Maurice' hobby *6: Zomer (1)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Maurice' hobby *6: Zomer (1)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Deze zomer heb ik niet stilgezeten, het was doorgaans lekker fotoweer en de camera heeft dan ook overuren gedraaid en de kilometerstand van de auto is goed gestegen. Ik splits het verslag in tweeën, aangezien ik de busfoto's van drie weken Ameland nog eens goed wil selecteren (nog steeds 61 foto's na selectie...), dus hier eerst de oogst van de diverse dagtrips in de overige drie weken van mijn vakantie en mijn eerste weekends.

We starten aan de vooravond van het vertrek naar Ameland in Haarlem. Deze zomer was mijn missie om al bekende fotostekjes over te doen met de betere camera. Zo liep ik weer het rondje om de gracht naar de Tempeliersstraat. Langs de gracht passeert lijn 50 van Arriva op weg naar het ook al zo mooie Leiden.
Afbeelding

Op de Tempeliersstraat completeerde ik nog mijn collectie MAN's uit de 36xx serie, waarna ik alweer terug moest richting de auto bij het station. Tussentijds kon ik nog deze MAN tackelen op een bruggetje.
Afbeelding

Inmiddels alweer teruggekeerd van het paradijselijke Ameland fotografeerde ik de CXX 9162 nabij de veerhaven van Den Helder als Texelhopper. Wij hadden de intentie dezelfde route als deze bus te nemen, maar toen we de wachtrij en dito wachttijd zagen, maakten we snel rechtsomkeert.
Afbeelding

Plan B werd de kust afrijden. Doordat ik dacht dat de pc al mijn foto's al had opgeladen voordat hij uitviel ben ik alle foto's na Callantsoog kwijtgeraakt, waaronder een aantal leukere plaatjes vanaf de Hondsbossche zeewering. We blijven eerst nog even in Huisduinen, waar kustlijn 851 aankomt.
Afbeelding

Daags erna was het weer omgeslagen, in Utrecht was het daarom niet echt interessant om de hort op te gaan. De mij tot dan toe nog ontbrekende 4112 kon ik nog wel onderscheppen nabij het WIlhelminapark.
Afbeelding

In Zwolle is de nieuwe busbaan ook in gebruik. Op mijn eerste schooldag kon ik een van de eerste 641's van dit nieuwe schooljaar vastleggen. Voor meer busfoto's op deze locatie klik op de link in mijn onderschrift.
Afbeelding

In mijn eerste weekend van het prille schooljaar ging ik naar Alkmaar, een van mijn favoriete steden. Na een rondje langs het ziekenhuis en Overdie liep ik richting Station Noord en kon langs het Noordhollands Kanaal een MAXX bus op de foto.
Afbeelding

Op het moment van fotograferen had ik al weer terug moeten zijn bij mijn ouders, maar mijn telefoon ontvangt SMS'jes pas uren later. Mijn ouders dachten dat ik ontvoerd was, maar ik had deze foto...
Afbeelding

Een plaatje vanuit het op zondag op ov-gebied extreem drukke Sloten. Even bijgesneden omdat een of andere bejaarde trachtte dat ik het leuk zou vinden als hij met zijn gezicht vol in de camera en compositie zou grijnzen...
Afbeelding

En eentje uit mijn o zo lelijke thuisfront. De 5410 heeft het twee weken lang uitgehouden in het hoge noorden. Slechts eenmaal kon ie in de zon op de foto.
Afbeelding

Ik had nog een gratis dagkaartje van Syntus openstaan en die werd op 30 augustus nog snel even gebruikt om MAN's te fotograferen in Ede en Wageningen. Na een privérit van Wezep naar Ede over door kerkgangers overspoelde wegen kwam ik aan in Ede. De 5402 mocht op de stadsringlijn dienstdoen en arriveert hier bij het station.
Afbeelding

Zoals je kunt zien scheen de zon nou net niet voluit en daarom herkanste ik hem aan de andere kant van het busstation, dichtbij het busstation, maar dan toch een origineel aandoenend plaatje.
Afbeelding

Na een retourtje Wageningen per voormalige Groningse MAN stapte ik uit bij Stadspoort. Hier kon de 5270 op de foto.
Afbeelding

Hierna liep ik de Rietkampen in, het liep inmiddels al richting de 30 graden, dus er was vast wel een leukere compositie geweest in deze wijk, maar daar had ik geen puf voor.
Afbeelding

Hierna werd het me te warm en ben ik een aantal rondjes gaan maken met de Haagse MAN's. Wat een fantastische bussen, wellicht de mooiste MAN's van het land. Lekker geluid, goede acceleratie en prachtig interieur en kleurstelling. Onderstaand plaatje werd gemaakt toen ik weer een paar rondjes mee mocht met de meest sympathieke chauffeur van de Veluwe. We zien de bus hier wederom in Rietkampen.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, jullie hebben Ameland nog te goed! Ik zal geen tijdsvoorspelling geven, want ik weet nog niet hoe druk ik het in dit vijfde vwo-jaar zal krijgen.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *6: Zomer (1)

Bericht door Daniel »

Fraaie plaatjes hoor :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *6: Zomer (1)

Bericht door Michael »

Leuke foto's :pos:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8721
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *6: Zomer (1)

Bericht door Milco »

Hele toffe foto's! Mooiste vind ik die van de Arriva Ambassador 120 in Sloten, maar de andere foto's zijn ook zeker niet slecht!

Ligt het aan mij, of is die nieuwe busbaan in Zwolle zo smal? :?
Laatst gewijzigd door Milco op ma 07 sep 2015, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' hobby *6: Zomer (1)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Bedankt! De busbaan is niet smal hoor, de bus neemt een binnenbochtje. Even achter mij kunnen zelfs drie bussen elkaar passeren.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Etienne
Donateur
Berichten: 7957
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *6: Zomer (1)

Bericht door Etienne »

Mooie foto's :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5827
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Maurice' hobby *6: Zomer (1)

Bericht door isadora »

Mijn keuze voor topfoto in deze serie:
http://imagizer.imageshack.com/img907/2406/cGJuZY.jpg

Complimenten voor het geheel. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Maurice' hobby *6: Zomer (1)

Bericht door waldo79 »

Prima :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten