OVer je reiservaringen in september 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Vanzelfsprekend lag de hele bus dubbel :lol:
Bedoel je, het hele busJE? :mrgreen: :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Suus »

Kansloze busjes zijn het idd. Van binnen lijkt het net een pausmobiel, de gemiddelde reiziger is ook even oud als de paus en ze klinken als een grasmaaier :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door gliderfighter »

Vandaag doodleuk naar huis reizen vanaf Amsterdam. Ohja, die trein naar Nijmegen komt op een ander spoor. Oei die naar Heerlen zit flink vol. Uhhh het is al :22 en hij gaat om :23. Wij in de grote menigte naar boven klimmen op de niet rollende roltrap, we staan in de hal, en dicht gaat de deur.

De reis vanuit Amsterdam was daarentegen wel leuk. Ik citeer onze HC:

"Dames en heren, hier volgt een speciaal bericht voor de reizigers in treinstel 9566, met name die achterin als haringen in een ton staan. Voorin treinstel 9566 zijn nog genoeg zitplaatsen. Natuurlijk kan het gezellig zijn met zijn allen, maar mocht u toch willen zitten, dan kunt u dat voorin doen. U loopt natuurlijk wel het risico om naast een andere reiziger te gaan zitten, maar deze bijten meestal niet." Op dit punt lag onze hele coupe in een deuk. De stem deed me denken aan Ference(?), die jaren terug in die afleveringen van SBS6 zat met de NS. Heb hem een tijdje terug nog gezien, leuke vent.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Kansloze busjes zijn het idd. Van binnen lijkt het net een pausmobiel, de gemiddelde reiziger is ook even oud als de paus en ze klinken als een grasmaaier :')
En het rijden is ook niet echt geweldig, althans.. Vind ik als chauffeur. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door microshit »

Wat belachelijk... De helft van de treinen tussen Ut en Shl rijdt niet, wat wel rijdt is allemaal ICM. Heeft onvrijwillige achterblijvers opgeleverd in Ut. En dat te bedenken dat de opgeheven serie met VIRM rijdt en nu langs de kant staat.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Etienne »

Omgekeerd stond omstreeks 08:00 ook het perron 2 te Schiphol flink vol voor de 3527. Deze reed dan slechts met 6 bakken ICM; ik heb overigens niet kunnen zien of dit daadwerkelijk achterblijvers opleverde.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door isadora »

Ze hadden weer bloed van me nodig, nu weer problemen met de nieren. :oops:

Dus met 150 van Huizen naar UMC, bloed prikken, en weer terug met 150.
Was alles bij elkaar 1 uur en drie kwartier onderweg.
Bus heen vol, bus terug zes passagiers.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door VIRM »

Eerder vandaag had ik vanuit Den Haag Centraal de [serie=Intercity|2015|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van 17:33. Op Schiphol aangekomen was het pas duidelijk dat er een grote storing was (sporen 4/5 lagen eruit. Richting Leiden ging alles van 3 en 6, richting Amsterdam alles van 1 en 2). Beetje jammer dat er in Den Haag (waar ik zo'n 20 minuten voor vertrek was, aangezien ik nog een bekende tegenkwam) en in de trein niks over werd omgeroepen. Op Schiphol dan maar een hele drukke [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] genomen naar Sloterdijk.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

Weereens wat anders: de 11759 haalde vanmiddag via spoor 1 van Den Dolder (links rijdend dus) de 5659 in die daar op dat moment al zo'n 10 minuten langs het perron stilstond. Na het passeren van mijn trein heeft 'ie daar nog zo'n 10 minuten gestaan, volgens OVtijden is die trein uiteindelijk met +21 uit Den Dolder vertrokken om met +28 in Amersfoort aan te komen.
Wat er aan de hand was is een beetje vaag: OVtijden spreekt over een wisselstoring, maar iemand op Somda had op Schothorst de omroep gehoord dat het een defecte trein betrof.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Meltrain »

Wegens een seinstoring (vermoedelijk ten zuiden van Dordrecht) rijdt de [serie=Stoptrein|2015|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] niet.
Dat is opmerkelijk want meestal werd dan de [serie=Sprinter|2015|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] eruit gegooid.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door verfmeer »

Volgens mij ligt er een fout op de wissels ten noorden van spoor 1 en 2, waardoor treinen vanuit Roosendaal niet het spoor richting Dordrecht op kunnen. Want ook de [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] wordt er uitgegooid. Rijden richting Breda kan wel, dus dan is het logisch dat de [serie=Sprinter|2015|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] wel rijdt. De [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] stopt trouwens extra op Lage Zwaluwe, zodat je daar kan overstappen op de sprinter richting Roosendaal.
Laatst gewijzigd door verfmeer op wo 09 sep 2015, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Ardan »

Er is een spoorstaafbreuk.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Meltrain »

verfmeer schreef:Volgens mij ligt er een fout op de wissels ten noorden van spoor 1 en 2, waardoor treinen vanuit Roosendaal niet het spoor richting Dordrecht op kunnen.
Spoor 1 en 2 te Lage Zwaluwe, bedoel je?

Later (rond 17:30) reed overigens weer de [serie=Stoptrein|2015|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] in plaats van de [serie=Sprinter|2015|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie], uiteraard alleen ten noorden van Dordrecht (maar dat was ook zo toen alleen de [serie=Sprinter|2015|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] reed).
Maar sowieso snap ik niet goed waarom dit ook effect heeft op de treindiensten ten noorden van Dordrecht. Dat er aan het begin van de storing enkele treinen uitvallen, kan ik goed begrijpen, maar na een uur of twee, drie zou de normale dienstregeling toch weer gereden moeten kunnen worden (op het traject waar de storing zelf niet is)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

Met ingang van het laatste wijzigingsblad op 7 september is de [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] in Utrecht naar spoor 11 verhuisd en vertrekken de ICs naar Amersfoort van spoor 9. Dat alles heeft men echter liefst één dag volgehouden want dinsdagochtend was de situatie weer teruggedraaid tot die van voor het wijzigingsblad. Dinsdagmiddag werd dan weer van de geplande sporen vertrokken, tot half acht vanmorgen. Daarna is de boel wederom teruggedraaid naar de situatie van voor het wijzigingsblad wat toen ik vanmiddag m'n trein in stapte nog altijd zo was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Etienne »

De verstoring bij Lage Zwaluwe is alleszins ook in Amsterdam te merken. De treinen van de serie 2600 rijden nu veelal met losse stellen en op sommige momenten ook nog eens flink in de vertraging. Fijn weer :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Michael »

Ardan schreef:Er is een spoorstaafbreuk.
Klopt. En nog een hele vervelende ook. Namelijk op de brug. Die is lastiger te herstellen waardoor het meer tijd kost.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/23563 ... recht.aspx Inclusief foto
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daelea »

Ik zit momenteel in de 8837 en we staan nu al een half uurtje stil voor de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal, net na Utlr. Volgens de hc heeft een trein de bovenleiding bij Utrecht naar beneden gehaald (volgens Somda is een goederentrein bij Oud-Zuid (Vaartsche Rijn) defect gegaan, 1+1=2?), en wij gaan nu terug naar Woerden. In elk geval rijdt er ongeveer geen enkele trein van of naar Utrecht, en is het probleem, zo blijkt nu, groter dan eerst gedacht.

We houden u op de hoogte.

Edit 11:51, na drie kwartier rijden we weer achteruit terug naar Woerden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Hainje »

Gestrand in Houten. Onderweg naar de busremise van Qbuzz voor de mock-up. Er komen wel NS bussen, maar ik pak maar lijn 48 naar Nieuwegein. Is toch wat praktischer. Het is wel druk op het busstation. :p
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Thom91 »

Thom69 schreef:Ik zit momenteel in de 8837 en we staan nu al een half uurtje stil voor de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal, net na Utlr. Volgens de hc heeft een trein de bovenleiding bij Utrecht naar beneden gehaald (volgens Somda is een goederentrein bij Oud-Zuid (Vaartsche Rijn) defect gegaan, 1+1=2?), en wij gaan nu terug naar Woerden. In elk geval rijdt er ongeveer geen enkele trein van of naar Utrecht, en is het probleem, zo blijkt nu, groter dan eerst gedacht.

We houden u op de hoogte.

Edit 11:51, na drie kwartier rijden we weer achteruit terug naar Woerden.
Utoz is opstelterrein-Zuid, niet Oud Zuid ;)

Afbeelding

Nummertje 3 is de dader
Komt wel goed schatje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Aking »

Thom91 schreef:
Thom69 schreef:Oud-Zuid (Vaartsche Rijn)
Utoz is opstelterrein-Zuid, niet Oud Zuid ;)
Officieel zelfs Opstelterrein Zuidzijde als ik me niet vergis :wink: (A)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door ArrivaBas »

Thom91 schreef:
Afbeelding

Nummertje 3 is de dader
Wat is er eigelijk aan de hand hier?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door waldo79 »

Bovenleiding naar beneden getrokken door trein nummer 3, daardoor Utrecht grotendeels plat :x
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Milco »

Op AT5 lees ik dat er is geschoten in de tram in Amsterdam, op het Rokin. :x
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door ArrivaBas »

Milco schreef:Op AT5 lees ik dat er is geschoten in de tram in Amsterdam, op het Rokin. :x
Hè gets. :neg:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Tochjo »

In één van de eerste sprinters die vanuit Geldermalsen weer doorreed naar Utrecht Centraal, volgde bij Houten een omroepbericht waarin gezegd werd dat de trein zou doorrijden naar Utrecht Centraal. Heel klantvriendelijk, zou je zeggen. Direct paniek bij passagiers: waarom stopt de trein niet bij Lunetten?! Zo'n goedbedoeld bericht leidde dus tot verwarring bij sommige reizigers, die het bericht niet konden plaatsen, mogelijk omdat ze helemaal niet van een grote storing bij Utrecht op de hoogte waren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten