Lukraak reizen, o.a. nieuwe bussen in 't Gooi en Mat '64 (30 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Lukraak reizen, o.a. nieuwe bussen in 't Gooi en Mat '64 (30 foto's)

Bericht door Milco »

Ik had nog een Kruidvat OV-dagkaart over en daarom besloot ik afgelopen zaterdag weer op pad te gaan. Ik had geen planning, ik bedacht steeds onderweg waar ik uit zou stappen en waar ik naartoe zou gaan. Zelfs vanuit huis wist ik nog niet hoe ik Almere wilde verlaten. Ik had wel twee doelen: de “nieuwe” Ambassadors in Het Gooi en een rit met Mat ’64. Of beide doelen daadwerkelijk zijn gelukt lees je hieronder. :)

Ik vertrok, zoals vrijwel altijd, met lijn 1 vanaf de Bouwmeesterbuurt. In de bus bedacht ik me dat deze rit een overstap van zo’n tien minuten had op lijn 322, dus bij de Passage stapte ik uit lijn 1. Lijn 3 in de andere richting kon op de foto tijdens het wachten op lijn 322:
Afbeelding

Even later kwam lijn 322. Hiermee ging ik naar het P en R terrein in Muiden. Daar kon ik lijn 327 naar Almere op de foto zetten:
Afbeelding

Daarna zag ik dat lijn 110 naar Bussum over zeven minuten zou komen. Mooi! :) Ik wachtte de bus aan de andere kant van de A1 op, op de Weesperweg, voor een foto:
Afbeelding

Nadat de bus nog even zijn rondje langs de Brandweerkazerne reed, kwam de bus terug zodat ik in kon stappen voor een leuke rit via Muiderberg en het Naarderbos naar station Bussum.

In Bussum ben ik een stukje over de Generaal de la Reijlaan gaan lopen, alwaar ik wat leuke foto’s heb gemaakt. En nee, groener kon niet :mrgreen: :
Afbeelding

Afbeelding

Hierna bedacht ik me om naar Huizen te gaan. Lijn 100 kwam echter pas over een kwartier, dus liep ik alvast een stuk in de richting van Huizen om de wachttijd op een halte te beperken.

Ik ging dus met lijn 100 naar Huizen. Vanaf het busstation kon ik een foto maken van de bus die ik op lijn 110 had, die hier inmiddels weer op weg is naar Bussum:
Afbeelding

Even verderop kon ik op de Huizermaatweg deze VDL Citea op de foto zetten:
Afbeelding

Zelf ging ik ook met een Citea mijn reis vervolgen, naar Hilversum Arenapark om precies te zijn. Daar aangekomen liep ik naar de Soestdijkerstraatweg en volgde deze een stuk richting de A27:
Afbeelding

Afbeelding

Even verderop op de Soestdijkerstraatweg, nabij de halte Oostereind, kon deze bus van Qbuzz op de foto, als lijn 59 naar Zeist:
Afbeelding

Aangekomen bij station Hilversum Sportpark besloot ik naar Soest Zuid te gaan, met lijn 70. Ik mocht wel nog even wachten; hij kwam uiteindelijk met +10 aan bij de halte... Ook was de chauffeur blijkbaar niet op de hoogte van de route via busbaan Arenapark: hij reed rechtdoor langs halte Oostereind, iets wat ik dezelfde chauffeur eerder ook al zag doen en afgelopen maandag gebeurde met lijn 156 hetzelfde. :X

Ik ging dus naar Soest Zuid, alwaar de vertraging inmiddels was ingelopen. Onderweg werd namelijk flink doorgereden en er werd zelfs een auto ingehaald! Op station Soest Zuid kon ik de sprinter op de foto zetten, waarmee ik naar Utrecht ging:
Afbeelding

Ik besloot echter te Utrecht Overvecht uit te stappen en vanaf daar met lijn 1 naar het Centraal Station te gaan. In Utrecht Overvecht zette ik eerst echter nog wat treinen op de foto:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eenmaal bij de bushaltes stond daar deze Mercedes-Benz Sprinter en daar had ik nog geen foto van:
Afbeelding

Hierna ging ik dus met de bus naar Utrecht Centraal. Daar aangekomen, kon ik op CS Centrumzijde nog een foto maken van deze Nijntje-bus:
Afbeelding

Hierna liep ik naar CS Jaarbeurszijde, waar ik in één keer Arriva, Connexxion en Qbuzz kon fotograferen:
Afbeelding

Net nadat de Qliner echter met wat steken geparkeerd stond, besloot de chauffeur van de Connexxionbus weg te rijden. :')

Ik twijfelde inmiddels flink wat ik zou doen: met lijn 81 naar Gorinchem of met lijn 85 naar Arkel. Uiteindelijk besloot ik om in lijn 388 te stappen.

Onderweg bedacht ik me dat ik geen zin had om helemaal naar Dordrecht te gaan. Daarom besloot ik bij Vianen Lekbrug weer uit te stappen. Aldaar twijfelde ik nog steeds, maar nadat ik dit aan zag komen rijden...:
Afbeelding

...besloot ik in deze bus te stappen. De route van lijn 46 kende ik namelijk nog niet, maar wat was het een leuke route zeg, door kleine dorpjes en over smalle straatjes en smalle, landelijke weggetjes! (y)

Na een lange rit kwam ik uiteindelijk aan in Tiel:
Afbeelding

Eigenlijk wilde ik maar zo’n half uurtje hier blijven, maar nadat ik me een aantal keer vergiste in de busroute en wat foto’s had die mislukten, besloot ik langer te blijven. Uiteindelijk kon ik dan toch nog wat leuke busfoto’s maken:
Afbeelding

Afbeelding

Hierna ging ik dan alsnog weg uit Tiel en dat deed ik met de sprinter naar Geldermalsen, daarna de sprinter naar 's-Hertogenbosch en aldaar kon ik met flink doorrennen nog een 0-minutenoverstap op intercity 3500 halen 8-)

In Eindhoven aangekomen kon gelijk deze Mat ‘64 op de foto met op de TBP nog de intercity van een kwartier aangekondigd:
Afbeelding

Hierna zette ik een ICMm en een Mat ‘64 op de foto en als ik het zelf mag zeggen: ik vind het een bijzondere foto *O* :
Afbeelding

Hierna ging ik wat eten, om daarna op het busstation deze Airportshuttle op de foto te zetten:
Afbeelding

Hierna ging ik terug naar de treinen. Even later kwam deze DD-AR aanrijden:
Afbeelding

Hiena ging ik naar het middelste perron, alwaar ik toevallig precies op tijd was voor deze ICE:
Afbeelding

Hierna kwam mijn tweede doel: Mat ’64! *O* Hiermee ging ik naar Tilburg Universiteit, waarbij ik vanuit de trein nog een video-opname maakte vanaf Tilburg naar Tilburg Universiteit. Deze video staat, net als andere filmpjes van deze dag, op mijn Youtubekanaal.

In Tilburg Universiteit aangekomen kon ik nog een foto maken van de Tilburgse variant van ‘oud en nieuw’ :mrgreen: :
Afbeelding

Ik had bedacht om naar Breda te reizen, vanaf daar met de ICdirect naar Schiphol te reizen om vanaf daar weer naar Almere te gaan.

Naar Breda ging ik met deze SLT:
Afbeelding

Onderweg keek ik toevallig op 9292 en daar zag ik dat ICdirect door werkzaamheden niet reed tussen Breda en Rotterdam Centraal. :oops: Foutje! Daarom besloot ik met intercity 1900 naar Dordrecht te reizen. Hier komt deze DDZ aan te Breda:
Afbeelding

In Dordrecht aangekomen had ik een keurige overstap op de intercity naar Almere:
Afbeelding

De intercity was uiteindelijk best druk, maar ik had een zitplek :)
Uiteraard had ik bij Rotterdam Centraal alsnog kunnen overstappen op de ICdirect, maar aangezien ik nog een toeslag moest kopen en de overstap vanuit intercity 2600 naar de ICdirect redelijk krap is, bleef ik zitten naar Almere. :)

Bedankt voor het kijken, hopelijk zijn het weer prima foto’s! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
marcel.nl
Berichten: 641
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Lukraak reizen, o.a. nieuwe bussen in 't Gooi en Mat '64 (30 foto's)

Bericht door marcel.nl »

Leuke reportage, dank.
Alleen die BRENG bus lijn 42, waar kwam je die tegen?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Lukraak reizen, o.a. nieuwe bussen in 't Gooi en Mat '64 (30 foto's)

Bericht door isadora »

Mooi werk Milco,.....en veel herkenbaar. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Lukraak reizen, o.a. nieuwe bussen in 't Gooi en Mat '64 (30 foto's)

Bericht door waldo79 »

marcel.nl schreef: Alleen die BRENG bus lijn 42, waar kwam je die tegen?
Tiel (A)

Afwisselende reportage :Y
marcel.nl
Berichten: 641
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Lukraak reizen, o.a. nieuwe bussen in 't Gooi en Mat '64 (30 foto's)

Bericht door marcel.nl »

waldo79 schreef:
marcel.nl schreef: Alleen die BRENG bus lijn 42, waar kwam je die tegen?
Tiel (A)

Afwisselende reportage :Y
Oh ik had niet verwacht dat ze die Nijmeegse stadsbus ook op de streek gingen inzetten.
Weer wat geleerd *O*
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Lukraak reizen, o.a. nieuwe bussen in 't Gooi en Mat '64 (30 foto's)

Bericht door Michael »

Dat gebeurd al sinds ze in dienst zijn. Toen niet planmatig. Maar nu is het gewoon planmatig.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Lukraak reizen, o.a. nieuwe bussen in 't Gooi en Mat '64 (30 foto's)

Bericht door ArrivaBas »

Je wilde eerst niet naar Dordt, maar waar kom je terecht? Dordrecht :wink: :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Lukraak reizen, o.a. nieuwe bussen in 't Gooi en Mat '64 (30 foto's)

Bericht door Milco »

Ja, op de terugweg kwam ik langs Dordrecht inderdaad, omdat ik me bedacht dat ICdirect niet vanaf Breda reed, maar op de heenweg vanaf Utrecht wilde ik eigenlijk meer richting Brabant (Eindhoven/Tilburg) en niet naar Dordrecht. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Lukraak reizen, o.a. nieuwe bussen in 't Gooi en Mat '64 (30 foto's)

Bericht door Hainje »

Des te dichter bij Dord, des te Rotter het wordt.

*Duikt weg voor de banhamer van Daniël* :@
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Lukraak reizen, o.a. nieuwe bussen in 't Gooi en Mat '64 (30 foto's)

Bericht door ArrivaBas »

Hainje schreef:Des te dichter bij Dord, des te Rotter het wordt.

*Duikt weg voor de banhamer van Daniël* :@
Nou beledig je mijn woonplaats! :cry:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Lukraak reizen, o.a. nieuwe bussen in 't Gooi en Mat '64 (30 foto's)

Bericht door Jef400 »

Niemand wil daar toch ook gevonden worden :P

Ontopic: Mooi verslag Milco.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten