OVer je treinreiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Wubbo »

Geen grap: een nieuw topic voor de maand april!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door webguy »

Ook geen grap: Arnhem ligt plat door een wisselstoring. M'n vriendin is nu in Ede: tja, dan moet je een uur met de bus (lijn 86) :S Das ook erg leuk...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door webguy »

Die wisselstoringen zijn altijd zoooooo onvoorspelbaar en veradelijk... De storing is nu al weer 'over', met vertragingen van 15 min. Mja, dat was gisteravond ook zo, en toen was de storing binnen de kortste keer weer terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Ik had vanochtend een soort reizigers tevredenheidsonderzoek. Heb meteen maar aangegeven dat ik graag minder extreme gevolgen zou willen bij EEN verstoring :lol:
En dat ze moeten omroepen aan welke kant het perron komt, voor binnenrijden van het station. In verband met het in stelling brengen van een paar bataljons sleepkoffers en vouwfietsen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Ik heb nu al voor de tweede keer deze week de overstap s9500 -> s4000 richting Amsterdam gemist door gepruts met de s9500 :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Marc »

Afbeelding

Sinds afgelopen weekend heeft het AV-bord in Maastricht kuren. Wie heeft er een muisje om te klikken :wink:
Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door STF »

Die verborgen boodschap is zeker: "1 april" ???
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Chauf21 »

Vandaag zat ik in een s2100 naar Venlo, later werd het bijgesteld naar Vlissingen ;)
Gisteren zag ik te Amsterdam Centraal nog een nieuw VIRM-IV'tje met bestemming Watergraafsmeer :)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daan »

Vergat het gisteren te melden, maar er staat een 1700 of 1800 met één rijtuig ICL in Groningen, op spoor 33a. Instructie?

EDIT: Is loc 1850, aldus Somda.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Marc »

STF schreef:Die verborgen boodschap is zeker: "1 april" ???
Goed geraden :wink:. Ik wist al dat Prorail iets vreemds op de borden ging zetten, daarom had ik m'n camera meegenomen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Bende in Utrecht :? Sinds half twee vanmiddag werden de vertragingen in Gouda steeds groter door twee goederentreinen, om kwart over vier in Utrecht lag alles naar het zuiden er zo goed als uit, en reed ook nog steeds alles van en naar Woerden met vertraging :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

De t2856 vertrok voor de t12554 uit Ut, die daar zonder enige info >15 min bleef staan. Verder extra stops in Vtn en Wd, maar niet in Utt en Gdg vreemd genoeg, voor die t2856. En nu zit ik bij Rta achter de stoptrein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Bee schreef:Bende in Utrecht :? Sinds half twee vanmiddag werden de vertragingen in Gouda steeds groter door twee goederentreinen, om kwart over vier in Utrecht lag alles naar het zuiden er zo goed als uit, en reed ook nog steeds alles van en naar Woerden met vertraging :roll:
Het Oosten van het Land begint bij Bilthoven en Driebergen. Rest bussen. De normale streekdienst that is, geen vervangend busvervoer te zien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Zuidzijde centraal station van Utrecht ;) Kan de verwarring wel begrijpen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Bee schreef:Zuidzijde centraal station van Utrecht ;) Kan de verwarring wel begrijpen.
Ja, blijkbaar ligt daar 1 groot MONSTER-19-armig wissel waardoor er ineens helemaal niets meer kan rijden, of zo :lol: Toch maar eens kijken of ze dat ook ergens voor HO hebben :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Bende in Utrecht :? Sinds half twee vanmiddag werden de vertragingen in Gouda steeds groter door twee goederentreinen, om kwart over vier in Utrecht lag alles naar het zuiden er zo goed als uit, en reed ook nog steeds alles van en naar Woerden met vertraging :roll:
Rond 16:00 werd er in Utrecht omgeroepen dat er slecht beperkt treinverkeer mogelijk was tussen Utrecht en Ede - Wageningen / Rhenen. Ben om 16:18 naar Rotterdam Alexander vertrokken zonder problemen, daar aan gekomen werd er omgeroepen dat er helemaal geen treinverkeer mogelijk was van en naar Utrecht :? :shock:. Het ging dus weer eens net goed voor mij :wink:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag op Utrecht Centraal ook nog wel een apart gezicht: treinverkeer naar Driebergen-Zeist plat en naar Den Bosch beperkt en welk perron staat er helemaal vol... dat van de IC naar Enschede :P Hoop omreizenden via Amersfoort kennelijk al was het bij de bus naar "D Bergen-Zeist" (altijd leuk dat afkorten van InfoXX) ook best wel druk.

Met de t2856 ben ik uiteindelijk met +15 in Rotterdam aangekomen waarvandaan op dat tijdstip inmiddels helemaal geen IC's naar Utrecht meer leken te rijden. Da's nou al de tweede keer dat ik dat traject net heb afgelegd voor het grotendeels plat gaat. Gelukkig nog net de vertraagde t9256 gehaald waarmee het bij dat kwartiertje bleef: de t2167 had namelijk ook vertraging wat er +45 van had gemaakt als ik die had moeten nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Freek »

Ut plat en dus ging het in Ah ook fout. De enige treinen die wel op tijd (of uberhaupt vertrokken) waren die van Syntus naar Dtc en verder. t3658 had zelfs een +30 terwijl deze toch echt niet uit Ut komt. Ook de opvolgden s3600 werd met +15 aangekondigd. De s3000 was helemaal opgeheven, ook tussen Ah en Nm. de s3100 reed tussen Nm en Driebergen-Zeist.
De s7500 van 17.36 naar Ede-W. stond op vertrek wel gereed, maar vertrok met een +15 terwijl er in de tussentijd volgens mij niets richting Ut is vertrokken, vreemd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Bizarste vond ik nog wel dat op Db (na aankomst van de s3100 ) de omroep "Wegens een wisselstoring is er geen treinverkeer mogelijk tussen Ut en Db, herhaling...." nogal bruut onderbroken werd door een VOL tyfonerende en VOL 140 plankende ICE dwars door het station richting Ah. :shock: Maar die bleek omgeleid via de Maliebaan dus. Je zag echt iedereen kijken van "WTF??" :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

:evil: Vanmorgen ging het zo goed, vanmiddag daarentegen was rampzalig...

Ik kwam op Rtd rond een uur of 17.20 (s4000 was net weg) en toen werd omgeroepen dat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Gouda en Utrecht door een "defect aan het spoor". Omreizen via Schiphol en daar zouden nog wel treinen rijden naar Utrecht. Enfin, dus maar in de s2100 gestapt van 17.28 uur waar uiteraard net een NS-reizigersonderzoek werd gehouden :lol:.

Aangekomen op Schiphol bleek er nog een s5700 richting Utrecht te staan op het spoor aan de andere kant van het perron, met ruim +10 dus. Aangekomen bij die trein had ik er niet eens meer bijgepast, zelfs al zou ik willen, maar ja - je hebt dan ook zo'n beetje alle reizigers uit Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Schiphol in 3xPlan V geperst. Dat paste dus niet echt en er bleven behoorlijk wat mensen achter op Schiphol. De s3100 en s3500 waren opgeheven overigens.

Ik besloot maar de s700 te nemen van 18.19 uur naar Hilversum en daar over te stappen op de s4900 of s5700 richting Utrecht. Goed idee, al zeg ik het zelf, maar kennelijk niet erg origineel aangezien het hele perron al vol stond. Staan dus in het gangpad, en gelukkig werd er ook nog extra gestopt op Rai (AutoRAI). Dat was nog niet zo erg, maar op Duivendrecht was het behoorlijk druk met reizigers die allemaal mee wilden richting Amersfoort. Het was erg gezellig, zullen we maar zeggen ;)

Aangekomen in Hilversum kwam ik de s5700 die ik eerder op Schiphol zag weer tegen, dit keer nog voller gepakt met mensen (het zag letterlijk zwart van de mensen). Wederom sloten de deuren vlak voor mijn neus, maar zo erg vond ik het weer niet (ik kom graag levend aan) en dus maar weer naar spoor 3 om op de s4900 te wachten. En die kwam maar niet... op de CTA was-ie al verdwenen en op de mobiele AV stond-ie met +14 aangekondigd. Tja, wat is wijsheid? Het perron richting Utrecht stond nog steeds heel erg vol (zeker voor Hilversumse begrippen) en toen besloot ik maar de s5800 te nemen naar Amersfoort, in de hoop de s5600 te nemen naar Overvecht. Dat lukte, maar daarvoor moest ik wel wat creatieve hinksprongen maken in de traverse :lol: Gelukkig ging het goed, maar wat wel erg zuur was voor de minder atletische reizigers die achter mij de trap af stormden de deuren net achter mij sloten en er dus kennelijk niet even gewacht kon worden op reizigers richting Utrecht. Ach ja, waarom zou je ook, mensen die naar Utrecht willen hebben vast geen vertraging. Nee, vooral punktlich vertrekken! Stel je voor dat je een minuut te laat bent... :roll:

Uiteindelijk met +90 aangekomen ten opzichte van de normale aankomsttijd. Wachten op Rotterdam Centraal was waarschijnlijk sneller en aangenamer geweest... :( :neg:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

Tsja, wederom een meltdown Utrecht...

Ik vertrok pünktlich met IC t855 uit Amsterdam C, op weg naar Maastricht, waar ik m'n vriendin wilde verrassen als ze uit stage kwam. Schoenen lekker uit gedaan voor de lange rit, en vanaf Bkl langzaam gereden. Vlak voor Ut tot stilstand gekomen, en even later gezelschap gekregen van een Sprinter. Volgens de HC over de omroep, moesten we nog even wachten op "een vrij perronnetje". Nadat eerst de Sprinter er één kreeg, kregen wij er ook één. Gelukkig was het een flinke geworden, want 10 bakken dubbeldekker, past niet op een perronnetje... Helaas was het spoor 7: naar Amsterdam. Onze trein werd, zo maakte de omroep vlak voor binnenkomst bekend, opgeheven, vanwege een storing bij Driebergen-Zeist. Driebergen, vroeg een man, ligt dat tussen Utrecht en Den Bosch? Nee zei ik, maar toch kunnen we schijnbaar niet verder. Tsja, logica hè?

Stationsomroep: geen treinverkeer Utrecht - Arnhem/Rhenen, beperkt treinverkeer Utrecht - Den Bosch. Met z'n allen op naar IC t3555 dus. Omroep: verstoring ... wachten ... naar Eindhoven ... verstoring ... wachten op toestemming. Jaja, duidelijk. Met +16 vertrokken. Al snel reden we langs wat Pro- en VolkerRail busjes en lieten we een IRM op de lijn naar Ah links van ons liggen. Hierna ging het in volle vaart naar Ht, waar we met zo'n +14 à +15 aan hadden komen. Volgens m.ns.nl waren we eerst afwijkend op spoor 7 gepland, mooi naast de t857 op 6. Maar nee, we gingen netjes in de rij staan voor spoor 6, en zo maakte men van +30 prompt +45. +45, naar Mt? Ja, want de t3557 stond pünktlich op m.ns.nl, wij hadden inmiddels +20, dus ik besloot in Ht over te stappen op de t3557, die me wèl naar Mt kon brengen. Maar, na het uitstappen en uitzwaaien van de t3555, bedacht m.ns.nl toch ineens een vertraging van 24 minuten voor trein t3557.

Ben toen maar even in het zonnetje gaan zitten, uitkijkend op een mooie afvaltrein, om vervolgens naar perron 4 gestuurd te worden voor IC t859 (+60) naar Mt en Hrl. Perron 4 stond vol met mensen die naar Ut wilden, en de reactie op het toen volgende omroepbericht was begrijpelijk. Na beperkt treinverkeer beloofd te hebben, kwam er nu een Omroepupdate: Dames en heren, wegens een wisselstoring is er géén treinverkeer mogelijk tussen Den Bosch en Utrecht. U kunt omreizen via Breda en Rotterdam. Ja, want de gebruikelijke route via Arnhem was ook gestremd. Alleen, tussen Breda en Tilburg was het ook niet helemaal pluis, ns.nl repte daar nog van: 'De verstoring door nog onbekende oorzaak is verholpen. Het treinverkeer wordt geleidelijk weer hervat.' Juist, niet verholpen dankzij ProRail dus. Maar goed, ook de IC's van Zwolle naar Roosendaal hadden dus allemaal flinke vertraging. Reizigers naar Ut die het advies opvolgden, konden in het meest gunstige geval op +90 rekenen.

Nadat mijn IC t859 eindelijk voorzien was van het juiste en voltallige personeel, zetten we met +12 koers richting Ehv, Mt en Hrl. Vertraging in Wt was voor mij uiteindelijk 72 minuten. Daar kwam m'n vriendin me tegemoet en in plaats van Maastricht zijn we maar Eindhoven in gegaan... Overigens reed de t3557 uiteindelijk op blokafstand achter de t859, met +45 ongeveer en zo'n 30-40 reizigers.

De terugweg leek vlotter te gaan: verstoring verholpen, vertrek uit Ehv pünktlich om 22:32 met IC t882, en evenzo pünktliche aankomst in Ut. Even naar de Appie voor wat voer, en weer naar het perron. Verdomd. Ik kwam aan met de trein van 22:25, en nu stond de trein van 22:10 aangekondigd! IC t3080 had +20. Maar meegelift tot Asa, en daar uit gestapt, in de hoop 10 minuten later op de volgens m.ns.nl punctuele t3082 over te stappen, die wel door zou rijden na Asd. En, net als eerder die dag, kwamen de omroep en ns.nl juist na vertrek van de laatste trein die me nog aansluiting zou bieden op de stopper van 00:16 naar Amr met het nieuws dat de t3082 +18 had. Kon ik mooi nog even IC t884 van, tsja, van hoe laat? Omroep en CTA zeiden 'van 00:13'. ns.nl zei 'van 00:14', zien vertrekken.

Uiteindelijk zou het +20 voor mijn trein worden, en met +22 vertrokken we. Ondanks de vertraging in Asd toch maar de planmatige 5 minuten-stop gehouden en daarna door naar Amr. In Wm gingen we fijn het inhaalspoor op, en remden we af. Heel erg af. Wat? Roestrijden, ok, maar zet het sein dan vast op groen! Wat bleek: we moesten kruisen met de tegentrein! Dàt had ik nu nog nooit meegemaakt op de Zaanlijn. Een ware kruising. Nadat stopCity t3093 in Wm gestopt was, konden wij weer verder. In Amr zouden de deuren nog even gesloten blijven, want we gingen combineren. En zo reed rond kwart over één 's nachts, een stoptrein met 10 bakken IRM van Amr naar Hdr, met een vertraging van een ruime 20 minuten...

Ik was er klaar mee in elk geval. Voorlopig genoeg vertraging!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

In de t32521 stond vanmorgen een fiets precies voor de deur geparkeerd, handig. Die GTW's hebben notabene een immense fietsenruimte en dan presteert iemand het nog om z'n fiets in de andere kopbak op het krappe balkon neer te zetten :roll:

De machinist van diezelfde trein had in Gorinchem kennelijk niet helemaal door dat 'ie zes bakken mee had i.p.v. de planmatige vijf: kon nog net uitstappen, maar waren we een halve meter eerder gestopt dan had er precies een hek voor de deur gestaan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Nou, dat ging weer goed. Ik liep de stationshal binnen, kijk eens op zo'n blauw scherm: Wegens een storing zijn er geen actuele vertrektijden beschikbaar. Even later, de omroep: "Wegens een landelijke storing kunt u niet pinnen bij de kaartautomaat." Het is weer "de tijd van het jaar", blijkbaar :lol: Anyway, ik loop naar spoor 14 voor de IC van 7:37 naar Nijmegen, staat daar de ICE van 7:29 nog. Er gebeurt ettelijke minuten lang heel weinig. 7:33 komt er een dikke kalende man met grijze baard hijgend aanwaggelen, in een DB-uniform, en zeer kort daarop is de trein vertrokken... Afijn, kort daarop komt mijn virmpje binnen en ik pak een stoel in een viertje op het balkon. Komt er een gast tegenover me zitten in een paars trainingspak, meteen voeten op de bank, en brullend "EN HIER KOMT NIEMAND MEER BIJ ZITTEN" maar goed, ik zat daar dus al, had-ie ff niet gezien. Voeten maar weer van de bank dus. Begint-ie tegen mij aan te praten. "Hee. Heb je daar koffie??" Ehh.. ja, dat is koffie inderdaad, hoezo? "Geen koffie drinken hier! Lezen!" terwijl hij wijst naar een imaginaire tekst op een leeg stuk treinwand :D Dus ik denk "Na ja, zal wel". Trekt ie even met veel poespas een blikje William Lawson's - Cola open :lol: "Hee welke trein is dit?? :shock: Driebergen-Zeist??" Ja, deze gaat naar Driebergen-Zeist ja. Oh, dan was het goed. Hij was ook al eens in Arnhem wakker geworden namelijk :o Moet je weer helemaal terug, kaartje kopen en zo. "Maar wat veel mensen niet weten, is dat je dan niet hoeft te betalen! Als je een kaartje Utrecht - Driebergen hebt en je rijdt er voorbij, mag je gratis terug :!: " Ik heb hem maar in de waan gelaten... Rijden we Driebergen-Zeist binnen, gast strompelt echt stiepelzat die trein uit :lol:

Maar ik was perfect op tijd in Ede-Wageningen. Hoe je aan een vlekkeloze rit nog heel wat lol kunt beleven :lol:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

Nog vergeten te melden: in Eindhoven was gisteren rond 21:30 een vouwfiets zijn eigenaar kwijt geraakt. Meneer was (voor zover ik het kon beoordelen) nog iets vergeten in de trein, rende de trein in, conducteur fluit en trein vertrekt. En vouwfiets staat dus nog eenzaam op het perron... Heb 'm samen met m'n vriendin maar even naar Service & Veiligheid gebracht. Kan meneer 'm daar weer ophalen nadat 'ie uit Helmond was teruggekeerd. ;-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

Amr. In Wm gingen we fijn het inhaalspoor op, en remden we af. Heel erg af. Wat? Roestrijden, ok, maar zet het sein dan vast op groen! Wat bleek: we moesten kruisen met de tegentrein! Dàt had ik nu nog nooit meegemaakt op de Zaanlijn. Een ware kruising.
Enkelsporige buitendienststelling t.b.v. regulier nachtelijk onderhoud :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten