Daniel on tour #99: Dwars door het land deel 2 (veel foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #99: Dwars door het land deel 2 (veel foto's)

Bericht door Daniel »

Beloofd is beloofd, maar toch wel heel wat later dan eigenlijk de bedoeling was is hier dan alsnog deel 2 van de fotoreeks uit m'n vakantie. Ook dit tweede deel is weer een selectie, voor de volledige serie kan je terecht op m'n site. En via die weg vallen uiteraard ook de foto's op hun originele grootte te bekijken.

Deze tweede serie begint een aardig eind naar het zuidwesten toe, namelijk in Zeeland en om precies te zijn op Walcheren. Een plek waar ik specifiek die bewuste week heen ging vanwege het al rijden van de zomerlijnen i.c.m. de "winterdienstregeling" die nog van kracht was. Na het altijd behoorlijk lange treinritje die kant op begon het rondje op de fiets langs lijn 57 al was het even zoeken naar de juiste route van het Middelburgse station. De combinatie van zon en dienstregeling werkte echter niet helemaal mee, maar zoals je aan de komborden kunt zien lukte een plaatje in Middelburg nog net :P
Afbeelding
Connexxion 2985 - Middelburg, Torenweg

Voor de 57 de andere kant op ging het richting Oost-Souburg waar de eerste bus in Door Zeeland-stijl van deze dag voor de lens verscheen...
Afbeelding
Connexxion 2981 - Oost-Souburg, Vlissingsestraat

En als je Oost hebt, dan heb je ook West-Souburg natuurlijk...
Afbeelding
Connexxion 2973 - West-Souburg, Nieuwe Vlissingseweg

Verderop in Vlissingen, om precies te zijn op de Sloeweg, trof ik de andere "stadslijn": 56.
Afbeelding
Connexxion 2959 - Vlissingen, Sloeweg

Die lijn 56 volgde ik dan weer een stukje om zo in Koudekerke te belanden. En het werd ondertussen wel een keer tijd voor de eerste Iveco natuurlijk...
Afbeelding
Connexxion 5583 - Koudekerke, Vlissingsestraat

In Zoutelande kwam ik vervolgens de eerste zomerlijn van de dag tegen in de vorm van lijn 864 met de geniale bestemming "Summer via Domburg"...
Afbeelding
Connexxion 2961 - Zoutelande, Nieuwstraat

Een ritje langs de kust bracht me vervolgens in Westkapelle waar de op dat moment nog niet omgestickerde 2957 langskwam...
Afbeelding
Connexxion 2957 - Westkapelle, Prelaatweg

...waarna het tijd werd voor het opsnuiven van wat zilte zeelucht. Mooi natuurlijk als dat zich laat combineren met een leuk plaatje...
Afbeelding
Connexxion 5573 - Westkapelle, Zeedijk

Het voordeel van de normale dienstregeling was natuurlijk ook dat de schoolbussen nog reden. Zo kon ook deze Volvo in DoorZeeland stijl van AMZ nog op de foto...
Afbeelding
AMZ 447 - Domburg, Roosjesweg

... en verderop in diezelfde straat kwam ik ook nog een van de tijdelijke busjes tegen...
Afbeelding
Connexxion 8854 - Domburg, Roosjesweg

Sinds ze in veel gebieden wat herkenbaarder als bus worden met een lijnfilm enzo pak ik ook nog weleens een buurtbusje mee. Zijn toch vaak ook wel fotogenieke lijntjes...
Afbeelding
Connexxion 7467 - Oostkapelle, Duinweg

En als afsluiter van de Zeeuwse serie nog lijn 52 in Oostkapelle...
Afbeelding
Connexxion 2968 - Oostkapelle, Molenweg

Een dag later was ik weer in het zuiden des lands, dit keer in de Meijerij. Een concessie waardoor ik niet eerder een dergelijk tochtje maakte dus dat werd wel eens tijd. Maar om te beginnen een bekend bruggetje in Den Bosch, deze keer alleen met een Citea in plaats van een Citaro...
Afbeelding
Arriva 8125 - 's-Hertogenbosch, Oliemolensingel

Een beetje de busroutes volgend kwam ik vervolgens in Rosmalen terecht waar lijn 90 passeerde over de Hintham...
Afbeelding
Arriva 8239 - Rosmalen, Hintham

...waarna het via Heeswijk...
Afbeelding
Arriva 8912 - Heeswijk, Hoofdstraat

...richting Veghel ging. Daar was ik toch wel vaker geweest, maar eigenlijk zonde dat ik niet eerder verder dan het busstation kwam. Zijn immers genoeg fraaie plekjes daar. Maar let vooral op de film van de bus die toch al even is blijven hangen gezien hij "121 Gorinchem via Tol" toont...
Afbeelding
Arriva 8204 - Veghel, Gasthuisstraat

Ik maakte nog even een klein uitstapje wat zuidelijker voor lijn 155 die hier in Erp passeert...
Afbeelding
Arriva 8912 - Erp, Schansoord

...alvorens weer langzaam aan de terugweg te beginnen. Daarvoor moest ik uiteraard eerst weer richting Veghel...
Afbeelding
Arriva 8382 - Veghel, Meijerijstraat

Daarna wilde ik de andere lijnenbundel richting Veghel volgen, maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Al vond ik na even zoeken toch nog wel een route om aan de andere kant van de snelweg te belanden in Eerde...
Afbeelding
Arriva 8211 - Eerde, Eerdsebaan

...waarna het weer noordwaarts naar Schijndel ging...
Afbeelding
Arriva 7206 - Schijndel, Structuurweg

Afbeelding
Arriva 8916 - Schijndel, Boschweg

Op de terugweg maakte ik dan nog een klein ommetje zodat ook wat plaatjes uit Sint Michielsgestel aan de collectie toegevoegd konden worden...
Afbeelding
Arriva 8505 - Sint Michielsgestel, Nieuwstraat

Bij het laatste plaatje was het dan weer een wonder dat ik zowaar een plaats- én straatnaambordje tegenkwam. Want tja, die bordjes met Maaskantje zijn toch wat populair naar het schijnt en waren voor Arriva ooit zelfs reden de bushalte een andere naam te geven...
Afbeelding
Arriva 8205 - Maaskantje, Maaskantje

Op de warme middag van 1 juli bleef ik wat dichter bij huis en ging het richting het Gooi. Na een eerdere serie aldaar gemaakt te hebben met het te vervangen materieel was het nu immers tijd om ook de vervangers eens vast te leggen. Om te beginnen in het behoorlijk groene 's-Graveland...
Afbeelding
Connexxion 5818 - 's-Graveland, Leeuwenlaan

Afbeelding
Connexxion 5811 - 's-Graveland, Noorderslootbrug

Vanuit 's-Graveland ging het vervolgens richting Bussum...
Afbeelding
Connexxion 8483 - Bussum, Meerweg

...om uiteindelijk in de Naardense vesting te belanden. Destijds had de natuur nog te maken met behoorlijke droogte zoals wel duidelijk zichtbaar is op de foto...
Afbeelding
Connexxion 5839 - Naarden, Westwalstraat

Vanuit Naarden ging ik door richting Huizen...
Afbeelding
Connexxion 5831 - Huizen, Nieuwe Bussumerweg

...waar foto's maken zonder afstappen ook prima bleek te gaan...
Afbeelding
Connexxion 5838 - Huizen, Nieuwe Bussumerweg

Gezien ik altijd wel van een uitdaging houd waagde ik ook maar eens een poging tot een foto in Huizerhoogt. Wat daar zo uitdagend aan is? Het gehuchtje begint bij het voorrangsbord op de achtergrond van de foto en eindigt luttele meters voorbij de plek waar ik stond...
Afbeelding
Connexxion 5817 - Huizerhoogt, Blaricummerstraat

Naast de "nieuwe" 5800'en rijden er ook nog diverse oudere Ambassadors in het Gooi, zoals deze 8722...
Afbeelding
Connexxion 8722 - Laren, Remiseweg

...en ter afsluiting dan nog een nieuweling op de Brink van Laren...
Afbeelding
Connexxion 5830 - Laren, Brink

2 juli was dit jaar dan weer een echt hete dag, ideaal dus om wat verkoeling te zoeken. En die vond ik helemaal in het noordwesten des lands. Na een stukje varen was het dus tijd voor Texelhoppers enzo. Al was de eerste foto van de dag al gelijk een afwijkende. De 9103 haalde me al in nadat ik van de boot af kwam, maarja, lijn 28 zou lijn 28 niet zijn als hij niet ergens flink vertraagd raakte dus kon hij op de terugweg uit De Koog nog mooi op de foto...
Afbeelding
Connexxion 9103 - Texel, Ruijslaan

In De Koog ging het vervolgens eerst maar eens even langs het strand, ik had immers bijna een uur de tijd voor er weer wat zou langskomen maar daarna was de eerste Texelhopper-foto een feit...
Afbeelding
Connexxion 9251 - De Koog, Ruijslaan

In Den Burg kon vervolgens nog de extra pendeldienst Veerhaven - Den Burg op de foto. Toevallig was het ook een Ambassador die tot de introductie van de Texelhopper ook al op Texel reed...
Afbeelding
Connexxion 1837 - Den Burg, Elemert

En vast al bekend uit de banner kwam de derde bus op lijn 28 ook nog langs en verlaat hier Den Burg...
Afbeelding
Connexxion 9252 - Den Burg, Emmalaan

...waarna het als een gek die bus achterna ging richting boot. Vraag me niet hoe maar ik heb 'm gehaald en vervolgde m'n weg op het vasteland. Aldaar ging het eerst richting Huisduinen voor de kustbus met een beetje uitzicht erbij...
Afbeelding
Connexxion 8463 - Huisduinen, Zeeweg

Van de stadsdienst in Den Helder had ik nog niet gek veel plaatjes, dus daar kon mooi nog verandering in gebracht worden...
Afbeelding
Connexxion 3302 - Den Helder, IJsselmeerstraat

Die Helderse stadsdienst strekt zich nog een aardig eind uit, helemaal naar Julianadorp...
Afbeelding
Connexxion 3312 - Julianadorp, Breewijd

In het uiterste zuiden van Julianadorp komt ook lijn 152 nog langs...
Afbeelding
Connexxion 5121 - Julianadorp, Callantsogervaart

...maar eigenlijk was ik daar toch vooral voor de fraaie route van de kustbus net achter de duinen langs...
Afbeelding
Connexxion 8605 - Julianadorp, Zanddijk

De 5e dag van de tweede vakantieweek bracht ik 'n bezoekje aan m'n geboortestad Dordrecht waar ook het een en ander gewijzigd was dat nog wel om een plaatje vroeg. Zo rijdt lijn 8 na de Dordtse Kil vervolgens door naar Amstelwijck waar in de daluren het eindpunt op de immense rotonde Laan van Europa ligt. De bus passeert hier tussen de alleen in de spits gebruikte halte ri. Ziekenhuis Amstelwijck en de halte die z'n begin/eindpunt in de daluren vormt...
Afbeelding
Arriva 5421 - Dordrecht, Laan van Europa

Met het verdwijnen van Arriva uit de Hoekse Waard eind dit jaar verdwijnt ook lijn 165 en daarmee de enige streeklijn die door Dordtse Kil komt. Lijn 165 passeert hier over de Rijksstraatweg...
Afbeelding
Arriva 8370 - Dordrecht, Rijksstraatweg

De lijn 165 op de foto hierboven was nog via Ziekenhuis Amstelwijck gekomen, maar inmiddels doet hij dat niet meer. Lijn 4 heeft daardoor deze keerlus voortaan voor zich alleen...
Afbeelding
Arriva 5410 - Dordrecht, Van der Steenhovenplein

In Sterrenburg trof ik dan weer lijn 7 op de Kometenlaan, waarmee ik dit verslagje weer afsluit...
Afbeelding
Arriva 5420 - Dordrecht, Kometenlaan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Daniel on tour #99: Dwars door het land deel 2 (veel foto's)

Bericht door isadora »

Schitterend weer en mede daardoor ook prachtige foto's.
En een informatief en boeiend verslag. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Daniel on tour #99: Dwars door het land deel 2 (veel foto's)

Bericht door Hendrik »

Gaaf!! :pos:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #99: Dwars door het land deel 2 (veel foto's)

Bericht door Milco »

Mooie foto's! De foto van Connexxion 8605 is mijn favoriet, zo bij de duinen! 8-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Daniel on tour #99: Dwars door het land deel 2 (veel foto's)

Bericht door waldo79 »

Zo, jij hebt heel wat afgefietst in de zomer :lol: Op de foto's heb ik weinig aan te merken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #99: Dwars door het land deel 2 (veel foto's)

Bericht door Meltrain »

Er zitten weer enkele schitterende foto's tussen. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daniel on tour #99: Dwars door het land deel 2 (veel foto's)

Bericht door ArrivaBas »

Ik woon in de buurt van die laatste foto, in de Waterman, :!:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #99: Dwars door het land deel 2 (veel foto's)

Bericht door Etienne »

Deze foto's mogen er zeker zijn. :idea: *O* :Y
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten