Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
is echt zo ivm noorderzon
-
- Berichten: 523
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Is een combinatie van 5 en 2, waarbij 2 niet verder rijdt dan de Surinamestraat. Bij de Plus supermarkt keren we de bus.
Veel mensen blijven daar zitten, het is ook niet erg duidelijk dat het een extra bus is die niet door gaat naar Station Noord.
Heb hem een paar dagen gereden, en in totaal wel 6 uitstappers bij Noorderzon.
Veel mensen blijven daar zitten, het is ook niet erg duidelijk dat het een extra bus is die niet door gaat naar Station Noord.
Heb hem een paar dagen gereden, en in totaal wel 6 uitstappers bij Noorderzon.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Trouwens, een fraai plaatje die laatste.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er is toch ook een extra halte geplaatst bij het Noorderplantsoen richting Hoofdstation? Op de website zie ik wel dat er om het kwartier wordt gereden, maar geen exacte vertrek tijden tabel van alle lijnen 2 bij elkaar (dus inclusief extra ritten).
Er stond reclame over Noorderzon op enkele Q-link bussen.
Er stond reclame over Noorderzon op enkele Q-link bussen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Was een tijdelijk lijnnummer voor die samengestelde lijn niet een stuk handiger geweest? En dan ook met bestemming Noorderzon ipv Korrewegwijk. Dat is voor bezoekers die Groningen niet kennen een stuk duidelijker.JeroenSpock schreef:Is een combinatie van 5 en 2, waarbij 2 niet verder rijdt dan de Surinamestraat. Bij de Plus supermarkt keren we de bus.
Veel mensen blijven daar zitten, het is ook niet erg duidelijk dat het een extra bus is die niet door gaat naar Station Noord.
Heb hem een paar dagen gereden, en in totaal wel 6 uitstappers bij Noorderzon.
Laatst gewijzigd door OVwatcher op do 27 aug 2015, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Waarom nou weer die foto's opnieuw
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Lekker belangrijk, maar speciaal voor jou ff weg gehaald. Humeurtje nu weer opgeklaard?isadora schreef:Waarom nou weer die foto's opnieuw
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Mijn humeur wordt gelukkig niet bepaald door het reilen en zeilen op dit forum.
Maar bedankt in ieder geval.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Oftewel net als een paar jaar geleden toen lijn 1 wegens de bezuinigingen ook ingekort was tot de Plus. Keren via het parkeerplaatsje toch? ;)
-
- Berichten: 4389
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Keren op de rotonde toch?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wel in Haren, aan de Soendastraat gaat dat niet
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dan heb je toch het merendeel van de route? Als je de lijn weer in gaat korten, kan je lijn 7 wellicht behouden. De over bediening van die haltes verdwijnt, en de Oosterpark houdt een verbinding met Station Noord (en Vinkhuizen).Kevster schreef:Oftewel net als een paar jaar geleden toen lijn 1 wegens de bezuinigingen ook ingekort was tot de Plus. Keren via het parkeerplaatsje toch? ;)
Overigens rijden ook de lijnen 2 De Wijert nu met groene kleur weer rond, althans ik heb het tegendeel niet gezien!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik heb inderdaad niet echt het idee dat er veel reizigers zijn tussen Station Noord en de Korreweg. De Hoogte kan dan met lijn 7 inderdaad. Maar de vraag is of het niet efficienter is om de huidige lijn 7 gewoon weg te snijden. Qua financien in ieder geval wel.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik zie nu al een paar dagen een omloop met korte bus op lijn 6. Is dit iets van sinds de vakantie, koppeling met lijn 7 ofzo op Noord?
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Een aantal gelede bussen is naar Fryslân om daar tijdelijk rond te rijden tot het nieuwe materieel er is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wat voor nieuw materieel komt daar nog meer dan behalve de Intouro's? Want de Intouro's rijden al.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er is ook een gelede bus die kapotte stuurinrichting heeft. En daarnaast het nodige schade aan de qlink bussen.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Waarom gaan die bussen naar Friesland als je hier zit dat het behoorlijk druk is op lijn 6? Zelfs als tussen Station Noord en Vinkhuizen. Ze kunnen toch ook normale bussen daar geen sturen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Schade aan Qlink-bussen wil ik best geloven, want dinsdag zat op lijn 11 een 3500-gelede. Is toch een vreemde eend in de bijt
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Twee omlopen zelfs, geloof ik.Kevster schreef:Ik zie nu al een paar dagen een omloop met korte bus op lijn 6. Is dit iets van sinds de vakantie, koppeling met lijn 7 ofzo op Noord?
-
- Berichten: 523
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De bussen worden nu ook ouder, en hebben gewoon meer onderhoud nodig waardoor er meer binnen moet blijven. Als dan toevallig de 3068 en 3072 tegelijk binnen staan zijn de groene bussen al op. En als er dan geen Qlink op 6 mag, zit er niets anders op dan streek geleed op 11 en 6.
Vorige week is er weer een Capacity in stront gereden (misschien rijdt hij al weer), en er stond weer zo'n Zwitsers ding binnen dus de 3400 en 3097 zullen het ook wel druk hebben.
En WTF hebben ze met die 3068 en 72 gedaan met de midden deur? Die is nu net als de derde deur alleen vrij te geven door de chauffeur, en daarna te openen met een knop aan de stang bij de deur of vanaf de buitenkant. De eerste kinderwagen heeft er al tussen gezeten.
Vorige week is er weer een Capacity in stront gereden (misschien rijdt hij al weer), en er stond weer zo'n Zwitsers ding binnen dus de 3400 en 3097 zullen het ook wel druk hebben.
En WTF hebben ze met die 3068 en 72 gedaan met de midden deur? Die is nu net als de derde deur alleen vrij te geven door de chauffeur, en daarna te openen met een knop aan de stang bij de deur of vanaf de buitenkant. De eerste kinderwagen heeft er al tussen gezeten.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
En hij piept lekker hard bij het sluiten. Ik vermoed dat dat door het open instapregime komt.
-
- Berichten: 523
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik heb er niet weer mee gereden sinds de verbouwing dus ik moet het nog meemaken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Mag de hlt inmiddels ook op zaterdag buitenspelen? Of is het nog steeds exclusief doordeweeks?
-
- Berichten: 4389
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wat is een hlt?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten