Het grote voetbaltopic 2015/16

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door AppleMoose »

Ik gun je heel veel leuke middagen in de Kuip, behalve wanneer Vitesse op bezoek komt :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door JWM »

Vitesse speelde gewoon bedroevend. Geen recht op punten. Feyenoord ook niet trouwens.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door AppleMoose »

0-0 was terecht geweest ja.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door AppleMoose »

Ajax heeft met een schamele 1-0 gewonnen en is door naar de groepsfase van de Europa League.
AZ staat met 2-0 voor en is zodoende ook op weg naar de groepsfase.

PSV is in een hele zware poule beland met Manchester United, FC Wolfsburg en CSKA Moskou.
Ik denk dat ze gewoon kansloos 4e worden en zodoende snel klaar zijn met Europees voetbal...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door JWM »

Wat een heerlijke pot voetbal van AZ met alles erop en er aan. Erg spannend ook omdat de goal zo lang uitbleef.

Ajax was zeer matig, hebben nog geluk dat die strafschop van Jablonec niet werd benut. Snap niet waar Frank de Boer het vandaan haalt te zeggen dat Ajax minstens de halve finales moet gaan halen.

PSV heeft echt pech met de loting dat uit pot 4 een Duitse club kwam, dat had ook Malmö of Astana kunnen zijn.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door Jef400 »

Het heeft eventjes geduurd. Maar ik ben heel erg blij met de overwinning van AZ.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door JWM »

Voor de Uefa-ranking ook zeer belangrijk, want hierdoor is Nederland met 4 van de 6 ploegen vertegenwoordigd in de groepsfases. Het dreigende verlies van de directe plaatsen in 2017 moet nu toch echt afgewend gaan worden. Nederland staat daar nu 16e, en moet minstens 12e staan om niet heel veel mooie plaatsen kwijt te raken. De landen die boven ons staan en die nog (enigzins) in het zicht zijn zijn ook niet ongehavend de kwalificatierondes doorgekomen:

Turkije: 3 van de 5 (1x CL, 2x EL)
België: 3 van de 5 (1x CL, 2x EL)
Zwitserland: 2 van de 5 (2x EL)
Tsjechië: 3 van de 5 (3x EL)
Roemenië: 0 van de 4 ( :mrgreen: )
Kroatië: 1 van de 4 (1x CL)
Griekenland: 3 van de 5 (1x CL, 2x EL)

Kortom, we kunnen terrein goed gaan maken. En het blijft doodzonde dat Go Ahead mee heeft gedaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door Meltrain »

De tegenstanders in de Europa League:

Ajax: Fenerbahçe, Celtic en Molde FK
AZ: Athletic Bilbao, FC Augsburg en Partizan Belgrado
FC Groningen: Olympique Marseille, SC Braga en Slovan Liberec

Ajax moet het wel redden lijkt me, AZ ook als ze hun best doen, maar Groningen lijkt me vrij kansloos.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door JWM »

Ik vind dat Ajax eigenlijk vrij zwaar geloot heeft, zeker omdat ze in pot 1 zaten. Fenerbahçe is een zware kluif en in Glasgow win je ook niet zomaar. Molde is op papier de zwakste, maar is wel de kampioen van Noorwegen en hebben in de kwalificaties Standard verslagen.

AZ heeft een Spaanse en Duitse club in de poule zitten, dus dat zal ook niet makkelijk worden, al weten ze op de een of andere manier in Europa bijna altijd te verrassen.

Ik denk dat FC Groningen niet kansloos is en van de drie Nederlandse clubs zelfs op papier de minste tegenstanders heeft. Braga heeft een aantal jaar geleden wel de finale gehaald maar buiten de top 3 stelt de Portugese competitie ook niet zoveel voor. Slovan Liberec werd afgelopen jaar slechts 12e in Tsjechië. Marseille is natuurlijk de favoriet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door regenmaker »

Het leuke aan voetbal is dat het alle kanten op kan gaan. Maar ligt er een beetje aan hoe Ajax speelt, als ze zoals tegen Rapid Wien spelen. Zijn ze vrij kansloos.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door AppleMoose »

Alfred Schreuder is zojuist ontslagen bij FC Twente meldt de NOS net.
http://nos.nl/artikel/2055028-fc-twente ... euder.html
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door marvinkok »

En Verbeek (veel genoemd als eventuele trainer) heeft nog even ontkent naar Twente te komen. Zit vast bij Bochum.
Positie van Schreuder was ook onhoudbaar natuurlijk als overgebleven vriendje van Munsterman en dan de huidige prestaties...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door ODRAIL »

Dat zat er wel aan te komen. Snap niet dat FC Twente hem niet aan het einde van vorig seizoen heeft ontslagen. Toen ging het al niet goed met de club.
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door zone2000 »

KM46 schreef:Dat zat er wel aan te komen. Snap niet dat FC Twente hem niet aan het einde van vorig seizoen heeft ontslagen. Toen ging het al niet goed met de club.

gehoopt op een wonder? schreuder ontslaan kost ze natuurlijk ook geld.
marvinkok schreef:En Verbeek (veel genoemd als eventuele trainer) heeft nog even ontkent naar Twente te komen. Zit vast bij Bochum.

nu al 4 overwinningen met bochum :pos: promoveren met bochum lijkt mij ook een stuk leuker dan aanmodderen bij twente.
Laatst gewijzigd door zone2000 op zo 30 aug 2015, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door Thom91 »

Nu een trainer inhuren is veel goedkoper dan aan het begin van de transferperiode!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door AppleMoose »

Als Twente het geld had, was Schreuder al lang weggeweest. Ze kunnen zijn ontslag waarschijnlijk nu wel betalen dankzij transfergelden die deze zomer zijn binnengekomen. Maar veel verbetering hoef je niet te verwachten. Er is geen geld voor een toptrainer en de spelers die nog een beetje niveau hebben staan ook in de belangstelling van andere clubs...

Vitesse heeft vanmiddag gewonnen tegen Cambuur 4-1. Niet dat ze zo goed gespeeld hebben trouwens, de eerste helft heb ik niet gezien, de tweede helft wel en dat was nou niet echt vermakelijk...

PSV-Feyenoord (stand 0-1) is tot nu toe wel aantrekkelijk om te zien.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door huibe »

Wat een ongelooflijk groot verschil tussen het AZ van donderdag en het AZ van deze middag....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door JWM »

We kunnen het EK nog steeds halen *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door AppleMoose »

Jammer van de scheids. Die heeft echt de wedstrijd in het voordeel van IJsland beslist. (penalty e.d.)
Rode kaart van Martins Indi was terecht, de penalty die ze tegen kregen absoluut niet. Zelfde situatie toen Nederland in de eerste helft geen penalty kreeg. En zo waren er nog wel meer dubieuze beslissingen. Maar hoe dan ook, het spel was niet slecht en ik heb voor het eerst sinds een hele tijd weer een hele wedstrijd afgekeken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door Thom91 »

Penalty was absoluut terecht. Blunder van formaat dat
Komt wel goed schatje.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door JWM »

Die scheidsrechter liet heel veel toe in het begin van de wedstrijd, terwijl het misschien verstandiger is om een wedstrijd onder hoogspanning wat korter te houden. Rode kaart en strafschop zijn allebei niet zo slim gedaan en valt weinig over af te dingen. Probleem met het Nederlands Elftal blijft de verdediging. Het oogde vanaf het begin af aan onzeker en er werden veel opbouwende fouten gemaakt. Blind krijgt nu van alles over zich heen omdat hij Huntelaar offerde maar met drie achterin zou het wel heel kwetsbaar worden en Narsingh stond er nog maar net in. Wat ik wel vreemd vond is dat hij na de tegengoal niet wat eerder een aanvaller heeft gebracht. In de tweede helft heeft de gelijkmaker nooit in de lucht gehangen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door Meltrain »

Ik vind eigenlijk dat het standaard moet worden in het Nederlands Elftal dat Cillessen vervangen wordt door Krul op het moment dat Nederland een penalty tegen krijgt. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door Thom91 »

Niet zo zuur, hij had gisteren echt bijna bijna tweede pingel ooit gestopt. :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door AppleMoose »

De tackel was puur op de bal gericht, geen enkel verschil met de tackel van de IJslander op een Nederlander in de eerste helft. Hier werd met twee maten gemeten. Rode kaart was terecht en verdediging van Nederland is al jaren slecht (hebben ze eigenlijk nooit echt goed gekund) en ik vind Cillessen sowieso al niet echt een goede keeper.

Maar goed, nu moeten ze de overige wedstrijden winnen om nog enigszins zicht te houden op het EK 2016. Ik heb er een hard hoofd in.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote voetbaltopic 2015/16

Bericht door Thom91 »

:') :') :') :')
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten