Verbouwing station Amersfoort

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Verbouwing station Amersfoort

Bericht door Daniel »

Geen heel nieuw stationsproject, maargoed, men is de boel in Amersfoort toch wel aardig aan het verbouwen. Op perron 6/7 is zo'n twee weken terug een groot stuk perron opgebroken aan de westkant buiten de kap en is de wachtruimte die daar stond afgebroken. In de afgelopen nacht is dat ook gebeurd met de wachtruimte onder de kap. Naast die wachtruimte is een gat gegraven waarin inmiddels al bekisting en wapening klaarligt voor de vloer van een nieuwe wachtruimte. Die vloer komt echter een stuk lager dan het huidige perronniveau want de perrons worden ook verlaagd naar de huidige normen. Bij spoor 7 is dat deels al gebeurd trouwens.
Buiten de kap liggen onderdelen voor wat zo te zien een betonnen plantenbak of zitelement moet worden klaar en ook heel wat nieuwe tegels. Lijkt erop dat dit perron ook geheel nieuwe stijl gaat worden (inclusief nieuwe bestrating)

Tot slot is in de hal ook de Broodzaak gesloten voor een verbouwing. Staat daar verder nog niks aangeplakt op de bouwschotten maar het zou best een vestiging nieuwe stijl kunnen worden zoals die nu ook in Utrecht in aanbouw is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Verbouwing station Amersfoort

Bericht door Jurre »

Ja die Broodzaak was vanmorgen opeens dicht inderdaad, met hoge bouwschotten ervoor. Ook geen aankondiging gezien of iets, terwijl ik er toch drie keer per week kom.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Verbouwing station Amersfoort

Bericht door JWM »

maar het zou best een vestiging nieuwe stijl kunnen worden zoals die nu ook in Utrecht in aanbouw is.
Wordt het eindelijk een fatsoenlijke stationsbakker of blijft het liefdeloze voorverpakte broodjes verkopen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Amersfoort

Bericht door Daniel »

@Jurre: Stond vanmorgen wel een bord buiten. Het wordt idd een nieuwe broodzaak.
Op perron 6/7 is inmiddels ook de tweede wachtruimte onder de kap grotendeels gesloopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Amersfoort

Bericht door Carlos0_0 »

Jurre schreef:Ja die Broodzaak was vanmorgen opeens dicht inderdaad, met hoge bouwschotten ervoor. Ook geen aankondiging gezien of iets, terwijl ik er toch drie keer per week kom.
Heb je er korting of aandelen want de laatste keer dat ik er was waren ze sterfens duur, ook een mini laagje beleg(salade) over het brood heen en de hoofdprijs betalen.
Je kan dan beter naar de delifrance gaan volgens mij is goedkoper dan, uiteraard blijft het je eigen keuze.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Verbouwing station Amersfoort

Bericht door Michael »

JWM schreef:
maar het zou best een vestiging nieuwe stijl kunnen worden zoals die nu ook in Utrecht in aanbouw is.
Wordt het eindelijk een fatsoenlijke stationsbakker of blijft het liefdeloze voorverpakte broodjes verkopen?
Hoe bedoel je voorverpakte broodjes. De broodjes worden ter plekke afgebakken en belegd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Verbouwing station Amersfoort

Bericht door ODRAIL »

Niet alle broodjes hoor. Je kon er ook voorverpakte broodjes kopen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Verbouwing station Amersfoort

Bericht door JWM »

Ze worden niet custom made gemaakt, dat bedoel ik.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Verbouwing station Amersfoort

Bericht door ODRAIL »

Dat is dus (bijna) hetzelfde als voorverpakt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Verbouwing station Amersfoort

Bericht door Michael »

Deels wel. Om een voorbeel te noemen: Een broodje zalm wordt op een of ander speciaal broodje gemaakt wat ik niet lekker vind. Als ik vraag om een broodje zal met een pistoletje te maken wordt dat gewoon gedaan. Je betaalt dan wel een andere prijs.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Amersfoort

Bericht door Aking »

Ondanks dat het qua ruimte en winkelindeling best logisch is stond ik een tijdje geleden toch wel even vreemd te kijken toen het beleg voor mijn broodje gezond bij de AH to go kant en klaar uit een pakje kwam (dus ze hoefden het pakket alleen nog maar op het broodje te leggen, alles was al gesneden en gegarneerd) :')

Overigens vind ik het bij een BROODzaak wel een ander verhaal, daar moeten ze broodjes gewoon vers voor je in elkaar knutselen... :Y -o-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], steveng en 82 gasten