Spectaculair ongeval met lijnbus in België

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Spectaculair ongeval met lijnbus in België

Bericht door Daniel »

Spectaculair ongeval met lijnbus in België
Geplaatst op: vrijdag 11 september 2015 21:31
Laatst bijgewerkt: vrijdag 11 september 2015 21:32

De A12 in Aartselaar was in beide richtingen versperd door een ongeval met een bus, meldt het Vlaams Verkeerscentrum. Een autobus van De Lijn is rond 7 uur vanmorgen op de Boomsesteenweg in Aartselaar tegen de middenberm gereden. De chauffeur moest onverwacht uitwijken en kwam daardoor in de middenberm terecht. De bus ging op zijn kant en schoof tot op de rijbaan richting Antwerpen.
Een motorrijder die stond te wachten voor het verkeerslicht, kon op nippertje wegspringen voor de kantelende bus. In de Lijnbus zat enkel een chauffeur.
Lees verder | Dossier Ongevallen in het verkeer | Meer nieuws in dossier Ongevallen in het verkeer
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spectaculair ongeval met lijnbus in België

Bericht door Suus »

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij altijd verbaasd dat niet wekelijks een keer gebeurt in België, die buschauffeurs daar rijden over het algemeen behoorlijk roekeloos (net zoals de rest van de Belgen :X )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8851
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spectaculair ongeval met lijnbus in België

Bericht door ArrivaBas »

Bee schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat het mij altijd verbaasd dat niet wekelijks een keer gebeurt in België, die buschauffeurs daar rijden over het algemeen behoorlijk roekeloos (net zoals de rest van de Belgen :X )
Dat klopt over het algemeen best aardig, want een paar jaar geleden bij Luik reed er toen ik onderweg was naar de Moezel opeens een Toyota naast onze auto op de vluchtstrook (of verdrijvingsvlak, weet niet meer wat het nou precies was). Dat was best even gek/schrikken
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 108 gasten