Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door ZipperZapper »

Ik weet niet wat voor beeld jij hebt van Fryslân, maar het is een doodnormale provincie waar we ook moderne technieken hebben hoor, geen achterstandsgebied. De bussen zijn dus ook gewoon voorzien van schermen.

De gasbussen rijden ook nog, maar je ziet ze niet veel, zeker niet in de spits. Als je ze echt wilt zien is een bezoekje aan de stalling brengen nog wel het beste, daar staan ze het grootste deel van de tijd.

Verder zie ik ze vooral op lijn 11 Buitenpost - Akkrum.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door SuperGhost »

Haha, wees blij dat hij niet denkt dat het OV nog per paard en wagen gebeurd :wink: :') :X
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door Qbuzzie »

Ik zat anders vorige week woensdag in een Qbuzz bus zonder monitor. Bus nummer heb ik niet onthouden. Wel werden de haltes omgeroepen.
De wielen van de bus gaan rond en rond...
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door huibf »

ZipperZapper schreef:Ik weet niet wat voor beeld jij hebt van Fryslân, maar het is een doodnormale provincie waar we ook moderne technieken hebben hoor, geen achterstandsgebied. De bussen zijn dus ook gewoon voorzien van schermen.
Oh okay. Dat wist ik ook niet. Maar goed ik kom dan ook uit de slimste regio vd wereld, zeggen ze...
Dacht inderdaad dat ov daar nog met trekschuiten was en de politie nog op varkens reed
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door Globetrotter »

CamilleKreemers schreef:Een Qliner is inderdaad een sneldienst, maar niet elke sneldienst is een Qliner. Daarnaast staat in PvE van deze concessie zoals ik begreep dat een Qliner gereden MOET worden met T100-materieel. Deze nieuwe bussen rijden met materieel geschikt voor 80 km/h. Dus zegt PvE eigenlijk dat deze bussen geen Qliner mogen zijn.
Op de brabantliners 400, 401 en 402 tussen Brabant en Utrecht/ Gorinchem rijden ook Intouro's die 100 mogen. Wat is dan het verschil met de Intouro's die op lijn 120 rijden: geen gordels of iets anders?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door CamilleKreemers »

ik denk de goedkeuring op T80 ipv T100?
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door ov'tje »

Vandaag iig een omloop waar geen Intouro op zat, want ik zag de 2030 op lijn 120
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door CamilleKreemers »

de omlopen met 114 erin zijn toch geen Intouro? Deze ritten rijden namelijk door op lijn 14.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door Michael »

Ezra schreef:
CamilleKreemers schreef:Een Qliner is inderdaad een sneldienst, maar niet elke sneldienst is een Qliner. Daarnaast staat in PvE van deze concessie zoals ik begreep dat een Qliner gereden MOET worden met T100-materieel. Deze nieuwe bussen rijden met materieel geschikt voor 80 km/h. Dus zegt PvE eigenlijk dat deze bussen geen Qliner mogen zijn.
Op de brabantliners 400, 401 en 402 tussen Brabant en Utrecht/ Gorinchem rijden ook Intouro's die 100 mogen. Wat is dan het verschil met de Intouro's die op lijn 120 rijden: geen gordels of iets anders?
De Intouro's in Brabant hebben een T100 keuring en de stoelen moeten voorzien zijn van gordels. En er mogen geen reizigers staan in de bus. De Intouro's van Qbuzz hebben een T80 keuring en er mogen dus gewoon reizigers staan.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door Globetrotter »

Gister een stadsbus van Leeuwarden op de A50 richting Arnhem gespot. Iemand enig idee?
benvankeulen
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 28 aug 2015, 16:42

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door benvankeulen »

Op dit moment rijdt de Qbuzz 3074 (Mercedes Citaro G, OV-bureau GD) op lijn 20 richting Leeuwarden :o . Nog niet eerder een gelede bus van Qbuzz op lijn 20 of überhaupt in Leeuwarden gespot :D :D
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door ov'tje »

:o

Oude tijden herleefden dus, want toen Arriva er nog reed heeft er een tijdje planmatig een 7800-gelede op lijn 10 (nu weer 20) gereden. Ik weet niet meer aan welke Groninger lijn die buslijn gekoppeld was, maar zo in mijn geheugen gravend kwam deze rond 10.30 en rond 15.00 uur aan in Leeuwarden om daarna via Drachten weer richting Groningen te gaan.
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door zone2000 »

zal vast met psy-fi festival te maken hebben.
Gebruikersavatar
EHH
Berichten: 138
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
Locatie: ZuidOost Fryslan

Re: Qbuzz Dienstregeling 2015 ZOF

Bericht door EHH »

ov'tje schreef::o

Oude tijden herleefden dus, want toen Arriva er nog reed heeft er een tijdje planmatig een 7800-gelede op lijn 10 (nu weer 20) gereden. Ik weet niet meer aan welke Groninger lijn die buslijn gekoppeld was, maar zo in mijn geheugen gravend kwam deze rond 10.30 en rond 15.00 uur aan in Leeuwarden om daarna via Drachten weer richting Groningen te gaan.
Was toen niet aan een Groninger lijn gekoppeld maar hij kwam als lijn 16 vanuit Assen en ging door als lijn 10 naar Leeuwarden v.v. Deze ritten werden toen gereden door Assen.
zone2000 schreef:zal vast met psy-fi festival te maken hebben.
Klopt daar had het mee te maken, werden vanuit Drachten gereden vorige week, van zaterdag t/m dinsdag heeft er één gereden.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten