Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Tsja, met kleine concessies hebben niet-overheids bedrijven tenminste ook een kans
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Is het risico hier niet dat CXX ook inschrijft en enorme schaalvoordelen heeft? Ze hebben de hele provincie al in beheer en er zijn genoeg schoollijnen daar in Zeeland om niet eens extra materieel te hoeven aanschaffen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

CamilleKreemers schreef:Is het risico hier niet dat CXX ook inschrijft en enorme schaalvoordelen heeft?
Ach bij railconcessies is dit geen enkel bezwaar, dus waarom wel bij een busconcessie :wink:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dat vind ik geen bezwaar, zowel 's zomers als 's winters bussen die stilstaan is doodzonde.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik denk juist dat het zeer slim is voor CXX om zich in te schrijven. Want zij hebben dan vanaf komende zomer voor een x aantal jaar Zeeland, HWGO en het transferium in Renesse die ze helemaal alleen bedienen. Nu wordt het transferium door drie vervoerder bediend waarvan TCR dus de grootste gebruiker is. Ik vermoed dat de aanbesteding binnenkort op TenderNed zal verschijnen. Het gaat natuurlijk maar om een kleine concessie dus in de periode van september tot mei is er genoeg tijd om deze kleine concessie aan te besteden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

Pim-AllianceB95 schreef:De dienstregeling van de Bevenlanden staat onderhand ook online.
Blijkbaar komen vorheen (dus sinds december) opgeheven haltes weer terug. Bij voorbeeld Kamperland Sophiaweg en Wissenkerke Nieuweweg zijn vanaf 30 augustus weer in de dienstregeling van lijn 31 te zien. Momenteel rijdt de bus volgens dienstregeling nog nonstop van Kamperland Tuincentrum naar Wissenkerke Voorstraat.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Wubbo »

datm schreef:De concessie voor het transferium in Renesse loopt tot 15-09-2015 daarna wordt deze opnieuw aanbesteedt door de gemeente Schouwen-Duiveland.
Dat is nog maar een maand. Dan moet de inschrijving toch allang gesloten zijn?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Wubbo schreef:
datm schreef:De concessie voor het transferium in Renesse loopt tot 15-09-2015 daarna wordt deze opnieuw aanbesteedt door de gemeente Schouwen-Duiveland.
Dat is nog maar een maand. Dan moet de inschrijving toch allang gesloten zijn?
De nieuwe concessie start pas weer in mei 2016. Dus de gemeente Schouwen-Duiveland heeft nog ruim een half jaar om een nieuwe vervoerder te zoeken. Omdat het om een kleine concessie gaat hoeft de voorbereidingstijd voor vervoersbedrijven ook niet lang te zijn. Maar goed ik kan het ook helemaal mis hebben hoor want ik ben er niet bij betrokken.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

ICE11 schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:De dienstregeling van de Bevenlanden staat onderhand ook online.
Blijkbaar komen vorheen (dus sinds december) opgeheven haltes weer terug. Bij voorbeeld Kamperland Sophiaweg en Wissenkerke Nieuweweg zijn vanaf 30 augustus weer in de dienstregeling van lijn 31 te zien. Momenteel rijdt de bus volgens dienstregeling nog nonstop van Kamperland Tuincentrum naar Wissenkerke Voorstraat.
Zo zijn er gelukkig al meer teruggekomen, zoals de Melsesweg in Zoutelande (bij een hele drukke camping) en een halte in een gehucht op Tholen, ik weet zo 1-2-3 niet meer welk gehucht. E.e.a. heeft ermee te maken dat in 80 km/h-zones geen halten zonder haltekom mogen worden bediend. Op Tholen is dat opgelost door de 60-zone een meter of 400 uit te breiden tot in het gehucht, een andere oplossing is natuurlijk een haltekom aanleggen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Maar die Renesse concessie wordt nu door TCR deels met Arriva bussen (VDL Amba's) gereden. Eigenlijk loopt die concessie dan mooi gelijk met HWGO.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Dat zijn gewoon TCR-bussen in een Arriva-uiterlijk.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Ja, maar ik bedoel dat TCR alle bussen dan mooi in een keer opnieuw kan bestickeren. Denk dat TCR wel grote kans maakt om rond Renesse opnieuw te mogen rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Plutona »

Is er voor zo'n concessie als Renesse eigenlijk een PvE? Of komt het erop neer dat de enige eis is dat het huidige wordt voortgezet?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik denk dat de eisen binnenkort bekend worden gemaakt via TenderNed. Ik las gisteren in de PZC dat TCR vanaf november de haltetaxi mag gaan rijden op Walcheren en alle zorgvervoer en ze hadden ook nog een gunning gewonnen van een zorgverzekeraar. Dus dat bedrijf staat niet stil en zal waarschijnlijk ook zijn uiterste best gaan doen om het transferium binnen te slepen.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Lijn 185 blijft in de daluren, op verzoek van de provincie toch rijden.

Bron: http://www.connexxion.nl/reizen/14/wijz ... eland/3890
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Ja nu gaat ie waarschijnlijk in het najaar verdwijnen. Daar schiet je echt wat mee op. :?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door mb90 »

Vanavond om 19:00 uur reden er 2 Amba's van TCR in de Zeeuwse stijl over de N59 vanaf Goeree Overflakkee Zeeland in. De nummers kon ik niet goed zien, want ze hadden 2 nummers (van TCR en Connexxion), maar de achterste leek mij de TCR 425 die eerst in Arriva kleuren reed.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Of een ex-Veolia Amba? Zie viewtopic.php?f=8&t=11928&p=403774#p403774
Al lijkt een (dan dus ex-)HWGO-Amba mij ook niet onwaarschijnlijk!
Laatst gewijzigd door Hendrik op vr 28 aug 2015, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

Zou best geloofwaardig kunnen zijn, want ik kan ook geloven dat Conexxion bij die Citea's niets aan het interieur gaat doen. Dus een nieuwtje voor 2016; Je kan zien dat het geen echte Connexxion bus is als de stoelen niet rood zijn(zo ook de houdstangen).
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Connexxion heeft bij de Veolia Amba's in het Gooi het interieur ook niet aangepast. Dus ik denk dat ze dat nu ook niet gaan doen. Alhoewel de Citea's langer blijven rijden dan de Veolia Amba's. Dus wellicht passen ze wel het interieur aan. We zullen het vanzelf zien.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Die zullen dan wel naar Tholen gaan, want daar rijdt TCR als onderaannemer.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

mb90 schreef:Vanavond om 19:00 uur reden er 2 Amba's van TCR in de Zeeuwse stijl over de N59 vanaf Goeree Overflakkee Zeeland in. De nummers kon ik niet goed zien, want ze hadden 2 nummers (van TCR en Connexxion), maar de achterste leek mij de TCR 425 die eerst in Arriva kleuren reed.
Ik zag ze ook. De achterste had volgens mij het nummer 1081. De voorste 1094, maar die weet ik absoluut niet zeker.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Volgens ovzoeker.nl rijdt op dit moment voertuig 5590 richting Hulst. Dat is een hogevloerbus, toch?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Ja, dat is een hogevloerbus.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

De 5590 is inmiddels aangepast aan de eisen van de OR en volgens mij de 5591 en 5592 zijn ook bijna klaar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten