komt daar nog 4000 vierkante meter bij.

Twee weken geleden werd bekend dat een ander project bij Utrecht Centraal ook duurder uitpakt. Het gaat om het project DoorStroomStation Utrecht (DSSU) waarbij de seinen, sporen en wissels onder handen worden genomen. Dat gaat naar schatting 30 miljoen euro meer kosten.

Bron en meer
Komt wel goed schatje.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door wouter15 »

Op Utrecht Centraal is vandaag spoor 14 weer in dienst gekomen. Dat betekend dat de Intercity's naar Arnhem en de Sprinters naar Veenendaal Centrum/Rhenen weer vanaf dit spoor vertrekken. Gevolg hiervan is, is dat spoor 12 nu niet meer gebruikt word.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Het U-OV servicepunt, wat afgelopen weekend al zou sluiten, was vandaag trouwens nog open. Wel met slechts één balie open i.p.v. de gebruikelijke twee. De Bruna in dezelfde unit is al wel weg, alleen het GWK zit daar verder nog.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

wouter15 schreef:Op Utrecht Centraal is vandaag spoor 14 weer in dienst gekomen. Dat betekend dat de Intercity's naar Arnhem en de Sprinters naar Veenendaal Centrum/Rhenen weer vanaf dit spoor vertrekken. Gevolg hiervan is, is dat spoor 12 nu niet meer gebruikt word.
Toen ik er was stonden de Sprinters nog gewoon op spoor 12 (net als voor de buitendienststelling van spoor 15 resp 14 trouwens).
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door SuperGhost »

wouter15 schreef:Op Utrecht Centraal is vandaag spoor 14 weer in dienst gekomen. Dat betekend dat de Intercity's naar Arnhem en de Sprinters naar Veenendaal Centrum/Rhenen weer vanaf dit spoor vertrekken. Gevolg hiervan is, is dat spoor 12 nu niet meer gebruikt word.
De CNL vertrekt anders van spoor 12 zie ik op de AV :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Volgens berichten op Somda is spoor 12 momenteel nog voor de bijsturing beschikbaar. De aanpassingen aan dat perron zullen wel pas beginnen zodra het verbrede 18/19 klaar is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Het U-OV Servicepunt is sinds vandaag dan toch echt gesloten voor de verbouwing tot OV-servicewinkel, nog een aardige tijd later dan het oorspronkelijk plan. Verder is ook de tijdelijke Kiosk die daar tegenover zat nu dicht en wordt deze leeggehaald.

Op de plek van de voormalige loketten en andere winkels in het laatste stukje oude hal is inmiddels al het oude weggesloopt. Op die plek wordt inmiddels al gebouwd aan de staalconstructie voor de nieuwe winkelruimtes die daarvoor in de plaats moeten komen. Verder werden middels de grote kraan op het toekomstige busstation aan de Jaarbeurszijde ook grote stalen buizen naar perron 18/19 getransporteerd. Voor de veiligheid was een deel van de hal waar overheen gehesen werd afgesloten, waardoor de bagagekluizen en de PostNL pakketkluizen niet te bereiken waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Justin »

Alle kluizen? Ik zag namelijk alleen maar de eerste twee sets aan kluizen (gezien vanaf spoor 20/21) die buiten gebruik waren...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

De laatste set stond ook nog minstens voor de helft achter een hek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door wouter15 »

Op Treinreiziger.nl is te lezen dat er in 2016 weer ingrijpende werkzaamheden gaan plaatsvinden rond Ut en dat dat veel hinder voor de reizigers gaat opleveren.

Onder andere de volgende maatregelen in 2016 rond Ut:
*Vanaf 30 mei 12 weken lang stoppen er geen treinen te Utzl.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Nou kom ik niet heel vaak op Utzl, maar hoe belangrijk is dat station? Aan de ene kant heb je lijn 25 om de hoek, aan de andere kant lijn 3 en 120/124... Volgens mij is dat dus nog wel te overzien...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten