[Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door webguy »

Gaat voor de NS 'm niet worden met de twee trapjes.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door OmniLezer »

webguy schreef:Gaat voor de NS 'm niet worden met de twee trapjes.
Flirt is ook bestelt voor de Sprinter en Abellio R-net. Het is volgens mij de trein die bijna alleen maar nu bestelt wordt. Arriva en Syntus gaan er ook voor. Die trapjes kan je wegwerken met een hoge en een lage deel. De SLT heeft het ook. De GTW, Protos en Lint ook.

Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Suus »

Twee trapjes voor zitplaatsen direct achter de cabine gaat nog wel, maar het is de bedoeling dat de meerderheid van de zitplaatsen in de trein vanaf de straat tot aan de stoel zonder enige opstap of afstap bereikbaar is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Klaasje »

Vraag bij al deze opmerkingen... Hoe hoog zijn de perrons in Polen? :X
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door reisthijs »

OmniLezer schreef: Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.
Dat is wel een hele slechte reden om een trein niet te willen.
Met een ander interieur en andere kleurstelling is er heus wel genoeg onderscheid te maken.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door deadlock »

Klaasje schreef:Vraag bij al deze opmerkingen... Hoe hoog zijn de perrons in Polen? :X
Verschilt tussen onder spoorstaafhoogte naar 76cm.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Klaasje »

Dan kan ik mij voorstellen dat een paar traptreden heel fijn kan zijn. Overigens worden er ook FLIRTS zonder traptreden geleverd dus ik zie het punt van de discussie niet zo.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door OmniLezer »

reisthijs schreef:
OmniLezer schreef: Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.
Dat is wel een hele slechte reden om een trein niet te willen.
Met een ander interieur en andere kleurstelling is er heus wel genoeg onderscheid te maken.
Zou kunnen. Ik dacht de NS misschien wat variatie wil
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Suus »

Liever niet zelfs. Een materieeltype is veel praktischer voor het onderhoud. Het mag alleen geen argument zijn bij een aanbesteding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door OmniLezer »

Ik zie dat al voor me. Na 20 jaar alleen Stadler Flirt's bij alles in dienst. Alleen voor de Internationale diensten is er iets anders. XD
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door ArrivaBas »

OmniLezer schreef:Ik zie dat al voor me. Na 20 jaar alleen Stadler Flirt's bij alles in dienst. Alleen voor de Internationale diensten is er iets anders. XD
Je vergeet de VIRM en de SNG (CAF Civity), hoor :lol:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door OmniLezer »

ArrivaBas schreef:
OmniLezer schreef:Ik zie dat al voor me. Na 20 jaar alleen Stadler Flirt's bij alles in dienst. Alleen voor de Internationale diensten is er iets anders. XD
Je vergeet de VIRM en de SNG (CAF Civity), hoor :lol:
Oh leuk, toch wat variatie. En de NID/DDZ en ICRm/TRAXX ook erbij.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dat is over twintig jaar wel weg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Liever niet zelfs. Een materieeltype is veel praktischer voor het onderhoud. Het mag alleen geen argument zijn bij een aanbesteding.
Inderdaad. En als die variatie dan toch moet kan je dat met wat chroom6 wel aan de buitenkant aanbrengen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Vinny »

Klaasje schreef:Dan kan ik mij voorstellen dat een paar traptreden heel fijn kan zijn. Overigens worden er ook FLIRTS zonder traptreden geleverd dus ik zie het punt van de discussie niet zo.
Omdat je - als NS zijnde - net als vroeger weer ouderwets dagtreinen Amsterdam - Berlijn - Stettin wilt kunnen inleggen 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door deadlock »

Het laatste stuk een Ludmilla ervoor dus? :P
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door dennistd »

reisthijs schreef:
OmniLezer schreef: Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.
Dat is wel een hele slechte reden om een trein niet te willen.
Met een ander interieur en andere kleurstelling is er heus wel genoeg onderscheid te maken.
Mat'54 reed toch ook als IC en stoptrein?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door deadlock »

Alles behalve de V250, ICE en Thalys heeft óók als stoptrein gereden :P
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Suus »

Heeft de ICE heel in het begin niet een dagje in de binnenlandse dienst gereden als promotour?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Daniel »

Je bent me net voor Bee, er heeft inderdaad ooit een ICE als stoptrein gereden in Nederland: http://www.nicospilt.com/Ritten2005_internationaal.htm
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Thom91 »

Van Toorenburg gisteren bij Pauw: "Er zijn inmiddels treinen besteld die 200 km/h kunnen en tot de grens gaan."

Dan weten we allemaal waar het over gaat toch? ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door reisthijs »

Besteld? Als die treinen al zijn besteld heb ik iets gemist...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Thom91 »

Je legt de vinger op de 'zere' plek.
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Wubbo »

Als ze maar tot de grens gaan heb je er ook niks aan. Geloof niet dat de grens de plek is waar iedereen wil zijn.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Van Toorenburg gisteren bij Pauw: "Er zijn inmiddels treinen besteld die 200 km/h kunnen en tot de grens gaan."

Dan weten we allemaal waar het over gaat toch? ;)
Zeker weer onvolledig geïnformeerd... :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten