Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dank. Zat er niet ook een Oogziekenhuis in Rotterdam?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ja, bij de Leuvehaven
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ja op beide vragen
Heerlijk, het beantwoorden van retorische vragen
Heerlijk, het beantwoorden van retorische vragen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
http://www.rijnmond.nl/nieuws/21-09-201 ... metros-ret
Directeur van de RET heeft het echter over 22 nieuwe metro's, 6 extra wagens dus voor de E-lijn.
Gaan de SG2/1 wagens ook op de hoekse lijn rijden? Volgens mij kunnen die wagens max 70/80.
Directeur van de RET heeft het echter over 22 nieuwe metro's, 6 extra wagens dus voor de E-lijn.
Gaan de SG2/1 wagens ook op de hoekse lijn rijden? Volgens mij kunnen die wagens max 70/80.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Nee, er gaat alleen (R)SG3 rijden op de Hoekse Lijn. SG2/1 kan (net als MG2/1) trouwens ook 100 km/h, alleen rijden ze niet op trajecten waar ze dat mogen rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
nvdw schreef:Zat er niet ook een Oogziekenhuis in Rotterdam?
Die zit daar nog steeds hoor .SuperGhost schreef:Ja, bij de Leuvehaven
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Nou ja, kan, de maximale ATB code in deze voertuigen is groen 80, het 'kunnen' beperkt zich dus tot dat de motoren er krachtig genoeg voor zijn en de constructie van het voertuig de snelheden aan kan. Maar hier komt mogelijk verandering in, want de ATB installatie in deze voertuigen wordt geüpgrade met een extra frequentie voor meer snelheidstrappen.Hendrik schreef:SG2/1 kan (net als MG2/1) trouwens ook 100 km/h, alleen rijden ze niet op trajecten waar ze dat mogen rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Zo precies wist ik het niet... Dank voor de toelichting! :pos:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Weet niet zo goed waar dit te plaatsen, maar de RET wilt een proef beginnen met rijden zonder dienstregeling voor de trams in de spits. Column in de Metro van de directeur RET.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Stomste idee ooit vind ik. We rekenen juist op een tram d.m.v de vertrektijd. Als je dit doet op een druk traject(bijvoorbeeld: Laan op Zuid- Centraalstation), komt het wel nog goed uit, maar volgens mij is de RET vergeten dat mensen ook bestemmingen hebben. Of te wel; niet iedereen moet daar naar toe.MarkNL schreef:Weet niet zo goed waar dit te plaatsen, maar de RET wilt een proef beginnen met rijden zonder dienstregeling voor de trams in de spits. Column in de Metro van de directeur RET.
Niemand wilt om 7:55 bij Station Station Lombardijen staan, vanwege een tram die om 7:58 hoort te komen, die dan niet komt. Misschien zelfs na 20 minuten niet. En stel dat je dan moet overstappen op lijn 8 om 9:30 en die komt ook niet op die uitgerekende tijd. Dan heb je een probleem op je werk.
Waarom zetten ze niet minder trams in op sommige lijnen die niet druk zijn. En rekken ze die ritten uit. Dus in plaats van de 25 minuten die lijn 20 doet, maken ze er 32 minuten van. Want het lulverhaal waar de RET mee kwam aanzetten, is dat ze zouden wachten op reizigers bij sommige haltes.
Van lijn 23 en 25 zouden ze best 2 ritten per uur in de spits kunnen weg bezuinigen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Wel eens in London op een vertrekstaat gekeken?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Zullen we dat gewoon even niet doen? :X Die trams zitten gewoon goed vol tijdens de spitsuren.OmniLezer schreef: Van lijn 23 en 25 zouden ze best 2 ritten per uur in de spits kunnen weg bezuinigen.
Een paar jaar geleden was de frequentie op tramlijn 25 verhoogd van 6x/uur naar 9x/uur, maar dat leidde toen eerder tot vollere dan tot legere trams. :') Inmiddels is de frequentie weer verlaagd tot 8x/uur, maar tegelijkertijd zijn ook de frequenties van lijn 20 en 23 verhoogd, zodat de drukte enigszins gespreid wordt.
Een (nog) lagere frequentie leidt echt tot te grote drukte.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Spreekt uit ervaring zo te horen?Meltrain schreef:Zullen we dat gewoon even niet doen? :X Die trams zitten gewoon goed vol tijdens de spitsuren.
Een paar jaar geleden was de frequentie op tramlijn 25 verhoogd van 6x/uur naar 9x/uur, maar dat leidde toen eerder tot vollere dan tot legere trams. :') Inmiddels is de frequentie weer verlaagd tot 8x/uur, maar tegelijkertijd zijn ook de frequenties van lijn 20 en 23 verhoogd, zodat de drukte enigszins gespreid wordt.
Een (nog) lagere frequentie leidt echt tot te grote drukte.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ja, al moet ik wel gelijk erbij zeggen dat ik zelf tegenwoordig niet zo vaak meer met de tram ga.
De "ervaring" is dus meer van mijn vader.
De "ervaring" is dus meer van mijn vader.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik ken een buslijn in Utrecht dat met dubbelgelede bussen rijdt en daar wordt in de spits ook geen dienstregeling gehandhaafd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
ja, maar bij die Utrechtse buslijn wil iedereen van de eerste halte naar de laatste drie haltes. Dan gaat het een stuk makkelijker.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Maar waarom wilt de RET(Peters) dit doen. 20, 21/24, 23 en 25 zijn zowel de drukste lijnen. Met 2, 4, 7 en 8 kan je eigenlijk niet veel mee. Want die zijn als niet zo druk en de frequenties verschillen toch niet tussen spits en dal.regenmaker schreef:Meltrain schreef:Zullen we dat gewoon even niet doen? :X Die trams zitten gewoon goed vol tijdens de spitsuren.
Een paar jaar geleden was de frequentie op tramlijn 25 verhoogd van 6x/uur naar 9x/uur, maar dat leidde toen eerder tot vollere dan tot legere trams. :') Inmiddels is de frequentie weer verlaagd tot 8x/uur, maar tegelijkertijd zijn ook de frequenties van lijn 20 en 23 verhoogd, zodat de drukte enigszins gespreid wordt.
Een (nog) lagere frequentie leidt echt tot te grote drukte.
Het grappige is dat de term "een tram vroeger pakken" geen nut meer heeft dan.
Oh ja, en wat zal de frequentie zijn van een lijn; onregelmatig.
Grappig als dat er staat op één van de Ovinfo pagina van zo'n tramlijn.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Er zal gewoon op een vertrekstaat staan dat zo'n tramlijn tussen bijvoorbeeld 9:00 en 15:00 10x per uur rijdt.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik wilde eigenlijk zeggen dat de dienstregelingen op de halte gewoon een indicatie van de frequentie per tijdsblok aangeven.Hainje schreef:Ja toevallig wel.JWM schreef:Wel eens in London op een vertrekstaat gekeken?
- Spoiler: show
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Maar dat het in Londen gebeurd, betekend nog niet dat het beter is dan hier
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Not sure if trolling, ooit de tube gebruikt in Londen?
Komt wel goed schatje.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik ben het wel met Peters eens dat het bij hoge frequenties niet heel veel uitmaakt hoe laat het voertuig precies komt. Echter zit je soms met aansluitingen elders waardoor een metro van 3 minuten later betekent dat je vervolgens een uur moet wachten op de volgende bus.
Verder ben ik het niet eens met zijn uitspraak "tussen 7 en 7 rijden we hoogfrequent". Dit geldt wat mij betreft aalleen voor de metro, want ik vind eens per tien minuten een tram niet echt hoogfrequent (het is zeker frequent, maar niet hoogfrequent).
Het had bij een lijn als 23 toen ook niet zo veel nut, aangezien die toen een frequentie had varierend tussen eens per 20 en eens per 45 minuten... :')
Verder ben ik het niet eens met zijn uitspraak "tussen 7 en 7 rijden we hoogfrequent". Dit geldt wat mij betreft aalleen voor de metro, want ik vind eens per tien minuten een tram niet echt hoogfrequent (het is zeker frequent, maar niet hoogfrequent).
Ja, dat heeft de RET in 2001 ook al eens ingevoerd en dat is binnen een maand toen al weer teruggedraaid.Stefan schreef:Er zal gewoon op een vertrekstaat staan dat zo'n tramlijn tussen bijvoorbeeld 9:00 en 15:00 10x per uur rijdt.
Het had bij een lijn als 23 toen ook niet zo veel nut, aangezien die toen een frequentie had varierend tussen eens per 20 en eens per 45 minuten... :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ehm, de metro in Rotterdam gaat toch ook uit van 10-minuten diensten, die weliswaar op samenloopdelen gezamenlijk een hogere frequentie bieden.Verder ben ik het niet eens met zijn uitspraak "tussen 7 en 7 rijden we hoogfrequent". Dit geldt wat mij betreft aalleen voor de metro, want ik vind eens per tien minuten een tram niet echt hoogfrequent (het is zeker frequent, maar niet hoogfrequent).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten