Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door isadora »

Busfoto.nl schreef:Wordt volgende week leuk als de scholen echt gaan beginnen. Ik zou de 28 maar pakken naar De Uithof. Desnoods met een overstap op de spitslijnen bij Rijnsweerd.

Plaatje van een stadscitaro op de 283: hier
Morgenochtend moet ik weer eens in het UMC verschijnen.
Advies is dus lijn 28?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door reisthijs »

De omleiding van de 74/77 is niet echt goed ingeprogrammeerd. Halte Balijelaan wordt omgeroepen, terwijl je daar dus echt niet langs komt.
Europaplein is af gekruist op het scherm, terwijl daar dus wel wordt gestopt (al is het dan bij de halte om de hoek).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Daar heeft men sowieso al eens wat mee zitten rommelen. Er is bv. een dag geweest waarop in bv. OVinfo de 74 en 77 niet als "Rijdt niet" verschenen bij halte Europaplein (wat dus eigenlijk de juiste versie is zoals jij ook al schrijft), maar dat was een dag later al weer teruggewijzigd.
Anne Frankplein is kennelijk ook niet als opgeheven doorgevoerd in de systemen want daar verschijnen 74 en 77 wel op de DRIP maar weer met een melding eronder dat ze er niet langs komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Alle bussen die vanuit de Europalaan rijden hebben een gele sticker in de vorm van een of ander beest op beide buitenspiegels zitten sinds vandaag. Maatregel om de wagens van stad en streek uit elkaar te houden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

Het is mij nog niet opgevallen al komen nu de 77/74 enzo nu bij mij voor langs, maar het toch sowieso duidelijk te zien wat een stadswagen is dit zijn hele andere bussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Niet meer natuurlijk nu er ook stadscitaro's vanuit Nieuwegein op de streek rijden en streekgeledes vanuit Utrecht op de stad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door microshit »

Geinig, k hoor steeds vaker, komende vanuit het zuiden, bij Utl het advies om voor de Uithof over te stappen op lijn 31. Is alleen wel een vrij krappe die alleen handig is als je achterin de trein zit xD
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door isadora »

Daniel schreef:Alle bussen die vanuit de Europalaan rijden hebben een gele sticker in de vorm van een of ander beest op beide buitenspiegels zitten sinds vandaag. Maatregel om de wagens van stad en streek uit elkaar te houden?
Check, ook vanmiddag op lijn 77 ter hoogte van Bleeklaan, een hert of zo.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Als lijn 77 ze ook had zijn het dus niet alleen stadsbussen waar die stickers op zitten, dan is de functie blijkbaar wat anders dan bussen van de Europalaan en andere stallingen uit elkaar houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Janmetdepet
Berichten: 21
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 11:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Janmetdepet »

Volgens mij is het een kalf, zoals het ook te zien is in het logo van het Utrechts filmfestival. Het zal daar dus wel iets mee te maken hebben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Dat logo komt inderdaad overeen. En na een blik op de site van het Nederlands filmfestival blijkt U-OV een van de partners hiervan te zijn, dus dat verklaart de stickers wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Daniel schreef:
Verder kwam ik rond 16.40 uur op de Valeriusbaan een stadsgelede tegen op lijn 21, die rijdt toch normaal volledig met 12-meter? .
Zie het wel vaker. Volgens mij lopen een aantal ritten over in lijn 7.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Vandaag diverse streekwagens met een gouden kalf op de buitenspiegels gespot. Langzaam maar zeker verschijnen ze daar dus ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door reisthijs »

Twee U-OV bussen staan naast elkaar stil op de Socrateslaan omdat de brug omhoog gaat. De ene chauffeur tegen de andere: "Dat doen ze nou altijd als ze iets geels zien aankomen."
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

NIEUWEGEIN - De trams die vanaf 2018 gaan rijden op de Uithoflijn is vrijdag gepresenteerd. Het is een showmodelletje: de productie van de trams begint volgend jaar in Spanje.

De tram, die gaat rijden tussen Utrecht Centraal en de Uithof, is gepresenteerd door wethouder Lot van Hooijdonk van de gemeente en gedeputeerde Jacqueline Verbeek-Nijhof.

Het interieur ligt nog niet helemaal vast: over de vloerbedekking, stoelbekleding en het zitcomfortniveau van de stoelen is nog discussie mogelijk.

De tramstellen zijn 33 meter lang en hebben 62 zitplaatsen en twee rolstoelplaatsen. Airconditioning en informatieschermen zijn standaard aan boord. Ze zijn van hetzelfde type als die in de steden Birmingham, Nantes, Zaragoza en Belgrado.

Momenteel moeten studenten nog met de bus naar de Uithof. De nieuwe tramlijn is hard nodig want de bussen zitten vaak overvol.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1378173 ... teerd.html
Klaas6248
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 02:49

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Klaas6248 »

sorry voor mijn mischien duidelijke vrage, maar ik ben buitenlander, die af en toe naar Utrecht ga...:)

Maag ik vragen, wat gebeurt er nu met oude utrechtse dubbelgeleden bussen???? Diensten in andere nederlandse steden of ergens in buitenland.

Dank jullie voor hulp
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

Nou ja oude ze zijn gloednieuw zo oud zijn ze nog niet, de oude uit het gvu tijdperk zijn weg.
Ze zullen vast nog wel op andere lijnen in worden gezet 28 ofzo, en wellicht een paar misschien verkocht worden naar andere steden.

Of misschien dat lijn 12 wel blijft rijden alleen wat minder dan voorheen, nu is het vol en rijden maar.
Volgens mij is het nog niet echt duidelijk wat er allemaal mee gedaan gaat worden
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door microshit »

Voor zover ik weet blijven ze, maar worden ingezet op andere drukke lijnen. Onder andere de 28.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Michael »

De ex GVU dubbelgeledes zullen niet blijven denk ik hoor. Voldoen niet aan de concessieeisen. Die staan in de verkoop. Zeker 1 daarvan zit in Cuba.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

Michael schreef:De ex GVU dubbelgeledes zullen niet blijven denk ik hoor. Voldoen niet aan de concessieeisen. Die staan in de verkoop. Zeker 1 daarvan zit in Cuba.
De Ex niet maar het gaat hier denk ik eerder om de huidige nieuwe dubbel geledes, deze komen uit het bouwjaar 2014 dus voldoen zeker wel aan de eisen.
De Ex gvu staan alleen te koop en zijn er al een aantal weg volgens mij http://www.womy.nl/en/products/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Michael »

Ik weet vrijwel zeker dat Klaas de GVU dubbelgeledes bedoelt en niet de Qbuzz dubbelgeledes aangezien hij het expliciet heeft over de oude Utrechtse dubbelgelede bussen :wink:
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Van de oorspronkelijke GVU dubbelgelede's (4901-4927) rijden er vier in Litouwen (4901/02/04/05) en één op Cuba (4906). De rest is bij Womy in afwachting van export en staat op verschillende plaatsen. Zo stonden op 31 augustus jl. in ieder geval de 4910/11/13/14/17/23/26 in Moerdijk. De export naar Cuba lijkt een beetje stil te liggen. Womy heeft ook nog steeds de voor Cuba bestemde ex-Zuidtangents 7845/48/56/66/68 plus de voor Ivoorkust bestemde 8125 en 8130. Van alle wagens die in December 2013 nog bij GVU reden weet ik de bestemming inmiddels. Als iemand meer wil weten, neem maar contact op!
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Zag vanmiddag allemaal Veolia- wagens in de remise in Nieuwegein. Zijn dat ex- Brabo's.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:Twee U-OV bussen staan naast elkaar stil op de Socrateslaan omdat de brug omhoog gaat. De ene chauffeur tegen de andere: "Dat doen ze nou altijd als ze iets geels zien aankomen."
Die brug openen op een moment dat er geen bus aankomt lijkt me momenteel ook wel knap lastig met de omgeleide 74 en 77 erbij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Michael »

Ezra schreef:Zag vanmiddag allemaal Veolia- wagens in de remise in Nieuwegein. Zijn dat ex- Brabo's.
Als het VDL Ambassadors zijn dan zijn het Brabanders. Als het VDL Citea's zijn dan zijn het Limburgers.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten